Cum a cazut SMURD-ul: intrebari dure intr-o situatie de urgenta

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Marţi, 16 decembrie 2014, 4:42 Actualitate | Esenţial

Smurd prabusire
Foto: SMURD
Prabusirea celui de-al 5-lea elicopter SMURD este o tragedie cu repetitie. Speculatiile publice abunda, dar faptele nude sunt cele ce urmeaza.

In ultimii 12 ani, in Romania au murit 14 oameni in accidente aviatice medicale. Mai mult de o victima pe an.

Acesti oameni sunt niste eroi. Iar eroii nu sunt tratati cu speculatii grabite si scuze pripite, ci cu intrebari cugetate. Intrebari la care guvernul Romaniei trebuie sa raspunda urgent.

MOMENTUL PRABUSIRII?


Comunicatele si declaratiile oficiale nu se pun de acord asupra momentului exact al prabusirii. Avem trei variante oficiale diferite:
  • Ora 16:11 - momentul in care s-a efectuat primul apel de urgenta la 112 de catre unul dintre martorii de la fata locului, conform declaratiei lui Raed Arafat;
In cazul unui accident atat de grav, institutiile statului comunica oficial trei ore diferite ale prabusirii elicopterului SMURD.

DE CE S-A PRABUSIT?

Elicopterul a cazut in lacul Siutghiol, o zona foarte populata din Mamaia Nord. Punctul de reper pe mal, la 500 de metri de locul scufundarii aparatului in apa, este asa numita zona “la Butoaie”. Martorii oculari sustin ca elicopterul s-a apropiat incet de suprafata lacului, ca si cand ar fi vrut sa aterizeze, si s-a dat peste cap la contactul cu apa.

Aparatul s-a prabusit cu aproximativ 18 minute inainte de apusul soarelui, zburand in directia vest sau sud-vest, conform traseului mentionat intr-un comunicat oficial Romatsa. Fiind o zi cu vreme buna este foarte probabil ca pilotii sa fi zburat cu soarele in fata.

Elicopterul dispunea doar de un sistem simplu de navigatie vizuala, fara asistenta instrumentelor specifice dotarii IFR care permite zborul in conditii de noapte sau vizibilitate redusa (conform documentelor publicate initial de jurnalistul Ovidiu Vanghele si confirmate dintr-o sursa independenta de HotNews).

La momentul publicarii, nu exista niciun comunicat oficial despre posibila cauza a prabusirii.

CAT DE BUN ERA ELICOPTERUL?

Aparatul, de tip EC-135, este unul nou, printre cele mai sigure din aceasta clasa. A fost achizitionat de Consiliul Judetean Constanta, condus de urmaritul penal Nicusor Constantinescu, in 2013. Desi aparatul putea beneficia gratuit de un upgrade la dotarea IFR, Consiliul Judetean Constanta l-a refuzat (sursa: documentele oficiale publicate de investigatiimedia.ro). La momentul ultimului zbor nu era dotat cu flotoare care sa-i permita aterizarea pe apa.

Aparatul a fost preluat de SMURD Constanta in urma cu o luna, avand doar 153 ore de zbor. A intrat in revizie la producatorul Eurocopter in noiembrie 2014, beneficiind de o inspectie vizuala si de o vopsire.  

Responsabilitatea functionarii si intretinerii corecte a aparatului revine Detasamentului Aeromedical din cadrul Inspectoratului General de Aviatie de la Ministerul de Interne, condus de ministrul Gabriel Oprea.

Este neclar cine verifica respectarea cu strictete a corectitudinii reviziei elicopterelor SMURD. Surse medicale au declarat pentru HotNews ca, uneori, elicopterele SMURD se intorc de la revizie cu aceleasi probleme cu care au intrat in revizie.

Raed Arafat, coordonatorul SMURD, a anuntat ca toate celelalte 8 elicoptere SMURD existente in tara vor fi oprite de la zbor pana ce se va constata ca sunt sigure.

Acesta este cel de-a 5-lea elicopter SMURD prabusit in ultimii 12 ani. Numarul total al victimelor SMURD in accidente aeriene a ajuns la 12.

CAT DE REPEDE AU SOSIT AJUTOARELE?

Primele trei masini de ambulanta au sosit in intervalul 16:17 – 16:20, la doar 7 minute dupa momentul prabusirii. Degeaba. Niciuna dintre ele nu era dotata cu barca necesara interventiei.

Cele trei masini SMURD, apartinand Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Constanta, au sosit la 14 minute sau 19 minute de la anuntarea accidentului. In privinta orei avem din nou informatii contradictorii emise de oficiali:
  • 16:25 este ora sosirii primei masini SMURD, conform lui Raed Arafat;
  • 16:30 este ora sosirii echipajelor SMURD, conform purtatorului de cuvant al ISU Constanta.
Barca aflata in dotarea uneia dintre masinile SMURD nu a functionat corespunzator. Celelalte doua da. Din declaratiile martorilor, se pare ca prima masina SMURD sosita la fata locului a fost cea care detinea o barca defecta.
  • 16:45 este ora la care prima victima este recuperata din apa, adica la aproximativ 35 de minute de la momentul prabusirii. Ieri, temperatura apei Marii Negre a fost de aproximativ 5 grade Celsius (conform site-urilor de specialitate). In aceste conditii, durata medie pana la pierderea cunostintei este de 15-30 minute.
Toti cei patru pasageri ai elicopterului SMURD, un medic, o asistenta si doi piloti, au murit.

Prabusirea celui de-al 5-lea elicopter SMURD in ultimii 12 ani este o tragedie cu repetitie. Solicitam asadar autoritatilor romane sa raspunda urgent urmatoarelor intrebari:
  • De ce elicopterele SMURD aflate in functiune nu sunt dotate corespunzator pentru a oferi siguranta maxima medicilor, asistentilor si pacientilor transportati? Cine este responsabil de dotarea improprie a elicopterului EC-135?
  • De ce ambulantele si masinile SMURD active in zona Marii Negre nu sunt dotate corespunzator pentru interventii pe apa? Cine sunt cei direct responsabili?
  • Cine este responsabil de verificarea corectitudinii reviziei elicopterelor medicale? Daca aceste revizii sunt conforme, de ce s-a considerat ieri necesara oprirea la sol a tuturor aparatelor aflate in uz?
  • Cine sunt responsabilii politici directi pentru stagnarea finantarii bugetului pentru Sanatate (in termeni reali, o scadere de 15% in 2015 fata de acest an)?

Numarul total al membrilor SMURD morti in accidente aviatice a ajuns la 12. Daca ii includem si cele doua victime ale accidentului aviatic din Apuseni de la inceputul anului, atingem numarul 14.

Mai mult de o victima pe an. E mult prea mult. Acesti oameni sunt niste eroi. Eroi sunt si cei care, in contextul prezent, vor continua sa se urce in elicopterele SMURD pentru a salva vieti.

Iar eroii nu sunt tratati cu scuze pripite si cateva declaratii rasuflate.



Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

Satul din Europa care a ales sa plateasca o amenda uriasa in loc sa primeasca 10 refugiati: "E simplu. Nu-i vrem aici"

Unul dintre cele mai bogate sate din Europa a ales sa plateasca o amenda de 200.000 de lire sterline pentru ca nu a dorit sa primeasca 10 refugiati, ca parte din cota impusa Elvetiei, sustine Daily Mail.
40729 vizualizari
  • -39 (81 voturi)    
    Well ... rautate la superlativ ... (Marţi, 16 decembrie 2014, 5:20)

    MiticaPalarierul [utilizator]

    Well ... de mult nu am mai citit un articol atat de vindicativ, care sa musteasca de rautate [editat de moderator. avertisment] precum "contributia" d-lui Mixich de mai sus.
    Accidentele aviatice nu se rezolva cu "somatii" proletcultiste, gen Scanteia anilor '50, ci cu multa organizare si munca.
    [editat de moderator]
    - dl Mixich isi cladeste cazul pe diferentele intre ora accidentului raportata de diferite institutii - insa probabil uita ca propagarea mesajului de la o unitate la alta dureaza ceva timp fiind facuta prin apeluri telefonice, iar durata unui astfel de raport este de ordinul minutelor. In plus modul de citire a orei p ceasuri in majoritea lor cu afisaj electronic, se face cu o anumita aproximare

    Well ... pentru cei care nu au masura in rautate, degeaba explicam teoria masurarii ..

    - mobilizarea autosanitarelor a fost exemplara, sub 20 de minute, in conditiile in care au avut de parcurs mai multi kilometrii pana la locul accidentului

    Probabil ca dl. Mixich ar dori ca guvernul sa doteze ambulantele cu dispozitive de teleportare, precum nava Enterprise ...

    - lipsa flotoarelor si a dispozitivelor IFR - pilotul a ales sa cada pe apa pentru a minimiza nr victimelor - evitand alte accidente. Nimeni nu amerizeaza in zone in care tarmul este la 30 de secunde de zbor. Dispozitivele IFR sunt utile pentru zboruri de croaziera sau in conditii de vizbilitate zero, in preajma aeroporturilor. Nu sunt de folos la mai mult de 50 de km de aeroport si nici in misiuni la joasa altitudine, specifice SMURD


    Raman valide din bocetele d-lui Mixich:
    - barca defecta
    - rezultatul reviziilor tehnice, incert
    - sacrificiul echipajului SMURD, cazut la datorie

    Mesajul nostru: Vom sprijini SMURD in continuare, inclusiv impotriva feluritilor ziaristi  ,,,

    "Patria si Dreptul Meu!"
    .
    • +45 (63 voturi)    
      eu iti dau un minus... (Marţi, 16 decembrie 2014, 6:11)

      T34 [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

      Daca analizezi mai bine articolul, ai sa vezi ca nu este altceva decat exprimarea revoltei justificate a jurnalistului fata de un sistem de sanatate putred pana in maduva oaselor, care nu este nici macar capabil sa aiba grija de proprii angajati, dara-mi-te de pacienti!
      De ani buni, bugetele alocate Sanatatii sunt tot mai mici, in timp ce banii dati asistentei sociale (domeniul in care politrucii nostri fura cel mai cu spor) sunt din ce in ce mai multi. Spitalele nu au medicamente, nici materiale sanitare, nu sunt bani pentru dotari si pregatirea personalului, dar unii medici fac averi taxand pacientii la cabinetele / clinicile lor private fara sa investeasca in dotarea acestora, ci utilizand aparatura si consumabilele spitalelor pentru a le face investigatiile pe banii contribuabililor.
      Pur si simplu nu poti arunca cu piatra intr-un om care, aratand anormalitatea unei stari de fapt, este revoltat ca inca un aparat de zbor medical s-a prabusit, in conditiile in care astfel de incidente se intampla in fiecare an, cel mai probabil din cauza unei defectiuni tehnice cauzata de lipsa banilor necesari reparatiilor ori pregatirii corespunzatoare a personalului navigant.

      PS - In loc sa folosesti "englezisme", mai bine ai invata limba romana: "Kilometri", nu "kilometrii" (nu e articulat in contextul tau, iar orice unitate de masura se scrie cu majuscula).

      Cheers! ;)
      • -15 (35 voturi)    
        Gramatichia (Marţi, 16 decembrie 2014, 7:24)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui T34

        Ce ne facem cu "dara-mi-te", daca tot e sa dai lectii de gramatica si ortografie altora?
        • +3 (27 voturi)    
          Mai savantule (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:24)

          mopsu [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          ce conteaza " gramatikia " cand esti suparat de cee ce se intampla , este foarte bine ca oamenii isi exprima cece ce simt fara analiza gramaticala...
        • +4 (4 voturi)    
          Nu e greşit întrutotul ... (Marţi, 16 decembrie 2014, 14:56)

          LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          ... "darămite" provine chiar din dar(ă) + mi + te.

          Deci, ar putea fi tolerată o asemenea greşeală, spre deosebire de "miau" (în loc de "mi-au"), "va-ţi" (în loc de "v-aţi"), "s-au" (în loc de "sau") şi alte minuni asemănătoare.
        • 0 (0 voturi)    
          Dara-mi-te (Miercuri, 17 decembrie 2014, 5:16)

          T34 [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          http://dexonline.ro/definitie/dar%C4%83mite

          Daramite = mi+te+dara, ori "dara mie pe tine".
          Chiar m-am amuzat azi cu niste prieteni, profesori de romana, pe tema asta. Opinia generala e ca "daramite" a devenit cuvant de sine statator in mod oarecum abuziv (probabil oarece agramati n-au stiut sa-l scrie si au "mancat" cratimele), fiindca scrierea corecta este "dara-mi-te", la fel ca si in cazul altor inversiuni care includ pronumele la acuzativ "pe tine, te" : in cazul lui "te+du", nu scrii "dute", ci "du-te", in cazul lui "Te+prefa", nu scrii "prefate", ci "prefa-te", in cazul lui "mi+te+arata" nu scrii "aratamite", ci "arata-mi-te"!
          Obiectii?
      • +5 (13 voturi)    
        Elicopterul era la zi cu verificarea tehnica! (Marţi, 16 decembrie 2014, 9:49)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui T34

        Elicopterul prabusit pe 15 Dec. 2014 in lacul Siutghiol era cu verificarea tehnica la zi, zbura pe vreme buna iar pilotul poseda peste 1000 ore la activ fiind experimentat si obisnuit sa aterizeze in locuri necunoscute (vezi citatul).

        Deci intrebarea: "De ce elicopterele SMURD aflate in functiune nu sunt dotate corespunzator pentru a oferi siguranta maxima medicilor, asistentilor si pacientilor transportati? Cine este responsabil de dotarea improprie a elicopterului EC-135?" pare lipsita de sens.

        Elicopterul prabusit avea tot ce-i trebuia. Nu exista nici o dovada pina acum ca ii lipsea vreun lucru pentru a-si putea îndeplini misiunile SMURD si MAI la care era solicitat.

        Citat: "Ora 00:00 Arafat: Pilotii elicopterelor SMURD nu pot avea sub o mie de ore de zbor, in conditiile in care interventiile sunt "foarte complexe si se aterizeaza in locuri necunoscute". Raed Arafat a spus ca elicopterul SMURD avea inspectia tehnica "la zi", fiind verificat la Eurocopter.
        "Este un elicopter cu care zburam in cadrul MAI si pentru SMURD, si pentru Politie. Are inspectia si totul la zi, a fost trimis de Inspectoratul de Aviatie la Eurocopter, a fost verificat. Din punct de vedere tehnic nu punem la indoiala ca elicopterul n-ar fi fost in stare tehnica buna de zbor. Conditiile meteo au fost ok, au zburat pe conditii meteo bune", a afirmat Arafat."
        Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18841592-elicopter-smurd-cazut-lacul-siutghiol.htm
        • +20 (34 voturi)    
          daca cineva mai indrazneste (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:44)

          math [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          ...sa puna la indoiala spusele si faptele lui Arafat va avea de-a face cu poporul revoltat. Raed Arafat este mai presus de orice banuiala. Chiar daca pica toate elicopterele si se prapadesc toti angajatii SMURD.
          ..este patria si dreptul nostru. Avioane perfecte, elicoptere perfecte, milioane de Euro, nici o spaga.
          Cel mai mare patriot roman din istorie. Imediat apare la televizor (in 2 minute de la primul apel) si explica dezastrul pe intelesul tuturor.
      • +9 (19 voturi)    
        km (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:09)

        asdff [utilizator] i-a raspuns lui T34

        Unitatile de masura NU se mai scriu cu majuscula, cred ca deja de prin anii 70.
        • -2 (14 voturi)    
          N-ai curajul sa-i raspunzi (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:28)

          mopsu [utilizator] i-a raspuns lui asdff

          lui igas branconierul , lui remus despre greselile elementare, te trezesti facand pe profesorul intr-o situatie tragica !
        • +5 (11 voturi)    
          NU e adevarat (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:36)

          -dorian- [utilizator] i-a raspuns lui asdff

          Toate unitatile de masura care sunt prescurtari ale numelui (W de la Watt, A de la Amper, J de la Joule) se scriu fireste cu litera mare
    • +30 (34 voturi)    
      Incompetenta Mascata Politic (Marţi, 16 decembrie 2014, 9:26)

      Iocan [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

      Domnul Arafat este de laudat pentru realizarile de pana acum dar cand e vorba de interventii speciale cu dotari de ultima ora ar trebui sa inteleaga ca nu poate sa le stie pe toate. De cand a intrat in politica se cam vede lipsa de competenta pe toata zona de asistenta medicala in Romania. Te stii in medicina de urgenta pe o anumita zona ... ramai naibii unde esti bun!
      Ar fi trebuit sa inteleaga ca echipajele de interventie aeropurtate au pregatire speciala incepand de la personalul navigant si pana la cel medical, iar mijloacele din dotare sunt cele mai performante comparativ cu cele din transportul civil normal. Tot carpim cu o mana in sanatate de 25 de ani si de fapt se fura in draci dintotdeauna!
    • +11 (13 voturi)    
      cum adica... (Marţi, 16 decembrie 2014, 12:15)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

      ''bocetele'' dlui mixich?? pai au murit 4 patru oameni cumsecade din care 3 specialisti de inalta calificare, greu de inlocuit,si s-a pierdut un aparat de zbor f scump!! dta mustesti de rautate,esti dezgustator!!
    • +2 (4 voturi)    
      Rautate? Unde e logica? (Marţi, 16 decembrie 2014, 14:06)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

      Daca dotarea cu sist. IFR era gratuita insemna ca nu se putea cere nicio SPAGA!
      Daca producatorul Eurocopter ar fi cerut bani se putea negocia si la o suma de achizitie mai mare se putea cere o spaga mai mare.
      In ce tara traiesti Palarierule?, ca in Romania nimic nu se misca fara SPAGA!
    • +3 (3 voturi)    
      alt mesaj nu aveti? (Marţi, 16 decembrie 2014, 14:08)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

      poate va urcati fiecare intr-un elicopter/avion smurd.. asa veti fi mult mai atenti la detalii.. sincronizare, barci, revizii...
  • -20 (54 voturi)    
    sa terminama cu exagerarile (Marţi, 16 decembrie 2014, 5:33)

    Francisc 1 [utilizator]

    ca si in cazul nefericitilor morti la sibiu si astia sunt niste "eroi" , sunt curios daca un medic , asistent moare accidental in propria masina in timp ce se ducea la munca e tot erou? daca nu , de ce? oamenii astia sunt niste victime a prostei finantari si dotari , din cauza lipsei banilor nu au cu ce sa se antreneze suficient si asta se intampla.
    • +24 (38 voturi)    
      huh?! (Marţi, 16 decembrie 2014, 6:16)

      T34 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      De cand moartea unor oameni din cauza unui sistem ticalosit (ca sunt "basist"), e o "exagerare"? Vorba lui Botezatu: "ce-ai patit, ai baut apa de la caine?"

      PS - si tie: "Sibiu" se scrie cu majuscula! Inceputurile frazelor si propozitiilor se scriu cu majuscula! Ce naiba, oameni buni, nu mai e pic de educatie in Romania?
      • -17 (25 voturi)    
        bine ca esti! (Marţi, 16 decembrie 2014, 6:44)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui T34

        eu am zis doar ca nu sunt apriori eroi toti cei ce mor in conditii dramatice , cat despre ortografia corecta esti liber sa o practici !
        • +4 (16 voturi)    
          iar tu esti (Marţi, 16 decembrie 2014, 9:47)

          Audit [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

          liber sa iti iei bac-ul. Dar ... degeaba.
          • -5 (15 voturi)    
            dreptilor intre drepti! (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:17)

            Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Audit

            daca nu va place ortografia sa-mi vedeti caligrafia!
    • +17 (19 voturi)    
      Francisc intaiul (Marţi, 16 decembrie 2014, 8:08)

      m.l [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Daca tu ai fi medic pe Smurd si ar fi murit colegii tai ieri, azi te-ai mai fi suit in elicopter?
      Lasand propaganda si gargara si orice vrei tu, da un raspuns sincer in gandul tau. Daca nu ai terminat de citit ce am scris eu aici ,si deja ti-ai dat raspunsul... nu esti sincer !
  • +4 (16 voturi)    
    Daca toate elicopterele....... (Marţi, 16 decembrie 2014, 6:52)

    gica43 [utilizator]

    ...care s-au prabusit sunt de acelasi tip,iar cele inca in uz sunt tot de acelasi tip,cred ca cel care a decis achizitionarea lor ar trebui tras la raspundere.Dar in Romania nimeni nu este vinovat,niciodata,de nimic !!!
    Pe de alta parte,nu sunt de parere ca toti cei care isi fac,in fond,datoria,trebuie considerati eroi !!
    • +10 (10 voturi)    
      Elicoptere de acelasi tip (Marţi, 16 decembrie 2014, 11:38)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui gica43

      In general se achizitioneaza elicoptere de acelasi tip pentru ca daca ai din 10 tipuri ai nevoie sa pregatesti piloti pentru toate aceste tipuri. Cine le va plati antrenamentele, examenele, etc?

      In plus daca ei au doar un tip pe brevet dar ai 10 tipuri in flotila, daca e bolnav pilotul de Puma degeaba ai 9 Robinson-uri in hangar.

      PS: Avionul sau elicopterul nu sunt ca masina: te urci la volan si descoperi pe drum unde-i frana de mana la acest model.
      • +2 (2 voturi)    
        Intrebarea mea (Marţi, 16 decembrie 2014, 23:04)

        DT34 [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Deci s-au prabusit alte 5 elicoptere SMURD in ultimii 12 ani. S-a facut vreo investigatie?
        Daca s-a ajuns la o concluzie, care au fost cauzele la fiecare din accident? Daca nu s-a ajuns la vreo concluzie de ce nu aduc niste experti care sa investigheze si poate ne mai lumineaza si pe noi, astfel poate nu ne mai pica elicopterele astea asa ca mustele.
        Problema tehnica/mecanica? De pilotaj?
        Ai nostrii poate nu se pricep la astfel de investigatii.
        • 0 (0 voturi)    
          Din pacate (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:04)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui DT34

          Eu nu stiu sa va raspund la aceste intrebari.
  • +22 (28 voturi)    
    Trist (Marţi, 16 decembrie 2014, 7:47)

    cenzuratul [utilizator]

    Singurii oameni din sistemul medical romanesc care nu iau spaga, mor.
  • +14 (22 voturi)    
    Intrebari pertinente (Marţi, 16 decembrie 2014, 8:41)

    Andra99 [utilizator]

    foarte bun articol, domnule Mixich. Intrebarile pe care le ridicati sunt foarte pertinente si ar trebui sa provoace fiori celor raspunzatori. Ar trebui luate la purecat in special verificarile tehnice la care sunt supuse aceste elicoptere. In ceea ce priveste abilitatile echipajelor, nici nu indraznesc sa ma gandesc ca ar putea ajunge "oameni cu pile" la mansa acestor aparate de zbor si astfel sa puna in pericol atat vieti, cat si aparatura de milioane de euro. Lipsa dotarii IFR este de asemenea un mare semn de intrebare. Daca intr-o misiune te prinde noaptea, cum zbori pana la spitalul unde trebuie sa lasi pacientul ? La vedere ?!
  • +16 (20 voturi)    
    Eroism? (Marţi, 16 decembrie 2014, 8:42)

    MPopa [utilizator]

    Imi pare nespus de rau de victimele acestor accidente. Dar sa nu ne pripim cu concluziile. In multe cazuri s-a dovedit ca a fost vorba de erori de pilotaj, nu de probleme tehnice ale aeronavelor. Cand s-a prabusit elicopterul SMURD de la Iasi, acum cativa ani, inregistrarile audio din cabina au relevat ca pilotii intrasera intr-o zona cu ceata desi nu aveau suficienta experienta sa zboare dupa instrumente. Si era un zbor de test, nu o misiune unde sa merite asumarea riscurilor.
    Eroismul si lipsa de pregatire profesionala nu prea sunt compatibile. Eu cred ca ar trebui verificat in primul rand programul de pregatire al pilotilor si mai ales daca respecta procedurile de siguranta in zbor. IATSA e foarte priceputa in a cere pensii speciale pentru personalul navigant dar deocamdata ar trebui sa explice ce-i cu atatea aeronave noi prabusite.
    • 0 (0 voturi)    
      In primul rand este vorba aici... (Marţi, 16 decembrie 2014, 22:07)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      ...de operatiunea de salvare. Ca pilotul ar fi vrut sa amerizeze uitand ca i-au fost scoase flotoarele elicopterului, e alta mancare de peste...
  • +17 (29 voturi)    
    TIR-ul si ELICOPTERUL (Marţi, 16 decembrie 2014, 8:50)

    hotulroman [utilizator]

    Ne vor omora,in curand doua lucruri:
    a). Elicopterul , elicopterul SMURD , pentru ca a ajuns sa se creada ca medicina se poate face numai in elicopter. Am desfiintat 172 de spitale care acoperea foarte bine teritoriul national si am cumparat,in loc elicoptere . Si vrem sa credem ca am rezolvat problema sanatatii Vom acea ,in curand, piloti,copiloti,mecanici de bord,asistente si paramedici care vor opera in elicopter,vor trata bolnavii si,din cand in cand,mai privesc si aparatele de bord. NU , asta nu-i solutie,elicopterul nu zboara decat in situatii exceptionale, pentru ca in toata lumea,probabilitatea prabusirii elicopterelor este foarte mare !
    Asa este si cu TIR-ul,mai corect "Autotrenul" ,pentru ca aceste vehicule cu masa totala de 25-30 tone au impanzit drumurile judetene,nationale,autostrazile,tot felul de cai rutiere. Sunt mai multe decat autoturismele. Merg cu viteze ametitoare si sunt implicate in cele mai devastatoare accidente. Oameni buni : autoTRENURILE nu sunt pentru orice fel de drum,de autostrada,pentru ca ele distrug caile rutiere.Sunt prea grele pentru drumurile noastre,iar accidentele in care sunt implicate ele mai acroseaza inca 5-10 autoturisme.(Ieri, am mers de la Buc.la Buzau, pe DN si am intalnit,pe 100 km.,5 TIR-uri rasturnate,implicate in accidente grave , unele au inceput sa intre si in casele oamenilor. Oare pana unde? Repuneti calea ferata in dreptul ei, pentru ca numai trenul ne mai salveaza!. Romanul
    • +13 (13 voturi)    
      Absolut corect (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:32)

      mopsu [utilizator] i-a raspuns lui hotulroman

      Dar josnicii care ne conduc se gandesc doar la bani...
    • -1 (7 voturi)    
      partial corect (Marţi, 16 decembrie 2014, 12:02)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui hotulroman

      cand e vorba de spitale desi:
      1. Nu poti construi un spital de urgenta in fiecare comuna din tara
      2. SMURD-ul nu preia orice urgenta pentru asta exista serviciile de urgenta.
      Deci comparatia SMURD vs spitale e total deplasata.
      Ref transporturi rutiere vs feroviare bateti campii cu eleganta.
      Transportul feroviar este eficient in conditiile anumitor categorii de marfuri (in general marfuri industriale transportabile vrac).
      Transportul rutier este mult mai eficient si flexibil cand e vorba de marfuri de uz general si partide mai mici de marfa.
      Si daca drumurile noastre "nu suporta" greutatea TIR-urilor ar fi interesant de comparat care ar fi investitia necesara in caile ferate(cu tot cu centre logistice moderne, manipulare containere, etc) si investitia in sosele performante( rapide, autostrazi, centuri ocolitoare)
    • 0 (0 voturi)    
      ! (Miercuri, 17 decembrie 2014, 11:37)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui hotulroman

      Pai sa-i intrebam pe cei care au distrus si devalidat CFR marfa! Sunt sigur ca pe calea ferata era si mult mai ieftin transportul en gross!
  • +12 (30 voturi)    
    Mai lasati-ma cu eroii . . . (Marţi, 16 decembrie 2014, 8:55)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . si nu ii mai faceti eroi pe piloti care dupa parerea mea sunt vinovati in proportie covarsitoare de tragediile produse si cei care le sunt dati in grija sunt omorati de nepriceperea lor. L-ati facut erou pe Iovan pe cel care mai daunazi a omorat opt oameni intrand ca prostul intr-n deal. mai judecati si la rece mai oameni buni si nu dati vina doar pe fiare. Stiu voi primi minusuri cu carul dar ce spun eu este adevarul adevarat!
    • +1 (1 vot)    
      Nu cred ca intentia lui Iovan a fost... (Marţi, 16 decembrie 2014, 22:09)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      ...sa intre in deal cu avionul. De fapt acum ca si atunci este vorba in primul rand de operatia de salvare (esuata).
      • 0 (0 voturi)    
        Zau ? (Marţi, 16 decembrie 2014, 23:16)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui mcris

        Era pilotul avionului si avea datoria sa intoarca avionul la Sibiu nu sa intre in frontul de furtuna. Asta e greseala lui. Din cauza lui a murit studenta si daca nu ii gaseau satenii aia nici ceilalti nu scapau cu viata.
  • +22 (26 voturi)    
    Bucurie ca recuperam mortii!!! (Marţi, 16 decembrie 2014, 9:16)

    Audit [utilizator]

    Autoritatile nu au jena, bun simt, niiiiimic!
    Sunt in tara nimanui. Cum este posibil ca o martora (pe care o cred) sa descrie filmul evenimentelor iar autoritatile prin gura lui Arafat si a lui Oprea sa fie din alt film!
    De ce o cred pe doamna? Simplu: pentru ca nu reprezinta o autoritate ci cetateanul care este in lupta cu sistemul! O mai cred si pentru ca daca ar fi fost cum spun autoritatile, am fi avut si oameni vii nu 3 MORTI de negasit.
    Solutia autoritatilor: toate elicopterele la sol (la fel cu inchiderea drumurilor cand ninge) adica abandon.
    Solutia normala: sa plateasca cine a luat spaga pentru acel elicopter!
    Poate, odata cu dl. KI, vom intra in normalitate.
    A! Si inca ceva. Minunatul Arafat poate are treaba si noi il retinem; chiar este groparul (deja la propriu) al sistemului de sanatate.
    • +13 (19 voturi)    
      Revoltator (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:26)

      avint [utilizator] i-a raspuns lui Audit

      Subscriu la ce-ai scris.

      Astia (sleahta de politruci) trebuie scosi din institutii cu forta. Multe bla, bla-uri fara rost. Oamenii mor si ei (Arafat, Oprea, Ponta, etc) lupta pentru imaginea/pielea lor.
      ALOO, politrucilor, PLECATI ACASA IMEDIAT! SA VA FIE RUSINE!

      P.S. Nu stiu cum ar fi fost pusa in practica noua Lege sanatatii contestata de ARAFAT, ANTENA 3, PONTA si ai lui, dar ce propunea nou in materie de sistem de urgenta era bun, introducea ideea de concurenta care de cele mai multe ori creste nivelul de competenta.
      Dar, ce sa-i faci, comunistii sunt reticenti la schimbarile care ar putea sa le ia din PUTEREA de manevra.
      RUSINE SA VA FIE!!!
      • +3 (5 voturi)    
        damn!! (Marţi, 16 decembrie 2014, 12:02)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui avint

        La DRACU cu "concurenta in urgenta"!!! Jocuri de-a competitia, pe VIATA oamenilor??!!!!!!!!!!!

        Anul acesta am avut de a face (in legatura cu cineva) de mai multe ori cu "ambulanta privata"!! Niste indivizi fara dotari - si care nu se pricepeau la mai NIMIC - da' care STIU sa iti ia banu'!!!

        IA mai terminati cu prostiile!!! De la "shpaga fiscalizata" la "concurenta in urgenta" - da' STITI ca avetio fantezie??!!
  • +29 (31 voturi)    
    Apa rece (Marţi, 16 decembrie 2014, 9:23)

    Namalas [utilizator]

    Întâmplător, înot în apă rece din adolescenţă. Decizia pilotului, dacă a existat, de a ameriza, a fost incredibil de nefericită. Dacă rezişti şocului impactului şi reuşeşti să te desfaci din centură, ai 20 de minute înainte de a leşina. Asta dacă nu faci hidrocuţie la impact. Singura şansă de supravieţuire era să se dezbrace de haine şi să înoate cu disperare spre ţărm. Mică şi aceea. A doua măsură ar fi fost să se lege imediat cu cureaua de la salopetă de obiectele flotante sau stabile ale naufragiului, înainte să îţi pierzi conştienţa. Devii înconştient, dar respiri reflex şi salvatorii au ce resuscita.
    Dar pentru asta trebuie să fii pregătit teoretic şi practic.
    Ca unul care înot în apă rece, fără neopren, de peste 2 decenii, afirm că în absenţa celor două soluţii mai sus enumerate sau în lipsa unei bărci gata pregătite pe ţărm să intervină în timp real, decizia de a ameriza i-a omorât.
    • +6 (6 voturi)    
      ai dreptate (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:41)

      Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui Namalas

      insa nu cunoastem ce s-a intamplat cu elicopterul. ati vazut vreodata simularile de la scoala de piloti de elicoptere cand instructorul le taie gazul la elice? cad din cer lind si sigur de nu mai poti face mai mult de 50 de m proiectati pe sol. deci in cazul lor poate nu au putut sa iasa din zona lacului.....
    • +10 (12 voturi)    
      cred ca si panica a contat (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:56)

      math [utilizator] i-a raspuns lui Namalas

      ...martorii spun ca s-a apropiat usor ca la o aterizare normala. In acest timp era timp ca unul din ei sa transmita prin radio sau telefon ce se intampla. Este greu de inteles ca nu exista la Constanta structuri care sa intervina in cateva minute pentru victime ale unui naufragiu.
      Sau ca elicoprerul SMURD din Constanta nu are NICIO dotare pentru amerizare.
      Orice aluzie la dnii Nicolescu Mazare sau Arafat este pur intamplatoare. Cluburile din Mamaia sunt perfect construite si dotate, rezista si la un tsunami, sunt dotate cu extinctor si colace de salvare de ultimul tip.
      • +5 (5 voturi)    
        Nu stiu daca un martor (Marţi, 16 decembrie 2014, 11:41)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui math

        Poate spune daca a fost aterizare normala sau autorotatie inainte sa le mai fi vazut o data. Pacat ca nu a filmat cineva.
    • +6 (6 voturi)    
      barca pregatita (Marţi, 16 decembrie 2014, 12:59)

      woe [utilizator] i-a raspuns lui Namalas

      Pe tarm, la 500 de metri de locul accidentului, exista o barca pregatita care putea ajunge intr-un minut oriunde pe lac (motor de 150cp, pastrat pornit pentru a incalzi echipajul) , cu echipaj instruit exact si exclusiv pentru situatii de acest tip. Barca se numeste Jupiter, apartine de Capitania Portului Constanta, sunt doua de acest fel, pregatite pentru interventii de salvare pe apa.

