Interviu HotNews.ro

Lucian Georgescu: ''Fabulospirit nu este un slogan, ci un template de comunicare''

de C. Pantazi     HotNews.ro
Duminică, 4 martie 2007, 0:00

Lucian Georgescu, creatorul ''Fabulospirit''
Foto: HotNews.ro








Documente:
Georgescu despre Fabulospirit
(04.03.2007) WAV
Publicul-tinta pentru campanie
(04.03.2007) WAV

A creat un concept care a inflamat repede presa. Fabulospirit ca marca a Romaniei. I-au sarit in cap multi, si tot multi i-au luat apararea. Cititorii HotNews.ro au comentat la greu conceptul propus de el. E vorba despre Lucian Georgescu, boss-ul agentiei GAV Scholz & Friends, care explica in premiera despre ce e vorba in propozitie.
Cum s-a ajuns la Fabulospirit, ce inseamna Fabulospirit, care e publicul tinta pe care il vizeaza. Ce e cu cei 110.000 de euro primiti pentru acest concept si cum a ajuns sa lucreze cu Ministerul Afacerilor Externe, dupa ce a facut si o parte din campania pentru Sibiu - capitala europeana.


Vezi cateva POSIBILE executii. Sint doar demouri conceptuale pentru non-commercial release

HotNews.ro: Cum ai ajuns sa lucrezi cu MAE?

Lucian Georgescu: GAV Scholz&Friends a avut o inteferenta cu MAE lucrand pe proiectul Sibiu-capitala europeana, in sensul ca in acest proiect am avut evenimente in context diplomatic: ambasade, Parlamentul European. Acesta a fost contactul si momentul in care au inceput sa ma vada si sa ma cunoasca.

Ei stiau cine suntem: o agentie cu capital 100% romanesc, afiliata la o retea de agentii europene.

Apoi, la finalul lunii octombrie 2006, am fost invitati la MAE si am facut o prezentare de credentiale pentru campania de imagine ocazionata de aderarea in UE. Ni s-a dat un brief foarte simplu, de o pagina, si ni s-a propus sa elaboram o platforma de comunicare pentru o viitoare campanie.

Era evident ca noi trebuia sa venim repede cu o pozitionare, pentru ca brieful spunea „e aderarea in 2007 si trebuie s-o comunicam pozitiv”, si sa mergem in ideea comunicarii spiritualitatii, culturii.

HotNews.ro: De ce GAV Scholz&Friends?

Lucian Georgescu: E adevarat ca nu suntem o agentie mare, dar nu suntem nici una de garsoniera. Noi facem parte dintr-o retea de agentii care vinde colsultanta, creativitate - in general creier. Ca exemplu, printre campaniile Scholz&Friends se numara campania „Germany - land of ideas”.

HotNews.ro: Care este valoarea contractului cu MAE si care sunt termenele stabilite?

Lucian Georgescu: A fost vorba despre un contract de consultanta, platit de MAE cu 110.000 de euro. A fost plata pentru agentie.

E vorba despre o echipa de aproape 12 oameni, aici fiind inclusi eu, Marius Rosu - directorul de creatie, Minoru Isobe - concept writer si om de strategie, precum si consultanti din Franta, Germania si o echipa de coordonare din partea retelei Scholz&Friends.

In ceea ce priveste termenele - in octombrie a fost intalnirea, brieful a fost in noiembrie, si a trebuit sa facem o prima predare de dosar de consultanta pina la finele anului 2006.

Repet, contractul nostru a fost doar pentru consultanta. Pentru realizarea si implementarea campaniei, MAE va realiza o alta licitatie, la care vom participa si noi. (n.n. - purtatorul de cuvant al MAE, Corina Vintan, a anuntat ca MAE a cerut fonduri de 5 milioane de euro pentru realizarea acesteia).

HotNews.ro: Cum s-au derulat apoi lucrurile; cum ati ajuns la Fabulospirit?

Lucian Georgescu: Am avut o prima etapa de documntare, foarte importanta. Am colaborat cu retetaua Scholz&Friends si am primit din toate tarile din retea strategia si analiza strategiilor folosite in tarile respective, precum si spoturile folosite.

Am avut patru concepte initiale, patru scenarii, pe care incet-incet le-am dus priun eliminare la unul singur. Iar pe acesta l-am dus intr-o formulare finala care a insemnat: slogan, un logo (o identitate vizuala), niste linii stilistice de dezvoltare, ghidul conceptual prin care el se putea dezvolta pe diferite canale media - print, AV.

Nu in ultimul rind am facut sugestii privind mixul de comunicare, precum si o periodizare de principiu (un ghid de comunicare).

HotNews.ro: Ce ati facut, de fapt, pentru MAE?

Lucian Georgescu: Noi am facut o consultanta si o platforma de comunicare. Stiu ca poate unora le par vorbe goale, dar am sa precizez inca o data ce inseamna asta: noi am construit o rama, un template, si noi credem ca rama numita Fabulospirit e buna pentru ca poate ingloba mai multe lucruri. Un exemplu: pun rama Fabulospirit si spunem ca acum facem o campanie despre vinuri. Deci am construit o platforma de comunicare.

De aici incolo urmeaza campaniile, bugetele mari, milioanele in baza carora se construiesc povesti - fie si sectoriale. Deocamdata, ele nu sint sectoriale, ci foarte generale, pentru ca MAE face o propaganda foarte generala, spre deosebire de ANT (care face campanii de promovare a Deltei, Bucovinei), de Ministerul Culturii (care promoveaza Sibiul). MAE trebuie sa vorbeasca la modul general despre toate.

Tot ce a facut MAE a fost sa arunce un balon in curte. Sa vedem cine il baga in poarta.

HotNews.ro: Ce vrea sa comunice Fabulospirit?

Lucian Georgescu: In primul rind, Fabulospirit nu este un slogan. El este ce numim o linie, un text, o verbalizare, a carei functie extrem de practica este un site. Totul se termina cu www.fabulospirit.ro. Care se vrea un portal de comunicare. El e un slogan in sine, e ca si cum ai spune „Fabulospirit Romania”.

Un exemplu: cind se face marketing de cinema, se „Coming soon in Europe” si ti se sa site-ul filmului. Intri pe site si vezi ceva teasing, care te incita. Asta este si ideea.

In primul rind, este un loc in care vrem sa grupam povesti de succes ale spiritualitatii romanesti. Nu stim citi bani vor fi acum, peste o luna, peste zece ani in comunicarea televizuala. Nici nu stiu cum va continua aceasta comunicare.

Si atunci vom merge foarte mult pe net, asta este o recomndare pe care o facem, pentru ca ne intereseaza foarte mult o anumita categorie de public, care creste si se formeaza acum.

N-o sa putem schimba perceptia germanului de 70 de ani. Nu ma interesaza. E un om conservator, nu-si mai schimba opinia. Ma intereseaza o generatie care a trecut de cliseele astea, care habar n-are de razboiul rece, de revolutia romana. Astia se uita in viitor. Si-atunci vin pe o zona spre care acestia se duc si spun niste povesti de succes.

Tot conceptul e ca un concept de marketing de cinema, in care un producator gigantic care face de 2000 de ani povesti de succes (Brancusi, Coanda, Nadia) imi spune o noua poveste: New across Europe. Asta este Fabulospirit.

Sloganul nu este finalizat, nu e batut in cuie. Pentru ca sloganul este dupa mine A New Story about Succes. Acesta e sloganul, asta e ce lumea n-a inteles, si nu a inteles pentru ca nu a fost detaliat.

Un producator de mare succes vine sa ne spuna o noua poveste de mare succes, acum ca tot am intrat in Europa. Iar Fabulospirit e piatra de temelie care tine toata chestia asta.

HotNews.ro: Iar termenul in sine ce inseamna?

Lucian Georgescu: Termenul Fabulospirit este polisemantic. Are si „Fabula” in el (nu in sensul de fabulatie neaparat). Al doilea cuvint (spirit) e foarte clar. Nu are nimic de-a face cu alcoolul, cu distilatul, asa cum am vazut ca a fost luat in bascalie.

Iar ingemanarea celor doua imi da un al treilea termen: „fabulos”. Fabulos e tot ce se intimpla in Romania. Fabulos e si modul in care ne prezentam, pentru ca noi romanii ne vindem foarte bine cand suntem fata in fata cu un strain. Spunem „daca vii la mine, sa vezi ce brinza avem, ce tuica avem”.

Acesta e fabulospirit. Numai ca din tot acest fabulospirit, noi, ca oameni de propaganda, extragem povestile de succes, varfurile pozitive.

HotNews.ro: Ce reactii ai avut din breasla publicitarilor?

Lucian Georgescu: Reactiile se vad in revista presei. Prima reactie a fost una superficiala si partial justificata prin modul in care a fost comunicata initial ideea - nu s-a stiut cum s-a ajuns aici. Pe de alta parte, as avea mici semne de intrebare si o doza de scepticism fata de cei care s-au antepronuntat.

Pentru ca un adevarat profesionist nu da un verdict pina nu stie exact despre ce-i vorba.

Au fost chiar si in acest cazuri voci care au spus „stai ca parca-i ceva acolo”. Sigur ca in mod normal s-au vindut lucrurile negative si inflamate, pentru ca asta vinde. Ulterior, am primit telefoane de la oameni precum Aneta Bogdan (n.n. - Managing Partner la agentia de branding Brandient), care au spus ca e ok.

Dupa ce lucrurile au inceput sa se inteleaga, tunurile au fost mutate de pe concept in sine spre zona financiara, catre licitatia prin care am ajuns sa facem noi. S-a facut bascalie fara sa se stie cine e GAV-Scholz&Friends, fara a spune ca noi am facut in ultimul an singura campanie de imagine a Romaniei (n.n. - campania pentru Sibiu).

HotNews.ro: Ce vectori de imagine vezi pentru acest tip de comunicare?

Lucian Georgescu: Reamintesc ca Fabulospirit e o rama, care poate include inclusiv simboluri obiectuale, turistice, fiind practic declinabil la infinit. Putem avea ca vectori Sapinta, Pelesul, Sibiul.

Putem numi si oameni. Cioran e Fabulospirit si pariul meu e sa ajunga sa fie vazut ca un filosof roman, nu ca unul francez. Nu vreau insa sa fac o lista, un inventar: prima femeie parasutist, inventatorul stiloului etc.

In ceea ce priveste oamenii care pot ilustra acest concept, mi-e foarte greu sa ma pronunt. De exemplu eu ii vad pe Balanescu si pe Sukar Collective. Sunt fusion. Asa vad eu si evenimentele care vor sustine aceasta campanie, dar asta e deja o discutie mult prea avansata.

HotNews.ro: Pentru ce perioada de timp era facuta aceasta strategie?

Lucian Georgescu: Brieful era facut in principiu pe un an. Dar cand lansezi un concept, puterea lui e in perenitatea lui. Acest concept trebuia sa poata fi folosit la infinit. Fabulospirit se vrea un concept care sa poata fi multiplicat si executat pe un numar mare de ani. Nu se vrea ca o campanie punctuala.

El era in brief ca o campanie punctuala, dar puterea conceptului sta in dezvoltarea lui ulterioara. Daca el e bun, poate fi o platforma pentru alte campanii tactice: congrese, succese romanesti, sport, tratate. El era gindit ca un template, ca un format.

HotNews.ro: La MAE ati lucrat direct cu ministrul Ungureanu?

Lucian Georgescu: Nu, am lucrat cu Departamentul de Comunicare.















2171 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Ce inseamna.... (Luni, 5 martie 2007, 2:22)

    Sar Castic [anonim]

    ... "template de comunicare"?

    Ce fel de limba e asta?!!!
  • 0 (0 voturi)    
    (Luni, 5 martie 2007, 3:37)

    un nene [anonim]

    nu stiu ce target ar putea gasi acest 'fabulospritz' potrivit.

    Mai lasati-ne cu limbajele alambicate. Bine ca stim de acum cine a tras asta, primind in schimb 100 mii euro
  • 0 (0 voturi)    
    fabulospirit (Luni, 5 martie 2007, 4:03)

    adrian [anonim]

    Domnule Lucian, nu vedeti ca nimeni nu intelege ideea? Suntet orb?
    ca
    Nu vedeti ca nu se simte nici un roman reprezentat de asa zisa reclama de tara?

    Nu vedeti ca ati vorbit mult in interviu si nu ati zis nimic? Eu personal nu am inteles nimic decat ca ati incercat sa pareti un profesionist folosind o sumedenie de expresii si termeni tehnici.

    Vorbiti despre lucruri care nu au nici o legatura cu realitatea.Romania fabuloasa? Da,e fabulos cat de mult se fura din banii publici si cat de multi bani publici se cheltuiesc pe tot felul de prostii printre care si asa numita campanie de "branzing" a tarii.


    Personal as lasa niste copii de gradinita care sa compuna un slogan pt tara noastra.Sunt convins ca ar avea mult mai multa imaginatie..
  • 0 (0 voturi)    
    (Luni, 5 martie 2007, 7:15)

    claudiu [anonim]

    "Prima reactie a fost una superficiala si partial justificata prin modul in care a fost comunicata initial ideea - nu s-a stiut cum s-a ajuns aici. Pe de alta parte, as avea mici semne de intrebare si o doza de scepticism fata de cei care s-au antepronuntat.

    Pentru ca un adevarat profesionist nu da un verdict pina nu stie exact despre ce-i vorba."

    Pentru toti cei carora le dedicati "fabulospritul", ar trebui sa le dati si instructiuni de folosire... pentru ca, nu-i asa, trebuie sa stie cum s-a ajuns aici. Nu conteaza ca nu-i intereseaza...

    La asa MAE, asa impotenti in comunicare. Fabulos tun...

    Luciane, baiatule, tu te auzi ce prostii spui?
  • 0 (0 voturi)    
    - (Luni, 5 martie 2007, 8:16)

    MB [anonim]

    Luciene, draga, exista in limba ROMANA cuvantul model sau sablon. Daca tot vrei sa promovezi imaginea Romaniei eu zic s-o iei incetisor invatand mai intai limba romana si folosind-o. Sloganul e o mizerie.
  • 0 (0 voturi)    
    www.fabulospirit.ro (Luni, 5 martie 2007, 8:39)

    CC [anonim]

    S-a verificat disponibilitatea domeniului? Se pare ca e deja luat de un srl, care probabil va face bani buni sa il ravanda catre MAE.

    Conceptul de comunicare pare interesant. trebuie insa vazute si realizarile si pe urma il putem evalua.
  • 0 (0 voturi)    
    Template de comunicare (Luni, 5 martie 2007, 9:10)

    Frobenius [anonim]

    Cum se materializeaza un template de comunicare "fabulospiritual"?
    Vezi aici:
    http://frobenius20.blogspot.com/2007/03/despre-ce-e-vorba-in-pr opozitie.html
  • 0 (0 voturi)    
    Pune dom,le mana pe o carte, ceva... (Luni, 5 martie 2007, 9:33)

    pinguinul [anonim]

    L-am vazut pe Dl. Georgescu la tv aseara. Ne-a spus de f multe ori ca domnia sa este un specialist in comunicare. Nu am inteles de ce atunci cand vorbea se suia pe D-na Aneta Bogdan si de ce era asa de nervos. As vrea sa-l intreb daca asa se comunica mai bine. Amandoi ne-au explicat ca intelectualii sunt rai si nu apreciaza conceptul lor. Cum ar fi doctorii si fizicienii de exemplu care rad de conceptul lor fara sa fie specialisti.
    In Romania impostura este foarte des intalnita, dar ca peste tot exista si elite ale imposturii, in cazul nostru cei doi.
    Cu alte cuvinte eu fac un produs, lumea zice ca e prost si nu vrea sa-l cumpere si eu tip la ei ca nu stiu ce e bun pentru ca eu sunt specialist.
    Pe scurt, cei doi erau in situatia unui dentist cu dinti cariati si lipsa care iti spune tie ca pacient ca e specialist.
  • 0 (0 voturi)    
    pt 1,2,3,4... VA IGNOR :) (Luni, 5 martie 2007, 9:42)

    aleks [anonim]

    Fratilor,

    Eu cred ca voi nici macar nu ati citit cu atentie articolul.

    Mie mi se pare un inceput bun. Sa vedem si sloganul cum o sa arate. A New Story of Success se pozitioneaza destul de bine intre "o poveste de succes recenta" si "inca un succes in sirul de pana acum".

    Mi se pare ca poate muta accentul de pe prima interpretare pe a doua fara sa-l minta in fata pe occidentalul care se va uita pe site.

    Printurile, desi destul de spectaculoase, parca nu fac conexiunea cu un icon Romanesc. Poate ca ar trebui si un fel de logo vizual pe langa fabulospirit. O chestie mica si desteapta care sa completeze identitatea vizuala a sloganului.

    N-as miza numai pe scris mare ROMANIA, pentru ca este un cuvant cu niste conotatii mai degraba negative in Vest. Chiar si cei tineri, nu sunt stersi pe creier, ci au o anumita imagine indusa de anturaj, familie, cersetori de pe strada etc.

    Misto, asteptam noutati
  • 0 (0 voturi)    
    Romanul e destructiv, ca e mai usor asa... (Luni, 5 martie 2007, 9:49)

    A [anonim]

    M-am uitat peste modele, mi se par destul de ok.
    Am citit interviul, e cool.

    Care e problema daca amesteci cuvinte imprumutate din alte limbi? Da, stiu, si fostul meu prof de romana s-ar supara.

    Vorbind astfel ai sanse mari sa te exprimi in mai putine cuvinte, mai repede si mai clar. Asta presupunand ca receptorul are habar de limbi straine.

    Eu laud Romania peste hotare si incerc sa creez o impresie buna despre romani. De ce voi aruncati cu piatra in cel care spune "template" ? Sunt sigur ca ati putea gasi si ceva constructiv de facut.
  • 0 (0 voturi)    
    fabulatie neinspirata (Luni, 5 martie 2007, 9:59)

    spirt [anonim]

    Din toata risipa de vorbe goale ramane un singur adevar: "Stiu ca poate unora le par vorbe goale,...". Faptul ca o alta "creativa" gaseste cuvinte de lauda nu e nimic nou - nemtii inventasera de taman vreme masinuta de autopropulsare a "creativilor" : "Spune-mi Goethe si am sa-ti zic Schiller".
  • 0 (0 voturi)    
    pt detractorii sloganului (Luni, 5 martie 2007, 10:33)

    aleks [anonim]

    Mai fratilor,

    Cred ca ar trebui inainte sa va pronuntati sa va ganditi poate ca sloganul asta nu va e destinat. Nici voua ca oameni cu identitate romaneasca nici voua ca vorbitori de limba romana.

    Incercati sa nu va mai identificati pe voi insiva in slogan sau in printuri. Nu sunteti voi nici Coanda nici Brancusi. Sa speram ca nici Dracula... apropo.

    Eu cred ca e o forma destul de sugestiva de a comunica despre Romania intr-un fel suficient de interesant.

