O echipa de scafandri din Constanta s-a deplasat, sambata dimineata, in zona unde a avut loc accidentul de pe Dunare in urma caruia un slep-motor s-a scufundat, pentru a incerca sa-i gaseasca pe cei doi marinari dati disparuti, relateaza Mediafax.

"O echipa de la Agentia de Salvare a Vietii pe Mare Constanta se afla deja in zona unde s-a produs accidentul si incearca sa-i gaseasca pe marinarii disparuti", a declarat Florin Mihalache, directorul Serviciului Cai Navigabile din cadrul Administratiei Fluviale "Dunarea de Jos" Galati.

Potrivit aceleiasi surse, circulatia pe Dunare a fost reluata, sambata, pentru navele cu pescaj mic, pe un canal ce ocoleste ostrovul din zona kilometrului 356.

"Traficul a fost reluat sambata dimineata pe ruta ocolitoare, pentru navele cu un pescaj de pana la 2,5 metri", a mai spus Mihalache.

Marinarii sarbi, audiati de procurori

O parte a echipajului convoiului austriac Linz 2, implicat in accident, a fost audiat deja de procurorii de la Parchetul Tribunalului Galati, sectia Fluviala si Maritima.

Doi dintre cei sapte sarbi care formeaza echipajul convoiului austriac Linz 2 au fost audiati de procurorii galateni, alaturi de patronul slep-motorului scufundat.

Slep-motorul "Andreea", sub pavilion romanesc, s-a ciocnit cu un impingator sub pavilion austriac, vineri dimineata, pe Dunare, la kilometrul 356 al fluviului, in apropiere de Calarasi.

Impingatorul Linz 2, sub pavilion austriac, forma un convoi cu opt barje incarcate cu steril. In dreptul kilometrului 356, s-a ciocnit cu slep-motorul "Andreea", aflat in proprietatea societatii Comision Trade Braila.

Cei doi membri ai echipajului sunt dati disparuti. La bordul navei se aflau capitanul Marian Cetenici, de 46 de ani, din Tulcea, si mecanicul Viorel Panturu, de 42 de ani, din Braila.

Deoarece in zona accidentului nu se putea circula, traficul navelor cu pescaj sub trei metri a fost redirectionat, vineri dupa-amiaza, si suspendat, din motive de siguranta, pe timpul noptii.