Haaretz: Scandalul ovocitelor din Romania - un caz de antisemitism?

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 23 iulie 2009, 12:07 Actualitate | Esenţial

Comparandu-i pe medicii israelieni de la clinica Sabyc cu nazistii, Colegiului Medicilor din Romania risca in mod inutil sa atraga asupra sa acuzatii de antisemitism, sustine seful Asociatiei Mondiale a Medicilor, doctorul Yoram Blachar, citat de publicatia israeliana Haaretz.

Blachar, medic israelian care conduce agentia internationala ce supravegheaza respectarea eticii medicale, a reactionat astfel la declaratiile de luni ale profesorului Vasile Astarastoae, presedintele Colegiului Medicilor din Romania, care i-a asemuit pe doctorii israelieni de la clinica Sabyc cu personalul medical de la Auschwitz.

"La Sabyc s-au incalcat norme elementare ale eticii medicale. Unor oameni saraci, vulnerabili, li s-au cumparat parti din trup, fara sa fie informati despre riscuri si fara sa li se spuna ca fac parte dintr-un studiu de cercetare. Medicii de aici pot fi comparati cu cei de la Auschwitz", a comentat Astarastoae, dupa ce o ancheta de amploare a fost demarata de procurorii DIICOT in cazul clinicii de fertilizare in vitro Sabyc din Bucuresti.

Medicul ginecolog Harry Miron (Mironescu) si fiul sau, Yair Miron, amandoi evrei, au fost arestati luni, sub suspiciunea de implicare in trafic cu ovule umane. Cei doi au negat acuzatiile.

Potrivit lui Blachar, chiar si in cazul in care s-ar dovedi ca cei doi medici au facut trafic de ovule, acest lucru ar fi "la distanta de ani lumina" de ceea ce se intampla la Auschwitz.

Pe de alta parte, presedintele comunitatii evreiesti din Romania, Dr. Aurel Vainer, a explicat ca medicii din familia Miron au fost vazuti conducand masini scumpe, iar "acest lucru, precum si alte semne de bogatie afisate, provoaca invidie si oamenii reactioneaza negativ".

"Poate si faptul ca sunt straini a atras atentia asupra lor, dar nu vad nicio legatura cu faptul ca sunt evrei. Si romanii bogati se confrunta cu aceeasi ostilitate. Este in natura umana", a adaugat acesta.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1843 vizualizari

  • +11 (13 voturi)    
    what? (Joi, 23 iulie 2009, 12:51)

    adi [anonim]

    Bre, acum ovreii astia sufera si de mania persecutiei...

    Oare daca prind un ovrei cu mana in buzunarul meu si ii dau o laba peste moaca inseamna inseamna ca am ceva cu evreii?

    Mergand pe ideea asta a antisemitismului au ajuns sa conduca lumea afacerilor...
    • -2 (4 voturi)    
      Aberezi (Joi, 23 iulie 2009, 17:39)

      Observatorul [anonim] i-a raspuns lui adi

      Da. Orice act de agresiune la adresa unui evreu este un gest de antisemitism.

      Trebuie sa stii ca antisemitismul este un fenomen latent, deci chiar daca lovesti un evreu cu mana in buzunarul tau antisemitismul latent te determina sa faci asta cu mai multa brutalitate decat daca ai lovi un roman, de exemplu.

      Antisemitismul e o problema de nuanta comportamentala, nu numai de ideologie si conceptie rasista. Iar in Romania antisemitismul este un fenomen latent.

      PS: Nu vad legatura dintre evreul cu mana in buzunarul tau si afaceristii evrei. Au traditii capitaliste foarte puternice si sunt foarte educati. E normal sa faca bani, care-i problema?
      • +3 (3 voturi)    
        :-? (Joi, 23 iulie 2009, 20:49)

        ioana [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

        "Da. Orice act de agresiune la adresa unui evreu este un gest de antisemitism."
        "chiar daca lovesti un evreu cu mana in buzunarul tau antisemitismul latent te determina sa faci asta cu mai multa brutalitate decat daca ai lovi un roman"
        interesant. din seria somnul ratiunii naste monstri, bineinteles.
        cum demonstrati chestia asta totusi?
        asadar de aia nu scapa nimeni de acuzatia de antisemitism - pentru ca-i arbitraraaaa!!!
        oricum, comentariul dumneavoastra e antologic. presupun ca, in aceeasi linie, bombele aruncate de israelieni pica mai suav, fosforul lor alb e comparabil cu bronzul de la soare, iar rasismul lor este de fapt dovada de fraternitate. hmm, e o perspectiva interesanta. what a wonderful life!
      • 0 (0 voturi)    
        da stim (Vineri, 24 iulie 2009, 0:22)

        mihailovici [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

        foarte bine evreii au traditii puternice in uciderea palestinienilor exemplu ultima incursiune in Gaza unde au interzis accesul presei ca sa kilareasca mai bine..
      • 0 (0 voturi)    
        Mai sa fie... (Vineri, 24 iulie 2009, 9:57)

        Justy [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

        Eu zic ca nu e vorba de antisemitism latent, ci de antisemitism subconstient... Adica, atunci cand lovesti un evreu cu mana in buzunarul tau actioneaza subconstientul tau, care este si el antisemit, pentru ca tu, cel constient, reactionezi impotriva hotului inainte sa-i ceri buletinul sau sa-i examinezi o anumita parte a trupului care sa-i dovedeasca apartenenta etnica...
        Si hai sa-ti sugerez eu "legatura dintre evreul cu mana in buzunarul tau si afaceristii evrei": ai auzit de Rockefeller? Daca da, probabil stii si si celebra sa maxima: "Pot să vă dau socoteală pentru fiecare bănuţ, dar nu mă întrebaţi cum am făcut primul milion". Ceea ce, omeneste privind lucrurile, nu e de condamnat. De condamnat ar fi reactia asta nefireasca impotriva oricarui gest presupus antisemit, care este, in sinea ei, o provocare la antisemitism.
  • +9 (9 voturi)    
    Nene astia chiar (Joi, 23 iulie 2009, 12:52)

    John Connor [anonim]

    nu mai au nici o rusine. Auzi chestie: profiti de niste amarati, faci trafic NOTA BENE cu ovule umane dupa care tipi ca e antisemitisc. Vorba lui Marin Preda: 'tu-le muman c..
  • +9 (9 voturi)    
    Legea (Joi, 23 iulie 2009, 13:03)

    ergerbrwtb [anonim]

    Legea e lege pentru toti.
    Nu conteaza daca sunt evrei sau altceva, trebuie sa se supuna legii.
    Punct.
    Altfel, ei nu devin decat un alt Adrian Nastase.
  • +8 (8 voturi)    
    Des antisemitism (Joi, 23 iulie 2009, 13:11)

    Daniel [anonim]

    Hai sa nu incepem sa ascundem sub poala antisemitismului practici ilegale si imorale. Bag de seama ca orice ai spune negativ despre un evreu este clasificat ca antisemitism. Probabil ca stimabilii au uitat ce-i ala ( personal sper ca nimeni sa nu-i haituie asa cum au facut-o nazistii ) !!! Le aduc aminte, ca persoanele de origine afro din toata lumea nu se manifesta atat de zgomotos desi au suferit cu mult mai mult decat evreii.
    • +1 (1 vot)    
      Corect! (Vineri, 24 iulie 2009, 10:02)

      Justy [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Are cineva curajul sa compare Holocaustul cu sclavagismul american? Exista undeva o statistica a victimelor KuKluxKlan-ului?
  • +6 (8 voturi)    
    Evreii (Joi, 23 iulie 2009, 13:14)

    Nicolae [anonim]

    Cine mai sunt si israelienii astia? .
    Nu cumva cei care fac acum un genocid impotriva palestinienilor dupa ce le-au luat si pamanturile ???
  • -2 (6 voturi)    
    Antisemitism. (Joi, 23 iulie 2009, 13:17)

    AlinN [anonim]

    Este cand puneti titlul asa. Am citit ce-a zis dl Blachar, si mi se pare rezonabil. Una este sa te gazeze, incinereze, si apoi sa recupereze dintii de aur, alta este prelevarea de ovocite. Nu este chiar Auschwitz. A fost o exagerare a d-lui Astarastoae. In plus se mai spunea ca NU este un caz de antisemitism, intrucat si bogatii romani sunt priviti cu ostilitate datorita averii.
    Articolul este corect, dar titlul face totul. Daca vei citi printre randuri esti tentat sa te iriti: "adica tot ei (evreii) preleveaza ovocite, si tot ei se plang??? Huo!"
    • +3 (3 voturi)    
      Bineinteles ca evreii sunt antisemiti (Joi, 23 iulie 2009, 15:01)

      Axul [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Titlul articolului este traducerea celui pus de evreii de la Haaretz, care insinueaza exact asa cum zici tu. Vezi ca ai link la articol.
    • +1 (1 vot)    
      eu (Vineri, 24 iulie 2009, 0:27)

      mitea [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      nu cred palavrele astea , de unde stii tu ca erau incinerati, gazati sau ca le luau dintii de aur ? ai fost acolo? cred ca se exagerea si cu Holocaustul asta cand in realitate numarul victimelor este mai mic
  • +5 (5 voturi)    
    Incep sa devin antisemit (Joi, 23 iulie 2009, 13:39)

    FLORIN [anonim]

    Cand vad ce sensibili sunt si cum reactioneaza la orice prin lozinca asta cu antisemitismul incep incat incet sa prind ciuda pe ei. Daca ar tace si si-ar vedea de treaba ar fi mult mai inteligenti. Orice hot si pungas evreu trebuie aparat cu orice pret de intregul popor evreu si neaparat cu lozinci de lupta importriva antisemitismului...
  • +5 (5 voturi)    
    mda (Joi, 23 iulie 2009, 14:04)

    luc [anonim]

    dr aurle vainer si ceilalti evrei ar trebui sa vada asemanarea intre doctorii de la sabyc si doctorii de la auschwitz. nu e vorba ca sunt evrei si merg in masini de lux, asa cum crede dl vainer. problema e ca sunt criminali.
  • +2 (2 voturi)    
    numai (Joi, 23 iulie 2009, 15:34)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    evreii au dreptul sa acuze pe altii de antisemitism.
    Si anume oricind si pe oricine considera ei ca e cazul.
    E monopol.
    • 0 (0 voturi)    
      In acest caz evrei au facut discrimare rasiala (Joi, 23 iulie 2009, 18:17)

      Mitica [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      In acest caz concret, medicii evrei respectivi au facut discrimare rasiala, deoarece au recoltat ovocite doar de la femei de alta rasa decat cea evreiasca.

      Acest caz nu este izolat - este foarte bine stiut ca religia mozaica are un foarte mare respect pentru trupul omenesc al evreilor.

      Restrictii religioase si morale impiedica autopsierea sau prelevarea de organe de la credinciosii mozaici (sau de la cei care se pretind mozaici) si ca urmare in Israel si in comunitatile evreisti este sunt strict interzise operatiile pe trupurile vii sau moarte ale "bunilor evrei".

      Cei doi medici evrei au aplicat dupa cum se vede intr-un mod inovativ preceptele lor morale si religioase, prelevand ovocite doar de la femei de alta rasa si alt neam. Insa modul in care au facut acest lucru este o discrimare rasiala evidenta - nu au prelevat ovocite si de la evreice ci numai de la romance, tiganci, unguroaice, etc.

      De aici vine comparatia facuta de dl. dr. Astarastoaie cu medicii din lagarele din naziste (cum ar fi echipa dr. Mengele s.a.) Acei medici au facut experiente pe persoane de alte rase (evrei, tigani) sau apartiand altor popoare (polonezi, ucrainieni, rusi, s.a.) - facand o evidenta discrimare rasiala intre germanii arieni si subiectii experientelor lor "medicale".

      In acelasi fel dr. Miron (Mironescu) si Miron au facut o grava discrimare rasiala atunci cand au facut prelevari de ovocite DOAR DE LA PACIENTE de alta rasa !

      Ar fi foarte utila si parerea dr. Aurle si macar a unui rabin in acesta chestiune, prin care acestia sa explice tuturora care sunt preceptele mozaice referitoare la respectul trupului uman si la modul in care bunii evrei le respecta.

      Sa ne explice si noua de ce dr. Miron (Mironescu) si dr. Miron nu au facut prelevari de ovocite de la evreice !
      • 0 (0 voturi)    
        pt (Joi, 23 iulie 2009, 19:37)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Mitica

        ca tigancile sint mai multe, chiar mult prea multe, si vind ieftin. Simplu si fara bataie de cap.
  • +1 (1 vot)    
    Nedumerire (Joi, 23 iulie 2009, 16:28)

    Alex [anonim]

    Daca activitatea e legala si pacientii, ca si medicii/patronii in majoritate sint israelieni, de ce nu au facut clinica in Israel?
    • +1 (1 vot)    
      Motivul este simplu - discrimarea rasiala (Joi, 23 iulie 2009, 18:27)

      Mitica [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Religia mozaica are un foarte mare respect pentru trupul uman - fie viu, fie mort.

      Ca urmare preceptele religioase mozaice sunt stricte privitor la operatiile facute asupra evreilor, la autopsiere, la prelevarea de organe sau chiar la igiena corporala.

      Motivul primordial pentru care medicii prea-iubitori de arginiti precum Iuda Iscariotul nu au facut clinica respectiva in Israel este ca legea statului Israel nu permite astfel de prelevari de tesuturi.

      In aceeasi masura ca sharia - legea islamica, legea evreiasca nu permite profanare trupurilor evreilor. Cartile lor sfinte insa permit si chiar recomanda profanarea trupurilor altor neamuri - va rog sa documentati in Vechiul Testament asupra acestor lucruri.

      Ca urmare prelevarea de tesuturi efectuata de dr. Miron (Mironescu) si dr. Miron in Romania este un caz flagrant de discriminare rasiala, deoarece prelevarile s-au facut NUMAI de la persoane care nu sunt de rasa evreiasca.

      Acest lucru este extrem de grav - atat pentru cei doi medici si pentru acolitii lor, cat si pentru pacientele care au trecut prin clinica lor din Bucuresti.

      Cazul ar trebui facut cunoscut cat mai bine pentru a permite judecarea situatiei de catre reprezentantii tuturor popoarelor - care au datoria sa lupte impotriva discrimarii rasiale de orice fel, indiferent cine a facut-o !

      Medicii evrei respectivi trebuie sa fie judecati in deplina transparenta - dar discrimarea rasiala facuta de ei in mod institutional trebuie adusa la cunostiinta intregii lumi, pentru ca intrebarea ramane:

      "De ce nu au prelevat ovocite si de la evreice ?"

      Legea trebuie sa fie egala pentru toti si judecata trebuie sa fie aceeasi si pentru evrei si pentru ne-evrei in acest caz de discrimare rasiala.
  • -2 (2 voturi)    
    Antisemitism (Joi, 23 iulie 2009, 17:06)

    Ioana [anonim]

    Cred ca majoritatea persoanelor cara au lasat comentarii nu au citit articolul in intregime. Sau au inteles ca au vrut. Recititi va rog si mai discutam. Obiectiv. Si mai lasati aversiunea asta imbecila si ieftina de mioritici geniali.
  • +3 (3 voturi)    
    Imi pare rau (Joi, 23 iulie 2009, 17:11)

    worker [anonim]

    Imi pare rau ca niste jigodii care au incalcat cele mai elementare norme de etica medicala incearca sa se apare prin originea lor etnica.

    Imi pare rau pentru comunitatea evreiasca care, prin apararea membrilor sai, sprijina ideea ca normele etice sunt valabile numai atunci cind ele apara evreii.

    Imi pare rau pentru presa evreiasca care intelege sa semene vint desfizind dreptul altor popoare de a judeca (mai ales moral) un evreu.

    Tuturor ce se considera suficient de puternici sa semene acum vint, fie ei evrei sau nu, le urez sa aiba suficient noroc atunci cind vor culege furtuna.
  • -1 (1 vot)    
    Intrebare simpla-de ce nu au luat de la evreice? (Joi, 23 iulie 2009, 18:01)

    Mitica [anonim]

    Inainte de a acuza de antisemitism alte popoare sau alte organizatii profesionale ale medicilor, dl. doctor Yoram Blachar ar trebui sa ne raspunda la o intrebare simpla:

    "De ce nu au recoltat ovule de la evreice?"

    Nu vom permite sa ne judece moral nici domnului Yoram Blachar si nici alte persoane care tolereaza segregarea rasiala pusa in practica de medicii evrei "iubitori de arginiti" precum Iuda Iscariotul.

    Medicii evrei Harry Miron (Mironescu) si fiul sau - Yair Miron au discriminat rasial femeile de la care au prelevat ovocite, deoarece intre pacientele clinii respective nu se afla nici o pacienta evreica.

    "De ce nu au recoltat ovule de la evreice?"

    Acest fapt constituie circumstanta agravanta si justitia si morala ar trebui sa ii sanctioneze corespunzator.

    "De ce nu au recoltat ovule de la evreice?"

    Este evident ca in acest caz cei care sunt responsabili de crime impotriva altor popoare sunt respectivi medici evrei - deoarece si-au pregatit si executat actiunile ilegale doar impotriva unor femei de alte rase si religii decat cea evreiasca, respectiv mozaica.

    "De ce nu au recoltat ovule de la evreice?"

    Consideram ca acesti medici si acolitii lor ar trebui judecati dupa legea evreiasca - asa cum statul Israel a judecat si condamnat pe cei vinovati de asuprire rasiala. Cred ca legile romanesti si europene sunt prea blande in acest caz, si propun sa le aplicam pedeapsa evreiasca, dupa legea si cartile lor sfinte.

    Dupa fapta si rasplata !

    "De ce nu au recoltat ovule de la evreice?"
  • 0 (0 voturi)    
    what? (Vineri, 24 iulie 2009, 13:13)

    mironescu [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=DNwFV2Dn7ec


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri