Vicepresedinte Antena 1, pe marketing si vinzari. Desi cu Volvo si costum de o mie de dolari, vorbeste pe fata despre lumea vinzatorilor de publicitate si despre lupta in media anului viitor dintre Antene si televiziunile PRO-ului.

Ce vindeti?

Audienta. Audienta e o marfa, o marfa in care investesti s-o cresti asa cum cresti un pui in curte. La un moment dat, acest pui creste si il vinzi.

De fapt, vindeti doar spatiul de publicitate?

E impropriu spus astfel. De fapt, noi vindem posibilitatea ca o mie de clienti sa-si trimita mesajul, contra-cost, la milioane de telespectatori. O televiziune comerciala genereaza emotie si, n-o sa fim ipocriti, de emotiile astea agatam mesaje pe care incasam bani.

Ce produs al Antenei 1 vinde cel mai mult?

Atita vreme cit sint pe post, emisiunile Antenei 1 vind bine. Se distanteaza, totusi, produsele far ale Antenei 1, Mircea Radu, Observatorul, Divertis, iar noi vindem punctele de rating generate de aceste productii. Important este ca, la sfirsit, banii investiti in produsele acestea sa fie mai putini decit cei intrati din publicitate.

Cum se bat sa intre reclamele in minutele de publicitate?

Primul venit, primul servit. Dupa ce s-a completat ghiseul de 12 minute de la Observator, spunem ghiseu inchis si propunem alte spatii de expunere a marfurilor. Ordinea clipurilor tine de argumente financiare: cine da cu 10% mai mult, ia prima pozitie si asa mai departe. E matematica. Uite, zilele trecute s-au negociat spatiile de publicitate pentru anul viitor.

Vedeti, noi nu avem puncte din astea expandabile de rating. Asa ca vom vinde mai scump marfa pe care o avem. Cresterile de rating in breakul publicitar sint nule, cresc doar investitiile in productii, onorariile vedetelor.

Inseamna ca stiti ce vindeti anul viitor. Vindeti Andreea Marin?

Nu, in primavara, in nici un caz.

Tot Radu, tot telenovela lui Lazarov, tot Raduleasca…

Da. Au avut succes. Continua.

Care-i etica unui vinzator ca dumneavoastra?

Sa te comporti onest fata de produsul pe care-l vinzi. Important e sa-i stii valoarea si sa nu-l vinzi sub valoare. Inseamna sa nu ciordesti. Se iveste ocazia sa furi, dar intotdeauna chestia asta se intoarce impotriva.

Nu luati 10% la sacose?

Domnule Istodor, cind am venit la Antena de la Radio Contact, era o cifra de afaceri sub 10 milioane de dolari, iar spaga era o cravata la sfirsit de an. Acum spaga e un supertelefon mobil. Dar eu nu cred ca e bine sa ma compromit pentru asa ceva. Un compromis facut astazi ti se intoarce in fata. E o lume mica si e plin de rechini. Eu m-am adaptat.

Nervi multi si tari, dar linia se trage la sfirsit si de fiecare data, in ultimii noua ani, Antena 1 a iesit pe plus.

De ce Antena 1?

Ca sa cistig bani mai multi. Apoi, fiindca ma atragea aventura dezvoltarii televiziunii acesteia.

V-ati descurcat cu capul plecat la Voiculescu?

De ce cu capul plecat? Nu am avut nici un raport direct cu patronul postului de atunci, cum nu am nici acum cu dumnealui vreun raport de serviciu. Voiculescu a stiut sa-si aleaga un bun administrator al afacerii, pe Sorin Oancea. Iar de trei-patru ani, pe Voiculescu nici nu l-am mai vazut pe aici. Acum Camelia Voiculescu conduce televiziunea.

Daca tot nu era patronul pe aici, de ce nu ati tradat? Era firma altuia.

Sint multi oameni care ridica firmele altora. Stii, am avut atita ambitie, incit vazind ca Antena 1 de acum noua ani, o televiziune mica, se dezvolta atit de bine, mi-ar fi parut rau sa plec. Te simti bine in familie.

De aici sloganul: „Impreuna sintem Antena 1"?

A venit din dorinta noastra de a scoate in evidenta un lucru. PRO TV imprumuta din valoarea sa de brand vedetelor sale si le lua toata valoarea lor de vedete. Noi aveam o problema. Avem multe vedete, dar care, de multe ori, erau percepute individual, iar simpatia catre ele nu se transfera si catre Antena.

Cititi interviul integral in Cotidianul