Citiva cititori HotNews.ro au postat luni comentarii despre modul in care circula multi dintre soferii romani de TIR, oferind astfel explicatii pentru tragedii precum cea petrecuta in Ungaria. Unul dintre cititori, care sustine ca e fost sofer profesionist, scrie ca "In Ungaria oamenilor le este deja frica de soferii romani care circula cu viteze neregulamentare", motivind acest fapt atit prin "smecheria soferilor", cit si prin dorinta patronilor firmelor transportatoare de a obtine profituri cit mai mari pe seama inconstientei angajatilor care masluiesc tahografele.

  • Invitam cititorii HotNews.ro sa ne transmita si alte informatii despre comportamentul in trafic al soferilor de TIR

N.Red.: Tahograful este un aparat de control destinat a fi montat in autovehicul pentru indicarea si scrierea total automatizata a datelor referitoare la cursa autovehiculului precum si despre anumiti timpi de lucru ai conducatorilor auto. (sursa: euload.com)

Ce comentarii au postat cititorii HotNews.ro:

UN FOST SOFER: Am fost si eu sofer, patronul ne trimitea zi si noapte sa ajungem la timp

In Ungaria oamenilor le este deja frica de soferii romani..circula cu viteze neregulamentare...drumurile sunt mult mai bune ca la noi, iar asta le da impresia cu legea nu mai e valabila pt ei...ex. pe drumul 4, care se duce spre Budapesta dinspre Oradea, majoritatea soferilor care au viteza, si depasesc indiferent de marcaje/indicatoare, sunt ROMANI (cu masini de RO, SPANIA, ITALIA, NR de ZOLL etc..)!!! Inconstienta romanilor duce la astfel de dezastre!! + smecheria soferilor de tir + patronilor de firma de transport cu adeverinta de concediu etc etc numai sa nu respecte programul de sofat... am fost si eu sofer, patronul ne trimitea zi si noapte sa ajungem la timp... ne dadea adeverinte de concediu, astfel schimbam tahograful la intrarea in Ungaria (cu gandul ca prostii de politisti maghiari nu se prind) si mergeam zi si noapte.

.. Colegul meu a murit de 2 ani in Germania, a adormit la voland din cauza ca trebuia sa ajunga la descarcat si se grabea... a condus mai bine de 24h... INCONSTIENTA ESTE A PATRONILOR DAR SI A SOFERILOR CARE ACCEPTA... de aceea mi-am dat si eu demisia...

Moldoveanu: Pacalirea tahografelor

"Multi tiristi pacalesc tahografele, nu opresc pt odihna merg multi kilometri peste limita. Patronii care ii obliga sa mearga mult peste limita ar trebui bagati la puscarie in primul rand.

Moshu: Statistic, riscul unei amenzi este mult mai mic decat avantajul financiar al economisirii a 3-4 zile de drum

"Tehnologia ar putea civiliza Romania, daca nu ar fi coruptia generalizata, care pleaca de sus si loveste jos. Camerele video au facut "miracole" la bac, dar se pare ca "nu au functionat" la discoteca din satul giurgiu.

Tahometrele de pe tiruri au efect doar daca le bagi cartela. Daca nu, nu... statistic, riscul unei amenzi este mult mai mic decat avantajul financiar al economisirii a 3-4 zile de drum... faci doua transporturi intr-o saptamana, in loc de unul. Daca ar lega direct aparatul la motorul tirului, atunci tahometrele si-ar atinge scopul, dar frustrarea soferului de a consuma 4-5 ore pe centura Bucurestiului ar fi la fel de periculoasa... Asa ca, intre timp... "Eroii" mor pe sosele degeaba...

Tiristul asta macar alerga pe sosele de foame, pentru un salariu prapadit, jmecherul ala din televiziune cu gipul o facea din pura pasiune. Dar deh... "ghinionul" asta asa loveste, complet "intamplator".