Guvernul a aprobat miercuri preluarea de catre Daewoo Automobile Romania, societate apartinand statului roman, a pachetului de 51% din actiunile detinute la aceasta societate de concernul sud-coreean Daewoo Motor Company Ltd.

Statul roman devine, astfel, proprietar unic al acestei societati, pe care o va scoate la privatizare, imediat dupa publicarea Ordonantei de Urgenta in Monitorul Oficial, a anuntat premierul Calin Popescu-Tariceanu.

„Dupa publicarea Ordonantei de Urgenta in Monitorul Oficial vor incepe imediat procedurile de vanzare a pachetului majoritar catre un investitor care sa vina cu proiecte de anvergura, pe termen lung si care sa aiba dimensiune necesara integrarii intr-un procent cat mai mare al produselor fabricate la Craiova pe piata romaneasca”, a declarat Calin Popescu-Tariceanu.

Principalul obiectiv al statului in privatizarea Daewoo este transformarea acestui proiect in unul de succes, dupa modelul uzinelor Dacia de la Pitesti, a mai spus primul-ministru.

La data de 30 august 2006, oficialii romani si reprezentantii companiei sud-coreene Daewoo au semnat contractul de transfer de actiuni si tranzactie asupra creantelor intre Daewoo Motor Coreea si Daewoo Automobile Romania.

Valoarea contractului prin care statul a redevenit proprietar al Daewoo Automobile Romania a fost de 60 de milioane dolari, din care 50 de milioane dolari ca pret al actiunilor achizitionate de la societatea coreeana, iar restul de zece milioane dolari pentru stergerea tuturor datoriilor uzinei din Craiova.

Ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres, a declarat la acea data ca „in prezent, Daewoo Automobile Romania S.A. Craiova lucreaza, are contracte si licente de fabricatie si intentioneaza sa lanseze un nou model de automobile in urmatorii doi ani, pentru a se mentine pe piata”.

Statul intentioneaza sa vanda fabrica unui investitor strategic. Numele vehiculate care ar putea prelua Daewoo Automobile Romania sunt General Motors, Ford, Renault-Nissan si Chery Automobile din China.