Departamentul de Stat al SUA: Guvernul roman continua sa puna piedici grupurilor de minoritati religioase

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 27 octombrie 2009, 12:20 Actualitate | Esenţial

In Romania, tara ai carei locuitori sunt ortodocsi in proportie de 86,8%, romano-catolicii reprezinta 4,7%, greco-catolicii, mai putin de 1%, iar adeptii celorlalte religii insumeaza mai putin de 2%, Guvernul, prin reglementarile sale, continua sa puna piedici grupurilor religioase minoritare, consemneaza Raportul privind Libertatea Religioasa din 2009, dat publicitatii de Departamentul de Stat american.

  • Raportul noteaza ca Biserica Ortodoxa exercita o influenta importanta asupra populatiei, dar si a liderilor politici, liderii BOR se afiseaza adesea public alaturi de politicieni, iar clericii ortodocsi sunt cei care oficiaza aproape exclusiv slujbe in ocazii oficiale, de stat.
  • De asemenea, putini dintre politicienii romani sustin masuri care ar nemultumi Biserica Ortodoxa, mai scrie in document, adaugandu-se ca in special in 2008 - an electoral, partidele si politicienii s-au grabit sa dea legi favorabile BOR.
  • In plus, este amintit faptul ca, in perioada martie-mai 2008, Guvernul roman a alocat 200 de milioane de dolari (echivalentul a 500 de milioane de lei noi) pentru constrictia si repararea de biserici, cea mai mare parte a acestor fonduri mergand la Biserica Ortodoxa.
  • De asemenea, un grup de parlamentari liberali au propus un proiect de lege care prevedea ca manastirilor sa li se restituie padurile pierdute in perioada interbelica, in timp ce social-democratii au propus cresterea salariilor membrilor clerului, dar si ca acestia sa nu fie investigati in legatura cu posibila colaborare cu Securitatea, in perioada regimului comunist.
  • In ceea ce priveste autoritatile locale, acestea tind, in general, sa fie tolerante cu grupurile de minoritati religioase, insa s-au inregistrat si incidente, cu presiuni facute de clericii ortodocsi asupra minoritatilor. In plus, au existat cazuri cand politia si administratia locala fie au sustinut, in mod tacit, campanii sociale presarate uneori cu intimidari (inclusiv fizice) impotriva adeptilor religiilor non-ortodoxe, fie au asistat pasiv la hartuirea acestora.
  • Raportul Departamentului de Stat consemneaza faptul ca, in Romania, Craciunul si Pastile sunt sarbatori nationale, iar credinciosii ortodocsi beneficiaza de vacanta in aceasta perioada. In schimb, legea nu prevede zile libere pentru adeptii altor religii, in cazul in care acestia sarbatoresc Craciunul si Pastile in alta perioada.
  • In document se mai scrie ca restituirea proprietatilor Bisericii greco-catolice, transferate catre Biserica Ortodoxa dupa instaurarea regimului comunist, constituie si astazi o problema.
  • Raportul aminteste si de plangerile reprezentantilor celorlalte culte religioase, care au acuzat statul roman de favorizarea Bisericii Ortodoxe. Spre exemplu, in iunie 2008, reprezentantii Bisericilor Reformata, Luterana, Unitariana, Greco-catolica si Baptista au depus o plangere la Comisia Europeana, in care acuzau statul roman de justificarea BOR.
  • De asemenea, Guvernul roman a continuat sa faca progrese in recunoasterea Holocaustului, dar in ciuda faptului ca antisemitismul este interzis prin lege, nu a existat nicio condamnare in baza acestei legi, arata raportul.


Citeste mai multe despre   



  
1801 vizualizari
  • +4 (12 voturi)    
    Si mai e o problema (Marţi, 27 octombrie 2009, 12:27)

    Catalin [anonim]

    Nu vrem sa ne pocaim cu totii...
    • +1 (1 vot)    
      Romania - tara caii de mijloc (Marţi, 27 octombrie 2009, 14:28)

      Observatorul [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Organismele romanesti - de stat, private sau civice - nu vor fi capabile in VECII VECILOR sa produca un asemenea document.

      Trebuie sa ia aminte la profesionalismul, precizia si concizia informatiei.

