Protestele din Romania au impresionat C.E. si au fost o dovada ca poporul roman crede in valorile UE

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 28 februarie 2017, 22:07 Actualitate | Esenţial

Protest in Piata Victoriei, 31.01.2017
Foto: Dan Mihai Balanescu
Protestele din Romania, fata de Ordonanta de Urgenta 13, au impresionat Bruxelles-ul si au fost, pentru vicepresedintele Comisiei Europene Frans Timmermans o dovada ca poporul roman crede in valorile si idealurile europene, a declarat o sursa din Executivul UE pentru News.ro. La randul sau, europarlamentarul ALDE Renate Weber a spus, in cursul unei intalniri cu jurnalistii la Bruxelles, ca imaginea Romaniei a capatat o "aura romantica" in urma manifestatiilor de amploare, insa ca europarlamentarii straini nu au fost interesati de ordonanta in sine.

"Bineinteles, iti atrage atentia cand vezi reactia de la Bucuresti si din toata tara", a spus un oficial din Comisia Europeana pentru News.ro. Insa, nu manifestatiile au fost cele care au determinat Comisia sa reactioneze cu fermitate, ci masurile Guvernului, a subliniat el.

Timmermans considera ca protestele de la Bucuresti au fost o "dovada a democratiei europene si a cetatenilor care cred in valorile europene si idealurile europene", a spus oficialul. "Pentru el, este un semnal ca oamenii cred in valorile UE, in transparenta, in democratie si in lupta impotriva coruptiei, deci este ceva a fost remarcat la Bruxelles", a insistat sursa citata.

Oficialul a afirmat ca, desi Comisia era la curent cu intentiile Guvernului de modificare a Codurilor Penale inainte de adoptarea Ordonantei de Urgenta 13 si urmarea situatia, protestele au impresionat Bruxelles-ul.

El a salutat faptul ca, atat Guvernul roman, cat si protestatarii au apreciat faptul ca atat presedintele C.E., Jean-Claude Juncker, cat si vicepresedintele Franck Timmermans au transmis un mesaj politic puternic prin declaratia comuna de pe 1 februarie, privind situatia din Romania.

"In ceea ce priveste imaginea de ansamblu, venim din contextual MCV (...), am avut cel mai recent raport MCV cu o saptamana inainte ca rapoartele sa fie adoptate de Guvern si exista deja o idee ca acest lucru (modificarea codurilor penale) urmeaza, a existat o mentiune in raport ca progresele trebuie sa fie ireversibile si ca vom acorda atentie sporita oricaror pasi care pot marca un regres in acest sens", a pus oficialul situatia in context.

"Raportul a fost foarte pozitiv pentru Romania anul acesta si a precizat ca, acum, avem in spate trei sau patru ani de progrese bune in lupta anticoruptie. Bineinteles, nu s-a incheiat inca si avem o serie de obiective care trebuie indeplinite. Dar o schimbare anul acesta a fost ca am inclus in raport recomandari clare pentru a fi facuti pasi pentru a declara obiectivele indeplinite", a explicat el, subliniind ca C.E. a indicat, astfel, clar care este calea pentru ridicarea MCV.

Oficialul a dat asigurari ca ramane in vigoare termenul de inchidere a MCV pana in octombrie 2019, cu conditia ca Romania sa indeplineasca toate criteriile. Acest termen a fost prezentat de presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker.

Europarlamentara ALDE Renate Weber a precizat ca a fost intrebata despre proteste, dar nu si despre ordonanta in sine. "Oamenii nu intrebau despre ordonanta, ca nu neaparat, dar cand vezi, totusi, protestele acestea, lumea intreaba. O data pentru ca li se parea ceva romantic. Repet, este interesant ca, din punctul de vedere, cel putin aceasta este opinia mea, al imaginii Romaniei, a capatat o aura romantica", a explicat ea.

"Acum se mira si ei un pic, dar de ce mai dureaza, asta nu inteleg. Si nu am cum sa le explic, pentru ca nici eu nu inteleg", a adaugat ea.

"Aici important a fost, frumos pentru ei si interesant a fost cum a iesit lumea in strada si cat de multi, si cum a continuat si mai ales ca totul era facut, repet, romantic, revolutionaro-romantic", a afirmat europarlamentarul ALDE.

Ea a precizat ca a fost intrebata, chiar luni, daca Guvernul mai rezista si ca interlocutorii sai au fost mirati. Colega sa, Norica Nicolai, a explicat ca aceasta intrebare este justificata de precedentul creat la protestele de dupa tragedia de la Colectiv. Ea a subliniat, insa, ca nici presedintele francez Francois Hollande nu a plecat dupa protestele privind reforma de pe piata muncii.¬
























[P] Tu cum iti protejezi casa in cazul unui INCENDIU?

Riscurile majore precum INCENDIILE, EXPLOZIILE sau FURTUL, ori fenomenele naturale distructive precum CUTREMURELE, INUNDATIILE, ALUNECARILE sau PRABUSIRILE DE TEREN, FURTUNILE sau GRINDINA, pot afecta oricand, din pacate, siguranta casei fiecaruia dintre noi.

3836 vizualizari

  • -8 (10 voturi)    
    Romania (Marţi, 28 februarie 2017, 22:30)

    vi_escu [utilizator]

    Piata de desfacere pentru toate porcariile vestului si furnizor de forta de munca ieftina si calificata. Sigur ca sunt impresionati.
  • +9 (9 voturi)    
    matracuca (Marţi, 28 februarie 2017, 22:34)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    fosta oengista weber, o femeie de rara nesimtire, isi face treaba, emite aberatii, ineptii si minciuni tipice pentru un membru GIO.
    Spun rara nesimtire pentru ca acum niste ani, a intrat pe o strada cu sens unic pe contrasens, iar cind cei care circulau corect, a stat ca o vaca din india pina aia s-au dat la o parte. Atita nesimtire cred ca nici becali nu are. Imi pare rau ca nu a dat peste un interlop sau cocalar mai suparat care sa scoata bita de baseball, poate azi nu mai era in parlamentul european. Altfel, weber unu, romania zero, cel putin la pauza.
  • +9 (9 voturi)    
    renate weber (Marţi, 28 februarie 2017, 22:35)

    of of [utilizator]

    Renate Weber = mare dezamăgire :((
  • -4 (4 voturi)    
    :))) (Marţi, 28 februarie 2017, 22:35)

    Evq [utilizator]

    Guvernul: #rezist
  • +7 (7 voturi)    
    PSD-ul este PCR-ul numarul doi. (Marţi, 28 februarie 2017, 22:51)

    quietguy58 [utilizator]

    Daca Romania nu era in UE pesedeii treceau de mult la partidul unic, la legalizarea furtului, la legalizarea abuzului in serviciu.

    PSD-ul este PCR-ul numarul doi.
    • +1 (1 vot)    
      oligarhie represiva .... (Miercuri, 1 martie 2017, 11:32)

      TRABI [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Nici in PCR nu era nenorocirea asta care-i acum . Pai ce ? Daca te depistau ca ai gresit un coeficient in devize de lucrari sau cineva sustragea printr-o forma sau alta din banul public , se facea puscarie la greu . Atunci erau controale immediate ale finantelor , n-aveai timp sa reactionezi . Erau alte magarii , ca te urmareau securistii , se dadeau dispozitii idioate , insa asta cu furtul nu mergea .
      Acum muncesc onest 30% , iar ceilalti , te inseala , te fura , te spioneaza , te induc in eroare . Asta-i realitate , nu fabulatie .
      • 0 (0 voturi)    
        Aveti dreptate (Miercuri, 1 martie 2017, 13:07)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui TRABI

        Aveti dreptate.
  • +5 (5 voturi)    
    de frica, de aia continua (Marţi, 28 februarie 2017, 22:58)

    rov -OBLIGATIVITATE VOT-CONDITIE DE MENTINERE IN UE! [utilizator]

    de frica, de teama ca tariceanu, acest distrugator de tara, nu va fi condamnat exemplar...
  • +11 (11 voturi)    
    E din ALDE (Marţi, 28 februarie 2017, 22:59)

    parol_monsher [utilizator]

    Ce sa-i ceri, normal ca nu intelege.

    Niciunul din neocomunistii din PSD si ALDE nu intelege ce-i cu protestele, iar aceia care mai au o urma de constiinta sunt imediat inlaturati de mafia lui Dragnea si Tariceanu.

    Oare chiar li s-a acrit oamenilor de libertate si vor din nou tiranie?
  • +1 (1 vot)    
    Nu-i corect .... (Miercuri, 1 martie 2017, 9:53)

    TRABI [utilizator]

    Timmermans declara cum este onorabil pentru el si altii din CE . Pai lucrurile nu stau chiar asa . Cand s-a emis ordonanta , mai ales ca ne-am trezit cu ea si-n Monitorul Oficial si toata tara a luat foc , Frans n-a zis nimic . Acum , dupa ce strada a rezolvat o nenorocire care ne termina imediat , vine dansul si spune ca protestele de la Bucuresti au fost o "dovada a democratiei europene si a cetatenilor care cred in valorile europene si idealurile europene", adica EUROPA are cetateni care cared in idealurile si valorile europene . Cu alte cuvinte , mai nimic nu a fost a romanilor . Io i-as pune alta intrebare : " ce hotarare ai fi luat dumneata Frans-CE, daca populatia Romaniei nu iesea sa innabuse acea ordonanta si guvernul PSD anula statul de drept si legaliza furtul pana la 45000 euro , avand in vedere ca Romania este tara membra a UE de 10 ani "
  • -1 (1 vot)    
    Si daca nu credem in valorile Ue? (Miercuri, 1 martie 2017, 12:35)

    Toni_Romania [utilizator]

    Si daca nu credem in valorile Ue ce? Oricum Ue detine azi 80% din economia si resursele Romaniei, moca. Si patru banci majore vest controleaza tot in Ro.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă