Reportaj HotNews.ro

Chat pe soselele Romaniei: Mao conduce un TIR si vorbeste prin statie pe E 81

de Stelian Radescu HotNews.ro
Marţi, 24 februarie 2009, 12:13 Actualitate | Esenţial

TIR-uri pe Valea Oltului
Foto: AGERPRES
Camionagii romani s-au dotat cu statie de emisie-receptie, a carei folosire, spre deosebire de antiradar, e legala. Cum se pun la drum, deschid statia si intra pe frecventa. Se intreaba reciproc mai ales despre radare si despre echipajele Autoritatii Rutiere Romane care le verifica diagrama unde se inregistreaza printre altele timpul cat au stat la volan. Vulgaritatile abunda. Uneori insa in limbajul soferilor se insinueaza un strop de emotie: „mai avem un pic si ajungem acasuca, domn Petrica.”

Ma urc in microbuzul unui prieten. Destinatia: Sibiu. Masina e goala, dar la intoarcere pe banchete se vor inghesui niste francezi care filmeaza la Rasinari. Marian deschide statia. O are de proba, de la un var sofer pe TIR. E deja convins ca o va cumpara, fiindca l-a salvat pana acum de cateva amenzi. Pe A1 ploaia se transforma in lapovita.

De sub rotile camioanelor mazga groasa tisneste in jerbe pe parbrizul autoturismelor. Stergatoarele abia fac fata. Din loc in loc, cate un ghinionist scapat in decor. Pe sensul celalalt, un TIR rasturnat. In eter ingrijorarea sporeste. „Cum e drumul spre Valcea, colega?” „Ninge pe Dealu Negru. Am stat 2 ore in coloana.” „Multumesc! Drumuri bune!” Vocile se inmultesc. „Intre Rm.Valcea si Curtea de Arges e drumul blocat.” „ Vin de la Slatina, inca se circula bine. Nu-i nici radar.

Dincolo de Pitesti, patrundem in plina iarna. Ajungem la cea mai periculoasa curba de pe Dealu Negru. La cati au murit aici, ar putea fi amplasat un monument al soferilor de TIR. Acum, un parapet inalt si solid separa soseaua de haul in care se rasturnau masinile. In sensul de mers se formeaza o coloana de zeci de camioane. Asteptam.

Cand densitatea de masini creste, discutiile prin statie se intensifica. „Bai, frate, se dau mici pe gratis la Dedulesti?„Nu colega, s-o oprit unul cu un tractor cu lama in varful pantei.” „Atentie, e ARR ul in trafic.” Dupa cateva minute coboara si masina echipajului.

Instrumentul defularii

Lucratorii ARR ajung repede ciuca batailor. O voce: „ar trebui sa scrie pe masinile lor: aici sunt banii dvs.!” Un glas cu accent ardelenesc o completeaza: „ la minister iau prime de zeci de milioane din amenzile noastre.!” In eter se pornesc valuri de furie.

Soferii sunt nemultumiti ca, potrivit legii, dupa 4 ore si jumatate de condus trebuie sa ia o pauza de 45 de minute, iar dupa alte 4 ore si jumatate nu mai au voie sa se urce la volan 9 ore. Problema lor este ca drumurile proaste nu le permit sa parcurga distante prea mari si ca se intampla ca timpul legal sa expire la numai cativa km de o parcare rezonabila.

Or, daca depasesc fie si numai cu cateva minute timpul legal sunt pasibili de amenzi usturatoare. Legea are ca scop prevenirea accidentelor, prin faptul ca il obliga pe sofer sa stationeze si astfel sa se odihneasca. Pe de alta parte insa, soferii isi doresc sa ajunga la o parcare civilizata sau chiar acasa inainte sa le expire timpul legal si pentru asta nu ezita sa faca manevre periculoase.

Diagramele au ridicat nivelul de stres in viata de camionagiu. Statia de emisie-receptie este si un instrument de defulare. Soferii isi varsa naduful impotriva autoritatilor, a drumurilor proaste si a conducatorilor de autoturisme a caror vina, in majoritatea cazurilor, e aceea ca indraznesc sa iasa pe soselele patriei.

Cu siguranta lucratorii ARR, dotati la randul lor cu statii, intra pe frecventele camionagiilor si recepteaza mascarile care le sunt transmise. Uneori au parte si de voci intelegatoare: ”E si ei la munca. Nu fac ei legile.

Clipele dulci ale meseriei

TIR-urile se pun lent in miscare. Lasam in urma gratarele cu mici de la Dedulesti. O Dacie a derapat in sant. „Lu’ asta i-o placut aventura” „Ba, Mao, trazniti mai suntem si noi. Cand o fost soare am stat acasa. Acum ii prapadu lumii si noi la volan.” „ Ase-i, ba!” Mao are voce de tenor.

Ba, ala cu voce groasa! N-ai lucrat pe la Sebes?” „Da ma si ce-i?” „ Mi-o povestit frate-miu, Lut, despre tine.„Unde-i Lut?” „ Lucra pe la Oradea. Baga Spania si Franta.” „No, bine. Drumuri bune.” Coboram ultima panta a Dealului Negru. Soseaua spre Rm Valcea e aproape plana. S-a inseninat. In eter se instaleaza relaxarea. Pe frecventa 22, soferii evoca experiente erotice.

 „Erau patru bunaciuni pe strada aia. Is doi ani de cand n-am mai fost.” „ La Sighet faci in dreapta pe langa Dallas pana in spatele blocurilor. E acolo o curte cu poarta mare cu tablita „caine rau”. E pusa la fenta, ca nu-i niciun caine. Ii bine acolo ca nu te vede lumea.” „Am cunoscut una la Zalau. Ne-am tras-o ca-n filme, nebuneste.

Service pentru statii? Informatia vine prompt. „E unul la Orastie, in parcare la Damian, langa magazinul de artizanat. Se ocupa de tot: statii, antene, amplificatoare, radio. A fost sofer, dar s-a lasat. Dupa ce treci de Sebes, il auzi pe 22 ca-si face reclama. Are si facturi, daca decontezi pe firma.

Pauza de masa

Pe Valea Oltului ostilitatea fata de automobilisti explodeaza. Bine ca nu explodeaza un cauciuc. Principalele acuze: „aia micii” le taie fata sau ruleaza cu viteza prea mica. Aproape de Caineni, un Opel Calibra galben inainteaza cu maximum 50 pe ora. Il depasim. La volan e o tipa sub 25 de ani. Probabil ii e frica. In spate, coloana de camioane. Foc si pucioasa din gura TIR-istilor, mai ales cand afla ca masina e condusa de o femeie.

Toate resentimentele dispar insa cand foamea proiecteaza imaginea unui castron cu ciorba de burta. Dealu Negru cu ninsorile lui a ramas in urma, Valea Oltului s-a sfarsit, radarele (fixe si mobile) au fost fentate gratie solidaritatii profesionale, timpul legal e gata sa expire, parcarea cu restaurantele ravnite e pe aproape. „La Boita, unde-i ciolanul mai bun, pe stanga sau pe dreapta?” „ Pe dreapta, colega!” „Multumesc, pofta buna sa am.” „Si bani in buzunare, colega!

Ne apropiem de Sibiu si datele geografiei rutiere se schimba. Spre Agnita ninge usor, dar nu e radar. La Cristian sunt doua radare fixe functionale, apoi drumul e liber pana la Sebes. In eter liniste desavarsita. Imi dau seama ca de la Bucuresti nu am deschis deloc radioul. Am ascultat însă câteva zeci de crainici amatori.


Citeste mai multe despre   



  
16813 vizualizari
  • +17 (17 voturi)    
    Sunt oameni care muncesc (Marţi, 24 februarie 2009, 12:36)

    Helfdane [anonim]

    cinstit. Viata de camionagiu e ff grea. Am un prieten sofer de TIR, am fost cu el intr-o cursa de 2 zile si m-am intors acasa zob de oboseala fara sa conduc macar un kilometru. Eu am pentru ei tot respectul!
    • +9 (11 voturi)    
      hm (Marţi, 24 februarie 2009, 12:42)

      Alias [anonim] i-a raspuns lui Helfdane

      da, e meserie grea, dar crede-ma ca sa mergi cu masina mica pe acelasi drum cu ei este nu doar greu, ci si extrem de periculos. greutatea meseriei nu justifica atitudinea criminala din trafic.
  • +2 (6 voturi)    
    Fain articolul. (Marţi, 24 februarie 2009, 12:40)

    Trent [utilizator]

    In SUA , camionagii au de f multi ani statii, dar nu cred ca e zarva care e pe la noi pe "22" :)
  • +2 (10 voturi)    
    Bine ca doar injura soferii de masini mici... (Marţi, 24 februarie 2009, 12:41)

    CeChestie... [anonim]

    Aseara pe valea Oltului erau 5 tir-uri care mergeau lipite unul de altul...de asta nu ziceau nimic in statiile lor smechere?

    Sau de nebunul cu cap de Bucuresti si trailer de Olanda care depasea in cele mai periculoase curbe si apoi fila sa se opreasca cei de pe contrasens ca sa aiba timp sa intre in coloana nu se vorbea nimic?
  • +9 (9 voturi)    
    soferii profesionisti (Marţi, 24 februarie 2009, 12:51)

    all-jazzy-ra [anonim]

    Se spune ca exista:oameni buni, oameni rai si soferi.
    In parte cam sa e . Soferii profesionisti sunt o categorie aparte, unii baieti destepti dezghetati, dar ingrozitor de lenesi, cei mai multi cu studii abandonate undeva intre gimnaziu si facultate, altii chiar cu facultati incepute, au ales aventura si acest trai de nomad, vesnic pe drum, un fel de marinri ai uscatului.
    Intotdeauna inventivi, uneori din lenea cea mai blamabila, fiind pusi in fata unor probleme urgente si presante au gasit solutia simpla dar foarte practica- solutia salvatoare.
    Aceasta initiativa, de a folosi statii radio mobile nu e noua in lume dar iata ca si aici la noi incepe sa fie o alegere buna.
  • 0 (4 voturi)    
    pe ce frequence sa-i ascultam ? (Marţi, 24 februarie 2009, 13:09)

    Cornel [anonim]

    Sunt si eu curios sa aud, la drumurile lungi astfel de discutii. Uneori pot a fi utile / interesante. Ce frecvente se folosesc si pe ce lungimi de unda.

    Multumesc
    • +2 (4 voturi)    
      re: (Marţi, 24 februarie 2009, 15:57)

      dany [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      canal 22 , frecventa 27.225 mhz
      • +1 (1 vot)    
        precizare (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:00)

        jorjepetrescu [utilizator] i-a raspuns lui dany

        Pot fi folosite receptoarele cu banda CB(City-Band),care au mai multe zeci de canale,dintre care utiizatorii pot alege.Intradevar,frecventele sunt apropiate de 27Mhz.
    • +3 (3 voturi)    
      Frecventa (Marţi, 24 februarie 2009, 22:41)

      Calinus [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      canalul "22" e pe frecventa FM 27.225 MHz. O perioada de timp ii ascultam pe scaner dar imi era ciuda ca nu aveam cum sa ii anunt la randul meu cand era un radar. Asa ca mi-am luat statie. Merita.
      • +1 (1 vot)    
        statie (Miercuri, 25 februarie 2009, 2:05)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui Calinus

        de unde cumpar si eu o statie cu tot ce trebuie ?
        • 0 (0 voturi)    
          si eu vreau o statie (Miercuri, 25 februarie 2009, 11:34)

          cornel [anonim] i-a raspuns lui catalin

          Si eu as dori sa achizitionez o statie portabila ce poate prinde / emite pe aceasta frecventa. Ce modele/brand recomandati? de unde le-as putea achizitiona mai convenabil ?
        • +1 (1 vot)    
          despre statie de camionagiu (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:41)

          maria [anonim] i-a raspuns lui catalin

          itit poti cumpara statie pt camion calibrata si echipata complet din Focsani,Judetul Vrancea,str.comisia centrala nr.4
    • +1 (1 vot)    
      canalul 22 (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:53)

      maria [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      depinde ce statie ai si daca e calibrata calumea ca poti auzi pe distante f mari
  • +6 (6 voturi)    
    e discutabil... (Marţi, 24 februarie 2009, 13:26)

    liviu_ [utilizator]

    ar trebui sa se respecte legea...
    dar sa nu uitam ca
    - nu avem sosele unde sa poti merge respectand legea
    - patronii camionagiilor vor sa ajunga cat mai repede
    - camionagii, marea majoritate, muncesc mult mai mult decat alea 40 ore/sapt
    - reviziile se fac rar pentru ca nu-s bani de reparatii

    legea ar trebui respectata, dar toti nu numai fraierii si ar trebui sa poti respecta legea.
    De exemplu in bucuresti se vrea sa nu se parcheze neregulamentar, dar nu sunt parcari... Politia romana profita si da amenzi, desi oamenii nu au unde parca. Nu am carnet asa ca, eu cred ca sunt impartial.
    Cam asa e si aici... nu poti avea pretentii ca oamenii sa nu depaseasca viteza cand 1/2 din drumurile europene trec prin localitati si au muuult limitari de viteza
    • -5 (7 voturi)    
      Desigur legea (Marţi, 24 februarie 2009, 13:47)

      all-jazzy-ra [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Desigur legea trebuie aplicata.
      Initiativa unor baieti inventivi(soferii), ar trebui reglementata si incadrata legislativ(regulamente specifice), cu impunerea unui cod de conduita si limbaj specializat. Ar trebui interconectata aceasta retea cu frecventele politiei, care ar trebui sa furnizeze informatii profesioniste iar rezultatul ar fi o retea nationala si chiar europeana, de radio cu rezultat enorm asupra economiei transporturilor , dar si al securitatii traficului.
    • +4 (6 voturi)    
      Nu prea este (Marţi, 24 februarie 2009, 15:07)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Cand o lege e gresita sau nu se poate aplica solutia nu este s-o incalci, ci sa protestezi pentru schimbarea ei, sa vii cu argumente, sa actionezi ca o societate nu ca o populatie, fiecare pentru el. Daca eu vreau sa merg legal in localitati (si inca merg, in pofida tuturor injuraturilor pt ca sunt incapatanat in ideea mea) de ce trebuie sa fiu pus la zid pt asta? As mai vrea sa stiu pana unde se intinde limita peste care devine incorect sa incalci legea? Sa luam de pilda viteza in localitate. 50 km/h e legal. 80-90 cu tirul prin localitate (ex numeroase Bucuresti Targoviste) e ok? 100? 120? Pana la cat va intindeti doar pentru ca legea e proasta si infrastructura deficitara?
      • 0 (2 voturi)    
        eu nu ma intind... (Miercuri, 25 februarie 2009, 9:28)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

        pentru ca nu am carnet :D
        ce am vrut eu sa subliniez este ca nu sunt numai ei de vina, ci si patronii, politistii, legea, infrastructura etc.
        Nu am zis ca nu sunt de vina, departe de mine.
        Apropo, aici ma refeream numai la ce scrie in articol... sa nu creda cineva ca tolerez injuraturile si comportamentul lor badaran
  • +4 (4 voturi)    
    sunt inventivi acolo unde nu sunt altii (Marţi, 24 februarie 2009, 13:35)

    Nautilus [anonim]

    Folosesc statii din mai multe motive, dar in primul rand fiindca posturile de radio cu informatii din trafic exista numai pe hartie si pe niste panouri albastre de langa drum. De cand au aparut, eu n-am prins nici macar unul singur in functiune. Era destul de natural ca initiativa privata sa suplineasca lipsurile :)))

    ~Nautilus
  • +8 (8 voturi)    
    mai multa rabdare! (Marţi, 24 februarie 2009, 13:50)

    petric [anonim]

    Eu inteleg ca viata de sofer e grea. Probabil ca multi dintre ei sunt de bun simt.
    DAR cand vad camione mari de peste 20 tone gonind in localitati cu 90-100 km/h sau chiar si peste ce sa mai zic? E clar ca nu mai au simpatia mea.

    Ce ziceti de urmatoarele faze:
    Ma deplases cu autoturism spre Alba. Linie contiuna, lipsa de vizibilitate si panta. La un moment dat apar la varful pantei 2 camionae, unul in depasirea celuilalt. Noroc ca nu eram cu viteza, am franat cat am putut si cel in depasire a ranuntat la manevra. Nu vreau sa mai comentez..

    Frecvent mi se intampla ca circul cu 90 km/h pe E60, in localitate, si vine unul de mare tonaj si ma depaseste... Ok, stiu ca nu e corect aceasta viteza in localitate, dar o masina mica se comporta altfel, este mult mai controlabila dacat un TIR de 20-40 t.
    Ba mai mult, tot pe E60 foarte des vad cate un camion care depaseste siruri autoturisme, nu-l interesand ca exista trafic destul de intens si din contrasens.

    Sa nu uitam si de dubitele, care circula cu viteze cat un autoturism, nu pastreaza distante de urmarire, nu stiu sa foloseasca semnalizatoarele, ba mai mult sunt caracterizate de lipsa totala a bunelor maniere, respect fata de coparticipantii traficului etc. Majoritatea lor nu au nici macar tahograf, deci nu exista nici o scuza pt. ei.

    Acum nu e cazul sa vorbesc despre ciudateniile facute de taximetristi in localitati. Cred ca ei sunt cea mai nesimtita specie dintre toate asa zisii "soferi"...

    Poate ca se pare ca generalizaz, stiu ca sunt si exceptii, dar cu foarte putine m-am intalnit. Asa ca cei care sunt de bun simt sa se simta ofensati.

    As dori sa iau in aparare pe fata cu Calibra, cu totii am fost incepatori. Oare nu e vorba de invidie sau frustratie? Ganditi-va mai bine, oare nu este mai sigur ca cineva fara experienta sa nu apase pedala fara cap pana ce se obisnuieste cu masina?

    Drum bun, fara accidente si MAI MULTA RABDARE!
    • +3 (3 voturi)    
      2 Tiruri unul in depasirea celuilalt (Marţi, 24 februarie 2009, 16:58)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui petric

      Ceea ce ai patit tu in drum spre Alba am patit si eu in urma cu fix 1 an cand ma intorceam din Germania pe drumul dintre Sebes si Sibiu pe la 2 noaptea. Dupa ce am urcat o panta cu linie continua si fara vizibilitate din sens opus urcau 2 tiruri si unul il depasea pe celalalt. Nici prin cap nu-i trecea celui care depasea sa renunte la manevra, "doar pentru ca veneam eu din fata"(de altfel nu mai avea nici timp sa faca asta). Am avut noroc ca viteza pe carea o aveam atunci a fost suficient de mica incat sa-mi permita sa franez, sa reduc viteza si sa -mi continui drumul pentru cativa metri pe portiunea dintre banda mea si sant(un fel de trotuar din pietris), portiune care inca odata spre norocul meu in zona aia avea cam 1,5 m latime. Mi-am vazut moartea cu ochii pentru o fractiune de secunda,pentru ca mi-au lipsit cativa metri pentru a ma lovi frontal cu tirul ce venea pe sensul meu. M-au ajutat viteza de reactie si masina(un vw Passat pe care mi-l cumparasem din Germania si pe care il conduceam pentru prima data in Romania ) sa fac manevra de evitare. Am stat cateva minute bune sa-mi revin intr-o parcare pentru ca nu-mi venea sa cred ca exista astfel de soferi inconstienti. Dumnezeu sa va fereasca de astfel de situatii!

      Drive safely!
      • +2 (2 voturi)    
        Criminali (Miercuri, 25 februarie 2009, 8:58)

        tidi [anonim] i-a raspuns lui Marian

        Si eu am patit ceva similar cu un idiot de sofer de tir. Am tras masina cat mai pe dreapta (mai mult nu puteam ca era sant) si am asteptat sa vad daca reintra pe banda lui dupa depasire. Din fericire la limita a reintrat. Conditiile de trafic din Romania nu justifica modul cum conduc unii dintre ei. Unii dintre ei sunt pur si simplu criminali!
    • -2 (2 voturi)    
      mai multa gramatica, poate (Miercuri, 25 februarie 2009, 8:24)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui petric

      e un chin sa-ti urmareasca cineva scriitura.
    • +1 (1 vot)    
      tir (Miercuri, 25 februarie 2009, 11:47)

      viorel [anonim] i-a raspuns lui petric

      sa stii ca un tir nu merge mai mult de 95km,cel mult si tu daca mergi cu 90km ,mergi la limita lui,ori mergi peste 90 ori mai putin ca sa poti fi depasit,ca sofer de tir ai un program si tragi de fiecare minut ca sa poti sa iti ei salariu
  • 0 (0 voturi)    
    valuri de simpatie populara (Marţi, 24 februarie 2009, 13:59)

    Alias [anonim]

    dragi comentatori, dupa valurile de simpatie populara facute, nu cred ca e cazul sa va mai plangeti cand VOUA vi se va intampla sa fiti pusi in situatii limita de asa-zisi soferi.

    va plangeti ca ala sau celalalt nu respecta legea, dar vi se pare nemaipomenita 'ingeniozitatea' unora care o ocolesc. ce sa va zic... noroc bun!
  • +1 (1 vot)    
    soferi de export (Marţi, 24 februarie 2009, 14:38)

    moshu [anonim]

    De cand Willi Betz, LKW Walter si restul transportatorilor au soferi ieftini pe camioane, avem parte si in vest de bunele maniere romanesti. Nu trece o saptamana ca vad cate un specialist (roman) pe TIR sau mai nou pe Sprinter, care are impresia ca trebuie sa mearga pe autostrada ca la el acasa. Macar atat, exista selectia naturala: camioanele in stare tehnica indoielnica au cam inceput sa dispara pentru ca se controleaza la granita, iar numarul total a scazut drastic de cand unora le-a fost prea mult sa plateasca taxa de autostrada.
  • +1 (1 vot)    
    Hehe.. (Marţi, 24 februarie 2009, 15:30)

    Nostradamus [anonim]

    Foarte misto reportajul. Bravo!
  • +3 (3 voturi)    
    Bun (Marţi, 24 februarie 2009, 15:44)

    Alin [anonim]

    Frumos scris articolul, felicitari, reportaj emotional. Well done, Stelian!
  • +2 (2 voturi)    
    propun un serial pe tema asta ! (Marţi, 24 februarie 2009, 16:25)

    toto [anonim]

    e un subiect care " te prinde "!!!
  • 0 (0 voturi)    
    de la fiecare....cat poate,....fiecaruia.... (Marţi, 24 februarie 2009, 17:52)

    belamy [anonim]

    1:...pt articol, nota 7 fiindca e subtzire....e loc de mai bine si mai multe....
    2:...citind comentariile, am intzeles doar atat: pot fura unii si chiar o fac, tzara de sub noi....iar noi tacem chitit,de(sic),.... ne fura cu legea in mana; insa, doar banuim ca unul simplu de-al nostru nostru,unul mic ca si noi,incearca sa "se bage"......cum il tragem de picioare la loc, in groapa comuna....
    un lucru sa intzelegem si noi tir-istii si voi sprinter-istii......santem o fortza. dezbinata si imprastiata ,azi,,,,,dar poate maine, sa terminam cu trufia si arogantza caselor de distributzie, a mall-urilor, a aar , a politziei.
    totzi,dar absolut totzi fac bani si-si rad in barba, pe riscul nostru. brb
    • 0 (0 voturi)    
      lista prea scurta (Marţi, 24 februarie 2009, 18:46)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui belamy

      "trufia si arogantza caselor de distributzie, a mall-urilor, a aar , a politziei"... pe a RARului n-o pui la socoteala?... :)

      ~Nautilus
      • 0 (0 voturi)    
        "groapa" (Marţi, 24 februarie 2009, 20:29)

        belamy [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

        ....daca as scrie numele celor care ne fura, a celor care cu dispretz ne trateaza, a celor care ne promit si apoi ne mint(nu doar ca rutier ci si cetatean),as scrie un roman mai gros decat "Groapa" al lui Barbu. Pacat ,mare pacat....
  • +1 (1 vot)    
    Foarte buna treaba (Marţi, 24 februarie 2009, 18:09)

    Andrei [anonim]

    E foarte buna treaba cu statiile CB (in domeniul 26.965-27.405MHz, unde scurte). Tehnologia e veche prin lume, la noi abia din 92-95 au aparut amatorii si cativa camionagii mai cunoscatori iar din 99'-2001 au inceput sa apara mai multi camionagii cu statii, treptat...
    • 0 (0 voturi)    
      92-95 (Marţi, 24 februarie 2009, 21:50)

      moshu [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      prin 92-95 majoritatea statiilor le foloseau taximetristii proaspat particulari, respectiv centralele noilor firme de taximetrie... in parte cu puteri disipate de ordinul sutelor de wati. Camionagiii straini aveau cate 4 wati pe masina pentru ca se conformau ca fraierii unor reguli europene, iar taximetristii aveau destul ca sa se faca auziti pe cate 4-5 canale invecinate de-odata. Ca divertisment, "centralele"din Cluj se puteau auzi peste Feleac aproape pana la Turda.
  • -1 (3 voturi)    
    sunt niste nemernici si ar trebui impuscati toti (Marţi, 24 februarie 2009, 21:47)

    Godefroy de Montmirail [anonim]

    Niste NENOROCITI care se numeau "soferi" m-au agresat pe podul de la Giurgeni pentru ca am "indraznit" sa-i depasesc...Eram cu copil in masina...A fost terorizat sa vada cum bestiile alea cu chip omenesc isi bateau joc de noi... Apartineau firmei Aquila Group si avea unul dintre ele numarul de tel. PH-09-EEO...Sa putreziti in IAD NENOROCITILOR DE TIRISTI!!!!!! VA URASC SI V-AS IMPUSCA PE TOTI CU SANGE RECE!!!!!!!!!!! SUNTETI NISTE LICHELE ORDINARE!
    • +1 (1 vot)    
      si de ce stai si nu faci nimic?... (Marţi, 24 februarie 2009, 23:16)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Godefroy de Montmirail

      http://www.aquila.ro/clienti.html - formular de contact si reclamatii

      Tel./fax 0244 594 793 - Aquila Group

      Pe timp de criza transportul nu e tocmai o afacere ultra-profitabila si patronii inteleg ca reclama proasta nu-i ajuta... ;)

      ~Nautilus
    • +1 (3 voturi)    
      chiar trebuie bagati toti in aceeasi oala? (Miercuri, 25 februarie 2009, 3:05)

      nicu [anonim] i-a raspuns lui Godefroy de Montmirail

      Stimate Domn,
      sunt sofer de "TIR" cum ziceti dvs. si sunt de parere ca daca asa ceva vi se intampla ar trebui sa faceti ceva in acesta privinta iar daca noi putrezim in IAD, toti, sunt curios, dvs. ce o sa faceti.
      Eu ma cunosc foarte bine, dar sunt convins ca daca ati ajunge sa ma "IMPUSCATI CU SANGE RECE" as riposta fara sa am resentimente, deoarece atat eu cat si inca cateva mii de soferi nu v-am facut nimic, ba din contra, am lucrat sa va aducem tot , mancare, piesele masini pe care o conduceti, scutece, si va sigur ca nu m-a intrebat numeni niciodata, eu, in cabina ce mananc, de cand nu am mai fost acasa, unde ma spal si asa mai departe.
      Am avut si eu incidente in trafic, nu de acest gen, cam ce credeti ca s-ar intampla daca eu as reactiona ca dvs. si nu am nici pistol la "bracinar" dar credeti ca o caroserie de turism ar suporta bine 40t?.Noroc e ca eu nu gandesc ca dvs. nu?
      drumuri bune
      nicu
      • +1 (1 vot)    
        bravo (Miercuri, 25 februarie 2009, 13:42)

        maria [anonim] i-a raspuns lui nicu

        ca bine i-ai zis Dl Nicu. Nu inteleg ca de cele mai multe ori ei cei cu turisme gresesc cand sunt in trafic,de exemplu:te depasesc ca dupa 100 de metri sa puna frana in fata tirului ca intra in localitate si el merge regulamentar sau ca sa vireze stanga ori dreapta(atunci ei nu ar trebui inpuscati cu sange rece?) daca ar fi sa gandim ca ei?
        sau cand vede ca vrei sa-l depasesti accelereaza si el dupa ce te-ai bagat in depasire,dar asta nu vad ei. Daca ar sti cum e viata pe camion nu ar mai face atatea figuri si exemple de astea de prost gust pe care le fac cei cu masina mica pot sa mai dau o gramada.Eu ii numesc soferi de week-end la fel cum ii face-ti si voi. Am mers foarte mult cu tiru atat in tara cat si in afara si stiu ce inseamna sa faci zeci de mii de kilometri fara sa-ti vezi familia,fara sa fii alaturi de cei dragi atunci cand au nevoie de tine,ca sa nu mai vb.ca nu stii daca atunci cand te opresti e sigura parcarea si de cele mai multe ori nu poti dormi de griji,ca nu ai unde sa faci si tu o baie ca tot omul si ce sa mananci si ca tot timpul mananci pe fuga in camion.NU STIU CATI DIN CEI CARE-I CRITICA PE TIRISTI AR REUSI SA REZISTE MACAR O SAPTAMANA.
      • 0 (0 voturi)    
        bravo nicu (Duminică, 31 mai 2009, 20:11)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui nicu

        tot respectul ptr voi tiristii....am fost si eu camionagiu,acum rup tzara asta de kkt in 4 ptr "sefu" pe jeep....de fiecare data am fost semnalizat in depasire,am multumit "avaristic",am mancat cu ei la masa,am primit informatii de drum la orice "carciuma"mai buna....deci,ptr ceea ce faceti,RESPECT!!!!nu-i catalogati pe toti in aceeasi oala,va rog....sint si oameni buni,au familii ca restul dintr-e voi..........si-mi place lozinca :"tati te asteptam acasa"!!!!!!!
      • 0 (0 voturi)    
        Esti sigur? (Luni, 31 octombrie 2011, 14:37)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui nicu

        Stimate dl Nicu
        Ati lucrat sa aduceti angajatorului dvs. tot, nu mie sau altora , angajator care v-a platit un salariu , cel pe care l-ati negociat....Aici este vorba de cu totul altceva...de respectul fata de ceilalti participanti la trafic , de respectul fata de lege....si asta fara compromisuri .....Dar este destul de greu de sesizat asta , cand undeva sus , in cabina si inconjurat de 40t de fier , te tii de volan si ti se pare ca nu mai este nimeni asa de puternic....
  • +1 (1 vot)    
    PH-09-EEO (Marţi, 24 februarie 2009, 23:45)

    adi [anonim]

    PH-09-EEO asta a fost la un pas sa ma arunce de pe drum in urma cu o saptamana; am reusit sa ies pe trotuar un pic
    evident l-am depasit si injurat din plin; a stat cuminte in cabina lui pt ca a vazut ca la volan e unu' mare; adica eu cu 1.92 m si 120 kg, fost jucator de rugby
    dar in cele din urma ne mai intalnim si poate o sa fie stationar; atunci n-o sa-l mai salveze nici mama statiei sau mama politiei
    doar ce o sa-l trimit in pachet la ma-sa
  • 0 (2 voturi)    
    da, soferi/conducatori auto (Miercuri, 25 februarie 2009, 2:57)

    nicu [anonim]

    Da,
    sunt oameni si oameni printre noi toti, fie soferi de camion fie biciclisti,
    nu contest ca poate uneori va loviti de noi, nu contest ca de destule ori si printre noi sunt inconstienti, dar faceti si dvs o comparatie cati soferi de camione inconstienti sunt pe un drum oarecare pe care dvs il faceti prin tara sau oriunde si cati soferi de turisme fac manevre care mai de care mai "interesant" de periculoase si cam cat de usor, noi, cu cate un mastodont de 40t(cam atat ar trebui sa aiba incarcat), ii ferim sau nu.
    Pana la urma totul tine de educatie atat modul in care se desfasoara traficul, in care protestam sau nu anumite legi, in care autoritatile inclusiv ARR isi poate face sau nu treaba sau in ce hal s-a ajuns sa se discute pe 22 asa cum zicem noi, pana totul este oglinda societatii in care traim.
    Mai ganditiva la un lucru cand vedeti un "TIR" poate e condus de un OM sau poate nu, poate puteti sa-l ajutati sa puna in miscare mancarea si toate produsele pe care noi le consumam sau puteti sa-l incurcati si la faptul ca cea mai mare parte nu au sute de mii de km, unii au trecut poate si de 1,5mil de km (cca 12 ani de condus) si poate au rupt din vina lor o oglinda, iar faptul ca tu cu un turism faci o manevra "isteata" poti sa ne omori pe amandoi si nu numai, sunt ferm convins ca iti e mult mai usor si mult mai sigur sa ma ajuti daca poti decat sa ma incurci.(nu uita eu ma 16 viteze de scimbat si cca 40t, si vreau sa-mi si eu familia pe care o vad si asa rar)
    Drumuri bune.
    nicu
  • 0 (0 voturi)    
    Completare (Miercuri, 25 februarie 2009, 8:03)

    Adrian [anonim]

    Un articol bun, insa am o mica intrebare.

    Ce legatura are un dispozitiv ANTIradar cu o statie de emisie receptie?

    Intreb asta ,pentru ca nu inteleg rostul afirmatiei :" spre deosebire de antirardar, statiile de emisie-receptie sunt legale"

    Ar trebui sa fie ilegal sa putem comunica intre noi in trafic? Mi s-a parut putin fortata comparatia.
    Comunicatiile in CB (Citizen Band) sunt reglementate la nivel european si sunt libere si legale ( in limita a 4w putere de emisie).
  • +1 (1 vot)    
    Camionagii (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:03)

    Daniel [anonim]

    Am si eu multe de povestit despre camionagii. Am permis de camion si din pasiune am facut si eu cateva curse cu camionul. Stiu cat de usor este sa ii ataci pe cei cu masinile mici, cat de simplu e sa ii scoti de pe sosea, insa cele mai multe probleme le-am avut la volanul unei dubite sau al unui autoturism.

    Imi aduc aminte bine 4 situatii cand m-am lipit de parapet si am oprit pentru ca un tampit de sofer de camion sa termine manevra de depasire la cativa metri de masina mea inerta.

    Deasemenea am fost in siutatia urata de a fi gata
    sa ma scoata de pe sosea un camion sau un tampit de sofer de autocar cu 40 de oameni inauntru.
    Stiu care sunt problemele si frustrarile lor, si stiu ca sunt multi soferi de autoturisme care nu stiu sa stapaneasca o masina, dar totusi, trebuie sa supravietuim cu totii.

    Si soferii astia de camioane mai stiu sa faca ceva cu statiile lor. Sa se vorbeasca sa blocheze drumul unui automobilist care i-a suparat cumva si sa coboare cu levierele la el. Mai sunt si din astia. Daca nu va stapaniti, stati fratilor acasa sau la mititica.

    Drumuri Bune si fara incidente !
    Daniel
    • 0 (0 voturi)    
      zici bine (Miercuri, 25 februarie 2009, 13:48)

      MARIA [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      daca ai facut si tu curse cu camionul nu ar trebui sa-l critici si cand te urci la volanul masinii mici aduti aminte ce faze iti faceau cei cu turismele si care voua soferilor de camion nu va plac si incearca sa conduci bine si sa nu-i faci sa te blocheze,daca chiar ai facut curse ai gandi ca un tirist si ai conduce calumea si nu te-ar deranja tirurile si nici tu pe ele
  • 0 (0 voturi)    
    Dosar penal pt depasire de viteza (Miercuri, 25 februarie 2009, 13:33)

    Emil [anonim]

    Am avut 3 (trei !!!) accidente in 6 luni cu tir-uri. Toate din cauza lor. Dupa parerea mea majoritatea sunt niste nemernici. Incercati sa mergeti pe centura Bucurestiului ca sa vedeti acolo specimene de soferi de tir.

    Eu as propune o lege prin care soferilor de tir care nu respecta limita de viteza sa li se intocmeasca dosar penal. Nu neaparat sa faca puscarie, dar depasirea vitezei legale poate fi asociata cu tentativa de omor.

    Cum opresti un TIR la 120 km/h???

    Deci, dosar penal pentru depasire de viteza!
    • 0 (0 voturi)    
      hehhehhhe (Duminică, 31 mai 2009, 20:19)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Emil

      cu un"doamne-ajuta" si calcind frina:)))))asta daca-ti sare ceva in fata......daca sare ,asta e...carne de mici la dedulesti....daca nu sare,asteapta sa treci,si apoi cauta o trecere de pietoni,nu?sau cumva te gindeai ca te prinde pe contrasens in depasire si vrei sa te lase???hehhehhe...hai ca esti tare!!:)))
  • 0 (0 voturi)    
    Viata de tirist (Joi, 6 mai 2010, 20:06)

    Dan [anonim]

    Sa fi sofer pe tir este o meserie foarte grea si urita in acelas timp.Nu ai casa ,nu ai masa ,nu mai zic de femeie,copii te stiu doar din poze.Sunt uni care fac pe extern,vai si amar de iei.Meseria adeasta nas faceo pentru nimic in lume.
  • 0 (0 voturi)    
    aha (Vineri, 17 septembrie 2010, 18:03)

    danutu [anonim]

    salut, sunt sofer de ...tir, transport international rutier, am 23 de ani, conduc de la 19 ani, si am avut un singur accident , din cauza ca un turism nu a respectat semnul cedeaza. am mers din suedia in roma si din maroc in iran, si vreau sa zic doar un lucru. Sa ma ajude Dumnezeu doar in sfertul a cat am ajutat si protejat eu turismele si o sa traiesc o suta de ani. nu bagati toti camionagiii in aceiasi oala, si recunoasteti k multi ati stat in "curu" nostru atunci cand au fost ploi puternice, sau cand a fost ceata deansa, si voi knd va opriti dupa 5 ore k sunteti obositi, noi trebuie sa ne continuam drumul, ptr k pierdem vapoare, sau ptr k se opresc benzile de productie, nu mai condamnati fara sa stiti, si consultati un raport oficial despre accidente, cate se produc intre camioane, si cate intre turisme....unii dintre voi nu stiti ce inseamna knd vi se face semnal dreapta, sau stanga, nu stiti k atunci knd noi depasim in curbe sunt anuntati de cineva din fata k totul este liber, nu stiti k la baza suntm si noi soferi cu b ul, doar k un pic mai soferi decat restul, nu stiti k un "tir" cu 40 de toane franeaza pe toate 5 axele si se opreste mai usor decat un turism..dar stiti sa comentati, e mult mai usor decat sa invatati sa conduceti sofereste..
  • 0 (0 voturi)    
    aha (Vineri, 17 septembrie 2010, 18:04)

    danutu [anonim]

    si inca ceva, avem casa , avem masa, familiea, iubite, sotiii, catei, copii, ptr ei am ales sa stam plecati de acasa, sa mancam la butelie, sa degeram prin iran la minus 38 de grade, ptr a le putea aduce un pic mai mult decat 10 milioane la 8 ore.
  • 0 (0 voturi)    
    Respect pentru toti soferi (Marţi, 21 septembrie 2010, 16:38)

    Florin [anonim]

    Fratilor soferi fie ei pe turisme fie pe tir cred ca nervozitatea asta in trafic apare deoarece nu avem autostrazi dar si pentru ca suntem din fire foarte nervosi.M-am plimbat si eu putin prin lume mai exact am condus si am avut ocazia sa conduc prin Danemarca, Suedia, Germania si multe alte tari asta a fost un mic exemplu,si ce vroiam sa subliniez prin tarilea astea poti spune ca poti conduce cu ochi inchisi nu e atata nervozitate pentru ca au mai multe benzi vrei mai tare te duci mai tare vrei mai incet stai pe prima banda asa ca sfatul meu este sa trageti adanc in piept si sa va calmati ca nu suntem pe vreun joc video si poti face ce vrei cu masina aici vb de vieti omenesti si toti vrem sa ajungem sanatosi acasa. Va multumesc daca ati avut rabdarea sa cititi si mesajul meu si va urez .... DRUMURI BUNE SI FARA INCIDENTE......Florin
  • 0 (0 voturi)    
    soferia (Joi, 15 martie 2012, 13:50)

    copaci [anonim]

    care poate sa imi dea si mie un sfat de o firma care lucreaza in echipaj deoarece eu sunt fara experienta si as vrea sa intru in echipaj am si un sofer cu experienta care daca gasesc asemenea firma este de acord sa faca ecipaj cu mine si are 10 ani experienta pe comunitate va rog jutatima


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version