UPDATE ICR respinge de la finantare cele mai importante evenimente culturale din Romania. Sunt invocate motive "tehnico-financiare"

de MVA     HotNews.ro
Joi, 14 martie 2013, 17:56 Actualitate | Esenţial

Andrei Marga, presedintele Institutului Cultural Roman
Foto: PNL
Sase dintre cele mai cunoscute si de succes evenimente culturale organizate in Romania au fost declarate neeligibile pentru finantare de catre Institutul Cultural Roman. Printre ele se numara TIFF, Festivalul National de Teatru sau Festivalul de Jazz de la Sibiu, care au fost respinse in "etapa administrativa de selectie a dosarelor".

Conducerea ICR a anuntat miercuri ca "fiecare aplicant va primi, in cursul zilei de astazi, un e-mail in care li se va explica motivul pentru care dosarul a fost declarat neeligibil". Joi, 14 martie, acest e-mail nu ajunsese inca la o parte dintre concurentii respinsi.

"Autoritatea finantatoare are obligatia de a verifica daca solicitantii intrunesc toate conditiile de participare la selectie", se mentioneaza in comunicatul ICR. Printre proiectele declarate neeligibile in aceasta etapa administrativa se numara:
  • Festivalul International TIFF de la Cluj;
  • Festivalul de Jazz de la Sibiu;
  • Festivalul de film independent Anonimul;
  • Festivalul National de Teatru organizat de UNITER;
  • Festivalul de film documentar One World Romania;
  • Festivalul National de Teatru Tanar IDEO IDEIS;
  • productia pe DVD a filmului premiat la Cannes "Dupa dealuri" si regizat de Cristian Mungiu.
Printre proiectele declarate eligibile gasim:
documente
  • Analiza strategiilor de dezvoltare urbana pe coasta Marii Negre in anii 60-70. Studiul raporturilor si schimburilor din bazinul Marii Negre - Turcia si Romania (candidat: B.I.A. Istudor Sorin O. Nicolae);
  • Gala premiilor VIP (Editura Arte);
  • proiectul Minerva care include dizertatii si recitaluri de poezie (Asociatia Bibliopolis);
  • proiectul fotografic "Din mosi-stramosi: Valea Trotusului".
Din informatiile HotNews, pana joi 14 martie, e-mail-ul in care urmau sa fie explicate motivele respingerii nu a fost primit de o parte dintre concurenti. In comunicatul ICR s-a precizat ca acest e-mail va fi trimis in cursul zilei de miercuri.



UPDATE: Institutul Cultural Roman a revenit cu o precizare, ulterioara publicarii stirii HotNews.ro, in care mentioneaza ca respingerea proiectelor s-a datorat "strict aspectelor de ordin tehnico-financiar".

"Se intelege ca de indata ce dosarul cu actele tehnico-financiare va fi depus si corespunde cerintelor legale, proiectul devine eligibil", considera comunicatul ICR. "In acest sens, solicitam respectarea perioadei legale de contestatie in asa fel incat sa poata fi luate in discutie toate proiectele ce au documentatia in conformitate cu OG nr 51/1998 (privind imbunatatirea sistemelor de finantarea programelor, proiectelor si actiunilor culturale, aprobata prin Legea nr 245/2001 cu modificarile si completarile ulterioare). Ultima zi de depunere a contestatiilor este 18 martie."

In anuntul initial publicat pe site-ul ICR a lipsit orice precizare clara in acest sens.

Iacob Florea, directorul Directiei ICR de promovare a culturii, a declarat pentru Mediafax ca respingerea dosarelor Uniter si TIFF a fost o decizie tehnica luata de comisia ICR care a verificat conformitatea dosarelor. Asadar, au fost acceptati doar cei care au depus la dosar toate actele necesare. "Prezenta pe site-ul Institutului nu reflecta si nu vorbeste despre calitatea si importanta dosarelor", a precizat Florea.


Citeste mai multe despre   











44928 vizualizari
  • +83 (89 voturi)    
    CE ne trebuie noua cultura?! (Joi, 14 martie 2013, 18:05)

    , NeverToTheLeft [utilizator]

    Nu putem merge la Gradina Zoologica sa/l vedem pe urangutanul de marga?!
    • +33 (37 voturi)    
      QQ (Joi, 14 martie 2013, 18:15)

      T [anonim] i-a raspuns lui , NeverToTheLeft

      Nu-ți pot da upvote pentru comentariu fără cont, dar un reply în sensul ăsta merge, pare-se. :)

      Thumbs up.
      • +17 (21 voturi)    
        labancerc (Joi, 14 martie 2013, 19:06)

        >> [anonim] i-a raspuns lui T

        now kiss!
        • -30 (34 voturi)    
          EBA l-a auzit vreodata pe Patapievici vorbind? (Vineri, 15 martie 2013, 0:56)

          busola [utilizator] i-a raspuns lui >>

          Observ pe aici o gramada de ebe dezamagite de inlocuirea lui Patapievici la ICR. Cred ca in realitate nici europarlamentara noastra nationala nici ebele de pe aici nu-l stimeaza pe HRP. Prima nu ne-ar fi facut de ras in asemenea hal prin catastrofala elocinta in fata intregii lumi iar zoologii de pe site si-ar fi descoperit propria rinocerizare.
          • +16 (18 voturi)    
            Marga, tu esti? (Vineri, 15 martie 2013, 6:16)

            CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui busola

            Te-ai suparat ca te-a facut lumea urangutan, cand de fapt esti rinocer?
            • -6 (14 voturi)    
              nu poti congenital sau....? (Vineri, 15 martie 2013, 9:00)

              busola [utilizator] i-a raspuns lui CarmenO

              Exista fiinte care nu pot ridica privirea spre cer, de ce trebuie sa faci parte dintre ele?
              • +8 (8 voturi)    
                Prin decizia ICR (Vineri, 15 martie 2013, 10:05)

                , NeverToTheLeft [utilizator] i-a raspuns lui busola

                acolo suntem impinsi!
                Ca ridicam capul, este doar problema noastra! Voi... ramaneti cu el plecat, poate va evita sabia!
          • -12 (16 voturi)    
            stiti ce dosar trebuie pentru fonduri europene? (Vineri, 15 martie 2013, 9:02)

            Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui busola

            Cine a avut, macar o data, legatura cu un proiect finantat de UE, stie ce spun.
            De altfel asta este motivul invocat de multi (si aici pe HN) pentru care nu se omoara romanii sa faca proiecte din astea....ca nu se poate fura, sau este fooooaaarte greu si riscant.
            Acum, ca cineva are pretentia ca si pentru banii romanesti sa te prezinti cu o documentare similara.....il faceti urangutan!
            Hotnews da stirea intentionat cetzoasa, ca, deh, Marga este USL...noi luptam contra USL....dar adevarul este altul.
            Nu au fost respinse "importante evenimente" ci dosare prost facute.
            Vine un artist mare si zice: eu vreau sa fac, sa dreg...costa atat...
            Nu ajunge!
            Vreti nemtzeste? Pai, hai sa o facem nemtzeste!
            Este drept, pentru asta ai nevoie de un manager proiect scolit, de o echipa, de un proiect bine si complet conceput.
            Este vremea sa renuntam la amatorisme....
            daca vreti ca in UE.....
            si, nu-i asa, aici toata lumea plange ca vrea ca in UE.....
            • +3 (5 voturi)    
              tu ai (Vineri, 15 martie 2013, 10:29)

              lars [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

              avut acces la aplicatii si sti mai multe decat noi? Dar ai draptate, TIFF e un kkt de festival, care oricum tine doar o zi si e facut de studenti, festivalul de jazz de la sibiu e la a doua editie, festivalul anonimul e ... facut de anonimi, dar proiectele aprobate sunt facut de oameni recunoscutii international, toate sunt cel putin a 15-a editie.
              • -4 (6 voturi)    
                festivaluri (Vineri, 15 martie 2013, 11:38)

                Cezar [anonim] i-a raspuns lui lars

                Pe undeva are dreptate. TIFF merge cu cersitul si cand nu-i convine ceva se duce cu para ca nu primeste si nu i se da. Dar pentru o singura zi de ce ii trebuie asa de multi bani? Pana si sponsorii din Cluj nu le mai da. Oare de ce? In ceea ce priveste Anonimul, e organizat intr-un loc superb care merita, plus atmosfera este foarte placuta.
                • +6 (6 voturi)    
                  verifica inainte (Vineri, 15 martie 2013, 11:49)

                  tiff [anonim] i-a raspuns lui Cezar

                  TIFF tine 10 zile, nu o zi - n-ar strica sa te documentezi inainte sa te aberezi
              • 0 (0 voturi)    
                pacat (Marţi, 19 martie 2013, 17:38)

                dorin [anonim] i-a raspuns lui lars

                dl marga era candva apreciat ca ar fi facut reforma in invatramant . ce a facut ? a facut clase de 24 de elevi in loc de 36 . dupa ce am semnat incheierea achiului comunitar am trecut la clase de 28 de elevi sa mai economisim niste bani . am schimbat putin structura programelor si examenelor . acum deja sunt depasite .

                la externe a fost o suma de gafe si incompetente la care se adauga filorusocomunismul neasteptat ... il stiam mai pntcd-ist in conventia democratica , dar s-a dovedit un pcr-ist infiltrat . intr-o alianta usl - stangista se simte cel mai bine pt ca securitatea pcr este totul si in toate cele ...

                a lovit in festivalul de film >< >< >< pt ca actorii epocii mor si nu vede regizorii ce apar ... observam ca nu mai stie nici ,, spirul ,, cu ... caloriferul . deci cultura se raceste .
            • +2 (4 voturi)    
              Da, ai in mare parte dreptate. (Vineri, 15 martie 2013, 10:50)

              Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

              In sensul ca e normal sa respingi un dosar incomplet, tinand cont ca discutam de fonduri publice. Si artist sau nu, trebuie sa te conformezi regulii.
              Dar.
              Sunt curios doar daca toate cele acceptate au acest dosar complet. Dar, binenteles ca nu poti afla. Ca daca depui contestatie nu iti arata decat ceea ce-ti lipseste tie !
          • +4 (4 voturi)    
            Da s-o vezi (Vineri, 15 martie 2013, 10:46)

            mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui busola

            pe aia cu caloriferu.
          • +2 (2 voturi)    
            te reprezinta plagiatorii si becali (Vineri, 15 martie 2013, 13:23)

            quetzal [utilizator] i-a raspuns lui busola

            dar plagiatorul nu te-a facut de ras in fata lumii? cine a fost pe prima pagina a ziarelor straine ca hot ordinar de proprietate intelectuala?

            dar becali? cine are rubrica permanenta in presa straina cu tampeniile debitate ? eba (de care n-a auzit nimeni in afara de latrinisti) sau idolul tau becali?
      • +30 (30 voturi)    
        FânFest, Anim'Est, Astra Film ....neeligibile? (Joi, 14 martie 2013, 19:28)

        mari [anonim] i-a raspuns lui T

        Am mai văzut că au fost respinse şi FânFest, Anim'Est, Astra Film, nu mai zic de festivalul de Jazz de la Sibiu!!! Nu se poate!
    • +34 (34 voturi)    
      te rog nu jigni urangutanii (Joi, 14 martie 2013, 19:07)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui , NeverToTheLeft

      Si nici alte animale, ca nu ti-au facut nimic. Si daca m-as duce in Indonezia as fi foarte atent pe unde pun piciorul, ca varanii sunt foarte suparati de asocierea cu unul de teapa lui Felix.
    • +22 (22 voturi)    
      ba da (Joi, 14 martie 2013, 21:20)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui , NeverToTheLeft

      gradina zoologica comunista de la Moscova
      • +11 (11 voturi)    
        domle (Vineri, 15 martie 2013, 8:04)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        asta e leit tavarishi leonid brejnev, cine'si mai aduce aminte de gorila moscovita, ala duru, cu razboiul rece.

        zoo e joaca de copil, asta exista, e leberal !
        leberal marxist.
    • +11 (11 voturi)    
      OPPA (Vineri, 15 martie 2013, 8:40)

      Vicrintor Pontonescu [utilizator] i-a raspuns lui , NeverToTheLeft

      MARGA STYLE
    • +7 (7 voturi)    
      nomenclaturist (Vineri, 15 martie 2013, 9:51)

      micrx [anonim] i-a raspuns lui , NeverToTheLeft

      ce va puteti astepta de la un nomenclaturist, birocratist comunist ca asta?
      vai de capul lui de bosorog ....
      • +6 (6 voturi)    
        Marga (Vineri, 15 martie 2013, 11:15)

        cristian [anonim] i-a raspuns lui micrx

        Ai uitat ce era mai important : si securist demascat !
    • +5 (5 voturi)    
      retard (Vineri, 15 martie 2013, 10:14)

      unul [anonim] i-a raspuns lui , NeverToTheLeft

      Acest individ,de Marga e vorba e un retard care in afare de nepoti si noncultura nu poate promova.De aceea vom avea o multime de evenimente culturale ,premiile VIP(e oare un individ de la Antena) si proiecte folclorice(non valoare).Ce conteaza festivaluri internationale care chiar fac reclama buna Romaniei, Tiff la Cluj,Teatru la Sibiu si altele.Oricum pentru spagaru asta nu conteaza.Oare cum a ajuns asta sa conduca ICR.De ce despre vechea conducere presa avea doar cuvinte de lauda o sa vedem un singur lucru bun scris neplatit.
    • +4 (4 voturi)    
      Diletanti (Vineri, 15 martie 2013, 11:07)

      NIMENI [anonim] i-a raspuns lui , NeverToTheLeft

      Bai nu va mai plangeti! Va place sa stati in jeg si sa nu faceti nimic. Cititi 10-15 min despre neregulile comise, stingeti calculatoarele si va vedeti de treaba mai departe. M-am plictitit de reply, share si like! Cei care au iesit la revolutie nu s-au gandit la ce li se intampla, s-au gandit la libertatea pe care o vor castiga! Nu stati cu curu pe scaun, haideti sa FACEM ceva! Scriu ca ultima analfabeta, iliterata, dar nu mai pot de nervi. Cand iesim in strada? La protestul de la Guvern am fost batuta si tinuta 24 de ore in beci si asta pentru ca am indraznit sa spun oamenilor sa nu citeasca presa din Romania. Prefer o bataie in locul resemnarii.
    • +5 (5 voturi)    
      logica lui Marga e simpla ! (Vineri, 15 martie 2013, 11:20)

      Vuck [utilizator] i-a raspuns lui , NeverToTheLeft

      Decat sa cheltuim banii pe cultura mai bine folosim Copy-Paste la ce au facut altii deja !
      LOL !!
  • +50 (54 voturi)    
    pt marele scriitor Vosganian (Joi, 14 martie 2013, 18:08)

    nede [anonim]

    nu avem bani de cultura, avem bani pentru traducerea cartii de 2 bani a tov.Vosganian!
    • +40 (40 voturi)    
      poetul Vosgian va fi prezent (Joi, 14 martie 2013, 19:00)

      V. Val [utilizator] i-a raspuns lui nede

      la Salon du livre de la Paris, la sfarsitul lunii. Domnul Patapievici obtinuse ca in acest a Romania sa frie invitatul de onoare al salonului. Iata ca uslamistul Vosganian profita si reprezinta ... cultura romaneasc
    • -22 (30 voturi)    
      Scriitorul Vosganian (Joi, 14 martie 2013, 19:22)

      Reader [anonim] i-a raspuns lui nede

      Nici eu nu sunt de acord cu proiectele mentionate mai sus, alese pentru finantare in detrimentul unora mult mai valoroase, dar cred ca referirea la Vosganian e aici o rautate gratuita. Nu stiu daca ai citit ceea ce scrie el, dar dincolo de orice implicare politica, Vosganian chiar este un autor exceptional. Daca nu ai facut-o deja, recomand sa citesti "Cartea soaptelor" si vei intelege poate atunci de ce are tot dreptul de a fi promovata.
      • +19 (23 voturi)    
        Exceptional,este prea mult spus. (Joi, 14 martie 2013, 20:52)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Reader

        Vosganian este un scriitor bun,nu exceptional si oricum nu putem spune ca reprezinta chintesenta culturii romanesti.Vosganian scrie "usor".Usor de citit,usor de tinut minte.Spune ce vrei sa auzi.
        • -10 (14 voturi)    
          Judecati de valoare (Joi, 14 martie 2013, 21:38)

          Reader [anonim] i-a raspuns lui mircea

          Intr-adevar, scriitura sa este una care iti ramane intiparita in memorie si nu e tocmai cea mai criptica, insa nu cred ca valoarea unei carti sta neaparat in "capacitatea" ei de a nu fi inteleasa. La urma urmei, literatura ar trebui sa isi doreasca sa transmita un mesaj unui grup mai mare de oameni, nu doar catorva.
          Pe de alta parte, "chintesenta culturii romanesti" este si ea un termen foarte subiectiv. Poate o carte mai aproape de adevar in ceea ce priveste cultura actuala ar fi biografia vreunui manelist, dar nu asta vrem sa promovam, nu? Nu cred ca exista un anume autor care sa surprinda cultura romaneasca in totalitate, ci fiecare scriitor atinge dintr-un alt unghi aceasta tema. Si tinand cont ca romanul lui Vosganian a fost una din cele mai bine vandute carti de la publicarea sa incoace, nu vad de ce i s-ar refuza dreptul de a ne reprezenta si in strainatate.
          • +6 (6 voturi)    
            Mda... (Vineri, 15 martie 2013, 9:56)

            ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Reader

            Poate ca ai dreptate si Vosganian este un mare scriitor. Totusi, cum poate fi el si un mare ministru al economiei???
            • 0 (0 voturi)    
              Observatie (Vineri, 15 martie 2013, 15:54)

              Reader [anonim] i-a raspuns lui ticbis

              Dupa cum ai observat, nu am abordat tema Vosganian din punct de vedere politic, referindu-ma strict la el ca si scriitor, pentru ca din acest unghi a fost atacat. Sunt de acord ca nu toti trebuie sa avem aceeasi viziune politica, dar nu vad necesitatea de a arunca noroi spre un om, negandu-i o calitate doar pentru ca nu ne coincid afinitatile politice.

              Pe de alta parte, pentru a-ti raspunde la intrebare, Vosganian este de profesie economist, deci nu poti spune ca nu are nimic de-a face cu economia. Despre cat de bun este ca ministru, nu ma simt in masura sa decid eu. Eu afirm doar ca romanul sau merita sa fie tradus si dam dovada de lipsa de caracter atacandu-l fara sa-l fi citit sau inteles.
  • +45 (47 voturi)    
    luati USL-ism pe paine (Joi, 14 martie 2013, 18:09)

    rakleta [utilizator]

    In stare pura si nealterata!
  • +29 (37 voturi)    
    Sa ma ierte Dumnezeu (Joi, 14 martie 2013, 18:09)

    Malone_M [utilizator]

    Dar daca nea' Sergiu "Spielberg" Nico mai traia, un simpozion de film cu proiectii grandioase si receptii bogate in calorii cu tema " Comisarul Moldovan intre legenda si adevar" era pe primul loc intre proiectele declarate eligibile de sleahta de specialisti din icr.
  • +41 (43 voturi)    
    " ICR respinge... (Joi, 14 martie 2013, 18:10)

    translativus [utilizator]

    ...de la finantare cele mai importante evenimente culturale din Romania"
    Mi se pare normal ca la asa ministru, asa interes fata de cultura !
    Incercati si cu un festival de manele, poate ca asa, batranul rinocer va avea vreun gest reflex si va baga mana in buzunar.
  • +33 (35 voturi)    
    asa! (Joi, 14 martie 2013, 18:17)

    merlin3 [utilizator]

    jos cu evenimentele basiste!

    ^ ironic
    • +16 (16 voturi)    
      Chestia cu basismul e pentru prostit oamenii (Joi, 14 martie 2013, 19:30)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui merlin3

      Putin le pasa lor de cultura noastra. La ICR sunt niste bani si gasca uslasa nesatula trebuie sa-i sifoneze. Pentru asta orice kitsch e bun.
      • +20 (20 voturi)    
        Unii au evoluat,Marga nu. (Joi, 14 martie 2013, 20:57)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui ty

        In USL unii au evoluat si au trecut de la "jos Basescu",la huo UE,CE,USA si toti care se opun talharilor inscaunati la guvernare.Marga,alaturi de Ghise,Antonescu,Hasotti se pare ca nu mai au nici-o speranta.Au ramas la "jos Basescu"si se pare ca asa vor muri de ciuda.
  • -16 (20 voturi)    
    cu asemenea liberalism.... (Joi, 14 martie 2013, 18:28)

    wwhasupdoc [anonim]

    incep sa ma indrgostesc de PSD; sau, Doamne-fereste, de PDL....
    • +16 (18 voturi)    
      poate de litere (Joi, 14 martie 2013, 19:03)

      alt daniel [utilizator] i-a raspuns lui wwhasupdoc

      ţi-o fo' foame?
      • -7 (9 voturi)    
        smart ass. (Joi, 14 martie 2013, 21:47)

        whatsupdoc [anonim] i-a raspuns lui alt daniel

        noroc cu Academia romana, pierdeam ideea in cautarea unei litere....
  • +34 (34 voturi)    
    icr (Joi, 14 martie 2013, 18:28)

    nash pandelica [utilizator]

    oficina de propaganda usl'amica, margafaua de cluj, noul ylia ehrenburg.

    la noi, niet kultu^ !
  • +35 (39 voturi)    
    ce aspect (Joi, 14 martie 2013, 18:31)

    alt daniel [utilizator]

    Ce moaca de broscoi comunist. Am incercat sa il urmaresc ieri pe TVR, insa zau, n-am carte, am calorifere, dar tot nu cred ca acest om este presedintele ICR si profesor universitar. Mie mi s-a facut scarba ca lui ii spune lumea intreaga ca reprezinta Romania si culmea, la cultura.
  • +32 (32 voturi)    
    ferma animalelor (Joi, 14 martie 2013, 18:33)

    sor [anonim]

    Este un cosmar, suntem inghititi de o turma de porci comunisti/
  • +23 (25 voturi)    
    Mai mult! (Joi, 14 martie 2013, 18:42)

    Oarecare [anonim]

    Remarcati zambetul machiavelic din fotografie: "... si asta e doar inceputul!"
  • +25 (25 voturi)    
    ce să organizăm în loc (Joi, 14 martie 2013, 18:46)

    ampersand [utilizator]

    O expoziţie de calorifere şi un dinozaur pitic împăiat.
  • +30 (30 voturi)    
    Cum, doar atat? (Joi, 14 martie 2013, 18:49)

    Goarna [anonim]

    Ar trebui interzise toate dom'le. Ce nevoie are poporul de toate aberatiile astea fascist-capitaliste care intuneca mintea clasei muncitoare si o inucrajeaza sa gandeasca? Noi muncim nu gandim!!!

    Da-ti-le peste bot domnu' Marga, haideti ca se poate...nu le-ar fi rusine...

    Traiasca USL!
  • +19 (19 voturi)    
    principiu usl (Joi, 14 martie 2013, 18:58)

    ca_32 [anonim]

    pai directia USL e simpla, cu cat oamenii snt mai prosti cu atat snt mai usor de manipulat, cultura si educatia trebuie reduse la 0
    • +18 (18 voturi)    
      Cultura e pe calea dorita (Joi, 14 martie 2013, 19:17)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui ca_32

      Pentru educatie se lucreaza la noua lege.
  • +22 (22 voturi)    
    Vreti sa fiti "eligibili"? (Joi, 14 martie 2013, 19:00)

    contrarius [utilizator]

    Iesiti cu banuL Ce Dumnezeu, astia inca nu s-au prins ca marga este USL-ist? C la ei fara SPAGA, nu existi? Dati 25% din finantare domnului director cu functie de secretar de stat, pe numele sau Andrei Marga si gata v-ati scos! Sau v-ati bagat!
    Votati maiiii!!!!!!!!
  • +17 (17 voturi)    
    Marga: ultimul Bolsevic ! (Joi, 14 martie 2013, 19:12)

    john [anonim]

    de fapt, ultimul ANIMAL Bolsevic
    • +8 (8 voturi)    
      din pacate, (Joi, 14 martie 2013, 22:57)

      amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui john

      as spune ca este doar primul din seria noua. nu vad foarte bine Romania pe viitor
  • +16 (18 voturi)    
    asta e tampit?? (Joi, 14 martie 2013, 19:17)

    vali2 [utilizator]

    Cum sa tai fonsurile de la tif??
    Nici nu-mi pot exprima in cuvinte decente ce stare imi creaza o asemenea stire. Magaru dracului de marga
    • +14 (14 voturi)    
      Ce poate face dl. Marga? (Joi, 14 martie 2013, 19:50)

      Mihail AD [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      S-a primit ordin sa se taie. Are de ales: executa sau este executat. Din fericire, flexibilitatea gandirii materialist-dialectice se impaca bine cu instinctul de conservare.
      La urma urmelor, festivalurile astea ale caror nume nu spun nimic unui om cu greutatea domniei sale nu platesc nici facturile partidului, nici pe cele ale caloriferelor oamenilor muncii
    • +12 (12 voturi)    
      ce sa-i faci ? (Joi, 14 martie 2013, 19:53)

      coor [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      unii chiar sunt batuti in cap , la propriu ! pentru astia e o singura solutie - Bacovia !
    • +11 (11 voturi)    
      Da , (Joi, 14 martie 2013, 20:23)

      micul [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      este timpit !
  • +20 (20 voturi)    
    Are dreptate Marga (Joi, 14 martie 2013, 19:30)

    dan [anonim]

    Acuma ironic vorbind, Marga are perfecta dreptate.

    1) Un popor care a votat 70% USL e prea prost ca sa priceapa ce este cultura. In consecinta, de ce sa cheltuim banii pe festivaluri de film, de muzica...
    Mai bine sa stranga el banii, ca trebuie bani de mici si bere la alegerile urmatoare

    2) Oricum orientarea USL este puternic spre Est, de ce dracu sa sponsorizeze USL festivaluri cu participare occidentala????

    Mda... Politica de dezafilierea culturala a Romaniei de Europa a inceput...
  • +13 (13 voturi)    
    Un gest care spune multe (Joi, 14 martie 2013, 19:30)

    obsCUR [utilizator]

    Salutare

    Am formatie si vocatie tehnica, artele si stiintele umaniste sunt interese secante preocuparilor curente, dar secundare ca prioritate.

    Cu toate astea, evenimentele listate ca neeligibile sunt deja nume comune, unele chiar de notorietate. Nu se pune problema deci, sa fie in sens propriu neeligibile.

    Vad 3 variante:
    1. Poate se considera ca fiind actiuni de vizibilitate mare se descurca cu sponsorizari din alte parti. Optiune care ar dovedi ca sunt ingusti si superficiali.

    2. Au fost eliminate prin biroul unui birocrat care nu are legatura cu fenomenul cultural contemporan. Vreun conțopist marunt si amar la suflet si-o fi zis: ce vor pustanii astia domle, cu avutul statului, ia sa ne lase in pace, sa se descurce. Poate in cazul asta cineva mai luminat corecteaza scaparile.

    3. Au fost alese dinadins si eliminate explicit de la esaloanele cele mai inalte din ICR. Cam la fel ca varianta dinainte, numai ca atunci contopistul marunt, egoist si mizantrop este la conducerea Institutului. Ceea ce e cu atat mai trist.

    Un gest simplu dar care povesteste in detaliu despre ce figuri palide ne conduc. Ne consoleaza numai faptul ca personaje gri de tipul acelora pe care ni le imaginam in spatele deciziilor din articol sunt suflate la o parte de vremurile noastre.

    Cu maxim respect.
  • +16 (16 voturi)    
    tov. Marga a actionat corect (Joi, 14 martie 2013, 19:51)

    Ionescu [anonim]

    Ce au alegatorii USL cu jazz-ul, cu TIFF-ul, sau cu Anonimul ? Nimic. USL-ul nu are nevoie de oameni culti, el are nevoie de popii aia dementi si de babele bigote care au manifestat azi contra cardului de sanatate.
  • +10 (10 voturi)    
    Rusine (Joi, 14 martie 2013, 19:53)

    Adrian [anonim]

    Marga si compania, sa va fie rusine!
  • +14 (14 voturi)    
    ewf (Joi, 14 martie 2013, 19:53)

    Andrei [anonim]

    Auziti fratilor, in loc savapierdeti timpul cu comment-uri de ce nu faceti ceva?! Credeti ca lor le pasa de postari?
    • +1 (3 voturi)    
      Nu prea vad (Vineri, 15 martie 2013, 10:30)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      ce-ar fi de facut. Este o chestie legata de cultura, cultura de care nu au habar Dnii.Guvernanti si cu atit mai putin Bizonii care i-au votat.
      Proteste de strada? Cine sa le faca? Sindicalistii protesteaza cu foamea-n git in strada, si degeaba.
      E clar ca Batrina Relicva Stalinista a facut-o din rautate. Unui comunist mediocru, hirshit in uneltiri tipice anilor '50, n-are cum sa nu-i stea in git unul ca H.R.Patapievici. Este complexul porcului fata de gazela.
      Ce poti sa-i faci? Ai lui fac prostii mai mari ca el. Parca, in frunte cu PM Copy-Paste, s-au luat la intrecere.
  • +12 (12 voturi)    
    Marga vad ca nu mai are limite (Joi, 14 martie 2013, 19:53)

    ion [anonim]

    Respingi TIFF, respingi festivalul de jazz de la Sibiu, dar accepti proiectul proiectul fotografic "Din mosi-stramosi: Valea Trotusului"??!??

    Nu stiu cum, dar trebuie sa ne trezim odata. Am inteles, majoritatea a vrut USL-ul la putere, asta a fost alternarea la putere.

    Dar ce face Marga, infipt la ICR de noua putere politica, depaseste orice nivel.

    In ritmul asta ICR poate sa se si desfiinteze, ca nu e nicio paguba.

    Dar e pacat de atata munca bagata in ICR in ultimii 10 ani, ICR care ajunsese la un nivel bun european. Cu doar 10 milioane de euro (1 km de autostrada - cum zice noul ministru al culturii, care evalueaza orice act de cultura in km de autostrada, in genul Dorel) realizam o promovare internationala de foarte buna calitate. Realizam, ca acum se duce totul de rapa.

    Atat il duce pe Marga capul.
  • +14 (14 voturi)    
    turai (Joi, 14 martie 2013, 20:10)

    altmatei [anonim]

    Majoritatea subiectelor eligibile sunt pentru folclor. Propun sa facem cheta si sa il intampinam cu lautari la institut. )))) Poate isi da seama cat de penibil poate sa fie.
  • +14 (14 voturi)    
    Institutul Caloriferic Roman (Joi, 14 martie 2013, 20:19)

    Varanul Incaltat [anonim]

    Asa Marga, nu te lasa pana nu ajungem din nou la Cantarea Romaniei!
    Rezervele tale de proletcultism si stahanovism nu au limite...
  • +12 (12 voturi)    
    rad si curcile de noi (Joi, 14 martie 2013, 20:30)

    pomicultura [anonim]

    cum este elegibila Gala Premiilor Vip si Tiff nu? trebuie iesit in strada
  • +13 (13 voturi)    
    are dreptate omu' (Joi, 14 martie 2013, 20:51)

    Asgardi Metrovich [utilizator]

    dacă proiectele ălea n-are calorifer (să nu uităm, contribuția E-SEN-ȚI-ALĂ a românilor la cultura universală), de ce să dăm banii pe prostii?
  • +8 (8 voturi)    
    ICR (Joi, 14 martie 2013, 21:28)

    Marin Georghe [anonim]

    Mi se pare extrem de neinspirata si de rau augur politica culturala a prof. Marga.
  • +12 (12 voturi)    
    pff (Joi, 14 martie 2013, 21:31)

    hmmmmmm [anonim]

    comunist bolsevic idiot marg asta !!!!!!!!!..pe linia lor politica cu tot !!!
  • +14 (14 voturi)    
    Bai oameni buni, (Joi, 14 martie 2013, 21:31)

    goodgirlgonemad [utilizator]

    degeaba va indignati voi aici, pe internet, ca pe marga tot la basca-l doare de voi si de scopul icr-ului care ar trebui sa fie. scopul lor e inculturalizarea romanilor, in felul asta oile si vitele de romani fiind mai usor de condus. eu inteleg ca suntem cu mult mai putini noi astia care mai deschidem ochii, dar totusi, cat mai rabdam? cate rahaturi mai avem de gand sa inghitim? chiar ne resemnam?
  • +9 (9 voturi)    
    Ehe... (Joi, 14 martie 2013, 21:45)

    Mayhem [utilizator]

    ... din nou ne invata Marga si USL-ul modalitatea de a pune o tara in genunchi, subfinantand sau chiar ignorand cei 3 piloni de baza, educatia, sanatatea si cultura. Un popor lipsit de acesti 3 piloni e asemanator cu Somalia, Mali, Libia, Congo, etc. niste natii de bananieri si cocotieri.

    Dar cui ii pasa, bani la prostime ne trebuiesc, doar trebuie sa aducem din nou pensionarii si retardatii la vot, si fara ceva stimuli financiari din cand in cand, nu se poate...

    Asa gandeste socialismul, cui ii trebuie cultura?! Ce?! Cultura, educatia si sanatatea sunt domenii in care rezultatele nu se vad pe termen scurt ci pe termen lung, insa faptul ca poporul este unde este si tara la fel, se datoreaza ignorarii acestor 3 domenii cruciale pentru supravietuirea unei natii.
  • +10 (10 voturi)    
    festivaluri "basiste: (Joi, 14 martie 2013, 22:03)

    Florin [anonim]

    Nu v-ati prins deja, manifestarile nefinantate sunt "basiste", nu-i asa, de ce sa primeasca finantare ? Mai bine finantam cercetarea caloriferului, mareata contributie culturala romaneasca la patrimoniul cultural universal al umanitatii, nu-i asa ? Ce-i cu basisemele astea, pai unde va treziti aici ? Noi vrem caloriferul si moscova, mazete si alte asemenea...
  • +9 (9 voturi)    
    bzzzzz... (Joi, 14 martie 2013, 22:05)

    Enofereus [utilizator]

    Foarte bine tovarase Marga, de ce sa dam festival de jazz si film luate de la burghezo-mosieri si sa le dam la toate animalele astea nerecunoscatoare? Dar apropo, pe cand un festival al caloriferistilor uniti? As propune si o forma de cultura mai practica de exemplu caldura de calorifer la conserva...
  • +12 (12 voturi)    
    Jos Labele de pe cultura jazmeni samavonici. (Joi, 14 martie 2013, 22:20)

    dan rosu [anonim]

    Bravo Tovarase Marga.
    Pana cand sa ne suga sudoarea niste burjui care asculta la Sibiu muzica de sorginte imperialista? Pana cand sa lasam oamenii sa mearga la teatru cand pot sta langa caloriferele facute cu drag de marele popor chinez?
    Pana cand sa suportam pe acesti filfizoni care in loc sa analizeze maretele realizari ale anilor 50 60 se pretind oameni de cultura. si ne dispretuiesc pe noi caloriferistii?
    Tovarase Marga readuceti in lumina marii poeti ai acestei natii A Toma si altii ca el. Doar ii cunoasteti si ati crescut cu opera lor la capatai.
    Va felicit si va duresc noi si noi succese si spor in activitatea viitoare.
    Un lucrator de la termoficare
  • +5 (5 voturi)    
    Niste mizerii dupa parerea mea (Joi, 14 martie 2013, 22:37)

    Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator]

    Aici avem nevoie de sarbatoarea programatorului roman avand in vedere o mascota: Tastatura si ciocanul.
  • +9 (9 voturi)    
    si intre timp (Joi, 14 martie 2013, 22:55)

    amanda13 [utilizator]

    in Romania singurul motiv pentru a iesi in strada este... cipul.

    Serios vorbind, voi cei ramasi in tara chiar digerati asa fara niciun fel de probleme astfel de mizerii?

    Nu obisnuiesc sa injur asa ca ma opresc aici. Personal, daca lucrurile continua astfel voi vizita Romania extrem de rar.
    • +7 (7 voturi)    
      asta spuneam si eu mai devreme. (Joi, 14 martie 2013, 23:59)

      goodgirlgonemad [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      sa iasa si pentru cultura cineva in strada! INDIGNATI-VA!
  • +8 (8 voturi)    
    PFA (Joi, 14 martie 2013, 23:13)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    Proiectul ala propus de un BIA (birou individual de arhitectura) e supertareeee... la anul inscriu si eu un proiect cu asociatia de locatari....
  • +6 (6 voturi)    
    Hai (Vineri, 15 martie 2013, 0:22)

    lucian zaharia [anonim]

    lepra ! nimic altceva ... Haideti in strada pentru cultura ! Haideti in strada pentru trecut , pentru prezent si pentru viitor ! Altfel ... doar de lepre o sa avem parte !
  • +8 (8 voturi)    
    Festivalul International de Calorifere (Vineri, 15 martie 2013, 1:38)

    Archaeocyathus [utilizator]

    Pentru asta probabil ca ar fi bani.
    Eu nush ce se mira lumea. Asta e fost turnator, etalon pt comunism....cum i-ar trece cuiva prin cap ca asta are macar habar ce-i aia cultura, cu adevarat?
  • +7 (7 voturi)    
    anticultura (Vineri, 15 martie 2013, 2:35)

    Coresi [anonim]

    "Si bursucul arunca bomba sa ii cada lui Ponta trompa". Bine ca Festivalul studentesc de primavara "Al nostru drag partid si conducator" este eligibil.
  • +6 (6 voturi)    
    Necalificat (Vineri, 15 martie 2013, 8:25)

    Lucian [anonim]

    Un necalificat cu acte, acest Andrei Marga, mars la calorifer cu pregatirea ta de instalator. Oare ce pretentii sa ai la un securist?!
  • +4 (4 voturi)    
    Bai bolsevicule... (Vineri, 15 martie 2013, 9:51)

    ciocardel [utilizator]

    E mai importanta "Analiza strategiilor de dezvoltare urbana pe coasta Marii Negre in anii 60-70" decat festivalurile anulate?
    Nostalgic dupa vremurile alea sa fi pe banii tai nu pe banii tarii! La anul sa finantezi si reeditarea festivalului "Cantarea Romaniei" ca doar avem destui "spalati pe creier" in tara asta care va voteaza si urmaresc Antenele!
  • +2 (2 voturi)    
    Cultura e in doliu (Vineri, 15 martie 2013, 10:26)

    Elena [anonim]

    Sunt multi oameni carora nu le convine aceasta situatie, dar ce putem face? Un protest cuminte, civilizat in fata ICRloriferului.
  • +2 (2 voturi)    
    IESITI IN STRADA! (Vineri, 15 martie 2013, 10:27)

    PERIFERIGERI [utilizator]

    ATI COMENTAT DESTUL! Singura solutie este iesirea in strada. Artati ca va pasa! Daca va preocupa cu adevarat soarta culturii romanesti pichetati sediul ICR!!!!!!!!!! Cereti demisia caloriferistului bolsevic!!!!!
    • +2 (2 voturi)    
      nu iese nimeni (Vineri, 15 martie 2013, 12:12)

      Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui PERIFERIGERI

      noi iesim doar cand e vorba de microcipare, pupat moaste sau mancat sarmale/fasole cu ciolan.
      linisteste-te ! :)
  • +1 (1 vot)    
    cultura masi..... (Vineri, 15 martie 2013, 10:36)

    tinel47 [utilizator]

    vis a vis de nenea marga , mai are multe de lichidat in tara asta care nu-i a lui ?
    imi doresc tare mult sa aflu asa din intimplare ca domnia sa a facut imprudenta de a citi si astfel afla parerea romanilor despre ............se subintelege!
  • +2 (2 voturi)    
    alabalaportocala (Vineri, 15 martie 2013, 11:15)

    taurus1 [utilizator]

    Hai la lupta cea mare, rob cu rob sa ne unim....., stiti voi internationaaala prin noi s-o faurim. Hai sa-l dam jos!
  • 0 (0 voturi)    
    alabalaportocala (Vineri, 15 martie 2013, 11:21)

    taurus1 [utilizator]

    nu stiti in ce zi suntem?e cumva intai aprilie?
  • +1 (1 vot)    
    Astra Film neeligibil? (Vineri, 15 martie 2013, 11:27)

    paul Barbu [anonim]

    bine ca este eligibil festivalul vinurilor...
  • +1 (1 vot)    
    PENIBIL (Vineri, 15 martie 2013, 11:29)

    ultraviolet [utilizator]

    Dintr-o tara corupta, si lesinata economic , au iesti
    in ultimii 10 - 15 ani o serie de artisti de exceptie, pe care un om ca Patapievici a reusit sa ii aduca intr-o institutie de stat , si sa ajute Romania sa aiba o imagine foarte moderna.
    O imagine care contrasta cu bagajul de cunostinte al occidentalilor despre noi , era poate cea mai eficienta ( cei drept restransa ) metoda de promovare a unor valori actuale , si poate de viitor.
    Distrugerea ICR-ului , nu face nici un sens pentru multi , oare chiar asa de evidenta sa fie lupta impotriva modernismului , a actualului guvern ?
    De ce atat de evidenta schimbarea in rau ?
    Oare vreun raport al guvernului pe ultimele luni arata rezultate bune ale ICRului ?
    ......

    Se intampla aceeasi dementa ca si in politica, "mesajele de afara " sunt desigur neimportante/manipulate/etc .. Marile institutii culturale al lumii, sunt precum UE, un factor neglijabil , noi avem valorile noastre .. evident ..
  • +2 (2 voturi)    
    BRAVO! (Vineri, 15 martie 2013, 11:33)

    Itsoc [utilizator]

    Decizie buna dl. Marga, ce atata festival cu iz vestic?
    sa le anulam pe toate si eventual de la anu' sa introducem :
    "Recital de poezie sovietica"
    "Festivalul filmului comunist"
    "Proiectii din cuvantarile tovarasului Ion Ilici Iliescevici"
    "Go Est ! folclor, cultura si traditia sovietelor"
    "Festival istoric romanesc, perioada 65 - 89".
    etc.

    E clar ca spectatorii latrinelor nu sunt impactati de decizia ICR, ei oricum nu au mers niciodata la evenimentele declarate neeligibile.
    Asadar o decizie marca USL primita cu urale de "7,4 milioane de romani".

    Restul romanilor comenteaza aici pe internet si ii doare in pix. Ca si pe mine!:)
    Ca daca nu-i durea, ieseau in strada!
  • +2 (2 voturi)    
    probabil au nevoie de bani pentru alt pantinoar (Vineri, 15 martie 2013, 11:38)

    xx [anonim]

    ..intr-un sat care nici nu e pe harta
  • -4 (4 voturi)    
    Masi nea (Vineri, 15 martie 2013, 11:48)

    xrogo [utilizator]

    Maestrii ai patinoarelor si stadioanelor in panta s-au dovedit PDL,nu-i suspectati de plagiat pe USL-isti,le lasa exclusivitate portocaliilor.
    In alta ordine de idei,cred ca si Patapievici a respins unele proiecte,dar nu s-a facut atata caz.
  • +1 (1 vot)    
    alabalaportocala (Vineri, 15 martie 2013, 11:50)

    taurus1 [utilizator]

    Parol, Festivalul Enescu, a scapat? uhhh, ce bine!
  • 0 (0 voturi)    
    Taifas... (Vineri, 15 martie 2013, 13:58)

    BlaBla [anonim]

    Nu se mai "sponsorizeaza" nici un eveniment cultural?...se spala bani si altcumva nu-i bai, pentru ei intotdeauna exista variante. Fac ce se face de cand lumea, ilegalitati comise demne de justificat banii si se folosesc de lumea buna cu intentie culturala. Jigodii, nu altceva. Prostia si Ignoranta patroneaza, scarbele scot profit si oamenii buni mor de foame, asta pana o sa le bata cu toporu-n usa si cu tocu de la arma in ceafa. Caragiale, unde esti?
  • 0 (0 voturi)    
    NU ICR trebuie sa le finanteze pe acestea! (Vineri, 15 martie 2013, 18:13)

    udriste [anonim]

    mi se pare strigator la cer.
    dl marga nu stie pt ce trebuie sa distribuie banii.
    icr trebuie sa sustina proiecte si evenimente romanesti pentru promovarea culturii romanesti in strainatate, in randul strainilor, nici macar a diasporei romanesti.

    despre ce vorbim?! acest lucru e clar. pt restul de proiecte exista alte tipuri de finantari - cultura, fonduri drp, etc.

    intrebarea e dl marga nu stie sa explice acest lucru?
    exista foarte multe astfel de evenimente, proiecte care ar schimba perceptia romanilor in strainatate.

    din pacate multe proiecte romanesti ar merita finantare, sut de acord, dar nu de la icr.

    va pot ajuta in procesul de comunicare domnule marga. consilierii domniei voastre dorm. imaginea icr sufera. are si de ce.
  • 0 (0 voturi)    
    proiecte icr (Vineri, 15 martie 2013, 19:00)

    mihai adam [anonim]

    D-lor eu nu inteleg un lucru: ce este rau in faptul ca o serie de entitati culturale au respectat intocmai procedura administrativa si au fost declarate eligibile. Tot vorbim de legalitate. Pai daca X nu a depus toate doc. de ce sa fie eligibil. Pentru ca se cheama TIFF, UNITER sau Y? Si apoi, in tara asta numai astia pot face proiecte de mare valoare culturala? Ati citit proiectele pe care le incriminati ca fiind eligibile? Poate au o mai mare valoare ca cele ale " abonatilor" la fonduri publice. De ce sa nu le dam o sansa?Nu cred ca e o pozitie corecta.
  • 0 (0 voturi)    
    pro anonimul anonimul (Marţi, 19 martie 2013, 17:50)

    dorin [anonim]

    am fost la majoritatea editilor festivalului international de film independent de la sfantu gheorghe .

    e adevarat ca in anii de criza unicredit tiriac bank si petrom s-au retras si s-a simtit ca festivalul a regresat . preturile la mancare au crescut in aria si perioada desfasurarii festivalului , iar filmele participante selectate au venit din familii si categorii inferioare .

    era o combinatie placuta : pescuit , film , plaja ... era un paradis in care uitai de scarba declansata de politica pentru o saptamana , credeam ca am evadat intr-un parnas nu prea modern , dar accesibil . pacat , domnule , marga !


Abonare la comentarii cu RSS

In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri