Brexit-ul prin ochii unui cuplu romano-britanic. Ea: "Primul efect a fost sa ne gandim ca nunta noastra va fi mai scumpa" El: "Pentru prima data mi-a fost rusine ca sunt englez"

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Sâmbătă, 25 iunie 2016, 10:53 Actualitate | Esenţial

Marea Britanie - vot pentru Brexit
Foto: AGERPRES
Ea este Alexandra. El este logodnicul ei, James. Pentru multi dintre noi, Brexit-ul si febra pietelor financiare de vineri sunt un spectacol neverosimil, indepartat, impanat cu povesti populiste si termeni tehnici: imigranti, NHS, reforma UE, indici futures, volatilitatea lirei. Pentru cuplul romano-englez stabilit la Londra, Brexit a insemnat un soc imediat, palpabil: Alexandra si James au simtit cum li se evapora peste noapte, la propriu, reperele si increderea in societatea in care traiesc. Dar si o parte din banii economisiti pentru nunta pe care vor sa o faca, in curand, in Romania.

Stabilita la Londra, Alexandra V.* a decis sa nu vorbeasca cu nimeni in engleza pe parcursul zilei de vineri. Nici chiar cu prietenul ei. "In semn de protest" dupa rezultatul votului de joi, dupa cum a scris ea pe Facebook. Ea a povestit insa pentru HotNews.ro, in romana: "M-a trezit la cinci dimineata cu vestea logodnicul meu englez. Primul efect a fost sa ne gandim ca nunta noastra este mult mai scumpa, iar banii pe care trebuie sa ii schimbam nu vor acoperi 50% din cheltuieli".
*decizia a fost ca pentru acest articol sa nu le fie mentionat numele intreg

Alexandra V. este o tanara din Targoviste, cu facultatea facuta la Bucuresti, care acum trei ani s-a dus in capitala Marii Britanii pentru un master. Acolo lucreaza, acum, ca fotograf, artist fotograf si om de comunicare pe proiecte social media. Ea si James W., un tanar din sudul Angliei stabilit si el la Londra, s-au logodit anul trecut si anul acesta urmeaza sa-si faca nunta in Romania. 

Joi seara s-au dus la culcare cu sperante intr-un vot Bremain, dupa cum a povestit ea vineri: "Chiar aseara dezbateam daca sa schimbam lirele in euro, ca sa platim firma de catering. Am decis sa ne asumam riscul de a o face azi, stiind ca va putea creste. Nu am luat in considerare riscul de a scadea, pentru ca noi suntem putini mai naivi si inca mai credem in oameni".

Tanara fiind, a facut economii de cand sta in Marea Britanie? "Nu am cunoscut inca un roman venit aici care sa nu stranga bani - pentru o casa, calatorii sau o masina noua. Unul dintre motivele pentru care eu strang bani este nunta de anul acesta. (...) Am un prieten care a venit ca sa isi stranga bani sa calatoresca, e forograf ai vrea sa isi ia un anumit tip de echipament ca sa isi documenteze calatoria". 

Si a venit sperietura de vineri dimineata. Dar, dincolo de teama ca pierd bani, votul de joi i-a zguduit in esenta lor de tineri care au crescut intr-o Europa in extindere, inca unita.

Vorbind inca sub efectul socului de vineri dimineata, Alexandra spune: "pe langa nunta, ne intrebam care vor fi celelalte efecte. Si ne gandim sa ne mutam in Romania. Aveam planuri sa ne cumparam o casa aici. Nu stiu daca va mai fi posibil. Acum mai multe luni am si scris un articol intr-o publicatie romaneasca, despre cum suntem priviti in UK. Si am scris pozitiv. (...) Acum, am pierdut mult, si bani, si incredere, si valori. Ma uit pe Facebook la statusurile oamenilor din UK, fericiti ca isi recastiga tara inapoi... Eu nu am venit aici sa muncesc sau pentru benefits [Corectura: in textul initial scria eronat "Eu am venit aici sa muncesc...."], am venit pentru un master. Da, am lucrat din timpul scolii, part time sau full time in social media, pe comunicare, iar al doilea job ca fotograf. Si am ridicat tara cand am putut, si facultatea din Romania". 

Vineri spre seara discutam si cu logodnicul Alexandrei, James W., un tanar englez preocupat de arta, fotografie si, general vorbind, de viata cetatii. A urmarit permanent campania pentru referendum si a militat, cat a putut, pentru un vot Bremain. In cursul zilei, a observat pe Facebook: "Nimeni, dintre toti care m-au salutat in dimineata asta, nu a folosit "buna" in formula de salut!"

Cand raspunde la intrebarile HotNews.ro, lucrurile par sa se fi calmat in privinta nuntii, dar vorbeste cu patos si o inversunare crescanda.

"Conditiile de viata ale fiecaruia sunt afectate pentru ca lira se prabuseste. Dar pe langa nesiguranta economica, idealurile si tendintele la care tin eu personal - multiculturalismul, diversitatea, egalitatea, libera circulatie a oamenilor, globalizarea au fost aruncate la gunoi". incepe el.

"Pentru noi, dincolo de rata de schimb, nunta si celelalte planuri pe termen scurt nu vor fi afectate prea mult, pentru ca orice schimbare de lege va lua luni, daca nu ani pana va fi aplicata. Ingrijorarea mea este cat de usor manipulabila a devenit clasa muncitoare britanica, tabloidele i-au servit cu lingura "revolutia"".

Cum? "Printr-o xenofobie aproape la vedere, prezentata drept calea prin care sa punem la loc "Mare" in "Marea Britanie", prin referirile la esecul NHS - cauzat de reduceri facute de un guvern pe care foarte probabil tot ei l-au votat, dar pus pe seama imigrantilor desi imigrantii sunt cei care asigura, in mare parte, forta de munca de acolo. Noroiul de minciuni despre cum banii cheltuiti pentru statutul de membru UE ar trebui sa fie folositi pentru refacerea NHS, minciuni care au fost retrase chiar in ziua "victoriei" lor", se dezlantuie James.

In locul lui de bastina, un district din East Sussex, pe coasta de sud a Angliei, 58% din populatie a votat in favoarea iesirii din UE. La Londra, majoritatea larga a votat pentru ramanerea in Uniune. Diferentele se simt in ce spune el: "Multi dintre oamenii din orasele mici au inghitit pe nemestecte ce li s-a servit si, dintr-o data, visau din nou la epoca imperiala, uitand repede toate legile bune si relativa stabilitate din ultimii 40 de ani." 

"Pentru prima data in viata mea, mi-a fost rusine ca sunt englez. Si doresc sa spun tuturor celor de-afara ca toate orasele noastre mari au votat pentru ramanerea in UE, pentru ca ele inteleg beneficiile idealurilor, credintelor si culturii comune. Recunoastem ca intre noi sunt mai multe asemanari deca diferente si ca diversitatea trebuie sarbatorita", spune James.

Cam aici ajunge, dupa Brexit, un discurs pornit de la caderea lirei si bani economisiti pentru o nunta in Romania.



Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
11163 vizualizari
  • -14 (58 voturi)    
    o telenovela, (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:02)

    victor L [utilizator]

    iar daca lui James ii e rusine ca este englez in urma unui exercitiu democratic - votul - , atunci eu nu cred ca este englez.
    • +12 (46 voturi)    
      Ba este! (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:44)

      Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      El, ca englez, stie bine ca o decizie iremediabila cum a fost brexit-ul nu se ia prin referendum. Astfel de decizii ar trebui luate de parlament, fiindca se presupune ca parlamentarii nu decid sub imperiul emotiilor de moment si nu sunt neinformati privind chestiunea in discutie. O decizie iremediabila, precum o declaratie de razboi, de exemplu, nu s-a luat niciodata prin referendum. Nu supui la referendum, de altfel nici alte decizii, cum ar fi daca sa avem pedeapsa cu moartea, sau marirea salariilor.
      Omul, ca englez, are incredere in democratia reprezentativa si in parlamentul sau. In plus, la brexit, a fost si un conflict intre generatii. Batranii au decis, impotriva tinerilor, cu consecinte pe termen lung, pe care nici nu le vor mai apuca.
      • +6 (18 voturi)    
        Well ... vor manca la nunta morcovi din gradina (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 14:53)

        MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Bucur

        Well ... ca sa va coste putin, faceti nunta la Londra.

        Veti manca la nunta morcovi din gradina voastra englezeasca (sau din Hyde Park, dupa caz).

        Cu salata de Marylebone si pastarnac de King's Garden.

        Foarte bun pentru sanatate.

        Farewell Britania !

        "Patria si Dreptul Meu!"
        .
      • +4 (8 voturi)    
        Democratie (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 15:04)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Bucur

        Logica asta inseamna ori abolirera votului, ori reintroducerea unei forme de vol cenzitar.
    • +2 (2 voturi)    
      Hai sa ne lamurim cu democratia (Duminică, 26 iunie 2016, 12:27)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Nu e chiar ok ca absolut orice lucru sa fie stabilt "democratic", pe baza regulei de majoritate simpla.

      Nu putem absolutiza aceasta majoritate simpla si nu putem sa o tot tinem langa cu "asta e democratia".

      A mai fost o perioada cand majoritatea simpla a dictat absolut tot, inainte de al doilea razboi mondial.

      E normal de exemplu ca o majoritate simpla sa decida de exemplu nationalizari sau confiscari de averi? Sau interzicearea dreptului de asociere politica, adica scoaterea unor partide in afara legii?

      De asta au si aparut curtile constitutionale in Europa dupa al doilea raboi mondial, De asta constitutia e amendata in parlament cu o majoritate mult mai larga decat o majoritate simpla. de asta votul popular in cazul modificarii constitutiei este (sau ar trebui sa fie) ceva mai mult decat o simpla alegere de primar local.

      Si, da, pana la urma dreptul la opinie iti a dreptul sa afirmi si asta. Ca iti e rusine de ce au votat concetatenii tai. Poate ca tu gresesti si ei nu, dar ai dreptul la opinie.

      Iar idea ca majoritatea simpla (un singur vot in plus, indifferent de prezenta) poate face si drege absolut orice e un pic cam periculoasa.
    • +1 (1 vot)    
      mda (Duminică, 26 iunie 2016, 15:37)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      ne batem in piept ca sintem democrati dar tareeee ne-ar placea o dictatura mica unde sa joace toata lumea dupa cum cintam nnoi
  • +9 (33 voturi)    
    de fapt (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:08)

    Mazeta [utilizator]

    Dacă o fac în România, nunta o să le aducă un profit bunicel, fiindcă invitații o să le dea „darul” în lei sau în euro, ceea ce înseamnă că în final vor avea mai multe lire decât au băgat.
    • -4 (38 voturi)    
      ei sint artisti, domne! (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:44)

      cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu le au cu calculele, cu profitul!

      Jobul lor e sa stea pe facebook si sa faca poze! Imi este asa mila de ei!
    • -13 (15 voturi)    
      PSD-ist adevarat (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 12:35)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      nesimtit rimeaza cu PSD-ist nu-i asa?
  • +17 (33 voturi)    
    Unirea face puterea! (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:29)

    Lia68 [anonim]

    Nu am uitat ce am invatat la scoala, chiar daca in comunism, ca unirea face puterea!
    Sunt atatea exemple in istorie si literatura, dar cine mai citeste in ziua de azi?
    In concluzie, ii asteptam pe toti tinerii englezi casatoriti cu romance, respectiv tinerele englezoaice casatorite cu romani, sa ceara cetatenia romana. We are waiting for you!
    • -27 (39 voturi)    
      thanks but no thanks! (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:46)

      cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Lia68

      N-avem nevoie de ADN britanic in tara noastra! Uite ce-au facut cu tara lor, de ce sa-i primim in tara noastra? Sa ne-o distruga si sa o sfarime in bucati asa cum fac acuma cu a lor?
      • -2 (4 voturi)    
        ti se pare ca ai nostri sint mai breji? (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 16:50)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

        de astia, loco, zic...
      • -6 (6 voturi)    
        Exact, cum sa alterezi adn-ul anglo-saxon (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 18:35)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

        cu cel balcanico-fanariot???
        • +2 (6 voturi)    
          draga! (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 22:41)

          cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          Dar de ce mai stai in tara asta? Nu-ti convine ca esti roman, ca ai ADN-ul asta! Du-te, draga, unde vrei si cupleaza-te cu femei de soi mai bun! Dupa cum vezi, lumea e mare!
    • 0 (0 voturi)    
      hei (Duminică, 26 iunie 2016, 6:20)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Lia68

      Ce dracu' le trebuie romanilor inca niste papagali de Bruxelles?!
  • -9 (29 voturi)    
    "dati-mi trei motive..." (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:33)

    revo [utilizator]

    E ceva in neregula aici.
    Nici Regina n-a fost mai bine informata decat micii oraseni?
    Daca si ea, care le stie pe toate si primeste zilnic informarile, a cerut trei motive pt. ca UK sa ramana in UE, ce sa mai zicem de ceilalti?
    Chestia asta si faptul ca la nivelul cel mai inalt al conducerii UE s-a afirmat public, la nici 24 de ore de la referendum, ca desprinderea trebuie facuta de urgenta si fara negocieri, ma face sa ma gandesc la o actiune premeditata, clocita la nivel de UE.
    Poate ca, intr-adevar, s-a ajuns intr-un impas generalizat si se doreste disolutia Uniunii, iar cu UK se testeaza etapele si procedurile, pt. ca UK are resursele necesare sa o faca.
    Cine urmeaza si cand?
    • -10 (22 voturi)    
      you said the magic words! (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:49)

      cititoare [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Regina a vrut ca UK sa iasa din UE, tot regina a vrut ca Scotia sa ramina in UK... Deci ce vrea regina, aia se face! Degeaba da hotnews vina pe oamenii de la tara, batrinii si needucatii. Nu ei au fost cei care au scos UK din UE, ci REGINA! Sa va intre in cap!
      • 0 (0 voturi)    
        absolut corect (Duminică, 26 iunie 2016, 14:27)

        zizin [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

        https://s31.postimg.org/ef39favpn/brexit_queen.jpg

        http://en.mercopress.com/data/cache/noticias/54427/0x0/sun-queen-backs-brexit.jpg
    • +13 (23 voturi)    
      Teoria conspiratiei (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:54)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Nu e nici un test.

      Pur si simplu s-au saturat de ifosele "Marii" Britanii (viitoare England & Wales). Si se grabesc sa ii scoata pe usa ca sa isi vada fiecare de treaba - in loc ca UK sa puna eternele piedici, conditii si sa faca tantrumuri.

      Out is out.
    • +28 (32 voturi)    
      Chestia cu desprinderea imediata (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:56)

      Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui revo

      se explica altfel. UE nu mai vrea sa-l lase pe Cameron sa-si faca jocurile politice. Vrea sa fie clar si ca nu mai poate fi vorba de vreo noua negociere.
      Nu mai vrea sa lungeasca ciorba si fiindca ar dori sa pedepseasca Marea Britanie, aratand cat mai curand ca ia masuri dure, fara concesii privind accesul britanicilor la piata unica. Ar vrea s-o faca cat mai curand pentru a descuraja alte tentative de "exit".
      • -8 (12 voturi)    
        Suveranitate (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 15:08)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Bucur

        Cu alte cuvinte, eurocratii nu sunt pentru cooperarea intre state, ci pentru constrangerea lor sa le aplice deciziile.
        • +5 (7 voturi)    
          desteptule, deciziile alea (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 16:22)

          auch [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          se iau tocmai prin cooperare
          • -1 (5 voturi)    
            Am vazut (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 19:33)

            Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui auch

            Dupa ultimele declaratii se vede ca daca esti in uniune cooperarea este obligatorie, daca nu este interzisa.
      • +5 (5 voturi)    
        mda dar (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 18:33)

        sec_o [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Bucur

        E ceva mai complicat dar esti pe aproape. Prioritatea 1 a lui Juncker e sa impiedice alte state sa iasa din UE. Nu are treaba cu pedepsirea, caci in afaceri si politica nu conteaza decat banul. Iesirea UK e o lovitura mare dar iesirea altor doua inseamna prabusirea sistemului. Deci ce balacareli au loc in UK nu il intereseaza decat prin prisma impactului IN/OUT al altor state membre. Are dreptate sa ceara iesirea imediata sau anularea imediata, sau orice dar nu 'stai sa treaca vara'.
    • +9 (13 voturi)    
      divort si consecinte (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 13:17)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui revo

      mai io daca te fac "prost", "lenes" si spun tot felul de prostii despre tine, ba mai bag si stambe ca "studiezi curbura bananei", ca "pun chiloti la vaca" si alte si mai cate nazdranaii de genul asta timp de 10 ani de zile si incep sa fac si valuri ca singur imi este de-o mie de ori mai bine..ba la final, imi pun si cetatenii sa ma voteze si sa vad cat de "razboinic" si independent de tine sunt eu...iar la final, cetatenii voteaza fericiti..."suntem independenti"...Tu cum ar trebui sa fii ca, in loc de un OUT is OUt ferm sa stai si sa-mi oblojesti ranile???

      Englezii si-au facut-o cu mana lor, au mizat prost si acum platesc.
      Ce trebuie sa faca UE..e.sainceapa iesirea cat mai repede pentru a prelungi agonia si a pica si ea o data cu UK (desiUK asta isi doreste acum..daca mor eu, macar sa mori si tu, sau sa ai mai multe pagube).
  • +6 (24 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:37)

    guest3 [utilizator]

    Cum ***** lira a scazut cu 10% si astora le e frica de faptul ca nu or sa le ajunga banii sa acopere 50% din cheltuieli?.... Incetati cu articolele astea ca sunt complet aiurea. Am priceput ca erati contra brexit dar deja faceti mai mult rau decat bine. Le dati apa la moara la altii care au idei din astea. Oricum aia de la Bruxelles nu au priceput nimic. Ei vor un rol si mai mare al Germaniei(sa mai invite merkkel vrun milion 2 de refugiati/imigranti economici) si un contol si mai puternic asupra tarilor membre. Mai zic si ca cetatenii sunt multumiti in conditiile in care intr-o singura tara 17 mil de oameni le-au aratat degetul mijlociu. Traiesc in globul lor de sticla in continuare.
    • +4 (10 voturi)    
      ai inteles fix nimic (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 16:28)

      auch [utilizator] i-a raspuns lui guest3

      lira a scazut cu 10% intr-o singura zi, in prima zi, nu stie nimeni cat de jos va ajunge pana la sfarsitul anului sau pana la incheierea negocierilor cu UE sau in urmatorii 5 ani. Cine in afara de Germania insasi crezi ca vrea o putere si mai mare a Germaniei? Mai multa integrare nu inseamna mai multa putere pentru Germania, ci mai multa convergenta.
      Asa ca stai jos, ai nota 2 si esti la fel de informat ca si votantii pro-Brexit, care abia acum se gandesc sa afle ce e UE.
      • +2 (2 voturi)    
        hmm (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 20:48)

