​Dacia Spring și-a găsit 10.000 de clienți în România, fiind primul model electric care atinge acest prag pe piața locală. Spring, fabricată într-o uzină din China, costă 22.1000 euro fără aplicarea subvențiilor, în timp ce la lansare prețul era 18.300 euro.

Dacia SpringFoto: Dacia

Spring este produsă la uzina din orașul Shiyan, provincia Hubei, într-o uzină pe care Renault o deține împreună cu Dongfeng Motor Group (China) și cu Nissan. Joint-venture-ul a fost format în august 2017, iar Dongfeng deține 50% din acțiuni, în timp ce Renault și Nissan au fiecare câte 25%.

Spring este primul model Dacia produs în China, țară capabilă să asambleze mașini electrice la costuri mult mai mici decât în Europa.

În România sunt aproximativ 25.000 de mașini full - electrice.

De la lansarea sa, în toamna anului 2020, Dacia Spring a înregistrat peste 110.000 de comenzi la nivel internațional, aproape 70.000 dintre acestea fiind livrate clienților din 30 de țări, marea majoritate din Europa, spun cei de la Dacia.

La sfârșitul lunii noiembrie, cele mai multe vehicule Dacia Spring erau înmatriculate în Franţa (aproape 29.000 de unităţi) și Germania (peste 14.000 de unităţi).

Bogdan Luca din București este numele celui care a devenit posesorul celui de-al 10.000-lea vehicul Dacia Spring vândut pe piaţa din România.

Autoturismul, de culoare albă, afișând noua identitate vizuală a mărcii Dacia, a fost achiziționat prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto național, Rabla Plus.

Dacia Spring este liderul detașat al pieței vehiculelor electrice din România, deținând în prezent peste 50% din vânzările acestui segment, spun cei de la Dacia.