Presedintele Romaniei, Traian Basescu, a trimis marti Parlamentului pentru reexaminare Legea Statutului alesilor locali ca si Ordonanta de urgenta privind completarea Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie. Seful statului considera ca unele prevederi nu constituie o legiferare completa sau clara, iar altele contin reglementari contradictorii.

Presedintele Basescu considera ca unele dintre prevederile de completare si modificare ale Legii nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali nu constituie o legiferare completa, clara si precisa, previzibila si predictibila, iar altele contravin dispozitiilor constitutionale.

Deoarece reglementarea vizeaza limitarea si chiar eliminarea migratiei politice a alesilor locali, seful statului crede ca este nevoie de o redactare clara, precisa a modificarilor care sa nu lase loc la interpretari si care sa respecte prevederile constitutionale.

Astfel, Basescu crede ca legea ar trebui sa specifice mai clar cind inceteaza calitatea de consilier local sau judetean, modul in care se pierde calitatea de membru al partidului sau organizatiei, ca si la incetarea calitatii de primar prin demisia din calitatea de membru al partidului politic sau organizatiei minoritatii nationale pe a carei lista a fost ales.

Tot marti, Basescu a cerut Parlamentului sa reexamineze OUG privind sanctionarea faptelor de coruptie. Seful statului considera ca Legea trimisa spre promulgare contine reglementari contradictorii. Mai intai, este dispusa respingerea OU 124/2005, iar apoi sunt prevazute modificari ale unor articole ale acesteia

Totodata, OU 124/2005 privind modificarea si completarea Legii nr.

78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie respinsa introducea noi incriminari in domeniul infractiunilor asimilate celor de coruptie - diminuarea intentionata a valorii bunurilor persoanelor juridice la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar, respectiv in cadrul

actiunilor de executare silita, reorganizare ori lichidare judiciara.

Deoarece faptele respective au fost expres calificate ca fiind infractiuni asimilate coruptiei, respingerea Ordonantei ar face imposibila incadrarea acestora in randul faptelor de coruptie si, pe cale de consecinta, ar diminua nejustificat competenta Directiei Nationale Anticoruptie in ceea ce priveste cercetarea lor, considera Presedintia.