Autoritatile romane pregatesc introducerea unui sistem care sa deosebeasca magazinele ce vind produse de firma de cele care vind contrafaceri. Doar primele vor primi „Pro Q".

Magazinele ce comercializeaza produse contrafacute vor putea fi usor identificate. Autoritatile intentioneaza sa introduca un sistem de certificare disponibil doar pentru magazinele ce vind produse de firma. Exista deja semnale ca marile branduri europene asteapta punerea in practica a acestei initiative pentru a impune obtinerea marcii „Pro Q" de catre parteneri din Romania.

Aceasta masura vine dupa ce s-a constatat ca produsele contrafacute introduse pe piata se apropie, din ce in ce mai mult, de produsele originale si se vind in magazine de lux.

Certificate de buna purtare

Magazinele care nu comercializeaza produse contrafacute vor primi drept certificate de buna purtare marca „Pro Q". Asociatia Romana pentru Combaterea Contrafacerilor a initiat un proiect privind certificarea magazinelor care vind numai produse originale, fabricate in Romania sau in strainatate. Marca „Pro Q" va garanta cumparatorilor ca in magazinele respective nu se vind produse contrafacute.

Meserie noua

Aceasta initiativa va da nastere si noii meserii.

„Incercam sa introducem in nomenclatorul de meserii asa-numitii evaluatori de contrafaceri, care vor constitui o categorie profesionala de sine statatoare, beneficiind de certificare si instruire in vederea cunoasterii cerintelor esentiale pentru securitatea produselor, a elementelor de identificare a marcilor veritabile", a declarat presedintele ARCC, Dan Docan.

Certificarea marcii produselor comercializate va fi efectuata de Asociatia de Acreditare din Romania, care va functiona in cadrul ARCC.

Marcile cunoscute asteapta

Noua masura este sprijinita de principalele marci prezente pe piata romaneasca, avind mari pierderi din cauza produselor contrafacute. „Vom sustine acest proiect, deoarece va face sa intre mult mai greu in comert produsele contrafacute", a declarat avocatul Gabriel Turcu, presedintele REACT Romania, organizatie care apara drepturile brandurilor prezente pe piata autohtona.

Mai mult, acesta considera ca distribuitorii produselor marilor marci vor fi obligati sa aiba aceasta certificare pentru a mai comercializa produsele firmei respective. „Sper ca in mai-iunie aceasta initiativa sa poata fi aplicata", a mai spus avocatul Gabriel Turcu.