Ultimul Studiu National de Audienta (SNA) include putine noutati referitoare la topul cotidienelor din Romania, ceea ce arata ca piata tinde sa fie una consolidata. Studiul, care consemneaza audienta (numarul mediu zilnic de cititori) in perioada 3 mai 2004-24 aprilie 2005, consemneaza o singura evolutie interesanta: cresterea „Jurnalului national” la 777 de mii de cititori zilnic.

Datele anterioare ale Studiului National de Audienta, referitoare la perioada februarie 2004-ianuarie 2005, mentionau cu aproximativ 10 la suta mai putini cititori in cazul „Jurnalului national” (aproape 709 mii). Cresterea include o campanie masiva de marketing, asa-numita „Logan 2”, care a constat intr-un concurs cu Dacii si spoturi TV pe televiziunea din acelasi trust cu „Jurnalul”, Antena 1.

Dupa incheierea ei, tirajul tiparit al „Jurnalului” a scazut la aproximativ jumatate. Cotidianul a avut si o crestere editoriala, printre altele, cu politica de suplimente zilnice adoptata in ianuarie 2005.

Celelalte evolutii

„Libertatea” se pastreaza in pozitia de lider detasat al pietei cotidienelor din Romania, asa cum este firesc in cazul unui ziar bulevardier. In cazul EVZ se inregistreaza o usoara descrestere datorata mai multor factori.

EVZ nu a beneficiat de campanii de marketing puternice, redactia a trecut printr-o perioada de schimbari de management si echipa jurnalistica, iar perioada ultimului SNA nu include relansarea din 20 iunie 2005.

Intre EVZ si urmatoarele cotidiene generaliste, „Adevarul” si „Romania libera”, se afla in top cele doua ziare puternice de sport din Romania, „Gazeta Sporturilor” si „Pro Sport”. E de mentionat stabilitatea „Adevarului” in pozitia a sasea, fiindca intre cele doua perioade luate in calcul de SNA a avut loc plecarea intregii echipe a lui Cristian Tudor Popescu incepand cu 20 martie.

Datele se refera la populatia cu varsta intre 14 si 64 de ani ce locuieste in orase cu mai mult de 50.000 de locuitori, 6.217.978 persoane.