Nava Flaminia, afectata de un incendiu si decontaminata in Danemarca, va fi reparata la Daewoo Mangalia

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 16 ianuarie 2014, 22:24 Actualitate | Esenţial

Ce transporta Flaminia?
Foto: Havariekommando
Nava Flaminia, distrusa partial in urma unui incendiu in 2012, va reveni in Romania in cateva saptamani pentru a fi reparata in Santierul Naval Daewoo Mangalia, dupa ce a fost decontaminata in Danemarca.

Prefectul judetului Constanta, Eugen Bola, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, ca nava Flaminia va reveni in Romania la sfarsitul lunii ianuarie sau inceputul lunii februarie pentru a fi reparata la Mangalia, transmite Mediafax.

"Nava Flaminia teoretic o asteptam la sfarsitul lunii ianuarie sau in prima decada din februarie. Nava o sa mearga direct in Santierul Naval Mangalia pentru a fi efectuate acele reparatii prevazute in contract", a declarat Eugen Bola.

El a precizat ca Flaminia nu va avea parte de un tratament special la intrarea in apele teritoriale romanesti, urmand sa fie verificata ca orice alta nava care soseste in tara noastra.

"Nava nu mai are niciun fel de probleme. Trebuie sa aiba actele necesare pentru a intra in apele noastre teritoriale pentru a putea ajunge la Mangalia. Se vor efectua la bordul navei aceleasi inspectii care se fac la orice alta nava. Nava va veni fara deseuri, decontaminata, nu vor exista probleme in acest sens", a explicat prefectul judetului Constanta.

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat in luna mai 2013 in Portul Constanta, asteptand aprobari de la autoritatile romane pentru a fi decontaminata de deseuri periculoase si reparata la Santierul Maval Daewoo din Mangalia, dupa ce a luat foc in largul Oceanului Atlantic, in 2012. Aceasta a stat in Romania pana la inceputul lunii noiembrie 2013, cand a plecat in Danemarca pentru continuarea procesului de decontaminare.

Prefectul preciza anul trecut ca decizia de a pleca din Romania a fost una economica, armatorul alegand solutia cea mai ieftina, mai ales pentru evacuarea celor 14.000 de tone de deseuri gasite in plus peste cele declarate si care ar fi trebuit sa se intoarca in Germania. Astfel, in loc sa duca aceste deseuri in Gemania cu alte mijloace de transport, a ales sa mute nava cu totul.

In luna iulie 2013, presedintele Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului (ANPM), Mihail Faca, declara ca reprezentantii firmei care opereaza nava Flaminia au primit avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deseuri care se afla pe vas. El preciza ca autoritatile romane nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deseuri pe care le-au declarat "import ilegal" si care vor trebui sa fie preluate de catre statul german.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1078 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Doar o parere (Joi, 16 ianuarie 2014, 23:27)

    DrPepper [utilizator]

    Am urmarit subiectul inca de la inceput.. adica de la incendiu. si am postat cateva lincuri la articolele mai vechi de pe HN.
    Mie cel putin mi se pare o "conspiratie" totul... adica daca te uiti la lista care contine incarcatura aceasta era plina de substante extrem de toxice si multe dintre ele erau substante care au rezultat in urma producerii altor substante adica deseuri chimice. Pentru a le fi putut distruge/recicla cum vreti.. ar fi fost necesare sume extreme de bani precum si timp etc. A fost foarte convenient acest "incendiu" in mijlocul atlanticului unde au ars fara grija si fara probleme de legislatie majoritatea incarcaturii. Pagubele aduse nave ca si structura au fost minime deci asa zisele costuri de reparatie si decontaminare sunt mult mai suportabile decat costul initial. Motivele pentru care a fost aleasa Romania sut: 1 portul Constanta dispune de logistica necesara, 2 costul mic precum si lipsa unei legislatii clare si dezinteresul autoritatilor. Doar presa a reusit sa ridice semnalul de alarma si a facut ca macar o parte din deseuri sa nu ajunga la noi. Restul e cancan.. Si dupa cum zic americanii" Always follow the money" Pentru cei interesati merita sa cititi toata povestea, nu doar ce a rasuflat in Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      pe ce lume esti?! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 10:29)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui DrPepper

      Nu te supara, dar pe ce baza afirmi "macar o parte din deseuri sa nu ajunga la noi"?
      Asa cum spui, criteriul de selectie principal NU a fost logistica si facilitatile existente la Constanta si Maingalia, exista in lume sute de porturi cu asemnea dotari, ci dezinteresul autoritatilor si mai ales sensibilitaea lor la "shpagutza".
      Nava putea sa aiba la bord si jumate de milion de tine de dioxina sau de nichel-carbonil, mult mai toxice decat acidul cianhidric, ca tot beneficia de o imensa "intelegere" la noi, in schimbul unor sume de bani foarte modice. Stie cineva cite mii de tone de substante toxice avea la bord Flaminia cind a intrat prima data in apele noastre teritoriale?
  • +4 (4 voturi)    
    mii de tone (Joi, 16 ianuarie 2014, 23:34)

    TheodorDumbrava [anonim]

    Bun și cu primele 9000 ce s-a întâmplat? Că doar nu s-au evaporat; deși chiar și asta ar fi nasol.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi