Saptamana trecuta, Dacia Logan a fost supusa unui test de siguranta ( “testul elanului”) de catre ADAC (Clubul German Auto).

Potrivit raportului dat publicitatii si citat de catre presa germana (Hamburger Abendblatt sau Spiegel OnLine), in urma testului Loganul s-ar fi rasturnat la viteza de 65 km./h.

Testul elanului consta intr-o succesiune de viraje bruste, la viteza din ce in ce mai mare.

Purtatorul de cuvant al reprezentantei Renault din Germania, Martin Zimmermann, citat de Hamburger Abendblatt afirma ca la testele efectuate de compania Renault nu au fost probleme cu Dacia Logan. El a precizat ca automobilul testat de ADAC va fi examinat in detaliu de catre firma producatoare.

Pe forumurile de specialitate din Franta (www.forum-auto.com) si Romania (www.daciaclub.ro) rezultatul testului facut de germani este intens contestat.

Organizatorii ADAC sunt acuzati de rea credinta, dat fiind succesul Logan pe piata germana, unde s-au vandut deja 500 de bucati, fiind botezat de catre nemti “Rumänen-Golf”.

Observatiile forumistilor sunt legate de cateva semne de intrebare legate de comunicatul, insotit de patru fotografii, dat publicitatii de catre ADAC .

Este, de asemenea demn de citit modul in care presa de specialitate poate manipula eventualii cumparatori prin publicarea rezultatelor unor astfel de teste, atunci cand interesele unor companii concurente sunt lezate (vezi exemplul Suzuki (I),

exemplul Suzuki (II)), Exemplul Suzuki (III))

  • Din presa romana:
    Ev. Zilei - 27.07.2005
    Dacia Logan s-a rasturnat la teste in Germania
    Modelul Dacia n-a reusit sa treaca „testul elanului”, esuand in incercarea de a evita un obstacol la viteza de 65 km/h
    Un autoturism Dacia Logan s-a rasturnat la testul de evitare a unui obstacol efectuat de Automobil Clubul German (ADAC), care sustine ca acesta este efectul unei reglari inadecvate a trenului de rulare. ADAC a verificat comportamentul rutier al mai multor automobile de clasa medie cu asa-numitul test al „elanului”.

    Acesta presupune evitarea unui obstacol aparut brusc in fata unui autovehicul care circula cu viteza de 65 de kilometri pe ora.
    Potrivit ADAC, aceasta situatie nu este una critica in sine, pentru, ca automobilele moderne, echipate cu programul electronic de control al stabilitatii (Electronic Stability Programme - ESP) nu solicita prea mult nici trenul de rulare si nici cunostintele soferului. S-a mai intamplat si la case mai mari, cum ar fi Mercedes.
    Specialistii germani au indicat insa ca Logan nu dispune de ESP, iar rasturnarea a fost determinata de reglaje inadecvate ale trenului de rulare. Astfel, chiar daca nu sunt echipate cu ESP, automobilele supuse testului ar trebui cel mult sa derapeze.
    „In cazul Dacia, desi presiunea in pneuri a fost corecta, una dintre roti s-a blocat pe asfalt, ceea ce a condus la rasturnare”, au precizat intr-un comunicat specialisti din ADAC. Aceiasi experti sustin ca o alta problema, chiar mai grava, este ca stalpul de sustinere fata de pe partea soferului a cedat, ceea ce ar determina, in cazul unui accident, restrangerea spatiului vital al pasagerilor.
    De remarcat ca in urma unui test de protectie a pasagerilor, efectuat tot in Germania, Logan
    n-a reusit sa treaca majoritatea probelor, iar cateva saptamani mai tarziu, institutul EuroNCAP i-a acordat trei stele (calificativ bun) la siguranta.

    In Suedia a trecut testul
    „Nu putem comenta acest rezultat, deoarece nu stim imprejurarile in care a fost efectuat testul ADAC. Remarcile specialistilor germani contrazic putin rezultatele obtinute de Logan, tot la „testul elanului”, cand cele doua modele implicate in competitia europeana „Masina Anului 2005” au trecut probele efectuate in Suedia”, a declarat Monica Popovici, Directia de Comunicare Dacia-Renault.