Irlanda: Un roman a refuzat un salariu de 28.000 euro pe an, preferand somajul

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 10 martie 2011, 21:28 Actualitate | Diasporă

Un om de afaceri din Dublin s-a declarat socat dupa ce un roman i-a refuzat oferta de munca, spunandu-i ca prefera sa traiasca din banii primiti ca ajutor social de la stat, relateaza The Irish Independent.

David Lawlor care detine drepturile de distributie a automatelor de cafea Gaggia in Irlanda si Marea Britanie oferea un loc de munca in lucrari de intretinere pentru un salariu anual de  28.000 de euro, in contextul in care o persoana cu salariul minim pe economie ar castiga 15.912 de euro.

Romanul, care este casatorit si are copii, i-a spus ca se califica pentru mai multe tipuri de ajutor social, fiind somer de doi ani. El i-a mai spus ca s-ar angaja daca Lawlor i-ar oferi mai multi bani.

Patronul i-a explicat romanului ca poate castiga mai mult daca lucreaza ore suplimentare si ca ar putea beneficia de o masina a firmei, insa barbatul a refuzat slujba.

Experienta angajatorului irlandez s-a repetat si cu un un filipinez, care de asemenea a lucrat o zi, fiind ulterior sunat de sotie care i-a spus ca poate castiga maimulti bani din somaj.

Lawlor a spus ca este frustrat pentru ca, dupa ce a primit 300 de CV-uri si a oferit slujba de doua ori, tot nu a gasit un angajat.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

8245 vizualizari

  • +9 (19 voturi)    
    Ok, si? (Joi, 10 martie 2011, 21:40)

    nano2k [utilizator]

    Se pare ca irlandezii nici macar nu s-au uitat la job-ul oferit.
    Sau articolul e un pretext sa ne miram ce lenesi si/sau "cu nasul pe sus" sunt romanii si filipinezii?

    Ce-ar fi sa mai citim si articole despre romanii care ne fac cinste in afara tarii? Aia nu sunt senzationali, nu?
  • +5 (11 voturi)    
    jobul e nashpa (Joi, 10 martie 2011, 21:54)

    Sue J. Paula [utilizator]

    Ca vad ca nu se baga niciun nativ.
    • +2 (4 voturi)    
      Ai dreptate. Conteaza pentru ce job s-a oferit (Vineri, 11 martie 2011, 11:21)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui Sue J. Paula

      acel salariu. Pentru cei care au scris articolul e important doar sa transmita mesajul ca un roman imputit nu vrea sa munceasca.
    • +1 (1 vot)    
      jobul (Vineri, 11 martie 2011, 13:14)

      yousuck [anonim] i-a raspuns lui Sue J. Paula

      era de intretinere, adica sa umple cu cafea, apa si ingrediente, automatele de cafea.
      shmeckeria romaneasca nu e noua.
      pe somaj, wellfare ai si banul si asigurarea.
      dar mai important este timpul pentru munci la negru. una peste alta, iese mai bine.
      dar, ilegal si tipic romanesc.
      se practica in toate tzarile in care au ajuns romanii.
      am cunoscut destui la ny, pe wellfare si munca la negru.
      eroi au fost, eroi sunt inca
      si'or fi in neamul romanesc...
      cel facut din stanca, de doi barbati tari in mana ...
  • +9 (9 voturi)    
    DATE DE CONTACT (Joi, 10 martie 2011, 21:55)

    CosmiN [anonim]

    Sa dea ceva date de contact, vreau eu jobul!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e de mirare.... (Vineri, 11 martie 2011, 8:49)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui CosmiN

      Valoare este bruta, nu neta, iar asta inseamna ca ii raman angajatului in jur de 1200 euro pe luna. Daca din banii astia trebuie sa iti inchiriezi si o garsoniera si mai trebuie sa vii si odata la 3-4 luni acasa in tara si mai trebuie sa iti cumperi si de mancare acolo, faceti voi un calcul si vedeti cu ce bani se alege angajatul strain care va merge in irlanda...
      Faptul ca nu a ofertat un irlandez spune multe...
      • +2 (2 voturi)    
        calcule in articol (Vineri, 11 martie 2011, 10:47)

        ION I [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        "Figures supplied by the Revenue show that a single person earning €28,000 would net €23,565.36 with basic tax credits"
      • 0 (0 voturi)    
        Re: Nu e de mirare... (Miercuri, 16 martie 2011, 23:51)

        Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        Nu a oferit jobul unui irlandez pentru ca are nevoie de o anumita calificare pe care romanul o are deja. Daca inchiriezi ai parte de diverse reduceri de taxe, inclusiv Rent Relief, care iti scade baza de impozitare.

        http://www.revenue.ie/en/tax/it/leaflets/it1.html#section6
  • +2 (12 voturi)    
    brut? (Joi, 10 martie 2011, 22:11)

    lb [anonim]

    28000 e brutul? ce naiba face cu banii astia? preturile nu-s ca in romania. daca e brut ramane cu fix pix.
    • +7 (7 voturi)    
      In Irlanda... (Vineri, 11 martie 2011, 10:46)

      Danon [utilizator] i-a raspuns lui lb

      ... impozitul pe venit este de 20% pana la 38.000 (pentru persoane singure), dupa care devine 41%.

      24.000 pe an inseamna 2.000 pe luna, ceea ce este putin sub salariul mediu, dar peste cel minim.

      Multi oameni traiesc cu mai putin. Nu stiu de ce cred romanii ca orice doctor ia 10.000/luna si orice muncitor 5.000 in occident...
      • 0 (0 voturi)    
        In Irlanda... (Miercuri, 16 martie 2011, 23:48)

        Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui Danon

        Aproape corect, 20% pentru pina la 36.400, 41% pentru ce e peste. Detalii aici: http://www.revenue.ie/en/tax/it/leaflets/it1.html#section3

        Mai sint citeva taxe in afara de taxa pe venit ca PRSI (Pay Related Social Insurance) si mai noua USC (Universal Social Charge), dar in total nu depasesc un 25-30% pentru un salariu sa zicem de 50.000 euro pe an. Pentru salariile mai mici taxele sint mai mici nu numai ca valoare, dar si ca procente. Asha ca nu le mai plingeti de mila ca ajung sa le platesc eu shansa de a da cu piciorul la joburi care le vin pe tava.
  • +5 (7 voturi)    
    ... (Joi, 10 martie 2011, 22:14)

    pamfletaru [utilizator]

    Inseamna ca oferta nu satisface cererea!
    Principiul de baza al capitalismului! Cerere-oferta!

    Nu-i convine?! Sa vina in Romania, ca aici prosti la toti pasul care pentru 200euro muncesc ca altii in afara pentru 500euro...
    • -2 (2 voturi)    
      coooreeeect ! (Vineri, 11 martie 2011, 13:12)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

      Foarte corect ai spus! Daca "este frustrat", n-are decat sa vina in Romania sa faca afaceri. Nu-l obliga nimeni sa angajeze romani, poate angaja irlandezi.
      Si nu-l obliga nimeni sa faca treaba in Irlanda. Poate veni sa faca treaba in Romania. Intr-un orasel de provincie se face boier daca angajeaza 50 de oameni.
      • +3 (3 voturi)    
        mai, cititi mai intai artcolul (Vineri, 11 martie 2011, 13:31)

        sclerotzi [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

        este vorba de o firma cu automate de cafea in irlanda si uk.
        nu e vorba de un irish care vrea sa traga pe mioritic.
        fiti voi siguri c'a gasit pe cineva.
        mirarea este ca, veniti la munca, cu familie, refuza un salariu cu drepturi, pentru somaj.
        o gramada de ..someri, din occident, incaseaza cecul dela guvernul spaniol, irlandez, si ei petrec in ro.

        e mai usor cu mana intinsa, la banul public, neaos, mioritc, romaneste...
        • 0 (0 voturi)    
          x (Joi, 5 iunie 2014, 12:41)

          florin [anonim] i-a raspuns lui sclerotzi

          e dreptul fiecaruia sa incaseze somajul din moment ce a cotizat.
  • +2 (10 voturi)    
    e si? (Joi, 10 martie 2011, 22:23)

    vlad dracul [anonim]

    Normal ca trebuie sa lucrezi pentru bani dar ma intreb de ce este luat un roman ca exemplu. E plin de someri dástia prin toate tarile si nu sunt romani.

    Daca este in somaj inseamna ca a platit taxe, deci a lucrat. El ca toti ceilalti irlandezi, francezi,italieni sau ce natii or mai fi. Care e problema daca alege sa stea pe somaj inca 3-4 luni ca sa-si gaseasca jobul pe care si-l doreste? Francezii stau cate 2 ani pe somaj pentru ca nu au chef de lucru.

    De retinut ca somajul e un procent din salariul pe ultimele luni(nu este o suma infirma).
  • +4 (8 voturi)    
    romanul ca romanul (Joi, 10 martie 2011, 22:24)

    nicu [anonim]

    Dar oare irlandezi de ce nu au acceptat jobul? Nu le convine oare si lor somajul ...

    Cica in Irlanda ... daca lucrezi 2 ani cu carte de munca ... ai dreptul la somaj ... 800 euro.
  • -7 (13 voturi)    
    nu sunt multe de spus, suntem pe aceeasi treapta (Joi, 10 martie 2011, 22:26)

    noahh [utilizator]

    cu filipinezii tara de cacao...
    • 0 (0 voturi)    
      intrebarea este...` (Vineri, 11 martie 2011, 13:15)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui noahh

      ... cum de filipinezii ajung la fel de usor in Irlanda ca si romanii? Ce pazeste Germania si Franta? Nu se tem ca vin filipinezii si la ei?
  • +2 (12 voturi)    
    Hm ... (Joi, 10 martie 2011, 22:30)

    Dani.El [utilizator]

    Ceea ce uita sa se mentioneze in articol este ca acest salariu este cel brut iar dupa plata taxelor probabil ca ramane cu maxim jumatate. Adica probabil cam cat ia si somajul.

    Si atunci, ce preferi la aceeasi bani: sa lucrezi sau sa nu lucrezi. Cat despre celelalte "bonusuri" (ore suplimentare platie, masine de serviciu) ... ele se subinteleg, nici nu sunt bonusuri. De ce nu a facut aceasta oferta unui irlandez? Probabil pentru ca ala l-ar fi si batut!

    INCETATI SA MAI BLAMATI ROMANII!
    • +1 (3 voturi)    
      Prostii (Vineri, 11 martie 2011, 14:38)

      Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui Dani.El

      O regula de bun simt spune ca daca nu stii despre ce vorbeshti, e mai bine sa taci.

      Poti sa vezi tax breaks, tax relief si benefits aici:
      http://www.revenue.ie/en/tax/it/leaflets/it1.html

      "Figures supplied by the Revenue show that a single person earning €28,000 would net €23,565.36 with basic tax credits. This would rise to €23,924.88 for a medical card holder as they would pay 4pc Universal Social Charge (USC)."
      • +1 (1 vot)    
        Oare? (Luni, 14 martie 2011, 22:32)

        Dani.El [utilizator] i-a raspuns lui Dan D.

        Dane, eu vorbeam pe caz general, nu cunosc detaliile specifice Irlandei. Dar tu vrei sa-mi spui ca daca primesti un brut de 28000 ajungi acasa cu aproape 24000?

        Repet, nu cunosc situatia din Irlanda dar ... PERMITE-MI SA MA INDOIESC PROFUND!!!

        Eu cred ca tu nu ai luat in calcul celelalte multe alte plati care mai trebuiesc facute ... De exemplu acel "medical card" la care faci chiar tu referire ...

        Chiar, vad ca esti vorbitor de engleza ... De ce nu aplici tu pentru acel job?
        • +2 (2 voturi)    
          Re: Oare? (Miercuri, 16 martie 2011, 23:36)

          Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui Dani.El

          @Dani.El
          Cam tot pe atita am acceptat un job in Dublin in 2002 cind imi aduc aminte ca s-a trecut la euro de la irish pounds, ca software engineer cu citiva ani experienta. 10 ani mai tirziu ca senior software engineer cistig aprox 50.000 euro pe an, din care pe luna: taxa pe venit ~430 euro, PRSI (contributii santate + sociale) ~150 euro, Universal Social Charge (o noua taxa sociala) ~240 euro pentru ca prietenul nostru sa aiba ocazia sa decida ca el traieste mai bine din ajutor social. + alte treburi ca pensie privata ~400 euro etc iar in final ramin in mina cu ~2800 euro. Corect, viata e mai scumpa decit in Romania, imprumut la banca de 1200 euro pe luna, abonament de autobuz de 100 euro pe luna, o sticla de lapte la 2.5 euro si asha mai departe.

          Asha ca ca poti sa iti inchipui cit plateste taxe prietenul nostru pe un salariu mai mic si cu citeva beneficii cum ar reintoarcerea la munca sau cardul medical daca are dependenti, plus reduceri de taxe etc. Apropo, cardul medical este gratuit daca cistigi putin sau ai persoane dependente, nu ti-l platesti tu. Eu cu contributiile sociala platite nu am access decit la servicii gratuite de urgenta, daca ma duc la GP pentru o vizita platesc 25-50 de euro din buzunar.

          Asha ca nu ai cum sa te astepti de la mine sa ii inghit foarte tare pe amicii nostrii care decid ca e mai rentabil sa traiasca din ajutor social pentru care platesc eu pentru ei, fie ca sint irlandezi, romani sau taiwanezi. Iar cit despre munca de intretinere de masini de facut cafea pot sa-ti zici si eu vreo doua pentru ca au inchiriat una si la noi la munca. Asha ca mi-e totuna ce nationalitate e prietenul nostru, dar in curind o sa-si schimbe si el opinia ca nici baietii astia nu sint prosti, daca refuzi joburi iti reduc ajutorul social, ca miliardele alea luate de la UE/FMI nu se platesc traind pe circa altora.
  • +4 (6 voturi)    
    ok (Joi, 10 martie 2011, 22:33)

    dante [anonim]

    si cati dintre noi n-ar face la fel...pai nu-i normal sa accepti oferta mai buna?
  • +5 (5 voturi)    
    Din pacate este foarte adevarat (Joi, 10 martie 2011, 22:37)

    CalinC. [utilizator]

    Am observat in ultima vreme la nivel european o tendinta ridicata ca munca sa fie ocolita, chiar daca se poate castiga acceptabil.

    Din pacate ceilalti care vor sa munceasca trebuie sa depuna tot mai mult efort sa suplineasca lipsa de personal in anumite domenii si sa plateasca taxe tot mai mari ca sa ii intretina si pe cei care considera ca nu mai merita sa se oboseasca.

    Inteleg ca somajul a fost inventat ca sa ajute o persoana care si-a pierdut locul de munca ci nu pe cineva care nu vrea sa munceasca. Trist este ca uneori o persoana in somaj poate sa castige mai mult de cat cineva care depune efort zilnic.
  • +3 (3 voturi)    
    si cat e somaju? cat e somaju? (Joi, 10 martie 2011, 22:42)

    alex [anonim]

    care e diferenta ?
    • 0 (0 voturi)    
      re: si cat e somaju? cat e somaju? (Miercuri, 16 martie 2011, 23:39)

      Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui alex

      http://www.welfare.ie/EN/Pages/unemployed.aspx
  • +4 (10 voturi)    
    slujba (Joi, 10 martie 2011, 22:42)

    Geo [anonim]

    Ha-ha! de ce nu o ofera unui irlandez daca e asa de buna? A oferit-o de doua ori, unui roman si unui filipinez, ceva e putred aici...
    Nu cumva si irlandezii sufera de aceeasi meteahna a statului pe beneficii, iar surpriza consta deja in faptul ca si imigrantii gandesc la fel ca irlandezii si nu mai sunt dispusi sa faca munci de rahat? :)))))
  • -4 (4 voturi)    
    ce rusine.. (Joi, 10 martie 2011, 23:36)

    laurentiucat [anonim]

    aici pe hotnews sa spui ca nu agreezi munca, acu cand boc a micsorat ajutorul de somaj si modifica si codul muncii bai sclavilor,dormiti linistiti..pd guverneaza ptr voi..!
  • +4 (6 voturi)    
    si? (Joi, 10 martie 2011, 23:41)

    MirceaA [utilizator]

    in articol nu spune nimic de calificarea romanului. Ar putea fi un tip bine calificat care este intr-o pauza de cautare a unui job mai bun, nu mai prost decat cel avut inainte.
  • +1 (3 voturi)    
    Bravo! (Joi, 10 martie 2011, 23:54)

    Andrei [anonim]

    Munca este un rau necesar. De ce sa ii acordam statut de virtute? Daca se poate si fara, mai bine fara. Oricum muncile din ziua de azi nu au o utilitate concreta, cum ar fi productia agricola, ori croitul unei haine, munca in aceste domenii fiind in mare parte inlocuita de mecanizare.
  • +3 (5 voturi)    
    :) (Vineri, 11 martie 2011, 0:24)

    Adrian [anonim]

    nu cred ca este vorba de lenevie ci pur si simplu de un calcul matematic ce spune ca stand in somaj si facand mici "servicii" la negru (parte care s-a evitat a fi tradusa) romanul duce acasa mai multi bani decat daca ar accepta offerta.

    probabil pt autorul articolului adevarata tragedie este ca din 300 de CV cei mai pregatiti pt job au fost un roman si un filipinez, ceea ce spune multe :)
  • +3 (5 voturi)    
    da (Vineri, 11 martie 2011, 0:34)

    I [utilizator]

    greseala apartine guvernului Irlandez. Omul a procedat corect: isi urmareste interesul. Pana la urma banii conteaza. Nu e vina lui ca e somajul asa mare.
  • +1 (1 vot)    
    irlandezi (Vineri, 11 martie 2011, 2:01)

    Jeromakay [anonim]

    no gata, ne ducem la somn, sunt oameni pe şomaj care contează pe noi
  • +5 (5 voturi)    
    poate era overqualified (Vineri, 11 martie 2011, 5:36)

    r [anonim]

    poate romanul era supracalificat si astepta ceva mai bun...de unde stiti ca nu facea 40-50 000 la jobul anterior si nu vroia sa -si strice cv-ul?
    e usor sa arunci o idee de-asta dar daca nu stii toate datele e mai bine sa nu-ti dai cu parerea...
    • 0 (0 voturi)    
      overqualified (Vineri, 11 martie 2011, 13:25)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui r

      normal, sigur avea vreo 2 facultati facute la spiru haret :)
  • 0 (0 voturi)    
    irlanda (Vineri, 11 martie 2011, 9:25)

    eu [anonim]

    as vrea sa plec in irlanda, dar este greu de patruns pe piata de munca. irlanda este altceva, decat romania.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 11 martie 2011, 11:05)

      unu [anonim] i-a raspuns lui eu

      si nici romania nu e irlanda :))))
  • +2 (2 voturi)    
    pai omul a facut un calcul (Vineri, 11 martie 2011, 11:00)

    unu [anonim]

    Si a vazut ca daca munceste ia cu 3% mai multi bani ca si daca sta si nu face nimic. E plin de situatii din astea in UE unde codurile muncii incurajeaza nemunca.

    In Danemarca de exemplu, daca lucrezi 2 ani, ai dreptul la inca 2 ani de somaj pe un ajutor de somaj care e 90% din salarul mediu pe cat timp ai muncit.

    Si atunci ce faci? Cauti de lucru ca disperatu' ca sa castigi x + 10% sau stai lejer si iti iei 2 ani de concediu?

    Si mai stiu cateva tari care sunt pline de asistati sociali betivi pe cand contribuabilii platesc taxe de se-ndoaie. Exemplu: Finlanda.

    Toate tarile in care socialismul si neocomunismul sunt la putere sunt asa. Aia care stau si trandavesc le convine si voteaza si aia care muncesc si platesc taxe de se sparg sunt prea spalati pe creer ca sa comenteze pentru ca ei sunt convinsi ca sistemul in care traiesc ei e cel mai bun din lume.
  • +2 (2 voturi)    
    poate (Vineri, 11 martie 2011, 11:14)

    lmc [utilizator]

    aflam si parerea romanului in cauza? Asa ar fi corect! De exemplu, poate prefera somajul ca sa caute un job mai potrivit, poate e "supracalificat", poate-i lucreaza sotia si decat sa plateasca o bona mai bine sta el acasa pana gaseste un job mai bine platit astfel incat matematica venitului familial sa dea pe plus ..... DECI pot fi multe motive. Doar punctul de vedere al angajatorului nu e suficient. Cum se scria mai sus, de ce nu se inghesuie irlandezii la jobul respectiv daca e asa de bun?
  • +1 (1 vot)    
    Raspunsul este simplu! (Vineri, 11 martie 2011, 16:42)

    mucenic [utilizator]

    Ajutorul social dela stat + banii castigati la negru fac mai mult decat oferta. Problema asta este si in SUA. Obama a impus continuarea ajutorului de somaj la 90 de saptamani. Dece sa te duci sa muncesti cand ajutorul de somaj + munca la negru iti da un venit mai mare? Asta este socialismul!
    Cunosc o familie de irlandezi care a locuit in SUA. Femeia a nascut 3 copii dupa ce sotul a fertilizat in vitro o romanca. S-au mutat in Irlanda pentruca acolo in situatia ei statul plateste indemnizatie dubla in asemenea situatie, Nu insa in SUA.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi