de Costi Rogozanu

Barometrul showbiz-ului

de Costi Rogozanu     Ziarul Financiar
Vineri, 13 mai 2005, 0:00


Publicitatea este cel mai bun barometru pentru masurarea eficientei showbiz-ului romanesc. Vesnica intrebare "Cat de vedete sunt, de fapt, vedetele noastre?" isi gaseste raspuns la o simpla vizionare a unui calup publicitar. Banii nu sunt o problema, se investeste din ce in ce mai mult in productie.

Si totusi, prea putine "staruri locale" apar in spoturi.

Sa incepem cu exceptia: stiristii nu fac publicitate, ei sunt imaginea postului, se investeste foarte mult in fuziunea imaginii vedetei cu imaginea postului etc. Deci oamenii prompterului ies din calculul nostru cu starurile publicitare.

Celebra "pereche" Andreea Marin - Mihaela Radulescu a intrat de mult timp pe piata publicitara cu diverse spoturi pentru cosmetice. Au mai aparut sporadic Andreea Raicu, Corina Danila, Daniela Nane.

Zona "beauty" a fost dintotdeauna destul de bine reprezentata, mai ales pentru ca vedetele sus-pomenite apar frecvent pe copertele revistelor si hranesc fara incetare presa, de scandal sau nu. A mai aparut Nadia Comaneci intr-o reclama la lapte - numai ca realizarea a fost extrem de artificiala si de previzibila.

Plus un accent moldovenesc, care s-a vrut elementul simpatic, dar a devenit un bun prilej de ironii necrutatoare. Dezastruoasa a fost aparitia Catalinei Ponor in reclama la o firma de asigurari - un spot facut la repezeala in care realizatorii si-au batut pur si simplu joc de o campioana olimpica.

Asadar, doua "industrii" care functioneaza: televiziunea si gimnastica. Unde sunt filmul, fotbalul, muzica? Niciunde - publicitarii sunt cinici in alegeri. Ai expunere mare? Esti vedeta adevarata? Ai contract. Daca nu, nu! Cinematografia romaneasca e inca in perfuzii (multi bani de la stat, mai nimic din zona privata).

Ba chiar, mai nou, regizori precum Sergiu Nicolaescu incearca sa mai castige ceva public apeland la vedetele de televiziune. O miscare trista, disperata, de marketing rudimentar...

In muzica romaneasca numeri pe degetele de la o mana vedetele "adevarate", adica sustinute totusi, in "stralucirea" lor, si de vanzari si mari concerte, nu doar de vizite la emisiunile de amiaza...

Doar fotbalistii plecati in Vest au avut sanse publicitare: una incheiata nefericit de Mutu la Pepsi, una a lui Chivu cu Coca-Cola si una extrem de slaba a lui Pancu (cel care vopsea o camera cu un sut plasat!...).

In rest, lipsesc marile vedete ale gazonului, despre care toata lumea vorbeste, dar pe care o alta lume, cea publicitara, nu prea da multi bani...

In fine, exista si cazul in care publicitatea insasi produce vedete. Sa ne amintim maniera agresiva in care o "diva" precum Monica Barladeanu aparea de nicaieri acum cativa ani intr-o serie de spoturi la un coniac si devenea, peste noapte, vedeta iubita de toate revistele mondene.

Fizicul si un constant sprijin financiar pentru mentinerea "standardului de vedeta" au propulsat-o printre cele mai cunoscute romance. S-a apucat apoi de televiziune, film, fara sa reuseasca, deocamdata, mare lucru. Dar ea este un exemplu de star publicitar.

Un alt paradox este cel al lui Bogdan Naumovici, CEE Regional Creative Director la Leo Burnett. A devenit un personaj extrem de cunoscut dupa spotul la Teletech in care povesteste StarWars in cateva cuvinte.

Prea putini stiu ca omul este o "piesa grea" in industrie, multi insa il stiu drept "ala in halat alb care spune povestea lu'' ala negru de respira greu"... Pana sa apara vedetele dezirabile, publicitatea isi construieste singura inlocuitori.



















26 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri