UPDATE Bruxelles-ul face pentru romani ce nu fac autoritatile: da autoritatile in judecata pentru poluarea cu sulf. Agentul Guvernului la CJUE: Nu inteleg de ce au loc intarzieri atat de mari in transpunerea legislatiei UE

de CZ     HotNews.ro
Joi, 19 noiembrie 2015, 15:39 Actualitate | Esenţial

Romania, data in judecata de CE privind poluarea cu sulf
Foto: MorgueFile.com
Comisia Europeana a decis sa actioneze Romania la Curtea de Justitie a UE, tara riscand amenzi pentru netranspunerea in legislatia nationala a reglementarilor europene privind poluarea cu sulf. E inca un proces deschis de Bruxelles impotriva autoritatilor romane care nu fac suficiente eforturi pentru a scadea gradul de poluare din tara.

In procedura de infringement, Comisia a cerut ca Romania sa fie amendata cu de 38.042,6 euro pe zi de la data unei eventuale hotarari de condamnare din partea Curtii pana la transpunerea directivei europene.

"Au trecut 17 luni de la expirarea termenului de transpunere, fara ca Romania sa fi incorporat in legislatia sa nationala normele UE privind continutul de sulf al combustibililor marini. Comisia solicita Curtii de Justitie a UE sa impuna o amenda. Comisia propune o amenda zilnica in valoare de 38 042,6 EUR, care ar urma sa fie platita incepand cu data hotararii pronuntate de Curte, pana la transpunerea deplina in legislatia nationala de catre Romania a obligatiilor care ii revin in temeiul directivelor.

Aceasta amenda, propusa de Comisie in temeiul Tratatului de la Lisabona, tine seama de gravitatea incalcarii, de durata acesteia si de efectul de descurajare care reflecta capacitatea de a plati a statului membru in cauza. Hotararea finala privind penalitatile financiare apartine Curtii care, cu toate acestea, nu poate stabili o suma mai mare decat cea propusa de Comisie", a precizat Executivul de la Bruxelles, intr-un comunicat de presa.

UPDATE. Ministerul Energiei lucreaza inca la un proiect de act normativ care sa transpuna in legislatia nationala directiva europeana privind reducerea contonutului de sulf din combustibilii navelor, insa nici agentul Romaniei la Curtea de Justitie a UE nu-si explica intarzierile.

"Directiva privind reducerea continutului de sulf din combustibilii marini se afla in lucru la ministerul de resort de ceva timp. Eu personal nu reusesc inca sa inteleg de ce au loc intarzieri atat de mari in transpunerea unor directive aparent destul de simple. Ministerul Afacerilor Externe a facut demersuri permanet in vederea tranpunerii legislatiei europene in termen util", a declarat, pentru HotNews, Razvan Horatiu Radu, agentul Romaniei la CJUE, subsecretar de stat in Ministerul Afacerilor Externe.

"Pana acum am reusit sa scpam de condamnari si cred ca vom scapa si de acesta data, daca transpunerea actului normativ
intern va fi grabita", a mai spus  el.

Potrivit acestuia, tot joi, Comisia Europeana a decis sa renunte la alte trei proceduri de infringement fata de Romania.

"Tot astazi ne-au fost clasate trei cauze grele in domeniul justitiei, al fiscalitatii si al protectiei mediului. Este pacat insa ca aceste eforturi colective de inchidere a unor actiuni sunt umbrite de deschiderea unora noi", a mai afirmat agentul Romaniei la CJUE.

  • De ce tine CE la aplicarea directivei privind reducerea pularii cu sulf

Potrivit Comisiei Europene, legislatia UE privind sulful are rolul de a reduce efectele poluarii atmosferice cu dioxid de sulf si particule.

Dioxidul de sulf este un poluant pe care il degajeaza, in principal, navele. Pe langa faptul ca este daunator pentru sanatatea umana, acest gaz afecteaza mediul si contribuie la producerea ploilor acide, avertizeaza CE.

In absenta Directivei privind sulful (Directiva 2012/33/UE), emisiile generate de transportul maritim ar depasi in curand emisiile combinate provenite din toate sursele terestre - sustine Bruxelles-ul.

Poluarea aerului de catre navele ce stationeaza in porturi reprezinta o preocupare majora pentru numeroase orase portuare care depun eforturi pentru a atinge valorile-limita ale calitatii aerului stabilite de Uniune.

Potrivit sursei citate, Romania a confirmat faptul ca nu a transpus Directiva privind continutul de sulf al combustibililor marini (Directiva 2012/33/UE), care trebuia sa fie incorporata in legislatia nationala pana la 18 iunie 2014.

Directiva 2012/33/UE a modificat Directiva 1999/32/CE a Consiliului din 26 aprilie 1999 privind reducerea continutului de sulf din anumiti combustibili lichizi si de stabilire a continutului maxim permis de sulf din pacura, motorina, combustibil pentru motoare navale si combustibil pentru motoare diesel navale utilizate in Uniune. Modificarile au fost necesare pentru alinierea legislatiei UE la standardele internationale convenite in cadrul Organizatiei Maritime Internationale, agentia ONU responsabila pentru transportul maritim.


Citeste mai multe despre   









2438 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    CINE e vinovat? (Joi, 19 noiembrie 2015, 16:46)

    JG [utilizator]

    CINE e vinovat?
    CINE?
    Acela care e vinovat (aceia care sunt vinavati) sa plateasca!!!
    • +1 (1 vot)    
      BASESCU! (Joi, 19 noiembrie 2015, 17:35)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui JG

      E clar?
    • 0 (0 voturi)    
      Ponta e primul (Joi, 19 noiembrie 2015, 17:44)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui JG

      Si are si de unde avand in vedere bacsisul de la Kaimunaz Gaz.
  • +2 (2 voturi)    
    Ocazie excelenta (Joi, 19 noiembrie 2015, 17:19)

    ipolitic [utilizator]

    de a angrena BOR in lupta pentru reducerea emanatiilor de sulf si pucioasa. Bineinteles, contra cost, cum altfel?!
  • 0 (4 voturi)    
    acest exemplu.. (Joi, 19 noiembrie 2015, 17:25)

    g01an [utilizator]

    uite un exemplu bun pentru a intelege de ce ii este necesara Romaniei integrarea in UE. Am fi vai de mama noastra pe "cont propriu" si lasati la voia autoritatilor romane.
  • +1 (1 vot)    
    De ce au loc aceste intarzieri? (Joi, 19 noiembrie 2015, 17:27)

    eGerula [utilizator]

    Pentru ca ne conduc niste incompetenti. Pentru ca treaba lor principala e sa-si aranjeze afacerile (smecheriile) proprii.
    Partea cea mai trista e ca noi i-am ales si ne multumim cu ei. Bravo celor care au iesit in strada si au cerut schimbarea.
  • 0 (0 voturi)    
    vai mama noastra (Vineri, 20 noiembrie 2015, 10:06)

    Dedalus [anonim]

    DE ce dureaza asa mult?

    Simplu!

    a) Exista in randul functionarilor o boala cronica numita perfectionism.

    Adica, totul trebuie sa fie perfect, la punct si virgula. Evident, asa ceva e superdificil si ia timp la greu.

    Pentru 0,01% castig in elaborarea unui document astia pierd 99,99% din timpul lor. Pentru ei, orice greseala de ortografie este semnul incompetentei si orice scapare din vedere - un semn de coruptie.

    b) Gandirea copy-paste. Pentru ei orice iese din masa copy-paste e eronat. Orice e rodul unei deosebiri de gandire este considerat incorrect. Orice gand, orice cuvant care nu e copiat de undeva - pentru ei e gresit.

    Acum , Ciolos face o imensa greseala -anume organizarea de concursuri pe post cu subiecte centralizate si posibil cu concursul sectorului academic.

    O prostie mai mare nici ca putea Ciolos sa faca.

    Aceasta idee va distruge tot ce a mai ramas din administratia publica.

    Va distruge, pentru ca subiectele vor fi corectate "copy-paste" adica se va incuraja fix gandirea copy -paste, de vina in intarzierile astea.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică