Videanu vrea sa scoata din circulatie masinile mai vechi de 30 de ani

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Joi, 11 ianuarie 2007, 0:00

Cine nu vrea sa scape de rabla, va trebui sa isi ascunda masina de Politie
Foto: autof1.ro

Primarul Capitalei, Adriean Videanu, vrea sa interzica circulatia in municipiul Bucuresti a mijloacelor de transport cu grad de poluare peste un anumit nivel. Videanu a lansat in discutie publica un proiect de hotarare care se refera la masinile construite in urma cu treizeci de ani, al caror acces in capitala ar putea fi interzis.

Proiectul are ca scop "reducerea poluarii generale in Bucuresti, in conformitate cu recomandarile Uniunii Europene, si vizeaza in principal interzicerea circulatiei autovehiculelor de tip RABA in Capitala", informeaza Biroul de presa al Primariei Capitalei intr-un comunicat.

“Vom incerca sa interzicem patrunderea in Bucuresti a acelor utilaje (vestitele rabe) de 30-40 de ani care polueaza excesiv Bucurestiul.

Desigur, vom da o perioada de timp, astfel incat agentii economici proprietari ai unor astfel de mijloace de transport sa se poata conforma, dar va trebui sa se stie ca intr-un timp limitat - o jumatate de an sau un an - nu vor mai putea avea posibilitatea sa intre in Bucuresti cu mijloace care polueaza excesiv.

De regula, persoanele juridice, nu persoanele fizice trebuie sa stie ca e nevoie sa-si modernizeze parcul auto daca vor sa functioneze in Bucuresti”, a declarat Primarul Capitalei.

Controalele vor fi realizate, cel mai probabil, prin sondaj de catre Serviciul de Circulatie al Politiei Rutiere, cu care Primaria urmeaza sa aiba discutii.



















101 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    sa se duca in p.... lu (Joi, 11 ianuarie 2007, 19:37)

    tudor vadim [anonim]

    masa !

    Da a inebunit !!! o sal arestam cum am facuto la acei de la gazeta ,dupa grati,ori la stadion cu el!!

    In majortate io si colegii me -i detinem volga BRAND,astea sau constrit in rusia mama, tara ca cu cele mai performate masini ai lumii.
  • 0 (0 voturi)    
    fiare vechi (Joi, 11 ianuarie 2007, 19:39)

    MATEI MIRCEA [anonim]

    Avand in vedere gradul mare de poluare la nivelul planetei,faptul ca murim pe capete din cauza toxinelor emanate la toate nivelurile, iar planeta se afla dupa cum bine vedeti in continua incalzire cerinta d-nului Videanu este de fapt o necesitate, care se impune la nivel national si chiar mondial.Ii doresc sa aiba succes si sprijin din partea tuturor celor care gandesc spre binele nostru a tuturor.Matei
  • 0 (0 voturi)    
    luati-va biciclete, fratilor (Joi, 11 ianuarie 2007, 20:11)

    sempere [anonim]

    Propun Primariei Capitalei un program istet de educare a populatiei - sa dea la schimb pentru fiecare rabla numai buna de aruncat la fier vechi cate o bicicleta!
    Poate asa vom avea un numar suficient de biciclisti care sa ii convinga pe ceilalti ca asta e cel mai bun mod de a circula sanatos si nepoluant in Bucuresti. De ce vest-europenii pot si noi nu.
  • 0 (0 voturi)    
    Mica publicitate: primar democrat discriminez pe rupte (Joi, 11 ianuarie 2007, 20:15)

    MoLoZ [anonim]

    Spun inca din primul rand ca sunt impotriva poluarii de orice fel si nu am Raba! Dar una e sa incerci sa reduci poluarea si alta este sa discriminezi!

    Zice dom' primar: "Vom incerca sa interzicem patrunderea in Buc a acelor utilaje (vestitele Rabe) de 30-40 de ani care polueaza excesiv Bucl."
    Ce vorbiti dom' primar, la baza inginer de automobile rutiere?!?