      Dar pe de alta parte de ce sa produca un asemenea document. Oricum toti se vor c**a pe el.
    • -1 (1 vot)    
      Suparare mare (Marţi, 27 octombrie 2009, 14:48)

      vladtepes [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      este de la hora popilor .ultimul popa la hora a facut reclamatie .pe caz de discriminare .de aici raportul nefavorabil .
    • +2 (4 voturi)    
      Mai e o problema (Marţi, 27 octombrie 2009, 15:28)

      Free Face [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Nici eu nu sunt de acord cu faptul ca atunci cand am fost in SUA am mancat numai plastic. Este una a constata un lucru si alta de a avea o atitudine de BIG-BROTHER! Cine sunt americanii, ca nu inteleg. Ce rau le-am facut noi? Sau vor inventa si pentru noi o chestie, cum ca suntem teroristi ? Ce treaba au ei sa ne dicteze ce e corect si ce nu? Cu ce sunt ei mai buni sau mai corecti ca noi? Credeti ca la ei nu e coruptie?
  • +10 (10 voturi)    
    hmmm (Marţi, 27 octombrie 2009, 12:31)

    anton [anonim]

    din cate stiu eu o sarbatoare devine "nationala" cand 50% + 1 din populatie doreste acest lucru...chiar daca nu sunt de acord cu faptul ca 90% din romani sunt ortodoxi (eu cred ca un procent semnificativ sunt atei nascuti ortodoxi), implicarea SUA in aceasa problema mi se pare penibila...este o chestiune interna ce poate fii rezolvata intern...

    ma intreb oare daca sarbatorile musulmane sunt sarbatori oficiale in SUA...
    • +1 (3 voturi)    
      Nelu - USA (Marţi, 27 octombrie 2009, 15:37)

      Neu [anonim] i-a raspuns lui anton

      Ca sa iti raspund la intrebare... In USA toti cei care au altre religii si care au sarbatori in zile diferite ffata de ceilati au zile libere indiferent daca lucreaza intr-o companie privata sau de stat. Eu lucrez cu evrei, musulmani, hindusi, crestini, si fecare are zile libere recunoscute pentru sarbatorile lor, binenteles fiind platiti in zilele respective
    • 0 (0 voturi)    
      "Crede si nu cerceta" e o mare minciuna!!! (Marţi, 27 octombrie 2009, 22:41)

      Cosmin [anonim] i-a raspuns lui anton

      Daca citesti un pic atent ce e scris mai sus, acolo scrie ca: "legea nu prevede zile libere pentru adeptii altor religii, in cazul in care acestia sarbatoresc Craciunul si Pastile in alta perioada". Deci nu spune nimeni ca trebuie sa fie sarbatori nationale. Da' romanu', citeste, intelege cum vrea, si-si da cu parerea asa aiurea, ca sa se bage si el in seama. In plus, faptul ca statul finanteaza o singura religie, asa ca are el chef, este o dovada de primitivism, sau retogradare; bine, ca totul este chestiune elecorala. Si mai ganditi-va ca exista religii, (chiar minoritate fiind) care traiesc pe cont propriu, nu primesc niciodata nici un ban de la stat, nu se implica in r***t (politica), si chiar ii mai ajuta si pe alti oameni gratis (oameni care de multe ori invata sa-si faca ordine in viata). In schimb statul da bani la cine vrea, ca sa castige capital electoral.
  • +3 (11 voturi)    
    O precizare (Marţi, 27 octombrie 2009, 12:32)

    Claude [anonim]

    Nu Guvernul pune piedici ci Biserica Ortodoxa Romana....
  • +4 (12 voturi)    
    Tv-urile sunt pline de minoritari. (Marţi, 27 octombrie 2009, 12:41)

    Duduveche [anonim]

    Americanii astia au zappat oleaca la teveurile libere din RO? Ca se pot prinde prin satelit.
    Unde este ma americanilor "impiedicarea minoritatilor"?
    Toate teveurile noastre sunt pline 24/24 de homosexuali, putane, ziua a 7 a, pocaiti, baptisti, arabi, tigani, devianti ROGVAIV.
    Deci NUMAI minoritati americanilor !
    Iar in centrul oraselor sectele au cele mai impunatoare buildinguri !
    La fel delirul americanilor ca in RO nu este libertatea presei (???).
  • +1 (7 voturi)    
    Raportul Departamentului de Stat (Marţi, 27 octombrie 2009, 12:42)

    strazi [anonim]

    Raportul Departamentului de Stat nu este o implicare in activitatile curente ale Romaniei. Este un raport intern al SUA care se publica, pe diverse teme, din varii motive: de la informarea potentialilor turisti pina la investitori, finantatori sau fundatii caritabile.

    Referitor la mentionarea BOR in raport, hai sa fim sinceri, chiar daca suntem nationalisti, de foarte multe ori BOR sare calul, si nu in legatura cu celelalte confesiuni ci cu proprii enoriasi. Adica mie, ca ortodox, imi pare cel putin nesimtire sa ceri bani pentru constructii de noi biserici in 2009, an de criza, in momentul in care tu nu-ti umplii bisericile existente si in care eu imi pierd locul de munca.
  • +2 (10 voturi)    
    FOARTE BINE !!! (Marţi, 27 octombrie 2009, 12:43)

    eu [anonim]

    Iar americanii, au devenit experti in tot ceea ce ne inconjoara. Dupa ce a i-au distrus pe sarbi incet incert ne baga in groapa si pe noi ....
    Cand D-zeu se treseste Europa si realizeaza ca americanii sunt niste paraziti ?
    Foarte bine ca Romania, sau/si biserica ortodoxa, nu accepta alte religii, nu avem nevoie de musulmani sau alte religii , ar fi cumplit .
  • +8 (8 voturi)    
    Fals (Marţi, 27 octombrie 2009, 12:45)

    leyla [anonim]

    Domnii care fac astfel de informari ar trebui sa citeasca legislatia..
    Scria foarte clar in codul muncii, la zile libere, "2 zile libere pentru fiecare din cele 2 sarbatori religioase anuale,declarate astfel de cultele religioase legale..catolicii de exemplu au liber prima si a doua zi de paste catolic...
    Asa de tare ma deranjeaza dezinformarea..si aruncatul cu noroi inainte sa stii despre ce e vorba...
    • +3 (3 voturi)    
      pe americani (Marţi, 27 octombrie 2009, 14:10)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui leyla

      ii freaca grija de diversele secte neoprotestante, nu de ortodocsi si catolici.
  • +5 (9 voturi)    
    . (Marţi, 27 octombrie 2009, 12:50)

    dustyF [utilizator]

    Poate vin sa faca razboi si cu noi ca nu le comvine ca nu suntem ca ei, cum fac si cu alte tari.

    America depaseste oficial pragul de ipocrizie permis=))

    Inteleg sa te amesteci in treburile interne ale unei tari cand aceasta actioneaza impotriva cetatenilor ei(genocid si altele) sau ameninta alt stat, dar de acolo si pana la a te amesteca in faptul ca statul ajuta o religie majoritara (care promoveaza pacea, intelegerea, dragostea), e de-a dreptul scandalos.

    Sa inteleg ca departamentul american e de cealalta parte a baricadei:) (slujeste lui satanel) =)) si nu suporta..

    bai tata! I-a mai vina si stai tu in Romania sa vezi ca nimeni nu te obliga sa faci ceva( numai sectele iti bat la usa toata ziua sa te "lamureasca":))

    Iar cui nu-i comvine e liber sa emigreze;)

    Lasand gluma la oparte numai cine cunoaste istoria religiilor si istoria de comunism a acestei tari ar trebui sa i se dea dreptul la opinie, si nu unor trepadusi care isca razboaie si ucid cu milioanele, iar apoi vorbesc de pace si de crime impotriva umanitatii, practicate de altii. Ar fi mai bine daca a-ti pune mana de la mana sa ajutati tarile cu saracie crunta din Africa unde mor cu milioanele de foame in fiecare an. Pe ei nu ii vede nimeni asai??
  • +7 (9 voturi)    
    alo, politia! (Marţi, 27 octombrie 2009, 12:51)

    Io [anonim]

    Luati mai un fraier de pe strada si condamnati-l pentru antisemitism, fiindca altfel nu le iese americanilor la statistica!
  • +5 (7 voturi)    
    raport vs. articol (Marţi, 27 octombrie 2009, 12:59)

    StefanAlin [utilizator]

    Din raport:
    The Government observes Christmas and Orthodox Easter as national holidays. Members of other recognized religious groups that celebrate Easter on a different date are entitled by law to have an additional holiday

    Din articol:
    In schimb, legea nu prevede zile libere pentru adeptii altor religii, in cazul in care acestia sarbatoresc Craciunul si Pastile in alta perioada.

    In raport zica ca oameni care praznuiesc pastele in alta zi decat ortodocsii au dreptul la o zi libera in plus...
    ///
  • -2 (4 voturi)    
    Greseala in Fond (Marţi, 27 octombrie 2009, 13:08)

    SirJerkaLot [anonim]

    Religia crestina include o varietate de culte: cultul ortodox cu ramificatiile si denominatiile sale, catolic, protestant, neo-protestant, reformati etc... Toate acestea sunt religii CRESTINE deoarece au in centrul atentiei TRINITATEA. O religie non-crestina este cea islamica, ca exemplu. Aici se face confuzia. Singurele diferente intre cultele religiei crestine sunt doctrinele si modul de interpretare a Bibliei. Din cauza ignorantei, apar remarci stupide (cum am vazut si la celelalte comentarii). Adevarul absolut nu-l detine nici unul din aceste culte dragii mei :) ... ca de obicei, adevarul e undeva la mijloc, iar articolul asta nu e altceva decat o apa de ploaie.
  • +5 (7 voturi)    
    Si care e problema lor ?! (Marţi, 27 octombrie 2009, 13:20)

    hernan [anonim]

    Ar trebui sa lasam toate "religiile" inventate la americani cu 2-3 mii de adepti nebuni/"religie", in care la asa-zisele slujbe se canta, se tipa si se danseaza, maimutarindu-se in toate felurile sau toate sectele perfide gen martorii lui iehova sa ne corupa de la traditia noastra crestina (ortodoxa sau catolica)????

    Daca asta ii supara pe americani, atunci sunt 100% de acord cu Guvernul ca le pune piedici si-mi doresc sa o tina tot asa.... iar in al doilea rand dept de stat sua nu are nici cel mai mic drept sa comenteze asupra unor chestiuni de interes strict national. Dar ca de obicei, sua isi baga nasul unde nu le fierbe oala....
  • +2 (2 voturi)    
    Si in Cehia (ca si in Germania, Italia, Franta et) (Marţi, 27 octombrie 2009, 13:27)

    releu, din Cehia [anonim]

    Craciunul si Pastele sunt sarbatori nationale, dar la Paste nu se tine cont de ortodocsi (Biserica ortodoxa e biserica nationala de sine statatoare in Cehia), iar la Craciun tot asa de ortodocsii de rit vechi...
    Nici macar nu poti sa ceri automat liber cu compensare in alta zi...
    • +1 (1 vot)    
      nici in state (Marţi, 27 octombrie 2009, 14:10)

      tirel [anonim] i-a raspuns lui releu, din Cehia

      ei nu au pastele ca si sarbatoare, iar craciunul...wow, nu se pot tipari carduri religioase ca se supara minoritarii
  • +1 (5 voturi)    
    Biserica - a mai tare institutie a statului (Marţi, 27 octombrie 2009, 13:30)

    chupacabra [anonim]

    Biserica ia bani de la bugetul central (salarii), local (investitii), de la persoane ("donatii") si de dat nu da nimic (impozite, taxe, actiuni caritabile etc.). In schimb ne invata creationismul,ce naspa e contraceptia, insulina, transfuzia, ce de cacat is alte religii, cum se manie d-zeu si te pedepseste daca nu faci ce zice popa, etc. Dar ce sa facem daca la stadiul asta de civilizatie a ajuns tara noastra!?
  • +3 (7 voturi)    
    Oare se trezesc romanii? (Marţi, 27 octombrie 2009, 13:36)

    Duduveche [anonim]

    O mare bucurie am sa vad ca in 9 ani multor romani le-a mai venit mintea la cap, in sensul ca nu mai pun botul la toate "rapoartele" denigratoare americane (nu ca romanii nu ar avea defecte, dar nu tin ca ele sa fie descrise de "expertii americani". mersi). In 2000 ORICE bagau americanii pe net despre RO era luat de bune. Acum vad ca apare (timid) un discernamint al romanilor (care evident vor fi catalogati drept antiamericani de experta Alina Mungiu).
    Pe de alta parte americanii chiar nu vad ca majoritatea romanilor sunt de 20 de ani cocacolizati si hamburgherizati pina in maduva si mersul lor la biserica a devenit un simplu ritual, lipsit de fondul credintei reale?
  • +2 (6 voturi)    
    Adevaratul motiv (Marţi, 27 octombrie 2009, 13:44)

    Duduveche [anonim]

    Cred ca adevaratul motiv al unor asa intoxicari este faptul ca de un an, din cauza deteriorarii vietii si spaimei adiacente, romanii manifesta incet incet tendinta de reintoarcere la nationalism si de reunificare intru credinta ortodoxa. Or asta nu convine hegemoniei americane (ca americanii patroneaza Balcanii de parca ar fi plantatia lor, de 20 de ani).
    Asa ca s-au pus cu rapoartele pe noi.
    ps - Din aceeasi campanie face parte si ridicola satanizare a ceausismului (la 20 de ani de la caderea lui Odi!) prin filmele lui Mungiu.
  • +1 (7 voturi)    
    In apararea articolului (Marţi, 27 octombrie 2009, 13:55)

    Iosif Stalin [anonim]

    Cred ca articolul zugraveste starea de fapt in Romania foarte bine. Statul romen tine in brate biserica ortodoxa, nu exista o separatie reala intre biserica si stat. Cand politicienii inaugureaza o magazie, jap, un popa vine sa-si presteze poezia din cartea aia scrisa in epoca bronzului. Popii erau cei mai mari turnatori pe timpul lui Ceasca si sunt in continuare un factor care trage tara asta in jos. Este drept, americanii nu sunt chiar buni la predat lectii, dar in acest caz chiar au dreptate si este bine ca Hotnews publica asa ceva.
    • -1 (3 voturi)    
      Gaspadin Stalin te inseli (Marţi, 27 octombrie 2009, 14:05)

      Duduveche [anonim] i-a raspuns lui Iosif Stalin

      Stalin te inseli: daca o luam pe aia dreapta Statul roman tine in brate Mafiile, nu pe BOR. Daca r fi cum zici tu am trai macar cu 10% mai bine.
      Iar la popi este exact ca la medici, avocati, notari, procurori, politie: 80% distrug reputatia restului de 20%.
      Dar nu de popi e vorba aici.
      Ci de minciuna americana cu discriminarea sectelor (care zburda si-s pline de bani).
  • +1 (1 vot)    
    Liberatea ! (Marţi, 27 octombrie 2009, 14:19)

    Ronin [anonim]

    Statul si biserica ar trebui sa ramana separate.
    O biserica buna se autosustine.
    Acolo unde acest principiu a fost incalcat iar apropierea dintre biserica si stat a devenit mai puternica, urmarea a fost persecutia fata de minoritati.
    Constitutia garanteaza separarea bisericii de stat si liberatea de constiinta.
    Nimeni nu poate obliga omul sa creada intr-un fel sau altul. Acest gen de alegere apartine doar constiintei omului.
    Desigur, daca religia lui incalca regulile sau legile corecte ale unui stat, atunci sa fie anchetati.
    Cand statul devine o putere persecutoare in alianta cu biserica, atunci oamenii au libertatea de a nu asculta de legile statului respectiv care sunt inumane. (Vezi inchizitia).
  • 0 (0 voturi)    
    Pana cand BOR?? (Marţi, 27 octombrie 2009, 14:31)

    B&B [anonim]

    BOR a intrat in concubinaj cu Puterea comunista din tara imediat dupa scoaterea in afara legii a Bisericii Greco Catolice si 50 de ani au tinut acest drum!!Toate locasele de cult au trecut fara un titlu valabil in proprietatea BOR!!In prezent doar 10% au fost retrocedate dar asta in zona de vest unde cele doua culte sunt conduse de oameni inteligenti cu mult peste ce are BOR...50 de ani preotii BOR au dat note informative la securitate...cred ca 90% dintre ei au facut asta...In Alba Iulia BOR condusa de un fost GRECO CATOLIC face ce o taie capul adica nu da nimic inapoi....Romania este tara membra UE dominata de Biserica Catolica si de cea Protestanta ar fi nevoie de un alt fel de abordare pt ca si la 20 de ani de la revolutie inca este incalcata libertatea religioasa...iar BOR cu buna stiinta face asta iar cei de la putere inghit asta....Pana cand???Cu acest mod de abordare mai tare ne izolam fata de lumea civilizata!!
  • 0 (0 voturi)    
    Puterea Rosie si BOR!!! (Marţi, 27 octombrie 2009, 14:38)

    ANDRECUT [anonim]

    In sondaje BOR apare pe primul loc.Este vorba de BISERICA ca institutie nu de cei care o slujesc.
    Statul Roman a luat cu forta tot patrimoniul Bisericii Greco Catolice iar acum BOR se face ca ploua.Problema este intre STAT si GRECO CATOLICI nu intre BOR si cea CATOLICA.Nu inteleg de ce puterea politica lasa lucrurile asa de incurcate.Ce bine ca GRECO CATOLICII au fost scosi in afara legii au murit in puscarii iar acum tot ei sunt cei rai.Doar in Romania se poate asa ceva!!!!
  • +1 (1 vot)    
    BOR si nedreptatile din ultimii 70 de ani!! (Marţi, 27 octombrie 2009, 14:48)

    Padre [anonim]

    50 de ani din perioada rosie(patriarh MARINA) si inca 20 de ani dupa 89.Ar fi cazul ca Romanii sa se destepte si sa vada daca merg spre Moscova sau spre lumea civilizata adica ROMA..Biserica Catolica a adus multa cultura si Civilizatie iar tara asta nu se poate spune ca este civilizata.In calitate de Greco Catolic si la 20 de ani de la revolutie constat ca imi este incalcat dreptul la libertate religioasa.Pana cand?
    raportul SUA are dreptate pt ca am simtit asta pe pielea mea dragi romani..Este vorba de incalcarea unui drept nu de pocaiti sau alte cele!!Noi avem nevoie de SUA si UE nu ei de noi asta in primul rand!!
  • +2 (2 voturi)    
    mai incet... (Marţi, 27 octombrie 2009, 14:52)

    Duduveche [anonim]

    Domnilor, nu mai spumegati asa, ca inca putin si o sa spuneti ca BOR a adus bolsevismul in RO, nu? Sau cum?
  • +1 (1 vot)    
    Cum adica mai incet??Pana cand? (Marţi, 27 octombrie 2009, 15:16)

    PIO [anonim]

    In Romania se incalca cu buna stiinta libertatea religioasa!!!PUNCT!!Iar BOR jubileaza!!
  • +1 (1 vot)    
    biserica (Marţi, 27 octombrie 2009, 15:22)

    ana [anonim]

    Religia ortodoxa si toate celelalte religii nu trebuie considerate "nationale" sau "de stat" pentru ca prejudiciaza astfel celelalte religii. Religia e una si cine vrea crede si cotizeaza, iar statul e alta si nu trebuie sa se amestece.
    BOR e oricum puternica, are proprietati si poate sa se finanteze singura.
    Sunt de acord si cu faptul ca sunt foarte multi atei, botezati ortodox sau altfel care nu merg la biserica si nu cred. Cam asta e si tendinta viitoare: in tari ca Olanda, Danemarca, etc oamenii religiosi sunt minoritari, existand o tendinta clara si majoritara mai ales la tineri de a alege sa fie atei (si nu catolici/ protestanti/ or altceva).
    Concluzia: biserica si statul sa fie in oale separate, ca nu e bine sa se amestece.
  • +1 (1 vot)    
    Israel nu e stat laic - dar deloc. (Marţi, 27 octombrie 2009, 15:35)

    Duduveche [anonim]

    Dar de ce nu analizam oleaca si Israelul?
    Stat zis "modern" dar efectiv construit pe Talmud si Tora. Un stat-religie in sec. XXI. Ei au voie nu?
    Stat fara cod penal, ci cu carti religioase care tin loc de cod penal. Etc.
    • +1 (1 vot)    
      La ei... (Marţi, 27 octombrie 2009, 19:54)

      nel [anonim] i-a raspuns lui Duduveche

      La ei nu se pune, bre...
      Ei e deasupra, la toti...
      Vezi ca acusi te cauta acasa politia pt denigrare...
      :) :)

      Dezacordul e voit...
    • 0 (0 voturi)    
      astia are (Marţi, 27 octombrie 2009, 22:32)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui Duduveche

      voie, ca a fost persecutati si ai uitat de holocauzd.
    • -1 (1 vot)    
      .... (Miercuri, 28 octombrie 2009, 14:13)

      lupu' singuratic [anonim] i-a raspuns lui Duduveche

      Dar de unde reiese ca tu nu ai voie si ei au? Sau ca lor le-ar permite cineva sa aiba relihgie de stat si tie nu?

      Nu ti se pare ca suntem un pic cam ipocriti? Nu noi dorim separatia puterilor in stat? Nu noi dorim separarea statului laic de sacru? Sociaetatea asta democratica.

      Nimeni nu ti-a intrezis si nimeni nu ne interzice; asa am dorit noi sa fim un stat laic.
  • 0 (0 voturi)    
    minoritati (Marţi, 27 octombrie 2009, 15:43)

    ana [anonim]

    Traiesc in america si pipai viata de aici;vreau sa spun cum au spus si cei de mai sus,ca nici in america nu sint respectate minoritatile.Ce intereseaza pe guvernul american ca eu sint ortodox si nu tin pastele cu ei cind au catolicii.Si la urma urmei aici e decit duminica Paste si luni zi normala de lucru.Eu cred ca americanii ar fi bine sa-si tina ritul acasa ca au destule greutati.Economia a cazut......si nici sa pleci de aici si nici sa stai aici.Cred ca e tipul ca america sa-si ingrijeasca propria curte cu intelepciune ,ca ei insisi vor sa-l scoata pe Dumnezeul Creator de peste tot.
  • -1 (1 vot)    
    Dragilor (Marţi, 27 octombrie 2009, 15:50)

    Nelu [anonim]

    Dragilor... Cand va citesc comentariile la acest rezumat al raportului, imi dau seama ca sunteti asa de naivi... Parca ati trai intr-o cusca si habar nu aveti ce se intampla in afara peretilor custii vostre. Deci dragilor, pentru ca traiti in romania, voi inca nu realizati ca de fapt nu traiti intr-o tara democrata. Faptul ca celeate minoritati nu au aceleasi drepturi ca si majoritatea, asta se numeste o falsa democratie. Indiferent de comentariile voastre, trebuie sa stiti ca fiecare om trebuie sa fie tratat cu acelasi respect cu care e tratat cel din majoritate, chiar daca nu se conformeaza credintelor majoritati, Fiecare om trebuie sa aiba aceleasi drepturi indiferent de religia pe care o are, pentru ca si el este om ca si tine care citesti mesajul asta. Da, in USA musulmanii sau evreii sau hindusii, au dreptul la zile libere de sarbatorile lor, fiind platiti in acele zile. Asta inseamna democratie si respectarea drepturilor omului. Raportul care il fac americanii, nu il fac pentru guvernul roman ci il fac pentru informarea invetitorilor din tara lor, pentru cei care aduc bani in romania ca uni dintre voi sa aveti joburi. Aceste rapoarte inluenteaza pozitiv sau negativ viitoarele invastitii in romania, in functie de ce anume vrea sa dezvolte invastitorul respecti,
    • +1 (1 vot)    
      singurul... (Marţi, 27 octombrie 2009, 20:02)

      nel [anonim] i-a raspuns lui Nelu

      Singurul zeu la care se inchina inv estitorul american este zeul ban.
      Daca poate sa vina in Ro si sa plateasca cu 500 $ un muncitor, care in state l-ar stoarce de 6-7000$, o va face.
      I se falfaie investitorului american ca nu stiu care cult nu are ziua libera cand vrea el. El vine in Ro, sau oricare alta tara, cu un singur scop: PROFIT, restul sunt amanunte neglijabile.
      Mai citeste un pic legile din Ro asa rele/bune cum sunt ele si vezi ce zice in ele legat de zilele libere care se acorda cultelor recunoscute.
  • -1 (1 vot)    
    mentalitati invechite (Marţi, 27 octombrie 2009, 16:23)

    Un om [anonim]

    Deloc surpinzator constat ca majoritatea lumii este PRO discriminarea celor care nu sunt ca ei ( ortodocsi ). Spun deloc surprinzator pentru ca tot majoritatea discrimineaza si persoanele cu viziuni si orientari diferite sexuale sau in ceea ce priveste consumul de diverse substante.
    Din pacate nu am inteles nimic din democratie, majoritatea ramanand cu viziuni inguste, obtuze chiar asupra a ceea ce inseamna respectarea TUTUROR cetatenilor, indiferent de orientare sexuala, politica sau religioasa.
    Le doresc celor care considera ca doar ortodocsii heterosexuali neconsumatori de droguri ( dar consumatori din plin de alcool, tutun si cafea ) sa traiasca intr-o tara unde toate acestea sunt interzise si apoi sa vorbeasca despre masura in care e bine sau nu sa discriminam pe cei de langa noi !
  • +1 (1 vot)    
    guv roman (Marţi, 27 octombrie 2009, 17:00)

    poop [anonim]

    ar trebui sa sa faca demersuri pe linga depart de stat din sua ca sa se interzica oficializarea casatoriilor homosexualilor in bisericele crestine.
  • 0 (0 voturi)    
    bani pt biserica? (Marţi, 27 octombrie 2009, 21:16)

    jack [anonim]

    Dincolo de toate comentariile, atat cele locale cat si cele americane, vi se pare normal ca o biserica sau orice fel de organizatie religioasa sa primeasca bani de la stat?

    Se pare ca s-a uitat principiul separarii bisericii de stat.

    Eu propun ca nici o organizatie religioasa, majoritara sau minoritara, sa nu primeasca bani de la stat. Cine vrea sa sustina o religie, nu are decat sa doneze bani acolo, nu e corect ca toti sa platim taxe care apoi sa mearga la popi.

    Stop sponsorizarii de stat a bisericilor!
    • +1 (1 vot)    
      da, bani de la stat la Biserica (Miercuri, 28 octombrie 2009, 1:05)

      Viorel [anonim] i-a raspuns lui jack

      Domnule draga, eu sunt de acord ca o parte din taxele mele sa se duca la Biserica Ortodoxa. Indiferent daca e stat laic sau religios. Si sunt ferm convins ca mai sunt ca mine cel putin 70-80%. Daca nu iti convine poti sa te duci in alta tara!!!

      Acesta este un pamant ortodox crestin, aparat cu sangele strabunilor nostri. Nu vom permite sa devina plin de musulmani sau tot felul de asa zisi crestini, aparuti ca ciupercile dupa ploaie.

      Principiul separarii bisericii de stat e o utopie inventata de atei. Daca un popor e majoritar crestin, si statul lui va fi crestin. La ce bun o separatie? Sa ne umplem de musulmani si hindusi ca in Europa?
  • -1 (1 vot)    
    Concluzie (Marţi, 27 octombrie 2009, 23:01)

    Cosmin [anonim]

    Deci, vad ca pe foarte multi oameni ii deranjeaza ca SUA "isi baga nasul la noi in tara". Ei bine, un raport nu inseamna ca isi baga nasul. Si daca ni se pare ca nu e asa, atunci sa continuam sa: 1). finantam fete bisericesti care pe la spate sunt homosexuali sau pedofili (nu toti); 2). sa finantam biserica, care atunci cand mori te lasa in sant daca nu iti mai platesti si "ortul"; 3).sa finantam puternic, si chiar sa le crestem salariile unor paraziti ipocriti (nu toti) care nu platesc niciodata impozite si taxe, si care desi is patati cu politica, nici nu incearca macar sa sugereze vreunui parlamentar sa propuna vreo lege prin care sa ii sprijine pe cei saraci; Asta pentru ca asa ne place noua. A, si imi vor zice multi: "o, pai tu nu esti crestin adevarat, esti lucrarea diavolului". Frattilor, traim in sec 21, si cel mai bine ar fi sa nu ne mai lasam dusi de nas de politicieni si fete bisericesti. Ganditi-va ca in multe alte culte din tara, liderii (oricum s-ar numi ei), au loc de munca laic, si nu asteapta nimic de gen financiar de la enoriasi. Dar preot ortodox ati vazut la munca? NU! Si poate veti spune ca e ocupat cu treburile bisericii . . . Chiar asa mult? Recent am auzit un sondaj, care spunea ca in Europa, tarile cele mai inapoiate sunt tarile in care oamenii sunt cei mai credinciosi. Intamplare? Coincidenta? Pana cand o sa continuam sa pune botu' la vrajeli, si superstitii? Wellcome in sec. 21!
  • 0 (0 voturi)    
    Ce guvern??? (Miercuri, 28 octombrie 2009, 8:34)

    Vasile Pop [anonim]

    SUA nu au un ambasador la Bucuresti care sa-i informeze ca noi nu avem un guvern la ora actuala :P ?
    Si asa ii plin de secte venite din america care sunt mai rau ca un fond de investitii in produsul banilor (ex: new generation)... sa ne lase cu religiile lor in pace...
  • 0 (0 voturi)    
    D I S C R I M I N A R E (Miercuri, 28 octombrie 2009, 10:39)

    Un om [anonim]

    Cu tristete observ ca exista intre noi oameni care considera ca indiferent de orientarea religioasa fiecare trebuie sa plateasca impozit BOR! Daca in tara ar fi 51% ortodocsi si 49% alte religii vi s-ar mai parea normal ca jumatate din populatie sa plateasca taxe pentru religia celeilalte jumatati?
    Cati dintre cei care sustin aceste lucruri chiar merg la bisierica si actioneaza conform invataturilor crestine?!
    Voi chiar nu vedeti ca a urma cu sfintenie ceea ce vrea biserica a dus doar la mari nenorociri pentru omenire : Cruciade, Inchizitie, razboaie religioase ?!
    Nu ma intelegeti gresit, nu vreau sa spun ca ar trebui eliminata biserica sau credinta din viata publica, dar in niciun caz nu trebuie asimilata ca ceva obligatoriu ( studiu, taxe ).
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns pt. "Un om" (Miercuri, 28 octombrie 2009, 22:22)

      Cosmin [anonim] i-a raspuns lui Un om

      Ai dreptate! Felicitari pt remarca. Numa ca romanii sunt asa de prosti ca nu isi dau seama. Le place sa finanteze, pt ca poate nu le-a ajuns cat rau a facut biserica.
  • 0 (0 voturi)    
    Bani pentru biserica (Vineri, 13 noiembrie 2009, 22:26)

    Aurel [anonim]

    Nicio religie NU trebuie finantata de stat! Cine vrea sa dea, sa mearga la biserica si sa dea. NU mai finantati religiile de la STAT!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version