Inainte cu o seara de a nu stiu cata relansare a TVR-ului, la jurnalul de stiri, prezentatorul a inceput sa spuna ceva despre niste pasari - probabil nu fusese anuntat ca s-au terminat reclamele si e in direct -, apoi si-a dres vocea si a anuntat mandru pentru o tara intreaga ca Andreea Marin pleaca in concediu in Thailanda, in iulie.

Era cat pe-aci sa lesin de emotie cand am auzit ca directoarea de programe, care si-a pierdut de mult simtul realitatii, va realiza cu aceasta ocazie un reportaj, pe care-l va prezenta - unde credeti? - la TVR 1. Serios vorbind, domnule sau doamna redactor-sef, ce-oti fi, asta era stire numai daca Pro TV-ul sau Antena 1 difuzau creatia doamnei Marin.

Si apoi de cand moda asta ca, la principalul telejurnal al zilei, sa se difuzeze stiri despre destinatiile de vacanta ale angajatilor postului? Si dupa aceasta dovada crasa ca subiectele sunt pe sponci in redactia de stiri, a doua zi a avut loc relansarea institutiei, la Snagov, unde s-a benchetuit pe cinste.

Am urmarit cu mare atentie programul, si-am observat schimbarile: in sigla, „R“-ul este dezlanat, s-a schimbat design-ul in studiouri si n-a mai fost difuzata „Soti si sotii“. In rest, aceeasi atitudine a prezentatorilor, care probabil asteapta si ei cu sufletul la gura ora la care incep meciurile de la Campionatul European de Fotbal.

***

Si pentru ca tot veni vorba de meciuri, unul dintre comentatorii sportivi TVR 1 are un tic verbal, si anume foloseste cat poate el de des cuvantul „aproape“.

N-ar fi nimic rau in asta, numai ca la meciul Portugalia - Grecia, a reusit sa emita urmatoarele perle: cutarica „a dat o lovitura aproape mortala“ si „jucatorii sunt aproape in totalitate in terenul advers“, de unde puteam intelege ca le-au mai ramas niste maini si cate-un cap in terenul propriu.

***

Televiziunile difuzeaza agresiv reclama la Rompetrol, ceva cu niste cisterne imense, care circula pe strazile patriei. As vrea sa ii informez atat pe cei care au realizat reclama, cat si pe cei care au cerut-o ca nici timbrul superb al domnului Pittis nu reuseste sa dea sens textului inspid „atasat“ imaginilor.

Si cum vocea celebrului actor este deja un „brand“ Teleenciclopedia, ai impresia ca incepe un documentar si ca, la un moment dat, se va intampla o catastrofa cu camioanele, ceva asemanator cu disparitia dinozaurilor. Din fericire, fiind vorba doar de o reclama, cosmarul se termina repede.

O sugestie catre Rompetrol: nu stiu cine a realizat reclama pentru Cola cu Cristi Chivu, dar este de-a dreptul geniala. Poate respectiva agentie o avea vreo idee si pentru banii multi de la Rompetrol!