    Pai n-am inteles prea bine: va luptati cu Rabele si Saviemurile, cu anii de fabricatie sau cu poluarea!?!? Iar incepem cu legi d'alea cu anii de fabricatie si marci!?! Legea buna este general aplicabila. Nu se fac legi pentru cazuri particulare....

    In loc sa faceti cumva sa masurati poluarea efectiva produsa de orice sursa si sa interziceti DUPA ce ati stabilit ca polueaza (inclusiv autovehicule noi, daca este cazul), trageti concluzia ca orice autovehicul mai vechi de n ani e imposibil sa nu polueze.
    Motorul e piesa de schimb, ... ce facem daca unu' isi schimba motorul unei "rable" si-i pune motor Euro 4?!? La camioane e mai ushor sa schimbi parti componente, astea sunt cu sasiu, dupa cum ati aflat pe la cursurile din anul III...

    Si oare 3 turisme de 30 de ani nu polueaza cat o Raba de 30 de ani?! (N.B. - turismele au motoare cu benzina in general, care polueaza mai mult decat motoarele Diesel la aceeasi capaci. si tehnologie de fabricatie). Pai atunci de ce sa nu fiti consecvent si sa interziceti si turismele dupa acelasi criteriu!?
    Sa fie oare din cauza ca turismele implica prea multi votanti in timp ce pers. juridice sunt putine si au doar cativa actionari care vor fi afectati?!

    Un singur caz de discriminare sa existe si este deja prea mult!
    Dom' Primar, democratia are la baza lipsa discriminarii. V-ati incurcat, da' n-o sa picati examenu' pentru asta. Hai, ca stim ca puteti!

    PS: Banuiesc ca in viitor se va ajunge sa se instaleze aparatura pe fiecare auto care sa masoare poluarea efectiva si astfel sa se termine cu carpelile astea de reglementari cu ani de fabricatie si cap. cil.
  • 0 (0 voturi)    
    P R I N C I P I U (Joi, 11 ianuarie 2007, 20:28)

    MoLoZ [anonim]

    Trebuie sa intelegem ca "este interzis sa interzici".

    POLUAREA NU TREBUIE INTERZISA! Este just si acceptat chiar si de catre poluatori principiul "Ce strici - platesti de nou".

    In unele cazuri va ajunge sa fie atat de scump sa poluezi incat poluarea va disparea "de la sine". Dar daca un cetatean (egal in drepturi cu fiecare dintre noi) are o pasiune sa mearga cu o Raba si e dispus sa plateasca pentru stricaciuni (asupra mediului), .... de ce sa-i interzici?!?

    Trebuie sa ne concentram pe incalcarea drepturilor altora (si plata reparatiilor catre cei afectati), nu pe tirania majoritatii care poate impune orice interdictie. Cu asta se ocupa democratia.
  • 0 (0 voturi)    
    S.O.S - BUCURESTI (Joi, 11 ianuarie 2007, 21:34)

    Asociatia ECO-EUROPA [anonim]

    S.O.S - BUCURESTI
    Asociatia ECO-EUROPA atrage atentia si solicita dezbatere publica asupra fenomenului de poluare (intoxicare) excesiva la care sunt supusi locuitorii bucuresteni prin inhalarea (involuntara) zilnica de cantitati uriase de noxe auto (emisii carbogazoase cancerigene) produse de traficul auto suprasaturat si “scapat de sub control” din Bucuresti. Anual se adauga apoximativ cate 150 - 200.000 de noi automobile in Bucuresti pe aceiasi infrastructura proiectata acum 20 de ani pentru un nr de 200.000 de automobile. Bucurestiul a devenit capitala fumului, nervilor (din cauza uriaselor ambuteiaje din intersectii), capitala zgomotului si vibratiilor (uzura parcului auto din Bucuresti depaseste 7 ani,), capitala supraaglomerarii si lipsei de spatiu (confortul - toate trotuarele marilor bulevarde din Bucuresti sint ocupate de automobile stationate sau parcate), capitala benzinarilor auto (intalnim “aroma” combustibililor auto in medie la fiecare 300 m in Bucuresti), capitala garajelor auto betonate pe spatiul verde din spatele blocurilor de locuinte (avem cam peste 100.00 de astfel de garaje neautorizate care ocupa peste 1.000.000 mp in Bucresti)...Toate acestea pe fondul reducerii drastice (peste 2/3) a zonelor verzi din Bucuresti (in 1989 aveam 37 milioane mp de spatiu verde si acum mai avem sub 13 milioane mp) Cele doua milioane de locuitori ai Bucurestiului inspira zilnic resturile gazoase cancerigene ale celor aproximativ 1,5 milioane de automobile din trafic, cu tot cu cele aflate in tranzit sau venite pentru aprovizionare. Comparativ, in 1990 aveam 136.000 auto inregistrate pe aceiasi infrastructura si cam acelasi nr de locuitori.
    Aproape 40% din automobilele care circula in Bucuresti functioneaza inca pe baza de benzina cu plumb....Cam un Kg de plumb pe an este eliminat de fiecare masina. In UE benzina cu Pb a fost interzisa de 10 ani...Mai nou fiecare al saptelea copil din Bucuresti sub 18 ani suferea de astm.
  • 0 (0 voturi)    
    suflu nou (Joi, 11 ianuarie 2007, 23:00)

    monica L [anonim]

    ma bucur ca a reaparut, cu suflu intinerit, cu idei noi, cu pofta de munca, printre noi, cetatenii Bucurestiului al carui primar general este (?) Hirburi, la fiare vechi sau la muzeu cu voi, parcari aiuristice, in laturi, a venit Videanu...
  • 0 (0 voturi)    
    Dar daca masina are 31 de ani si are instalatie pe GPL (Joi, 11 ianuarie 2007, 23:48)

    Popescu [anonim]

    CRETINULE!!!Ba Primar retardat ce esti!!!Pai de exemplu o masina pe GPL este mai putin poluanta decit cea mai buna masina pe motorina sau benzina.
    DE exeplu ai putea veni cu ideea ca haimanale si hoti din Alinata DA sa fie impuscati sau tinuti in casa in custi pentru maimute portocalii!!!!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Dar daca masina are 31 de ani si are instalatie pe GPL (Vineri, 12 ianuarie 2007, 0:00)

    Popescu [anonim]

    CRETINULE!!!Ba Primar retardat ce esti!!!Pai de exemplu o masina pe GPL este mai putin poluanta decit cea mai buna masina pe motorina sau benzina.
    DE exeplu ai putea veni cu ideea ca haimanale si hoti din Alinata DA sa fie impuscati sau tinuti in casa in custi pentru maimute portocalii!!!!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    RE: Asociatia ECO-EUROPA (Vineri, 12 ianuarie 2007, 1:22)

    MoLoZ [anonim]

    Domnii de la asociatie aplica pe noi ce au citit dansii prin manualul zeului lor Kotler la pag.273. Amesteca o suma de lucruri adevarate cu o suma de vrajeli ieftine ca sa ne induca imagini familiare noua si intr-un final sa le dam dreptate in mod inconstient.
    Incheiera cu copii cu astm este de mare exceptie si de imensa incarcatura emotionala. Vaaaaai, aceste cuvinte ne doare!

    Domnilor, pentru glume d'astea m-au dat afara de la gradinitza!

    Avem dupa cum urmeaza:
    1) De unde v-ati ales sursele (1.000.000 mp ocupati de garaje, 40% auto folosesc benzina cu Pb, 1/7 din copii bucuresteni sufera de astm, etc). Pareti foarte docti invartind aceste date, dar fara surse sunteti, cu parere de rau, doar sarlatani.

    2) Cum a fost proiectata infrastructura acum 20 de ani, cand sunt 17 ani de la Revolutie!?!

    3) Uzura parcului auto nu se masoara in ani.

    4) Masinile de pe trotuarele din Bucuresti nu sunt "stationate" sau "parcate", decat ca exceptii. Cititi Art.63, 72 din OUG195/2002 Republicata

    5) Cum ati calculat dumneavoastra ca un parc cu mai putine autovehicule vechi dar mai poluante emite mai multe noxe decat un parc cu mai multe autovehicule mai noi dar mai putin poluante?! Nu zic ca n-o fi asa, dar trebuie studii, calcule, ... nu concluzii trase dupa bunul simt comun. Acesta inseala dom'le!

    6) Locuitorii Bucurestiului sunt supusi la poluare excesiva de catre cine? De catre demonii rai cu autoturisme?! Pai aia sunt tot ei! Mama lui de paradox! :o)))

    7) Cu reducerea zonelor verzi sunt de acord ca s-a intamplat si ca e foarte rau. De restu', ... in portbagaj si la padure, la iarba verde cu dvs......

    Asta-i! Jos!
  • 0 (0 voturi)    
    Taxe mari pentru posesorii de rable (Vineri, 12 ianuarie 2007, 4:14)

    Prea_multe_rable_in_Bucuresti [anonim]

    E clar ca in Bucuresti sunt PREA MULTE masini si vor fi din ce in ce mai multe. Macar interzicerea circulatiei harburilor sau taxarea lor semnificativa ar fi de bun simt. Dupa ca si-a pus in cap posesorii sicrielor pe roti Vid-eanu a dat inapoi. Daca vrei masina intr-un oras mare trebuie sa platesti si taxe...vezi Londra etc
  • 0 (0 voturi)    
    eu ce fac acuma? (Vineri, 12 ianuarie 2007, 7:05)

    mack [anonim]

    Am un Mercedes din 1949,sitrebuie sa vin la expozitia masinilor de epoca.Am inteles ca dom Videanu o sa o ma mendeze ca poluez Bucurestiul.Problema mea e ca am fost in Elvetia (care este rea de tot in materie de poluare)si nu am avut nici o problema.Si mai am si niste papuci din `40 alui tata socru cu aia am voie sa vin?
  • 0 (0 voturi)    
    Videanu... (Vineri, 12 ianuarie 2007, 8:46)

    Catelu [anonim]

    Videanu asta e idiot?! Cate masini mai vechi de 30 de ani circula prin bucuresti? Fumul il fac rablele de autobuze fabricate de Rocar acum 10 ani. Iar daca ar pune o limita de vechime ar insemna sa incadreze Dacia 1300, Honda, Lada si BMW in exact aceeasi categorie.
    Eu cred ca Videanu se plictiseste si ca sa arate ca face totusi ceva pentru banii pe care ii ia mai are cate o initiativa din asta.
  • 0 (0 voturi)    
    dar autoturismele de epoca? (Vineri, 12 ianuarie 2007, 9:56)

    jo [anonim]

    Ce va fi insa cu autovehiculele de epoca?
  • 0 (0 voturi)    
    D-nul Videanu nu stie! (Vineri, 12 ianuarie 2007, 12:33)

    Andy [anonim]

    Domnule Videanu,
    Decat sa cheltuiti niste bani aiurea ca sa organizati puncte de colectare a taxelor de poluare de prin Bucuresti sau sa interziceti circulatia masinilor vechi, mai bine faceti un lucru mult mai simplu:
    Se pot face filtre care sa verifice ca masinile corespund normelor de fabricatie cu ajutorul Politiei Rutiere si a RAR. Toata lumea stie ca ITP-ul se poate lua si cu o spaga mica si in felul acesta o masina cu EURO 2 sau 3 (sau 4 sau 5....), daca are catalizatorul distrus polueaza la fel de mult ca o Dacie 1300 (mai ales daca e vb de o masina cu motor de 2-3 litri).
    Deci in loc sa aberati, va rog sa APLICATI LEGEA!

    Si inca o intrebare:
    Nu nea-ti spus ce anume o sa faceti cu banii astfel colectati??!!Inca o vila?
  • 0 (0 voturi)    
    Videanu vrea sa scoata din circulatie masinile mai vechi de 30 de ani (Vineri, 12 ianuarie 2007, 18:10)

    Alin Neculai [anonim]

    Dar in vara trecuta cand a cumparat autobuze de ce nu a cumparat autobuze ce merg cu hidrogen la fel cum a facut primaria Londrei? Din cate imi amintesc s-au comandat autobuze diesel (care polueaza cel mai mult atat aerul cat si fondul fonic). Cati copaci s-au plantat in ultimii doi ani in Bucuresti? Cu cat s-a marit spatiul verde in Bucuresti in ultimii doi ani? Cum s-a imbunatatit transportul in comun in ultimii doi ani pentru ca multi dintre noi sa alegem aceasta cale masinii personale? Domnul Videanu s-a urcat vreodata la ora 8 dimineata in tramvaiul 41 venind dinspre Drumul Taberei?
    Lasand toate aceste probleme la o parte ideea in sine e buna dar problema se pune prost. Vrem sa nu avem poluare si sa distrugem masina care o are de o viata nea Vasile (care acum e pensionar)? Sa-i dam o compensare. Sa-i oferim o solutie.
  • 0 (0 voturi)    
    al dracu de porc ! (Vineri, 12 ianuarie 2007, 20:04)

    marius george [anonim]

    eu am masina 2004,deci nu ma incadrez,dar nu mi se pare normal ce vrea porcul ala.pai cand au defrisat spatiile verzi din bucuresti peste tot pe unde mai erau nu s-au gandit la poluare.problema e ca nu poate porcul sa treaca in viteza cu girofaru pornit prin oras,din cauza aglomeratiei.a incercat cumva sa redea bucurestiului ceva din spatiile verzi defrisate ,sau unde se poate sa creeze altele noi ?
  • 0 (0 voturi)    
    In atentia asociatiei ECO-EUROPA (Sâmbătă, 13 ianuarie 2007, 0:49)

    CM [anonim]

    Alo domnilor, benzina CU PLUMB nu se mai fabrica in Romania de mai bine de 2 ani ! V-am mai vazut debitand aceasta prostie la un post de televiziune acum cateva zile.
    Despre ce aberati acolo ? Sunteti specialisti spuneti ?

    Mai studiati deasemenea (mai bine) si panourile electronice care monitorizeaza noxele din oras. 99% din timp arata valori normale. Cred ca de fapt doriti si dvs. o felie din nesfarsitele taxe pe care le platim din greu pentru acest guvern.

    Nu am auzit deloc sa va plangeti insa de praful din oras, adevaratul motiv al poluarii in Bucuresti, praf facut in mare parte de betonierele care construiesc de zor vilele "elitelor".
  • 0 (0 voturi)    
    pe cine deranjeaza "rablele"? (Sâmbătă, 13 ianuarie 2007, 23:03)

    Vlad [anonim]

    Daca strabati Bucurestiul dela un capat la altul nu vei mai intalni decat 1 sau 2 OLTCITURI sau DACII vechi. Pur si simplu posesorii lor nu au bani de benzina. Amarastenii, pensionarii nu utilizeaza masina decat in cazuri extreme sau pentru a face un drum la tara la "bunica". Din fericire nu fac parte din aceasta categorie mereu oropsita. Adevarul este ca inca nu toti potentatii si-au cumparat elicoptere astfel ca au impresia ca se incurca in trafic de "harburi". SA LE TRIMETEM LA GUNOI! SA NU NE MAI INCURCE DRUMUL CATRE UN VIITOR LUMINOS IN UE!. Si ce daca omul moare cu zile in casa asteptand "salvarea" si ar vrea sa-si duca in disperare de cauza singur copilul la spital? Nici o problema, un bolnav mai putin!
  • 0 (0 voturi)    
    rabla poluanta (Vineri, 19 ianuarie 2007, 13:46)

    badita florian [anonim]

    am o bascula RABA de 16 t .ce sa fac cu ia daca nu mai ma lasa videanu sa circul cu ia ?
    imi da alta nepoluanta sa lucrezcu ia? SI DACA VAND CASA SA CUMPAR UNA NOUA AM LOC DE ELENA UDREA SA MUNCESC UNDEVA ?
    daca stau bine si imi aduc aminte pe unde am carat nisip si moluz tot la vilele lor am lucrat . acum nu mai sunt bune?majoritatea tot cu rabe sau facut. si daca ne uitam bine prin bucuresti sau in alte localitati cate rabe mai sunt si cate masini mici sunt?

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version