Seful pilotilor companiei Wizz Air, britanicul David Morgan, a sustinut la Bucuresti o conferinta de presa referitoare la incidentul de sambata dimineata, in care o aeronava Airbus 320, care a decolat din Bucuresti, a aterizat de urgenta pe o singura roata, pe aeroportul Fiumicino din Roma, transmite Mediafax.

Morgan a declarat luni ca aterizarea de urgenta efectuata sambata la Roma a fost una extrem de dificila, dar executia ei a fost ca la carte, compania fiind mandra de echipaj, din care cele patru stewardese erau romance.

Morgan a precizat, la intrebarile jurnalistilor, ca incidentul de sambata a fost singurul de acest fel din istoria companiei.

Acesta a recapitulat evenimentele de la bordul aeronavei, aratand ca inainte de aterizarea programata pe aeroportul Ciampino de la Roma a fost afisat semnalul ca jamba stanga a trenului de aterizare nu este coborata. Seful pilotilor Wizz Air a precizat ca inainte de acest moment nu a existat nicio indicatie ca ar fi ceva in neregula, nici inainte, nici dupa decolare. Astfel, aterizarea a fost amanata si avionul a planat de-a lungul coastei Italiei pana cand echipajul s-a pregatit pentru aterizare, avand la dispozitie doar partea dreapta a trenului de aterizare.

Capitanul aeronavei a decis sa aterizeze pe aeroportul Fiumicino, acesta avand o pista mai lunga decat cea de pe Ciampino, unde trebuia sa aterizeze, si fiind cel mai bine pregatit din zona pentru astfel de situatii. Inainte de aterizare a fost transferata o pare din carburantul din motorul stang al avionului pe partea dreapta, pentru a preveni un incendiu, iar serviciile de interventie din aeroport au fost mobilizate.

Avionul a aterizat pe roata dreapta, inaintand astfel pe pista timp de doi kilometri si s-a oprit pe mijlocul pistei. Pe ultimele sute de ,metri aeronava s-a aplecat pe partea stanga, luand contact cu solul, iar la oprire pompierii au pulberizat spuma preventiv in jurul motorul stang.

Totodata, in momentul opririi avionului, capitanul a ordonat evacuarea, aceasta fiind procedura obisnuita in astfel de situatii.

Morgan a mai precizat ca trei pasageri aflati la bordul aeronavei au fost agitati si stresati de situatie, acestia primind ingrijiri medicale, ca si o femeie care era insarcinata. Toti cei patru pasageri au fost examinati de medici, dar niciunul nu a fost spitalizat, fiind lasati sa plece in aceeasi zi.

La Roma are loc o ancheta in cazul incidentului, desfasurata de autoritatea italiana pentru siguranta zborului, cea din Ungaria, compania Airbus si Lufthansa Technik, firma care asigura mentenanta aeronavelor Wizz Air, una dintre cele mai cunoscute si apreciate in domeniu, a precizat David Morgan.

Acesta a mai spus ca reprezentantii companiei sunt foarte mandri de echipajul aflat la bordul aeronavei, atat de cei doi piloti - capitanul italin si copilotul cipriot, cat si de cele patru insotitoare de bord, toate romance. "Insotitoarele de bord s-au comportant minunat, am primit comentarii de la unii pasageri in acest sens", a spus David Morgan.

El a mai spus ca o situatie ca cea de sambata este extrem de rara in cariera unui pilot si ca pilotii companiei sunt instruiti inclusiv pentru astfel de situatii.

Morgan nu a putut preciza daca pilotul aeronavei care a reusit aterizarea de sambata va primi un premiu, dar a spus ca va fi cu siguranta o petrecere in cinstea intregului echipaj, in interiorul companiei.

Wizz Air are 500 de piloti de 35 de nationalitati.

Zborul Wizz Air, W6 3141, de sambata, din Bucuresti spre Roma, Aeroportul Ciampino, cu 165 de pasageri la bord si sase membri ai echipajului, a fost redirectionat spre Aeroportul Roma Fiumicino, pentru aterizare de urgenta din cauza unei probleme cu trenul de aterizare.

Aeronava a aterizat in siguranta la ora 8.15, iar pasagerii au fost debarcati folosindu-se toboganele de iesire, declara Daniel de Carvalho, director de comunicare al companiei Wizz Air.

Aeronava Airbus A320 care a decolat din Bucuresti si a aterizat de urgenta la Roma are 13 luni vechime si a fost supusa celei mai recente inspectii tehnice in luna mai a acestui an, preciza compania aeriana intr-un comunicat.

Potrivit presei italiene, capitanul Rabitti Martini a salvat situatia, executand la perfectie o manevra periculoasa pentru aterizarea aeronavei in conditiile date.