1 octombrie - 43 de ani de la emiterea decretului privind interzicerea avorturilor

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 1 octombrie 2009, 18:03 Actualitate | Esenţial


Putini romani isi mai amintesc astazi, insa 1 octombrie este data unei aniversari sumbre. Cu 43 de ani in urma, conducerea Partidului Comunist Roman emitea decretul privind interzicerea avorturilor, anunta Radio Romania Actualitati. Decretul a cauzat, intre 1966 si 1989, moartea a aproape 10 mii de femei.

Interdictia a fost intarita si de pedepse pentru femeile care faceau un avort ilegal. De asemenea, dosare penale riscau si cei care realizau operatia fara aprobarile necesare.

In perioada 1966-1989, in jur de 10.000 de femei au murit, in Romania, din cauza avorturilor autoprovocate sau facute clandestin de catre diferite persoane.

Avortul la cerere era legal in Romania din 1957. Interzis de Nicolae Ceausescu in 1966, el a fost din nou legalizat imediat dupa Revolutia din 1989.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9484 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    Eram nou angajata (Joi, 1 octombrie 2009, 18:12)

    odorica ion [utilizator]

    Stiu bine ce a urmat. Colege de-ale mele care aveau nepoti, baieti cu armata facuta, au mai facut 2,3 copii. Se faceau avorturi dupa 45 de ani, dar le mai minteau ca le-au facut sau ca nu sint gravide si cu buna stiinta le faceau mame din nou. Am avurt multe colege tinere, sanatoase, cu copii care si-au pierdut viata. S-au distrus familii. Stiu doctori, ca au infundat puscaria caci, au vrut sa faca un bine unei femei singure sau unei eleve de liceu, sau unei studente. Cred ca pe Ceausescu mai mult de la aceste suflete spulberate din vina lui i s-a tras sfirsitul.Am vazut cu ochii mei si eu fiind intr-o situatie dramatica, cum a fost lasata o tinara sa moara,caci nu a spus cine a chiuretat-o. Eu am scapat caci m-am dus la mat ern.in noaptea de revelion(1975-1976), militianul C.R.care era in mater. fiind liber si dr. Ungu...a facut mult bine, a lucrat toata noaptea si a rezolvat zeci de cazuri. Toti anii 1966-1989 au fost ani de suferinte groaznice pentru femei. Mi-e rau numai cind ma gindesc, sa nu mai trecem prin asa ceva.papapa
    • 0 (4 voturi)    
      ... (Joi, 1 octombrie 2009, 19:09)

      ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui odorica ion

      pai din cate inteleg eu femeile alea isi provocau singure moartea...
    • +1 (1 vot)    
      Nu crezi ca 'suflete spulberate'... (Vineri, 2 octombrie 2009, 10:26)

      Catholic [anonim] i-a raspuns lui odorica ion

      ...sunt mai degraba copiii care nu sunt lasati sa se nasca?
    • +1 (1 vot)    
      Avortul este ilegal in unele tari din Europa (Vineri, 2 octombrie 2009, 13:59)

      Jean [anonim] i-a raspuns lui odorica ion

      Avortul este ilegal in unele tari din Europa, altminteri foarte democratice.
      Va reamintesc ca una dintre conditiile pe care Irlanda le pune pentru adoptarea Tratatului de la Lisabona este chiar interzicerea avortului.
      Tari europene unde avortul este ilegal sau semilegal:
      Andorra
      Austria (permis doar in trim I)
      Bulgaria (doar in trim I sau II)
      Finlanda (avortul la cerere este interzis)
      Germania (doar in trim I)
      Irlanda
      Irlanda de nord (partial)
      Italia (partial doar in trim I)
      Liechtenstein
      Luxembourg (sever restrictionat)
      Malta
      Marea Britanie (restrictii severe)
      Monaco
      Polonia (trim I si II, avortul la cerere este interzis)
      Republica ceha (doar in trim I sau II)
      Romania (doar trim I)
      San Marino
      Spania (interzis cu exceptii speciale doar in trim I si II)


      Deci, a face o legatura directa intre regimul democratic al unei tari si politica avortului este o foarte mare greseala.
      In aceste conditii, Coreea de nord ar fi o tara foarte democrata pentru ca admite avortul in ORICE situatii.

      In conditiile evolutiei demografice foarte defavorabile in principal a tarilor occidentale din UE, este aproape sigur ca politicile cu privire la avort vor fi revazute in viitor in sens restrictiv. Spus "politically correct", UE va incuraja politicile pro natalitate si va acorda facilitati copiilor, mamelor si menajelor, intarind pe de alta parte politicile cu privire la migratia provenind din terte tari.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Luni, 5 octombrie 2009, 9:44)

      teodor [anonim] i-a raspuns lui odorica ion

      Dvs. vorbiti de suprimarea unei vieti la modul dr. ung a facut mult bine... , a rezolvat etc. .
      Stiu ca e un comentariu nepopular , antipatic, dar problema e prea serioasa.
      Oricum , inceputul art. e tendentios: aniversare sumbra etc...
      Vezi si www.provita.ro
      Ce e cel mai trist: poate ca avortul l ai facut ca erai tanara, fara sa cunosti gravitatea gestului, dar daca dupa 30 de ani nu ai nici cea mai mica remuscare, e grav. Si mai grav e ca le induci cititoarelor ideea ca apelarea la avort e o decizie de genul azi ma duc la cofetarie , etc...Sa ma ierti, dar asa cum si tu ai fost sincera, am fost si eu.
  • -3 (5 voturi)    
    am inteles mesajul (Joi, 1 octombrie 2009, 18:14)

    baubau [anonim]

    da nu e nici un mare motiv de mare bucurie , ca e liber ca la supermarket la avort

    poate fi reglementat mai strict
  • -3 (7 voturi)    
    Impotriva avortului! (Joi, 1 octombrie 2009, 18:34)

    Dumelu [anonim]

    Am vazut in articol spunandu-se ca 10000 de femei au murit din cauza interzicerii avortului.
    Dar pun si eu o intrebare "nevinovata": cate femei au murit sau au suferit grave suferinte fizice si psihice din cauza ca au facut avort?
    Oare nici una?
    Nu avem nici un drept asupra vietii care se naste in sanul femeii. E o fiinta umana distincta de persoana mamei. Si are aceleasi drepturi ca si noi (sa priveasca cerul, pamantul, oamenii s.a.m.d.)
    Multumesc!
    • +1 (5 voturi)    
      nici un drept! (Joi, 1 octombrie 2009, 19:48)

      casandra [anonim] i-a raspuns lui Dumelu

      Da, nu ai nici un drept sa decizi ce se intampla cu corpul unei femei si cu viata ei! Cifrele oficiale arata peste 17.000 de femei moarte din cauza decretului scelerat, dar au fost mult mai multe! Abulicii sau fundamentalistii ,care cred ca au ei ceva de decis in privinta corpului unei femei, sa-si intrebe mamele cum a fost! Cat timp mai traiesc femeile injosite de politica nebuna a lui Ceausescu, ar fi bine ca cei care nu stiu cum a fost sa se abtina de la comentarii.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu uitati contextul istoric (Joi, 1 octombrie 2009, 20:48)

      Carmen [anonim] i-a raspuns lui Dumelu

      Nu uita, pe timpul lui Ceausescu nu existau metode contraceptive in masa in Romania. Crezi ca ar fi fost fezabil ca o femeie sa aiba intre 15-30 de copii? Asta a dus la mari probleme economice, ecologice, sociale in alte tari (e.g., China)

      Acum putem decide cand sa ne formam familia si cat de mare sa fie, cu ajutorul a nenumarate metode contraceptive. Atunci nu puteam.
      • +1 (1 vot)    
        Imi pare rau dar gresesti... (Vineri, 2 octombrie 2009, 10:28)

        Old timer [anonim] i-a raspuns lui Carmen

        Pe vremea aceea *existau* si prezervative si pastile contraceptive cu aplicare locala (ce am vazut eu), poate si alte mijloace.
        • 0 (0 voturi)    
          hahahahahaha (Duminică, 30 mai 2010, 13:13)

          alexa [anonim] i-a raspuns lui Old timer

          pe vremea aia exista si libertatea de exprimare, zau scrie in constitutie...constitutia comunista era la fel de, democrata ca cea de acum daca nu si mai si, numai ca era doar o hartie. la fel si cu prezenta mijloacelor contraceptive.
  • +1 (3 voturi)    
    adevarul e la mijloc.. (Joi, 1 octombrie 2009, 18:35)

    alex nambani [anonim]

    nici interzis insa nici l(eg)(iber)alizat nu trebuie. Femeile care au facut avort, indiferent de perioada (inainte sau dupa 1990) platesc..nu e usor sa ucizi (chiar si din necesitate).
  • -3 (9 voturi)    
    mentalitate de avortat (Joi, 1 octombrie 2009, 18:39)

    crestin ortodox [anonim]

    Mai sumbru e faptul ca de cand s-a legalizat avortul am trimis pe lumea ailalta peste zece milioane de suflete. A luat si idiotul o masura buna si pe aia i-o reproseaza cel mai mult cei 99% de crestini, conform statisticilor, din Romania. Ma refer strict la interzicerea avortului. Interzicerea contraceptiei non-abortive precum si refuzul de a trata femeile care au facut avorturi ilegale, pe motiv ca nu-si denuntau complicii sunt intr-adevar masuri criminale.

    Pocaiti-va!
    • 0 (4 voturi)    
      .... (Joi, 1 octombrie 2009, 19:15)

      ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui crestin ortodox

      ti-am dat plus, desi "pocaiti-va" de la final nu era necesar. Pe cei care sunt pe calea celalalta nu poti sa-i aduci pe calea cea dreapta decat prin exemplu propriu...si daca au urechi sa auda si ochi sa vada atunci foarte bine, daca nu..... Dumnezeu sa-i aiba in paza.

      Este intr-adevar dramatic ca se vorbeste doar de cele 10 mii de femei care si-au provocat avortul si apoi au murit din variate motive, dar nu se spune nimic de milioanele de avorturi (copii ucisi) de dupa revolutie.
  • +1 (5 voturi)    
    pocait infect (Joi, 1 octombrie 2009, 19:10)

    bogdan [anonim]

    Tu nu cred ca ai vreun drept sa nu vorbesti in privinta asta. Pana la urma este dreptul oricarei fiinte umane sa isi aleaga calea in viata. Un copil poate fi o mare bucurie si asa este in general, dar in unele cazuri chiar este mai bine sa ai si alte solutii pentru ca greseli poate face oricine.
    Mai degraba ar trebui sa fie educati in privinta metodelor contraceptive si cred ca asa s-ar rezolva o mare parte din problemele legate de numarul mare de avorturi.
    Si, de altfel, stau si ma intreb cati dintre sustinatorii interzicerii avorturilor sunt barbati si cati femei. Asa de curiozitate.
  • -1 (5 voturi)    
    au murit...si mai mor inca! (Joi, 1 octombrie 2009, 19:18)

    costi [anonim]

    da! doar ca acum MOR MULT MAI MULTI COPII!!!! insa, diferenta este ca acum suntem "europeni", gandim libera avem niste legi care respecta femeia si familia, nu?! ma intreb insa daca se mai pot folosi acesti termeni de "femeie" si "familie" pentru niste entitati care comit o crima, hm?!?

    am citit ca "dr. Ungu...a facut mult bine, a lucrat toata noaptea si a rezolvat zeci de cazuri." a rezolvat cazuri sau a ucis,,,foarte inteligent acest articol. la mai mare si la mai multe!! bravo!!
    • 0 (0 voturi)    
      Daca mai conteaza... (Joi, 1 octombrie 2009, 21:26)

      big_fufu [utilizator] i-a raspuns lui costi

      Din 90 si pina azi, numarul avorturilor efectuate in Romania a scazut de 7 ori....
      Va rog... nu mai exagerati fara sa aveti nici o idee despre cifre, si va inspirati doar din presa de scandal...
  • 0 (6 voturi)    
    ma bucur... (Joi, 1 octombrie 2009, 19:27)

    ceconteaza [anonim]

    ...ca vad o reactie normala la subiectul avort.Au murit zece mii de femei in 24 de ani,si peste 20 de milioane de prunci in ultimii 20 de ani.Am ajuns popor de irozi,fiecare roman are(statistic)un omorat alaturi.Dumnezeu sa ne ierte pentru crimele noastre.
    Domnule ALEX NAMBANI,adevarul nu e la mijloc,adevarul e ca ne place distractia,nu si responsabilitatea faptelor noastre.
  • +2 (6 voturi)    
    Crime (Joi, 1 octombrie 2009, 19:42)

    Martens [anonim]

    Au murit 10 mii de femei? Putin, comparativ cu milioanele de copii omorati prin avort.
    • 0 (4 voturi)    
      pt. Martens (Joi, 1 octombrie 2009, 20:57)

      cetateanul [anonim] i-a raspuns lui Martens

      Un embrion nu este un copil, oricum tu nu intelegi ca viata nu-i doar fatatul la spital, mai trebuie cineva sa lipseasca ani de zile de la servici ca sa creasca si apoi alt efort ca sa-l intretii pana la facultate. Mai trebuie sa intelegi ca viata nu-i sfanta, specia umana chiar este prea numeroasa, nu trebuie sa ne imultim ca iepurii pana planeta nu mai poate sa ne duca. Informeaza-te ca avem cu 90% mai putini pesti in oceanul planetar ca acum 100 de ani, cine ti-a spus ca avem petrol suficient? in 40 de ani se termina, oricum cu mult inainte incepe sa scada productia, iar bateriile sunt ca rezervoarele goale, trebuiesc incarcate, nu te gandi ca sistemul electric poate sa incarece multe masini, un cal putere are 745w, cum incarci tu zeci de mii de tiruri de la retea, au 400 de cai putere? dar 4,5 milioane de vehicule in ro.?
      • +1 (1 vot)    
        ... (Joi, 1 octombrie 2009, 22:20)

        ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui cetateanul

        1) tu ai fost embrion deci poti sa consideri ca embrionul este un viitor copil
        2) daca tu consideri ca mama ta te-a fatat, atunci asta spune mult despre cum vezi tu viata pe pamant si diferentele intre animale si oameni
        3) Vai, nu mai sunt suficienti pesti pentru toti, nu mai trebuie sa facem copii din cauza asta. Amice, esti...
        4) Vai, nu mai avem petrol, sa nu mai facem copii. Amice, esti de 2 ori...
        5) Ce e cu insirarea aia despre electricitate ? Ce gandeai tu acolo ? Amice....trezeste-te
  • 0 (4 voturi)    
    Avortul e nebunie. (Joi, 1 octombrie 2009, 21:16)

    dumi [anonim]

    Să nu ucizi!
  • -1 (3 voturi)    
    Groaznica idee cu groaznice rezultate (Joi, 1 octombrie 2009, 21:20)

    big_fufu [utilizator]

    Nu ma pot gindi decit ce bine ar fi fost sa nu planeze aceasta incertitudine asupra noastra... cei nascuti in perioada aia... sa stiu cert ca nu sunt doar rezultatul unui decret... ci un copil dorit si asteptat in familie cu drag....
    Chiar daca parintii ne-au iubit... incertitudinea ramine si doare...
  • -1 (1 vot)    
    ... (Joi, 1 octombrie 2009, 22:21)

    Gigi Maybachistu' Neortodox [anonim]

    E destul de curios cum populaţia în mare n-a avut nimic împotriva avorturilor în 1990 şi nici după aceea. Cum şi-a trimis Marele Licurici încoace cu primul avion fundamentaliştii-biblici, cam de prin 2004, au început campaniile anti-avort, anti-contracepţie, anti-vaccin-anti-HPV (adică, prin compensare, pro-HPV :) - în ritmul ăsta e foarte posibil ca în curând să avem şi un preşedinte negru cu urechile mari :)))
  • -1 (1 vot)    
    da si (Joi, 1 octombrie 2009, 22:32)

    popo [anonim]

    sau nascut vreo 2 milioane de idiotzi (eu nu) cara lau aplaudat pe ilici si il fac deputat pe nepotul lu tamara
    • +1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 2 octombrie 2009, 10:19)

      ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui popo

      mda, tu nu te-ai nascut deloc la cum scrii si gandesti...
  • +1 (1 vot)    
    iarta-i, Doamne, ca nu stiu ce fac! (Joi, 1 octombrie 2009, 22:40)

    Liviu [anonim]

    dar la zecile de milioane de copii omorati cine sa mai gandeste? genocidul acesta e cumva o reusita a societatii libere?
  • +1 (1 vot)    
    totusi (Vineri, 2 octombrie 2009, 0:15)

    eu [anonim]

    zecile de milioane de copii ucisi (avortati) dupa 90 nu reprezinta chiar nimic? Iarta-ne, Doamne!
  • -1 (1 vot)    
    pro .. si contra (Vineri, 2 octombrie 2009, 10:44)

    MPatrick [utilizator]

    acel decret mi-a dat sansa sa exist... asta e o certitudine. dar acelasi decret m-a facut 20 de ani mai tarziu, sa fiu aproape de moarte... si asta e o certitudine. Nu stiu daca e mai putin imoral sa nasti un copil de care sa nu-ti pese, sa-l abandonezi, sa-l vinzi, decat sa faci avort.
    au murit peste 10000 de femei, este tragic acest lucru, dar sa vedem si partea buna a lucrurilor: populatia a fost intinerita, si generatia decreteilor este cea care plateste astazi pensiile si salariile bugetarilor, si ajutorul de somaj. Cred ca e normal ca fiecare cuplu sanatos sa aiba 2 copii, si in acest fel sa-si faca datoria catre societate, sa nu cerem generatiei urmatoare ca un angajat sa contribuie la buget pentru 4-5 pensionari, fiindca nici ei n-o sa mai vrea sa aiba copii!
    De altfel si decretul spunea ca dupa 4 nasteri ai dreptul sa faci avort, legal, dar 4 copii este desigur prea mult!
    viata nu este in alb si negru, oameni buni!
  • 0 (0 voturi)    
    Avortul o alegere personala sau o crima ? (Marţi, 13 octombrie 2009, 1:50)

    Alege Viata [anonim]

    * Pilula anticonceptionala este contraceptiva sau avortiva (produce avortul timpuriu in primele 14 zile de la conceptie, avorturi pe banda anual)?
    * Steriletul este avortiv, provoaca avortul timpuriu?
    * Stii ce inseamna cu adevarat un Avort, care sunt metodele avortive si efectele secundare?
    * Toate metodele contraceptive, metodele anticonceptionale provoaca Avortul Timpuriu (avortul menstrual in primele 14 zile de la conceptie), sterilitatea si au efecte secundare GRAVE si chiar FATALE?

    * Exista metode contraceptive, metode anticonceptionale sigure 100% si care sa nu-ti afecteze sanatatea fizica, psihica, sufleteasca ?
    * Vaccinurile CO (contraceptive) sunt avortive ?
    * Fertilizarea in Vitro este o alta fata a avortului?

    * Ce este sindromul post-avort si cum se manifesta ?
    * Industria Avorturilor spune TOT adevarul?
    * Simte fatul, copilul neascut durerea in timpul avortului ?

    * Prezervativul poate provoca alergii, sterilitate, avortul timpuriu, malformatii (are efect teratogen) daca apare conceptia si la sarcinile urmatoare ?
    * Cat de usor este sa contactezi o boala cu transmitere sexuala?

    * Se pot trata afectiunile feminine: chisturi ovariene, sindromul premenstrual, dureri premenstruale, tulburari (dereglari) de ciclu etc. dar si acneea fara pilule doar naturist, fitoterapie si cu antiinflamatoare ?

    Astfel ca pilulele sa nu mai declanseze cancerul de san, cancerul de col uterin, sterilitatea, atacuri cerebrale, infart si alte tipuri de cancere dar si aparitia HPV-ului si a altor boli GRAVE si chiar FATALE ?

    * Esti insarcinata si nu stii ce sa faci? Ai trecut prin experienta avortului si ai dori sa discuti despre asta?
    Noi te ascultam si te putem ajuta - Asociatia Pro-Vita filiala Bucuresti: www.ProVitaBucuresti.ro (vezi si filialele din tara)

    Raspunsuri la intrebari si alte informatii la: www.AdevarulDespreAvort.ro
  • 0 (0 voturi)    
    despre avort (Duminică, 30 mai 2010, 7:21)

    magda [anonim]

    Avortul este Crima in orice moment sau imprejurari l-ai face pt ca "produsul de conceptie ",cum i se spune modern,este o fiinta umana(trup si suflet) din secunda imediat urmatoare conceptiei.El are acolo,la fel ca si samanta unei plante pe care o sadesti,tot ceea ce ii trebuie pt a ajunge un om intreg ,asa cum a fost in planul lui Dumnezeu.
    Daca avortul ar trebui interzis prin lege?Asta este o alta discutie.Parerea mea:ar trebui inter zis prin legea (constiinta )morala a fiecaruia dintre noi,cei care ne consideram(declaram)crestini.Si aici ar trebui fiecare in parte,in frunte cu preotii adevarati ,sa militam:pt formarea acestei constiite morale.Medicii care fac avorturile ar trebui sa nu mai accepte sa faca asta atat de usor,Ei ar trebui sa faca tot efortul pt a arata pariintilor adevarul despre crima pe care ei au gandit sa o savarseasca,sa le dea un timp dea(ras-)gandire si abia apoi,din obligatie legala si profesionala,sa........(Nu pot,pur si simplu.sa scriu ce-ar trebui,dar se intelege.)

    In rest,intr-un stat laic, nu o sa putem niciodata sa interzicem avortul total.Si pana la urma, ma gandesc asa:nici Creatorul nostru nu ne obliga sa alege binele sau ne-pacatul ci doar pune in noi acea coonstiinta morala de care am amintit si este oricand gata sa ne intinda o mana de ajutor daca ii cerem.In rest suntem liberi sa alegem,dar si sa ne asumam consecintele(si rasplata...)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by