      Poate sunt demisi functionarii si/sau seful serviciului 112 care habar n-au pe cine sa anunte sau sa discearna informatia, precum si responsabilii din IGSU care nu stiu sa ceara ajutor la cine trebuie, daca nu le merg dotarile. Sau alti dobitoci care cred ca salariul primit din impozitul pe care-l platesc eu e un fel de stipendie ca sa-si creasca copii.
    • 0 (0 voturi)    
      Daca zbori uzual deasupra unui lac sau a marii... (Marţi, 16 decembrie 2014, 22:12)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Namalas

      ...este *obligatoriu* sa ai veste de salvare pentru toti membrii echipajului, ceeace evident nu au fost cazul, ei fiind gasiti scufundati in lac. Iar amerizare ar fi reusit daca elicopterului nu i se inlaturau flotoarele.
  • +26 (28 voturi)    
    absurd (Marţi, 16 decembrie 2014, 9:25)

    The Great Cornholio [utilizator]

    Gasesc absurd faptul ca unii cititori considera articolul prea agresiv. Personal consider ca nu exista cuvinte suficient de agresive la adresa autoritatilor care dorm cu mana in bugetul public, visand numai la imbogatirea lor in timp ce oameni nevinovati mor din cauza incompetentei, nesimtirii si subfinantarii.

    Sunt sigur ca cei revoltati si-ar schimba parerea in momentul in care victimele ar fi copiii lor.

    P.S. Maine sa se dea o lege prin care toti romanii sa aiba ceasuri Rolex sincronizate prin GPS, cumparate cu bani europeni evident, ca sa nu mai avem informatii contradictorii cu privire la momentele ajungerii echipajelor la locul accidentului.
    Ah, si ministerul turismului sa faca oferte speciale pentru angajatii SMURD in zona butoaie, ca sa nu mai fie dubii data viitoare. SA includeti si un tur de Mamaia, da?
    Ce dracu', afectam imaginea autoritatilor dom'le. Obrazu' subtire cu cheltuiala se tine.
    Cum ramane domnilor cu banii investiti in sistemul de locatie a apelantului cu o precizie de cateva zeci de metri de care se vorbea recent si despre care se spunea ca este functional? In cazul de fata ar fi fost relativ simplu sa fie identificata locatia pescarilor in momentul apelului (ia vedeti bai, aia care baga strambe aveau permisul vizat la zi?) si sa fie trimise coordonatele echipajelor care au vizitat intre timp si Cazinoul?
    • +12 (14 voturi)    
      Este o manipulare (Marţi, 16 decembrie 2014, 11:00)

      math [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      Autoritatile nu dorm cu mana pe buget, ele se misca tot timpul transferand nonstop acest buget in buzunarele proprii sau ale prietenilor/partidului.Zi si noapte, fara concediu fara odihna.
      Cine crede ca e treaba usoara sa fii pus de PSD intr-o pozitie de conducere se insala.
  • +19 (23 voturi)    
    Vorbe de claca acopera incompetenta,iresponsabilit (Marţi, 16 decembrie 2014, 9:27)

    andreesanu [utilizator]

    De 25 de ani nu se mai respecta nimic nici legi nici ,nici regulamente ,nici proiecte ,nici oamenii nu se mai respecta intre ei.Un haos si o trancaneala iresponsabila,o fanfaronada continua a luat locul normalitatii.Orce terchea berchea este azi mare specialist or DOCTOR !!! in orce, desi in viata lui n-a batut un cui si n-a produs nimic !!!.
    Regulamente militare,disciplina !!!,sunt azi privite ca aberatii.
    Echipamente speciale ajunse sa fie exploatate sau in service la orce SRL autorizat la intimplare pe relatii dubioase si pe bani.
    In industria aerospatialelor nu lucra orce vintura lume,era o lume a elitelor tehnice si tehnologice sub regim militarizat ,strict controlat ,strict urmarit .Azi
    orce pafarist isi baga nasul in echipamente de zbor,in echipamente de control si dirijare cu o iresponsabilitate criminala.
    Azi mortii sunt vinovati ca si cei din Apuseni ,ca multi
    altii care cad la datorie pentru ca executa ordinele acelor impostori care pretind ca-i conduc cu incompetenta,cu iresponsabilitate,cu incompetenta
    dovedita de crucile care-s tot mai dese pe cimp,prin munti,pe ape,pe marginea drumului.
    Ce fel ati anchetat voi acele prabusiri de elicoptere, avioane ,ce masuri ati luat pentru ca sa nu se repete
    nenorocirile ???,voi aia care ati anchetat ati ingropat ireponsabilitatea ,incompetenta,voi sunteti in cirdasie cu cei vinovati,ceea ce faceti voi este crima,crima cu premeditare.
  • +9 (9 voturi)    
    referitor la intrebari (Marţi, 16 decembrie 2014, 9:53)

    ardeleanu_ion123 [utilizator]

    " Daca aceste revizii sunt conforme, de ce s-a considerat ieri necesara oprirea la sol a tuturor aparatelor aflate in uz?"

    pentru ca este o procedura standard peste tot in lume, poate fi vorba de exemplu de o greseala de proiectare a aparatului de zbor neobservata pana acum, sau o greseala de constructie... si din ce cunosc eu, altimetrul radar iti poate face figuri cand zbori deasupra unuei panze de apa, indicand gresit...
    • +2 (4 voturi)    
      Corect (Marţi, 16 decembrie 2014, 11:04)

      vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui ardeleanu_ion123

      Corect. Asa este dar vezi domnul meu sunt atati pafaristi pe aici care se dau experti dar in prostie
  • +12 (14 voturi)    
    Intrebari (Marţi, 16 decembrie 2014, 9:56)

    Ccoto [utilizator]

    Ar fi 2 intrebari de pus:
    1. Ce cauta elicopterul deasupra lacului Siutghiol?
    2. Daca a existat o defectiune la elicopter, de ce au survolat lacul si nu au incercat sa aterizeze inainte, in zona Mamaia Sat? Punctul in care au cazut, e la ~2000 metri de Intrarea deasupra lacului dinspre Mamaia Sat si ~ 500 metri de malul spre Mamaia din zona "la Butoaie".
    Inainte de a da cu minusuri, deschideti google maps si vizualizati zona. Zborul intre Kogalniceanu si Tuzla se face in linie dreapta pe uscat, departe de lac, ocolind inclusiv Constanta. De ce ar zbura cineva pe deasupra unor zone populate, cand ruta cea mai scurta si cea mai sigura e pe deasupra uscatului, ocolind zonele dens populate.
    • +6 (6 voturi)    
      sunt ceva intrebari (Marţi, 16 decembrie 2014, 11:16)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui Ccoto

      au vrut sa faca un selfie la apus, din mijlocul lacului, sa rupa gura dusmanilor. N-au avut nicio defectiune tehnica la aparat ci doar iresponsabilitate la mansarda si nu sunt singurii din lantul evenimentelor, iar noi suntem cei care platesc cu banul.
      As vrea sa inteleg poate si natura urgentei medicale aeropurtate, ca deocamdata nu vad decat o suveica de mutat banii asiguratilor catre jucaria de suflet a domnului arafat.
      • 0 (0 voturi)    
        Poate fi real ce spui, dar... (Marţi, 16 decembrie 2014, 22:13)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui Mumulea

        ...aici in primul rand se discuta esuarea operatiunii de salvare.
  • +17 (23 voturi)    
    Arafat (Marţi, 16 decembrie 2014, 9:58)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    ce va opreste sa va dati demisia?
    Daca tot mergeti la fata locului, macar asumati-va responsabilitatea!

    Cum se face ca nu aveti tehnici si proceduri pentru situatii tipice de salvare pe apa, pe uscat, pe munte, de vara, de iarna?

    Cum se face ca ati centralizat totul atat de mult incat la local raspund doar padurarii, ciobanii si pescarii?
  • +6 (20 voturi)    
    OH. (Marţi, 16 decembrie 2014, 9:58)

    letsoc [utilizator]

    Nu vedeti padurea din cauza copacilor. SMURD-ul este cea mai mare pacaleala din sistemul nostru medical . Cadrele medicale si personalul auxiliar nu sunt bine pregatite, de aici si desele accidente . Mister Arafat un smecher care a stiut sa se descurce in noianul de prostime de la noi . Bine inteles ca totul se va musamaliza si se va da uitarii pana la urmatorul accident . Nu dragii mosului , astia nu sunt niste eroi , sunt niste prosti care isi risca viata de pomana . Astept cu nerabdare criticile constructive ( sanchi ) de la maestrii analisti . Nu-mi publicati comentariul ca nu da bine la pu....me . Cu stima , NC .
    • +3 (7 voturi)    
      se va musamaliza si asta! (Marţi, 16 decembrie 2014, 12:48)

      Craciunitza [anonim] i-a raspuns lui letsoc

      Aveti dreptate stimete coleg ! In Romania totul se musamalizeaza.. Pentru ca la radio aud acum cum Revolutia de la Timisoara a fost confiscata .. Ma intreb , de cine si in ce moment ?? Nu recunoaste nimeni , oficial, ca a fost CONFISCATA, desi toti romanii stiu asta! Revenind la Smurd, nimeni nu plateste pentru victimele elicopetrelor ? Cand vom sti cine au fost vinovatii ? Dar daca avem pe aici " teroristi " specializati in defectarea elicopterelor Smurd ca sa-l ompromita pe Arafat, asa cum s-a procedat cu Ceausescu ? Domnule Arafat vi se pregateste ceva ??
  • +1 (13 voturi)    
    Multi viteji se arata (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:21)

    vodatepes [utilizator]

    Dupa razboi multi viteji apar.
    Am sa va spun cu ghilimele de rigoare
    Victimele sunt: Dupa gandirea multora din tara asta niste bugetari care au niste salarii de mizerie si carora li se scoate ochi cand au o zi libera data de la guvern. Niste grasi care stau pe spatele celor de la privat si carora ar trebui sa li se taie iar salarile cu 25%. Niste bugetari carora guvernul Boc le a taiat din salarile 25 %.Cum spune Dinu Sarau "Niste bugetari"
  • +1 (3 voturi)    
    Daca se prabuseau toate 5 in orase cam cum era? (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:37)

    Cutarescu [utilizator]

    ...
  • +12 (16 voturi)    
    multumim... (Marţi, 16 decembrie 2014, 10:55)

    liviu_ [utilizator]

    al 2lea accident tragic anu asta...
    al 2lea accident in care (De data asta doar o parte) din victime sunt gasite de oameni fara antrenament pt situatii de urgenta...
    al 2lea moment in care isu, guvernul etc isi dovedesc INCOMPETENTA !!! (mai scriu o data sa priceapa toata lumea I N C O M P E T E N T A !!!)
    iar fara sistem de vreme rea... iar aia de la ISU paraleli de situatie...
    ce pm am invatat din apuseni?!?!?! fix ZERO ... (acelasi numar care e egal si cu numarul celor care au platit pentru dezastrul din apuseni)...
    RUSINE !!!
  • -4 (14 voturi)    
    bârna și paiul (Marţi, 16 decembrie 2014, 11:04)

    Mazeta [utilizator]

    După ce terminați de găsit vinovații din SMURD, Guvern, Consiliu Județean, poate ne explicați și cum de presa românească (inclusiv HN) a anunțat că „echipajul a fost salvat”, „oamenii se află pe epavă” șamd.
  • 0 (2 voturi)    
    Accidente se întâmplă (Marţi, 16 decembrie 2014, 11:53)

    krantzro [utilizator]

    Haideţi să nu mai analizăm atât elicopterele şi medicii şi SMURD-ul. Accidente se vor întâmpla oricum.
    Cred că singura problemă pe care o avem este lipsa exerciţiilor de antrenament şi a simulărilor de caz. Se fac prea puţine şi atunci doar cu presa de faţă, de parcă s-ar turna un film de acţiune. Deşi legea te obligă la astfel de execiţii, periodic, nimeni nu le face, preferând să creadă că "n-o să se întâmple chiar la mine" . Şi deşi tragediile în lanţ ar trebui să ne înveţe ceva, responsabilii pentru astfel de situaţii preferă ca soluţie tot obişnuitul "Ferească Dumnezeu". Câteodată, sătul de atâta nepăsare lumească, se pare că Cel de Sus nu ne mai trimite bărci de salvare la timp. Nu putem da totuşi vina pe el, nu-i aşa?
  • +5 (9 voturi)    
    ACCIDENT (Marţi, 16 decembrie 2014, 11:59)

    MihailNica [anonim]

    VA PLACE, NU VA PLACE, SISTEMUL LUI ARAFAT E UN MARE FASS.
    Sistemul proiectat de Arafat pune in pericol viata echipelor medicale.
    Elicoptere cazute, salvari accidentate in trafic, s.a.m.d. Comparati cu ce se intampla in alte state.Cati medici raniti avem la 1000 de interventii ?
    E O HIBA MARE. CLAR CA DOMNUL ARAFAT NU INTELEGE ACEST LUCRU.
  • +2 (2 voturi)    
    noi intrebam (Marţi, 16 decembrie 2014, 12:11)

    kripton [utilizator]

    iar gubernul tace. si nu se va schimba nimic.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu tace (Marţi, 16 decembrie 2014, 12:53)

      Craciunitza [anonim] i-a raspuns lui kripton

      ca vorbeste prin gura lui Oprea . El ne-a aratat cat de repede a ajuns la locul accidentului ! Era asa de mandru .. la fel si Arafat .. Ingrozitoare accidente si prea multe domnilor! De ce oare ?
      • 0 (2 voturi)    
        sincer sa fiu ... (Marţi, 16 decembrie 2014, 13:05)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Craciunitza

        daca ne laudam ca ministrul a ajuns repede la locu accidentului suntem varza...
        isu s-a miscat extrem de prost ... parca am vazut relluarea din apuseni:
        - isu e depasit de situatie
        - mor oameni aiurea
        - arafat e f mandru ca toti si-au facut treaba
        - nimeni nu pateste nimic

        din pacate primele 3 puncte nu se mai pot schimba... poate macar al 4-lea...
  • 0 (2 voturi)    
    unde i-au gasit? (Marţi, 16 decembrie 2014, 12:30)

    Codruta N [utilizator]

    Unde i-au gasit, pe fiecare dintre cei patru?
    In carlinga? In apa? Unde, in apa, in ce pozitie fatza de tzarm?
    • 0 (0 voturi)    
      In carliga in apa! (Marţi, 16 decembrie 2014, 22:15)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Departe de tarm, pentru ei prea departe...
  • 0 (4 voturi)    
    finantarea (Marţi, 16 decembrie 2014, 13:00)

    FFF T [utilizator]

    ”Cine sunt responsabilii politici directi pentru stagnarea finantarii bugetului pentru Sanatate”.
    FMI.
    Sanatatea si educatia nu sunt prioritati in tara asta. Aici e mana de lucru ieftina, exploatata 12 ore pe zi, pe salarii de nimic. Atat.
  • +2 (2 voturi)    
    Documentati-va! (Marţi, 16 decembrie 2014, 13:30)

    RoxanaBogdan [anonim]

    Consiliul Judetean Constanta a irosit cinci milioane de euro pentru cumpararea si operarea unui elicopter medical care nu a fost folosit la nicio interventie de urgenta, desi a facut aproape 600 de zboruri


    http://www.investigatiimedia.ro/consiliul-judetean-constanta-a-irosit-cinci-milioane-de-euro-pentru-cumpararea-si-operarea-unui-elicopter-medical-care-nu-a-fost-folosit-la-nicio-interventie-de-urgenta-desi-a-facut-aproape-600-de-zb/
  • +2 (2 voturi)    
    CONSTIINTA (Marţi, 16 decembrie 2014, 13:38)

    aiv [utilizator]

    Cei care au furat si fura statul cu zecile si sutele si milioanele de euro sa aiba pe constiinta aceste accidente si mortii de pe holurile spitalelor si destinele copiilor care termina scolile semianalfabeti!
  • +4 (4 voturi)    
    salvare ? (Marţi, 16 decembrie 2014, 13:49)

    liviusmaximus [utilizator]

    - in 12 ani au murit 12 oameni de la smurd in accidente de elicopter ?
    - unde mergeau cei 4 de acum ? era corect traseul peste lac, neavand flotoare ?
    - exista parasute si veste de salvare in aceste elicoptere de la tarmul marii ? Ma gandesc, ca poate se puteau salva 3 dintre ei si ramanea pilotul sa incerce sa redreseze sau sa amerizeze ...
    - 112 este sau nu functional ? Este stupid sa ai lacurile pe tarmul marii si cei de la salvare pe mare sa nu fie anuntati, pt ca se ocupa doar de apa de alaturi.
    - motor stricat la barca de salvare ? Cand a fost testat ultima data ? Oare nu era doar lipsa de benzina ?
    In ultimele 14 luni am avut 2 accidente aviatice tragice, dar minore comparativ cu intamplarile din alte state. Ce s-ar intampla daca ar pica un airbuss cu 200 de oameni la bord ? Dar daca (doamne fereste) am avea un cutremur de 7-8 grade ? Sistemul actual de urgente este functional poate, pe scara mica si are merite deosebite in enorm de multe cazuri. Dar, este el oare ACTUAL si performant, asa cum se spune ? Mie mi-a povestit un pompier (in timpul inundatiilor din Mehedinti de acum 6-7 luni), ca au primit de curand o masina noua superba din Germania, dar, nu au fost comandate si furtunurile si mufele aferente, foarte diferite de cele vechi pe care le detin. Nu o pot folosi la interventii pe incendii. Apoi, aveau barca gonflabila, dar nu si benzina alocata pt motor. Nu aveau cizme de cauciuc in dotare. Doar lopeti, tarnacoape, topoare si curaj. Diurna lor era 11 lei/zi. Au mancat de 2 ori in 36 de ore, la cantina unui liceu din zona, pt ca directorului ii fusese luata casa de pe clisura dunarii si l-au ajutat sa-si recupereze ce se putea din masina care era prinsa intre lemne la 50 de m de mal. Cam asta-i sistemul achizitiilor publice si al sistemului de urgenta actual ? Barca nu-i facuta sa fie trasa cu sfoara de catre jandarmi, plimband politicieni in fata camerelor de filmat. Ea trebuie sa mearga atunci cand ai nevoie de ea. Restul e comedie ieftina...
    • +2 (4 voturi)    
      nu uita... (Marţi, 16 decembrie 2014, 14:17)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui liviusmaximus

      arafat se lauda cat de bine a intervenit isu... aparent numai guvernul ponta si el vad interventia buna...
      in apuseni a fost la fel...
      omu nu a laudat interventia fara sa faca un debriefing. inca 2 accidente si cand suni la 112 o sa-l auzi pe arafat: "isu a intervenit excelent. nu se putea mai bine"
      nu poti imbunatatii ceva daca tu crezi ca merge perfect...
      drept urmare nu mai ai ce cauta la acea institutie.
      l-am admirat pe arafat dar la accidentele astea in loc sa vada si sa remedieze problemele el e prea ocupat sa laude pe toata lumea
      este trist pentru ca parea un om competent... nu poti sa gasesti un avion in 6 ore (de fapt nu tu ci padurarii) si sa zici ca totu e roz... nu poti sa nu ai barci de salvare functionale, sa vaslesti in loc sa ai motor si sa te lauzi ca s-a intervenit perfect... este PENIBIL!!!
  • +2 (4 voturi)    
    SMURD made by Raed. (Marţi, 16 decembrie 2014, 14:44)

    The Real Sasha [utilizator]

    Intr-o tara "normala" nu are ce cauta SMURD. Doar serviciu de Salvare. Avem Smurd pentru ca Salvarea nu isi face treaba. Acum trebuie un serviciu de salvare peste Smurd.
    Din pagerele date spitalelor de R.A. s-ar putea construi o salupa de salvare. Un fel de LEGO. Nu s-ar observa lipsa lor in spitale...

    PS.
    Cine pilota avionul prabusit in Apuseni, Iovan sau copilotul?
  • 0 (2 voturi)    
    Pacat (Marţi, 16 decembrie 2014, 19:48)

    ChibaNicolae Florin [anonim]

    Problema, dupa parerea mea, porneste de la mentalitate si cat de tare ne pasa. Orice rezultat este suma tuturor alegerilor pe care le facem. Citind articolul mi-a dat de inteles ca mortul este vinovat. De ce ? Pentru ca adevaratii vinovati sunt nedemni si nu isi recunosc vina. Avem un judecator suprem de a cui ochi nu ramane nimica ascuns, si vom plati fiecare in consecinta !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi