Vineri, 27 martie, se implinesc 91 de ani de la Unirea Basarabiei cu Romania

de Carla Dinu     HotNews.ro
Vineri, 27 martie 2009, 9:20 Actualitate | Esenţial

Vineri, 27 martie, se implinesc 91 de ani de la Unirea Basarabiei cu Romania. In Republica Moldova si in Romania vor avea loc mai multe manifestari cu ocazia acestei sarbatori.  Se vor tine slujbe de pomenire in memoria membrilor Sfatului Tarii care au votat actul unirii atat la Biserica Sfanta Teodora de la Sihla cat si la Mitropolia Basarabiei din Chisinau.  Va participa si Mitropolitul Petru, transmite Radio Romania Actualitati.

La ora 16.00, la Arcul de Triumf, mai multe organizatii neguvernamentale si partide politice ii cheama la o hora a Unirii pe toti cei care mai simt romaneste. Uniunea Scriitorilor din Moldova organizeaza la randul ei un simpozion cu titlul "Unirea de la 27 martie, 1918. Istorie si Actualitate" urmat de un spectacol literar.  

La 27 martie 1918, Sfatul Tarii din Basarabia in frunte cu Ion Inculet, presedintele Sfatului Tarii, Pantelimon Halipa - vicepresedinte si Ion Buzdugan-secretar, au votat Unirea Basarabiei cu Romania.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1894 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    am "pierdut" ceva? (Vineri, 27 martie 2009, 9:45)

    Teo [anonim]

    Parca rusii au avut grija sa ne ia Basarabia iar in 90 Ivan Ilici (aka Ion Iliescu) ne-a dat si el tzeapa..ce e de sarbatorit? S-a razgandit Voronin iar Putin nu mai are cu adevarat puterea la Moscova?

    Eu cred ca e de plans, nu de sarbatorit. E ca si cum s-ar spune sa ne bucuram daca ungurii ne iau Transilvania si Ucraina Delta Dunarii..stupid
    • +1 (1 vot)    
      Moldovenii sunt cei mai europeni dintre romani (Vineri, 27 martie 2009, 13:17)

      Basarabia e Romania [anonim] i-a raspuns lui Teo

      Si genetic (purtatorii marcatorilor genetici specifici doar Europei, E1 a si E1b) si istoric, moldovenii au fost stalpul romanimii. Ei sunt cei mai numerosi in neamul romanesc, cu peste 8 milioane, in Romania, R.Moldova, Ucraina. Sunt destule tari in UE care n-au atatia locuitori cati moldoveni are Romania!

      Romania nu va renunta niciodata la 33.000km2 si 3,5 milioane romani de peste Prut si de peste Nistru.
      Moldovenii au trebuit sa suporte nu doar invazii tatare sau poloneze, ci si alea rusesti, incepute in sec.18. Chiar in secolul 18, un nobil maghiar scria sultanului turc ca "intre Nistru si Bug e plin de moldoveni, polaci si moscali, iar moldovenii si moscalii sunt cei care-i numim cazaci".
      Rusia tzarista si apoi bolshevica a lovit cat a putut in moldoveni, a deportat sute de mii, i-a luat sa populeze parti de la Don (unde pana in sec.19 inca erau sate pur moldovenesti), i-a trimis in Siberia (unde exista inca 30.000 de moldoveni in sate pe Amur, fac o branza renumita acolo, "moldavskii sir"), le-a adus sute de mii de coloni rusi.

      Dar Rusia tot n-a reusit in 200 de ani sa stearga limba si traditiile romanesti si dupa atata vreme, milioane de romani sunt acolo si sunt fratii nostri.

      Cei care se opun reunirii tuturor romanilor sunt maghiarofoni speriati ca o Romanie cu 24-25 milioane locuitori va scoate din Parlament maghiarimea si ultraminoritarii stangisti contaminati ideologic de comunism arhaic sau de relativismul "multicultural" promovat in UE.

      Insa inainte de a se implini 100 de ani de la prima reunire, steagul Romaniei va flutura dincolo de Nistru, unde sute de mii de moldoveni asteapta sa fie protejati si respectati.

      Trebuie rabdare, diplomatie, tarie de suflet si momentul istoric oportun. Rusia accepta ideea dar vrea sa obtina cat mai mult. Ucraina se opune insa e un stat care se va destrama.
      Romania creste, devine mai puternica si influenta la UE si va actiona cand va fi timpul.

      Vrei repede in UE? Voteaza unirea cu Romania!
  • +4 (4 voturi)    
    O Românie (Vineri, 27 martie 2009, 9:51)

    Alex [anonim]

    E ciudat, dar in constiinta romanilor - chiar asa, cu inimile dezbinate cum suntem - din Romania adevarata nu a lipsit niciodata Basarabia. Desi va mai dura ceva timp, Moldova va intra UE. Adica langa noi si, de fapt, cu noi. Inimi dezbinate dar constiinte unitare... Totusi, impreuna.
    • 0 (2 voturi)    
      Alex tine minte... (Vineri, 27 martie 2009, 11:47)

      Vorbe goale [anonim] i-a raspuns lui Alex

      ... UE va trece (cum a trecut si URSS) dar Romania nu.

      Eu vreau Basarabia in Romania, nu in UE.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu compara E ce a fost URSS (Vineri, 27 martie 2009, 12:50)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Vorbe goale

        nu exista absolut nicio asemanare intre ue si urss. spatiul ue este o zona de normalitate care are puterea de a se corecta, remodela, intr-un cuvant, de a evolua. poate anumite legi europene nu ne convin acum, dar oricand, oricine isi poate argumenta pozitia diferita. spre deosebire de urss, o nebunie de stat mafiot militarizat si indoctrinat. urmele acestei tragedii umane se vad clar in tarile asazis desprinse din urss : dependenta de rusia, nationalism comunistoid, militarism agresiv, subdezvoltare, zone monoindustriale dependente total de existenta unor resurse. plus ca oricine e impotriva, e redus la tacere (lichidat, arestat, izolat, internat. nici in exil nu mai scapa de asasinat). la noi baiatul destept nastase facuse pasi mari catre un stat asemanator celor desprinse din urss : mafia era la putere iar presa era cumparata de mafie.
        scuza-ma ca am lungit-o atata, dar am o memorie foarte buna a nedreptatilor. mai ales ale celor pentru care nimeni nu si-a cerut niciodata iertare.
  • +2 (2 voturi)    
    si comunistii (Vineri, 27 martie 2009, 10:16)

    Ion Ion [anonim]

    fac niste josnicii ca sa impiedice orice manifestare ce ar duce oamenii cu gandul la Romania si la istoria comuna.

    http://www.jurnal.md/article/12725/

    Si acu cateva minute un tren a fost oprit la Ungheni si toti cetatenii romani au fost dati jos si li s-a refuzat intrarea .

    Acest cancer, acest flagel, acest ultim bastion al comunismului trebuie sa dispara la aceste alegerile de anul acesta...
    • +1 (1 vot)    
      greu (Vineri, 27 martie 2009, 11:19)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Ion Ion

      DA intradevar, comunistii au fost sunt si vor fi un cancer pt societate iar RM va suferi atat timp cat ei vor conduce
      Se pare ca nu vor scapa asa curand de ei, din cate se vede din sondaje
      Daca oamenii de acolo nu sunt constienti de asta vor ajunge rauu
      I-mi pare rau pt ei, doar atat pot spune la ora actuala
      Dorinta de unire cred ca se afla in sufletul fiecarui roman
      • 0 (0 voturi)    
        Manipulare in sondaje (Vineri, 27 martie 2009, 13:34)

        Moldovan [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Si la noi in Romania ani de zile s-a practicat asa ceva, iar PDSR-ul lui Iliescu a mintit tara cu televizorul. Insa a fost totusi alternanta la putere, dreapta-stanga, incepand cu 1996.
        La moldovenii de pste Prut si de peste Nistru, rusificarea si bolshevizarea au fost foarte aspre, acolo era URSS, o societate militarizata condusa de KGB.
        Dar noile generatii nu mai stiu de asta si nu mai vorbesc limba rusa, sute de mii dintre ei au fost la studii si lucru in Europa occidentala si au alta imagine si mentalitate.

        Comunistii ucraineanului Voronin sunt sustinuti prin votul pensionarilor (care se tem de schimbari "capitaliste") si de minoritatea "usofona"(rusi/ucraieni/gagauzi care se tem ca vor fi asimilati daca intra intre 24 milioane romani). Dar pierd voturi la fiecare alegeri, pentru ca pensionarii bolshevizati dispar pe cale naturala, iar zeci de mii de rusofoni au plecat in Rusia si continua sa emigreze. In anii '70-'80, doar 66% din RSS Moldoveneasca erau romani, acum procentul e la peste 75% si natalitatea la moldoveni e traditional mai mare ca la rusi. Inca 10 ani si moldovenii vor fi majoritari si in Transnistria. Asta e si teama lui Putin, de aia tot arunca fitile si incearca sa il convinga pe Voronin sa cedeze regiunea separatista.

        Insa comunistii stiu ca daca renunta la Transnistria, va fi rascoala si vor fi maturati de la putere, a devenit o chestiune de mandrie natioala.

        Voronin nu va scoate mai mult de 30% din voturi, e la acelasi nivel ca PSD-ul lui Iliescu, insa problema e dreapta pro-romaneasca, prea dezbinata in cateva partide. O platforma comuna a dreptei ar insemna victoria in parlament, formarea unui guvern si alegerea unui presedinte mult mai moderat si ne-comunist.

        Moldoveni, mergeti acasa prin sate si discutati cu oamenii sa voteze cu partide liberal, democrat-liberal, cu "Moldova noastra", chiar cu MAE. Scopul e ca partidele "romanesti" intrate in parlament sa aiba in total mai multe procente decat comunistii.
  • -1 (1 vot)    
    Vineri, 27 martie, se implinesc 91 de ani de la Un (Vineri, 27 martie 2009, 10:28)

    Marius E [anonim]

    Cred ca o mica nuantare ar fi necesara: este vorba de unirea cu Romania, dar in acelasi timp este vorba de o reunificare, caci Basarabia, daca nu gresesc, a fost parte a Moldovei si a fost pierduta/cedata de catre turci la sfarsitul razboiului ruso-turc (al Crimeii, 1806 - 1812).
    • 0 (2 voturi)    
      27 martie (Vineri, 27 martie 2009, 11:55)

      Max [anonim] i-a raspuns lui Marius E

      Razboiul Crimeii a avut loc in 1853-1856.
      Intr-o zi vom reveni acasa!
      • 0 (0 voturi)    
        27 martie (Vineri, 27 martie 2009, 15:04)

        Marius E [anonim] i-a raspuns lui Max

        Stimate domn, aveti dreptate si imi cer scuze pentru gresala comisa.
        Multumesc pentru corectie!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu stiu de ca s-au dat minusuri (Vineri, 27 martie 2009, 15:00)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Marius E

      Cu exceptia datelor gresite despre razboiul din Crimea, a carui consecinte au fost si reintegrarea in Moldova a judetelor din Bugeac (Cahul, ismail si Cetatea Alba) care au intrat in componenta Romaniei mici dela prima unire si au fost luate cu japca impotriva tratatelor de imperiul rus in 1878, sunt de acord cu textul. In 1918 a fost si o reunificare a Moldovei istorice care a reicorporat teritoriile carei-au fost luate cu japca, Basarabia si Bucovina.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version