        guest3 [utilizator] i-a raspuns lui auch

        In primul rand aia de invart bani isi platesc niste oameni care sa le zica cum sa investeasca. Si deocamdata vad ca majoritatea au pariat pe UK-bursa lor a scazut mai putin in comparatie ccu a francezilor/nemtilor.Si volatilitatea in special pe piata valutelor era normala intr-o zi dina asta ca multi vor sa faca bani din asta.Dar spre sfarsitul zilei dupa ce s-au marcat castigurile lira si-a mai revenit.Iar azi nu a mai coborat.
        Lasa-ma cu argumente din astea ca o sa fie si o sa dreaga. Ca te inscrii exact in tipul de argumentatie al lui Farage . Adica ala de vroia out.Nu e de cine vrea ci de cine decide. Ca asa cand era vorba de imigranti sunt multe state care nu vroiau si a venit bruxelles la comanda lu' tanti merkel si li sa impus. Deci cum e cu convergenta aia?. Astea sunt FACTS nu o sa fie si o sa fie.
        Sau poate nu am inteles eu si convergenta asta inseamna ceva de genul vointa mea(merkel) o sa "convearga" in vointa celorlalti ca de nu ii amendez cu o suma de bani pe care nu o face un cetatean obisnuit intr-o viata intreaga. Pam-pam ca sa citez un clasic in viata.
    • 0 (2 voturi)    
      pai (Duminică, 26 iunie 2016, 15:44)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui guest3

      probabil aveau strinsi 55% din banii necesari si au pierdut 5% adica vreo citeva sute de lire si s-a isterizat instinctu' de perpetuare ca n-o sa poata sa-si depuna icrele si sa transmita ADN-ul mai departe...
  • 0 (14 voturi)    
    Nu este in regula (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 12:04)

    Mihai1985 [utilizator]

    Nu este in regula din partea jurnalistului Hotnews sa faca aprecierea la nivelul unui cuplu, impactul trebuie apreciat la nivel global! Pe de alta parte, o spun, fara sa fiu banuit de rea intentie, ca majoritatea celor care nu sunt de acord cu Brexit-ul, ignora principiile democratiei care spun ca minoritatea se supune deciziei majoritatii. Totusi, eu am sesizat o puternica manipulare si intoxicare publica, pro Brexit! Pana acum exista doar un nivel declarativ al actiuniilor, de acum, in pofida votului, urmeaza faptele si actiunile puse in practica, transpuse in realitate!
    • +5 (9 voturi)    
      hai, pe bune?! (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 16:30)

      auch [utilizator] i-a raspuns lui Mihai1985

      adica e neinteresant cum e afectata viata unui cuplu oarecare de oameni normali, dar ai pretentia ca hotnews sa scrie despre impactul la nivel global, pe care nici expertii expertilor (aia de care au declarat britanicii ca s-au saturat) nu il pot estima?!
  • +5 (15 voturi)    
    irelevant (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 12:15)

    outside_the_wall [utilizator]

    ce importanta are ca e un cuplu de o anumita religie? Si ce importanta are un singur esantion statistic. Aproape zero.
  • 0 (26 voturi)    
    Propaganda! (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 12:24)

    soundtrack [utilizator]

    Nu le plang de mila englezilor, au commonwealth-ul, piete destule pe toate continentele, armata foarte puternica si bine dotata, City of London se va redresa rapid, calculele au fost simulate si riscurile asumate. Vor face tratate bilaterale cu tarile UE, au forta necesara si in cazul in care Scotia si Northern Ireland vor independenta, vor ramane intr-o uniune hibrida, don't worry.
    Noi vom avea de pierdut: locuri de munca in UK , locuri si burse in universitatile lor, apararea pe flancul sud-estic al NATO, vom fi mai vulnerabili in fata rusiei in conditiile in care Germania si Franta n-au nicio retinere in a permite rusnacilor sa-si mai anexeze niste teritorii si sa-si exercite influenta nefasta in schimbul gazelor, petrolului si a pietelor de desfacere. Vom simti in ceafa rasuflarea rece, plina de vodka a lui ivan. merkel si pimp-ul de hollande vor topai nestingheriti pe scena, facandu-si de cap si latrand precum grivei dupa ce a plecat lupul.
    • +7 (7 voturi)    
      in afara de faptul ca (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 16:33)

      auch [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      City-ul londonez s-ar putea sa se mute in Frankfurt, as vrea sa-ti aduc aminte ca Brexit n-a fost niciun moment despre iesirea din NATO, britanicii sunt tot acolo.
    • +5 (5 voturi)    
      iesirea din ue a afectat doar uk.. (Duminică, 26 iunie 2016, 2:25)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      ..firmele din constructii au pierdut 50-60% din valoarea actiunilor => concedieri masive => somaj puternic => economie la pamant.

