Ministrul Dezvoltarii, Elena Udrea, si primarul Capitalei, Sorin Oprescu, au decis vineri reluarea lucrarilor la diametrala Buzesti - Berzei.

Traseul diametralei Buzesti - Berzei a ramas neschimbat, cu exceptia zonei din fata Halei Matache, unde se va studia modificarea solutiei actuale de circulatie, pentru a se evita demolarea sau translatarea halei.

Decizia a fost luata in urma a unei dezbateri publice la care au participat reprezentanti ai Ministerului Dezvoltarii, Primariei Capitalei, ONG-uri si ai Inspectoratului de Stat in Constructii.

Pentru Hala Matache si zona alaturata, Primaria Capitalei, cu sprijinul Ministerului Dezvoltarii, al Ordinului Arhitectilor din Romania si Registrului Urbanistilor, va organiza un concurs de solutii.

In plus, MDR si PMB vor demara un studiu pentru regenerarea zonei Gara de Nord - Matache - Calea Victoriei.

"Astazi s-a facut un prim pas spre un acord al tuturor partilor, in speranta de a se gasi o solutie nu numai pentru realizarea unui drum, ci pentru a genera spatii publice de calitate, pe termen mediu si lung. Totodata, am convenit asupra necesitatii realizarii unui cadru legislativ foarte clar, pentru a sti exact cum trebuie procedat in momentul in care se initiaza si se implementeaza un astfel de proiect", a declarat ministrul Elena Udrea.

Primarul Sorin Oprescu a afirmat ca lucrarile la diametrala ar putea incepe chiar de maine, intrucat acestea ar fi legale.

Tribunalele Bucuresti si Cluj au anulat Planul Urbanistic Zonal care sta la baza construirii diametralei Buzesti - Berzei pe motive de ilegalitate. De asemenea, autorizatiile pentru tronsoanele pe care se executa lucrarea au fost anulate sau blocate de instanta.

Potrivit legii 50, pentru continuarea lucrarilor, este nevoie de o noua autorizatie de construire si un nou plan urbanistic zonal.

ONG-urile au cerut in plus reducerea diametralei Buzesti - Berzei la doua benzi pe sens.

Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul:

  • "Pozitiile partilor s-au apropiat destul de mult, in sensul ca, data fiind situatia oamenilor din cartier, ONG-urile sunt de acord cu inceperea lucrarilor la carosabil.
  • ONG-urile au cerut reducerea diametralei la doua benzi pe sens plus linie de tramvai, fata de trei benzi pe sens plus linie de tramvai cat a propus primaria. Deocamdata, nu s-a ajuns la o concluzie in acest sens. Noi vrem o sosea mai putin lata ca sa nu se rupa in doua carteierul istoric.
  • Autoritatile nu au raspuns la cerintele noastre de a renunta la prelungirea strazii Gara de Nord si la giratoriul din intersectia strazii Berzei cu strada Vulcanescu.

Roxana Wring, presedintele Asociatiei ProDoMo:

  • "Pentru noi, faptul ca s-a inceput un proces de consultare a publicului e foarte important, desi Primaria Capitalei nu a elaborat inca regulamentul de consultare a populatiei. Ceea ce ne-a facut sa deschidem acest dialog e situatia dramatica - unii oameni nu pot sa ajunga la casele lor - a populatiei din zona. Noi am convenit ca Hala Matache sa ramana pe pozitie.
  • Am mai cerut doua benzi de circulatie in loc de trei cat a propus Primaria. Arhitectul sef al Capitalei ne-a spus ca este posibil si ca va analiza aceasta posibilitate. De asemenea, s-a stabilit un grup alcatuit din participantii la aceasta dezbatere pentru a urmari proiectul.
  • Mi s-a parut important si faptul ca s-a decis sa se faca un plan urbanistic zonal de inghetare a construirii in zona timp de un an de zile, pana se face un nou regulament.
  • De asemenea, s-a discutat ca pe Calea Victoriei sa se ajunga la un fir de circulatie pe sens, restul urmand sa devina pietonal, dupa ce va fi data in folosinta diametrala Buzesti - Berzei.