Directorul CFR Calatori declara ca in mod evident a fost o problema cu macazul in cazul accidentului feroviar de la Valea Calugareasca. Intre timp, comisia mixta isi continua ancheta, relateaza NewsIn. "Pana nu isi spune comisia parerea este greu sa ne exprimam. Un lucru este cert si anume ca macazul a fost gasit intredeschis, adica cel care opereaza macazul a avut semnal ca acesta s-a cuplat, dar in realitate nu se cuplase" a declarat directorul CFR Calatori, Alexandru Noaptes.

Purtatorul de cuvant al CFR SA, Oana Branzan a declarat ca au fost facute simulari, probe la locomotive si vagoanesi urmeaza sa fie intocmit raportul in urma masuratorilor efectuate marti. Dupa aceste masuratori, miercuri au fost facute teste si simulari si la instalatia de centralizare electrodinamica a aparatelor de cale ferata. In urmatoarele zile, comisia va ancheta toate persoanele implicate, respectiv personalul statiei, mecanicul de locomotiva si personalul pentru intretinerea instalatiilor si a liniilor.

Cristian Ungureanu, director Regionala de Cai Ferate Bucuresti, a afirmat ca starea aparatelor de pe teren, a macazelor si a liniilor de cale ferata a fost verificata vizual de revizorul de cale chiar sambata.

"Este o limitare de viteza pe distanta Ploiesti Est - Valea Calugareasca de 70 de km pe ora si chiar si peste macaze datorita configuratiei statiei Valea Calugareasca in curbe.Trenul circula cu 68 de km pe ora din cele constatate pe banda mecanicului", a adaugat acesta.

Un tren de calatori, care circula pe ruta Bucuresti-Iasi a deraiat sambata in judetul Prahova, cauzand moartea unei persoane si ranirea altor patru. Locomotiva si primele doua vagoane au iesit de pe linie, dar nu s-au rasturnat, primul vagon fiind usor inclinat. In tren se aflau aproximativ 200 de pasageri.