      Fluctuatiile de pe piete au determinat caderi puternice pentru multe monede si mai ales pentru petrol si ce e si mai grava a determinat cresterea valorii aurului => toate bancile centrale din lume afectate => toate monedele din lume afectate..
      Ce puteme spune in aceste conditii: thank you uk! and f..k off!
      apropos de commonwealth: uk tocmai a adistrus economiile tuturor statelor din commonwealth -> cine crezi ca mai face afaceri cu ei?
      statele ue: ibidem... adica mai intai le-o trage tuturor si apoi vor tratate bilaterale?!?! trebuie sa fii cu mintea in 7 luntri sa crezi ca mia face cienva afaceri cu tine dupa ce ai stricat ploile tuturor...

      Imi pare rau, dar nu prea vad cum isi va mai reveni uk.. poate sub numele UKS(UK of Scotland.. :) )..

      si cine sa mai aiba increder in tine cu asemnea politicieni si politici? Da, sigur, ei au fost bine intentionati, dar nu au analizat problema pe toate partile: mia ales cand campania pro-leave a fost atat de nationalista - ca un batran ursuz care ii bombane si ii bate pe toti pentruca sunt tineri...
  • +2 (16 voturi)    
    Romania nu este unica! (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 12:39)

    Sani [utilizator]

    Democratia in care fiecare individ, fara nici o educatie are aceeasi putere ca un om educat duce la populism si dictatura prostiei!

    O vedem in Romania unde o turma de politicieni verosi au pus mana pe institutiile democratice (a se citi in special PSD + PNL + UNPR + PMP +...) si o vedem acum si in vest.

    Apropo, bai Mazeta, nu mai zici nimic de Basescu?
    Eh, acum este de-al vostru, s-a intors la matca FSN-ista!
  • -1 (9 voturi)    
    Hi in Romania ! (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 14:50)

    romatrix [utilizator]

    o solutie pentru britanicii pro-europeni : sa se mute in Romania ! , oricum insula aia o sa se scufunde cu timpul...,asa mai schimbam si noi sangele de sclavi al romanilor ..
    • +9 (9 voturi)    
      ar fi chiar culmea... (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 16:56)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui romatrix

      noi sa avemi pancarte cu......welcome british migrants...
      • +2 (4 voturi)    
        sau sa cerem UE.. (Duminică, 26 iunie 2016, 2:34)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        ..sa puna limte pe numarul de migranti uk repartizati pe tari memebre ue.. :))
  • +2 (2 voturi)    
    dah (Duminică, 26 iunie 2016, 13:04)

    ggna [utilizator]

    Iaca tragedie, nu-si mai pot astia face nunta!
  • +1 (1 vot)    
    UE (Duminică, 26 iunie 2016, 15:11)

    coco04 [utilizator]

    Ideile UE sunt generoase,avangardiste si exced cu mult alte probleme minore.
    Libera circulatie ,moneda unica si absenta granitelor intre tarile UE sunt lucruri extraordinare.Cine a calatorit cu masina si a schimbat bani in fiecare vama,stie ce inseamna asta.Cine s-a sculat la 5 dimineata ca sa se aseze la coada la viza de la ora 6,iarasi stie asta.
    Daca cineva vrea sa fie englez in loc de european,"so be it"!
    Dar si asta e tot nationalism!
    Sa-ti trebuiasca viza e un lucru extrem de primitiv pentru secolul 21.
    Am citit ca numai noile negocieri economice ale UK cu UE vor dura pe putin 7 ani.
    Multe alte chestii vor trebui renegociate.O multime de oameni vor fi relocati si cu viitorul schimbat.
    Englezul care zice ca ii e rusine are dreptate.
    In sensul ca el e de buna credinta.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă