Presedintele Traian Basescu a declarat, luni seara, la Londra, referitor la campania de promovare a turismului romanesc, ca "probabil pentru prima data Romania nu iese sa promoveze litoralul, ci arata biserici, monumente, munti", relateaza Mediafax. El a facut aceste declaratii la o intalnire cu reprezentantii comunitatii romanesti din Marea Britanie.

"Daca ati observat, pe CNN, pe Eurosport, pe Euronews, se promoveaza spoturi care vizeaza turismul cultural in Romania. Probabil, pentru prima data, Romania nu iese sa promoveze litoralul, ci arata biserici, arata monumente, arata frumusetea muntilor nostri. Deci, ideea pe care dumneavoastra o sustineti a devenit o solutie de promovare a turismului in Romania - turismul cultural si turismul religios", a spus seful statului.

Ministrul Turismului, Elena Udrea, declara, in 9 mai, ca se constata o crestere a numarului de turisti straini care vin sa se cazeze in Romania.

"Avem crestere pe piata externa la numarul de turisti, e vorba de cei care se cazeaza in Romania si speram ca in noua campanie de promovare care va incepe la sfarsitul acestei luni - s-a terminat procedura de achizitie a promovarii pe trei canale media internationale: CNN, Eurosport si Euronews - speram sa atragem si mai multi turisti. Avem un brand turistic nou foarte cunoscut, un element care vine in atragerea turistilor catre tara noastra. Probabil ca incep sa se simta efectele pozitive ale iesirii din recesiune, pe fondul optimismului legat de situatia economica generala si personala, oamenii incep sa calatoreasca si ma bucur ca aleg Romania", spunea Udrea.

Pe 31 mai, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a demarat campania de promovare a Romaniei ca destinatie turistica pe 3 canale TV cu acoperire internationala: CNN, EURONEWS si EUROSPORT. Actiunile de publicitate vor consta in difuzarea de spoturi publicitare de 30 si 20 de secunde pe primele cele trei posturi de televiziune. Campania consta intr-un spot general de prezentare de 30 sec si cate 2 spoturi de 20 sec pentru turismul in natura si cel cultural. Campania de promovare se va desfasura pe o perioada de 12 luni.

Cele trei spoturi tv pentru campania de promovare turistica a Romaniei: