Viitorul industriei auto par a fi masinile ieftine. Dupa ce Dacia Logan a reusit sa creeze o bresa semnificativa in piata din Uniunea Europeana, piata recunoscuta pentru pretentiile sale, e rindul chinezilor sa incerce asaltul decisiv. Cu masini de serie la preturi incredibile, pe gustul multor europeni incintati de economiile realizate in acest mod.

Dar Europa si-a luat deja masuri de precautie solide in fata amenintarii asiaticilor. Este vorba despre impunerea unor standarde de calitate si, mai ales, de siguranta; pina acum, automobilele ieftine produse in China nu au reusit sa le treaca.

Si cu atit mai putin reuseste cea mai ieftina masina din lume, un adevarat „Lastun” in varianta indiana, al carui pret umple de rusine pina si un scuter mai acatarii.

Exista insa marci asiatice care se lupta pentru pozitii fruntase in clasamentele vinzarilor din Europa. Una dintre este Kia, din Coreea de Sud, care ameninta sa detroneze rivala Toyota.