Agentia Graffiti BBDO a castigat argintul (Silver WorldMedal) la Festivalul de Publicitate de la New York, sectiunea Design, Print and Outdoor, pentru campania de print “Dosarele Istoriei”.

Este a patra recunoastere a valorii creative a agentiei la acest festival, dupa ce anul trecut a luat argint (cu printul Guiness, “Positive”), in 2002 - bronz (printul “Mainile” realizat pentru Dakino), iar in 2001 a fost finalista (cu lucrarea “Calendarul aniversar Graffiti BBDO”).

Cele trei printuri care formeaza campania Dosarele Istoriei – “Hitler”, “Lenin” si “Mao” – se bazeaza pe specificul revistei, conceptul <>: momente esentiale ale istoriei secolului XX, cu accent pe personajele-cheie. Executiile reflecta conceptul prin schitarea trasaturilor celor trei figuri istorice.

La realizarea campaniei “Dosarele Istoriei” au contribuit Mircea Suciu – redactor sef al revistei “Dosarele Istoriei”, echipa Graffiti BBDO formata din Adrian Preda – Creative Director, Mihai Gongu - Copywriter, Cristina Panaitescu – Art Director, Monica Garbur - A/V Producer si agentia Media Direction - Cristian Mucichescu, Account & Media Manager.

“Pentru noi, ca prima revista de cultura istorica aparuta in Romania postcomunista, colaborarea cu Graffiti BBDO a fost o dubla si benefica experienta. Mai intai, pentru ca am avut sansa de a colabora cu aceasta prestigioasa agentie de publicitate.

In al doilea rand, pentru ca din aceasta colaborare marii beneficiari sunt iubitorii de istorie din Romania si va asigur ca acestia nu sunt putini la numar. Premiile dobandite de Graffiti BBDO, impreuna cu revista “Dosarele Istoriei”, la festivalul de la New Work, cat si la Ad’Or 2005 nu pot decat sa ne sporeasca satisfactia si, de ce nu, chiar mandria.

Oricum, meritul cel mare revine talentului creator al echipei de la Graffiti BBDO, in fata careia ne inclinam cu respect si careia ii dorim in continuare succes” a declarat Mircea Suciu.

Pe langa printurile mentionate, campania “Dosarele Istoriei” a cuprins si spoturi TV si radio. Obiectivul campaniei a fost sporirea notorietatii publicatiei si cresterea numarului de cititorilor in paralel cu atragerea publicului tanar, interesat de cultura si documentare.

Creativitatea printurilor din campania “Dosarele Istoriei” a fost recunoscuta si la Ad’Or 2005, obtinand titlul de <> la categoria Divertisment si nominalizare la <>.

New York Festivals este una din cele mai importante competitii de profil din lume, care premiaza, de aproape 50 de ani, excelenta in publicitatea internationala. In acest an, in cadrul sectiunii Design, Print and Outdoor au fost inscrise 4300 campanii de print si outdoor din 62 de tari.

Lucrarile au fost jurizate online de aproape 100 de directori de creatie din principalele centre de advertising din lume, unul dintre membrii juriului din acest an fiind chiar directorul de creatie al Graffiti BBDO, Adrian Preda.