Compania Auto Rom a lansat miercuri doua noi modele Mercedes-Benz: Clasa CL si Clasa GL. Noul model cu doua usi combina design-ul carismatic cu o tehnologie avansata pe care nicio alta marca nu o poate oferi, in timp ce spatiul si confortul tot-terenului sunt intalnite de obicei intr-o limuzina de lux fara sa afecteze robustetea si trainicia de care are nevoie pentru teren accidentat.

Clasa CL vine cu doua motorizari puternice, una cu opt si una cu doisprezece cilindri. Fiecare dintre ele este superioara variantei vechi, cea cu opt cilindri castigand aproape o secunda la acceleratia de la zero la o suta de kilometri pe ora. Adica de la 6,3 secunde in trecut, acum are nevoie doar de 5,4. La varianta in doisprezece cilindri accelerarea se face in 4,6 secunde in loc de 4,8.

Noul CL este ceva mai mare decat vechiul model. Este lung de 5.065 milimetri, lat de 1.871 milimetri si inalt 1.418 milimetri. Adica este cu 75 de milimetri mai lung, 14 milimetri mai lat si 20 de milimetri mai inalt decat predecesorul sau, care se transforma in spatiu in plus pentru toate cele patru locuri din masina.

Modelul GL este primul vehicul SUV “full size” fabricat de prestigiosul producator german. Spatiul si confortul tot-terenului sunt intalnite de obicei intr-o limuzina de lux, explicatia fiind ca principala piata vizata de acest model este cea americana, mai precis segmentul “upper premium”.

Noua Clasa GL a plecat de la toate standardele care definesc in prezent categoria “SUV de lux” si le-a urcat pe alte cote, fara a face compromisuri. Vorbim in principal de rafinarea extrema a confortului interior, insa asta fara sa afecteze robustetea si trainicia de care are nevoie pentru teren accidentat.

Sunt calitati pe care le-a preluat de la legendarul ei precursor, “G-Klasse”. O filiatie indicata si de denumire - de acolo venind G-ul din numele “GL-ului”.

Gama de motoare are patru noi variante. Toate motorizarile diesel cu injectie directa respecta normele de emisii Euro4.

Noul motor V8 diesel, cu turbine cu ajutaj variabil, ofera si mai mult “nerv” GL-ului: cuplu maxim de 700 Nm si o crestere a puterii la modelul GL 420 CDI de la 250 la 306 cai putere. Sporirea cailor putere e in principal consecinta celei de-a treia generatii a sistemului de injectie common-rail de inalta presiune.

Modelul GL 500 4MATIC poseda 388 de cai sub capota, lucru simtit mai ales in acceleratia de la 0 la 100 kilometri pe ora in 6,5 secunde. Viteza maxima a acestui model este limitata electronic la 240 km/h.

Consumul cu care vin aceste performante de varf este in jur de 13,9-14,1 litri la suta de kilometri.

Pentru cei ce il vor scoate de pe sosea, noul GL poseda pachetul mecanic Off-Road Pro ca dotare standard, care in modul “tot teren” ofera o garda la sol de 307 milimetri. Tot pentru off road, controlul tractiunii este dublat si de sistemul 4ETS, in care osia fata este echipata si cu un diferential electronic, cu ajutorul caruia masina ramane oricand controlabila.