    Raman la ideea ca totusi forma printurilor este un pic conservatoare. Fabulospirit poate ar trebui sa se identifice cu ceva mai putin sever asa cum pare negrul ala intens pe care scrie ROMANIA. Stiu ca atunci cand vorbesti cu oficiali romani nu trebuie sa li se para ca li se lezeaza demnitatea lor, insa poate ar fi interesant ca o parte dintre printuri sa fie si mai haioase sau in alt caz, mai taioase. In fond, daca-i luati pe Cioran sau pe Gherasim Luca, sau chiar pe Eugen Ionescu, Brancusi, (poate si cei tehnici Coanda sau Palade, nu stiu) au in ei un fel de a fi care-i indeparteaza de solemnitate intepenita si conservatorism.

    Nu-i asta fabulospirit?
  • 0 (0 voturi)    
    inainte la placinte.;.. (Luni, 5 martie 2007, 11:20)

    monica L [anonim]

    Dar inainte de a primi fonduri publice pentru fabulospirit, n-ar trebui o analiza a felului cum a folosit firma GAV, Scholtz & Friends finantarea publica in cazul promovarii programului Sibiu capitala culturala europeana? Chiar o evaluare partiala... macar de cind au inceput sa le intre banutii in cont... deocamdata vad ca operatorii culturali care au cistigat finantari pe proiecte pentru Sibiu isi fac singuri promovarea... ori aceasta felie intra tot in caietul de sarcini al licitatiei...
  • 0 (0 voturi)    
    fabulospirit media/pub/creatie (Luni, 5 martie 2007, 12:19)

    mao [anonim]

    daca vom exporta alimente sanatose si gustoase sau masini sau tehnologie sau haine sau vinurile, ne vor retine strainii si se vor interesa ei sa vina sa faca treaba aici,altfel va fi o vesnica tzeapa cind baietii isi iau comieioane din energie si alte ce vor mai ramine din ce a muncit poporul asta cu biciul pe spate....

    banii aia puteau ajunge la olimpici sau la copiii minune date de stat ministri parlament presedinte premier sau patriarh sau rabin sefdaca mai exista...

    fabulosvrajeala fara rusine cu prosteala maxima si tupeu extrem
  • 0 (0 voturi)    
    Za Big Specialist (Luni, 5 martie 2007, 12:22)

    EccE [anonim]

    Mi se pare putin fortzat sa folosesti "template" ca neologism. Nici macar termen de specialitate nu poate fi considerat, pentru ca nu s-a impus in domeniu (e imprumutat din informatica). Apoi, daca ne dam asa englezitzi, nu as spune a "new story of succes" pentru ca zagrie urechile. Mai degraba A new Succes Story..dar cine suntem noi sa ne pronuntzam in fatza la ditai specialistul
  • 0 (0 voturi)    
    sugestie (Luni, 5 martie 2007, 12:37)

    Emil POP [anonim]

    Pentru Departamentul comunicare din Ministerul Afacerilor Externe

    Desigur, urmeaza tot mai frecvent sa fiti in situatia de a propune si implementa campanii de imagine. Va trebui sa tineti seama de acest unic lucru:
    Un concept de comunicare prea general nu poate crea o "pozitionare" buna a produsului: "imaginea Romaniei". Pozitionarea poate fi creata numai printr-o diferentiere puternica.
    Prin ce difera Romania, in sensul bun al cuvintelor, de celelalte tari europene ?

    Cu stima.
  • 0 (0 voturi)    
    Atitudine distructiva (Luni, 5 martie 2007, 12:53)

    Monica [anonim]

    Am impresia ce ne place sa zicem "nu-i bun" doar ca sa putem zice, in cazul in care iese rau, "ti-am spus eu!".
    Cred ca Romania ar trebui sa faca un exercitiu de atitudine constructiva, asa macar pentru 2-3 saptamani. Probabil am descoperi ca se poate intampla ceva bun daca incetam sa ne mai punem bete in roate.

    Printurile (adica pozele :)) sunt frumoase iar ideea imi place pentru ca e un concept plurivalent, poate cuprinde si aspecte pozitive si mai putin pozitive, este un concept simpatic care ar putea functiona ca un tampon de atenuare a posibilelor impresii/pareri/experiente neplacute in legatura cu tara noastra sau romanii.
  • 0 (0 voturi)    
    fabulotampenie (Luni, 5 martie 2007, 13:12)

    Carbunaru Catalin [anonim]

    Ce vrei sa spui d-nule Lucian cu chestia sta?
  • 0 (0 voturi)    
    una mica cu lovele \ (Luni, 5 martie 2007, 13:17)

    naicul acimanu [anonim]

    Fiecare la adapostul mai mic sau mai mare al anonimatului se repede sa ridice piatra impotriva acestui om. Este acuzat pe nedrept el si firma pe care o conduce (si care nu este intr-o garsoniera) ca au facut si au dres. EU zic ca au inteles exact care este spiritul romanului si au creat ce au putut si cat mai repede numai sa dea viata acestei idei "spirituale" si sa puna mana pe lova pentru ca acesta este exact spiritul romanesc. De acest spirit suntem deja satui si acum are un nume comun....FABULOSPIRIT (in curand apare si cartea sau manual de folosire) pentru romanii care nu inteleg conceptul sau slogan sau verbalizare dam un exemplu doua:
    Cine a scis brief-ul ala de o pagina (nu comentam acum calitatea persoanei) a trebuit ipotetic vorbind sa fie cuprins de spirit si sa primeasca ceva bani intorsi din contractul initial
    Inregistrand cu ceva timp inainte prin terti domeniul www.fabulospirit .ro care urmeaza sa fie vandut lui MAE CAE DAE dar nu pe fabuloasa suma de 60 eur plus tva se vede la orizont spiritul romanesc adevarat
    Este ceva ce nu se intelege din fabulospirit?
  • 0 (0 voturi)    
    bravissimo! (Luni, 5 martie 2007, 13:50)

    nosferatu [anonim]

    curat template!
    dl. jiji e fabulosu' template al spirritului rromanesc!
    daca mai anvizajatzi sa implementatzi cielengiu' vrunui template, va rog sa nu uitatzi sa-l anchiesatzi & pe dl vadim.
    s-avem & noi doua templateuri.
    parerea mea.
  • 0 (0 voturi)    
    Fabulospirit (Luni, 5 martie 2007, 15:15)

    silviu [anonim]

    Puneti un template pe "MITICA"
  • 0 (0 voturi)    
    vanzatorii de creier... (Luni, 5 martie 2007, 15:24)

    sile [anonim]

    "...daca vii la mine ,sa vezi ce branza avem ,sa vezi ce tuica avem" si ,mai ales ,sa vezi ce PROSTI avem.

    Luciane Georgescule,lasa-ne dragule!!!
  • 0 (0 voturi)    
    (Luni, 5 martie 2007, 15:46)

    ionescu [anonim]

    O campanie nationala de promovare si de creare a unui brand de tara viabil nu se face doar cu un slogan, ci cu evenimente, munca serioasa si management. Exista la noi asa ceva?

    mai multe lucruri interesante am gasit aici: http://brandidentity.wordpress.com/
  • 0 (0 voturi)    
    imi place (Luni, 5 martie 2007, 16:01)

    cris [anonim]

    Pentru ca e sincer, atat de sincer cat poate fi un concept care pana la urma trebuie sa promoveze o tara, pentru ca nu sustine sus si tare ca Romania ar fi perfecta, pentru ca a pozitionat-o in mod realist, dar a privit-o cu caldura.
    Eu as putea incadra cu destula usurinta ceea ce vad si aud zi de zi in Romania in rama Fabulospirit (sau template-ul, ca am observat ca termenu are mare trecere:).
  • 0 (0 voturi)    
    domeniul fabulospirit.ro (Luni, 5 martie 2007, 16:27)

    Viorel [anonim]

    De ce domeniul fabulospirit.ro e luat de domnul Radu Nicoara ?
  • 0 (0 voturi)    
    pai \ (Luni, 5 martie 2007, 16:57)

    janos [anonim]

    Astia chiar cred ca e mai loc pe piata pt. "just another" natiune geniu din Europa de Est?! Daca romanii se cred buricul pamantului ce sa zica cehii cu industria auronautica si auto >100ani? cu universitateea din Praga? sau polonezii cu scriitorii lor laureati Nobel si cu istoria lor? sau croatii cu Tesla si orasele lor perla de pe coasta Adriaticii? sau ungurii cu Neumann, Wigner, etc.? fiecare dintre acestia au sportivii lor legende olimpice, au schnaps-ul lor cu specific national, au produsele lor deja recunoscute in lume, etc. Pur si simplu iar fortam o tautologie, care nu evidentiaza cu NIMIC tara fata de celelalte natiuni vecine, ca si tampenia cu 'Fascinanta Romanie'....
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo lor ca sint destepti (Marţi, 6 martie 2007, 10:20)

    Marty [anonim]

    Ce usor se pot " duce" 110 mii de euro. Ce mai conteaza pe linga sutele de milioane pierdute( furate)!. Slogan, template, platforma, verbalizare, logo. Ce mai, se merita fiecare banut!.
    Dupa ce se vor mai investi alte citeva milioane in " imaginea tarii" adica in buzunarele baietilor destepti, ne trezim ca evenimente legate de coruptie, copiii strazilor, cersetorii, mizeria etc, tin in continuare capul de afis al articolelor despre Romania. Si probabil ca alt guvern va gasi de buna cuvinta sa demareze o alta campanie. Fara sa se inteleaga ca imaginea tarii e realitatea "care este " si nu se poate fabrica alta, indiferent citi bani se vor aloca programelor de acest gen.
    Romanie - vai de tine!.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu stiu (Marţi, 6 martie 2007, 10:33)

    Adela P [anonim]

    cine a ales poza cu acel suras enigmatic (cand Lucian zambeste Gioconda paleste) melancolic care sugereaza ca domnul Lucian Georgescu a prins spiritul si e pe val. De ce nu a primit 110.000 fiecare agentie care urmeaza sa participe la licitatie?
  • 0 (0 voturi)    
    e ok (Marţi, 6 martie 2007, 11:09)

    stefy [anonim]

    lasand la o parte folosirea termenului "template" care e rezultatul "limbajului de lemn" de care probabil sufera mai toti oamenii din domeniu pentru ca il folosesc zi de zi si nu se mai pot desparti de el, intr-adevar domnul Georgescu nu s-a chinuit foarte tare sa ne faca sa intelegem;) si ceea ce a spus nu prea a fost clar
    totusi fabulospirit a fost dupa pararea mea o idee foarte buna...stim ca e fabulos cat de multe rele se intampla in romania dar totusi trebuia creata o imagine cat mai buna a tarii si fabulospirit este ceva sincer, nu minte cu nimic...nu stiu pe moment ce ar fi putut fi gasit mai bun astfel incat sa nu parem falsi....avem si multe lucruri bune in romania, cel putin in domeniul culturii : trebuie sa nu mai promovam deloc aceste lucruri bune pentru ca in rest merge prost?
  • 0 (0 voturi)    
    dadada fabulos (Marţi, 6 martie 2007, 12:21)

    adi fabulosul [anonim]

    Fabulos e tot ce se intimpla in Romania. Prietene.....izolat intre afacerile tale cu statul nu mai vezi cum se traieste in tara asta. Tineri mult mai capabili ca tine se tarasc in genunchi la capsuni sau muncesc pe branci in santiere, aiurea prin lume. Iar tu....norocosule....cu 100.000 euro nu gasesti altceva mai bun decat fabulospirit_? Rusinica tata.
    Incercarea ta de a explica ce i cu ideea fabulospiritului e jenanta..si e o incercare penibila de a repara imaginea proasta pe care si/a facut o firma ta. Fabulos e tot ce se intampla in romania...e fraza ta din acest articol.... . mi/e rusine ca sunt european de romania
  • 0 (0 voturi)    
    fabuloreality? (Marţi, 6 martie 2007, 14:36)

    sprit [anonim]

    Citesc in presa de azi ("Der Standard", Austria) despre reorientarea turismului de sex cu minori inspre coastele Marii Negre ale Romaniei si Bulgariei, dupa ce in tarile "clasice" au fost inasprite pedepsele. Stirea provine de la ECPAT ("End Child Prostitution, Child Pornography and Trafficking of Children for Sexual Purposes") si ar constitui un semnal de alarma de gradul 0. Este adevarat - o tara membra a UE pe o treapta cu Tailanda si Filipinele? Atunci nu va mai imbatati cu fabulo-sprit, ci CURMATI aceasta rusine!
  • 0 (0 voturi)    
    alt template (Marţi, 6 martie 2007, 14:39)

    costin [anonim]

    fabulospirit e asa de tras de par, template sau ce o fi, ca mai mult ca sigur e o vrajeala de dimineatza dupa o bauta serioasa.

    pai cum mama, fabulospirit ne-o suna noua asa cunoscut, dar v-ati pus intrebarea pe cine o sa atraga templateul asta sa se chiorasca mai de aproape spre Romania?? pe nimeni!
    e asa de dus cu pluta, pe cine credeti voi ca in societatea pragmatica din vest o sa-l traga ceva de mineca sa caute in template-ul vostru aiurit blabla uri despre spiritualitatea de cacao din estul nou intrat in europa ....

    asta merge nene numai intre noi asa cind ne intilnim romani prin alte parti si fabulam despre tara noastra necunoscuta de altii ....

    una peste alta, cred ca brief-ingul ala de o pagina avea rezolvari mai cu scaun la cap daca era prezentat la o clasa a 4a...

    io-te, cum credeti voi ca o sa faceti lumea sa vada romania in template de fabulospirit cu povesti nemuritoare, cind primul pas pe care il face un strain in romania ... ia ginditi-va la cum se vede bucurestiul cind vii din vest ... etc etc etc. pina sa ajunga sa simta el fabulospiritul, o sa se intoarca acasa sa anunte ca fabulospirit template-ul de pe internet e ceva care n-are nici cea mai mica legatura cu romania ... de pe continent :)

    una peste alta, hotnews ar putea deschide un forum de lucru pentru cei ce vor sa se implice si sa vina cu idei, si poate ajungem la ceva mai sanatos decit fabulospirit pentru mae, vorba ceea, pe toti ne intereseaza in ce fel va arata campania asta de milioane de euro ... pentru romania.
  • 0 (0 voturi)    
    o campanie mai realista ar fi mai profitabila (Marţi, 6 martie 2007, 17:42)

    bozo [anonim]

    toate bune si frumoase doar ca acest 'template' este superfluu si lipsit de focalizare. Am vazut afisele propuse aici si pot spune ca arata frumos dar nu transmit nimic. E o campanie ce naste mai degraba sentimente de reverie fara consecinte concrete, desprinsa de realitate. Campania trecuta a fost cam pe aceleasi coordonate vagi (Romania always surprising sau ceva similar).
    Ca sa atragi trebuie sa prezinti elemente realiste, nu e suficient sa bagi 'efecte speciale' pe frumusetile naturale ale patriei sau ca prezinti mari oameni de stiinta romani (si aici ar fi o discutie: Brancusi s-au realizat in Franta, Eliade, Palade in SUA etc.) hiperbolizati in background, imagini prezentate artistic, nenatural...
    Daca se doreste doar schimbarea imaginii tarii in exterior atunci iarasi Fabulospirit nu mi se pare eficienta decat ca mesaj auxiliar. Ca sa convinga oameni de 'dincolo' despre 'valoarea' noastra trebuie pus accentul pe realitatea cotidiana si nu pe trecutul maret sau pe exagerarea unor calitati ale neamului.
    Trebuie prezentate lucruri credibile, reale: flashuri cu zone urbane frumoase si populate de cetateni normali, munti filmati de aproape, sa se vada ca sunt poteci, ca circula pe acolo turisti, o cabana mai frumoasa...
    Prezinti oameni de stiinta romani...imediat trebuie mutata camera pe Universitatea din Buc. de ex, studenti in amfiteatre, Piata Universitatii, treci pe Teatrul National, o montare frumoasa, actori, lume in sala...
    Se poate gandi chiar un fir logic, ceva care sa sugereze evolutia, o paralela cu evolutia unui individ de la primul planset pana la maturitate si asta sa fie pretextul 'template-ului' in care brodezi pe idee bagand imagini cu cladiri, oameni, locuri, peisaje, biserici...'Romania in miscare' de ex. ar suna mult mai realist si dinamic. Numai asa consider ca mesajul ar avea un impact cuatificabil si consistent atat dpdv al atragerii de investitori, de turisti dar mai ales dpdv al perceptiei ca tara moderna.
  • 0 (0 voturi)    
    fabulospirit... ha ha (Marţi, 6 martie 2007, 18:32)

    oec1 [anonim]

    Hai sa fim seriosi domnu jorjescu, stim cu totii cum se castiga in Romania licitatiile pentru autostrazi, borduri, RAPPS etc. etc. etc. - si includem aici si licitatia pentru stabilirea unui text, a unui template, a unei idei de geniu pe care se vor cladi programe de marketing ale Romaniei atat de eficiente, incat veti intra in mod sigur in cartea de istorie alaturi de Andreea Esca si Brad Pitt.
    110.000 euro pentru ce ? Vorbe goale din manualele de marketing, la 20 euro volumul ? Fabulospirit ? De ce nu pasiune si ospitalitate ? Sau fascinant si etern (ca sa plagiem din clasicul Costea) ?
    Alo, domnu Basescu ? PNA-ul ? Pe baietii astia de la Scula and Friends cand ii cautati ? Sau a ajuns si pe la dvs. ceva malai din cei 20% x 110.000 (fara TVA) ?
  • 0 (0 voturi)    
    haha (Joi, 8 martie 2007, 18:20)

    monica L [anonim]

    template de comunicare... haha... sa ridem cu Gav si Scholz... pe banii nostri insa
  • 0 (0 voturi)    
    o noua propunere mai buna (Sâmbătă, 10 martie 2007, 18:24)

    bula [anonim]

    cea mai buna definire de tara este : fabulobula , bula-land ,fabulobula ,tara lui bula , eurobulania .....
  • 0 (0 voturi)    
    fabulospirit, of course! (Marţi, 13 martie 2007, 13:35)

    PAPUSA [anonim]

    CRED CA SLOGANUL SE ASORTEAZA MAI MULT CU D-L LUCIAN GEORGESCU DECAT CU ROMANIA. FARA GLUMA! CONSIDER CA PENTRU O ACTIUNE DE O ASEMENEA ANVERGURA (IMPORTANTA, GRAD DE DIFICULTATE) SUNT NECESARE UN PLAN MULT MAI AMPLU SI UN TIMP DE PREGATIRE ALOCAT MAI MARE. IMI PARE RAU CA TREBUIE SA SPUN CA ASCUNDEREA TIMIDITATII, EVENTUAL, A LIPSEI MAI MULTOR ARGUMENTE, A NERVOZITATII SUB O PREZENTARE AGRESIVA ( LUCIAN GEORGESCU-GARANTAT 100%), CARACTERISTICA ROMANILOR (,,PAREREA MEA,,) TREBUIE ABANDONATA, SI SE IMPUNE CULTIVAREA UNUI NOU SPIRIT! VAI! SPER CA IN FELUL ASTA NU AM AJUNS DE UNDE AM PLECAT.
    ORICUM, ASOCIEZ FABULOSPIRIT CULTURALULUI, FANTASTICULUI...DAR, ROMAN FIIND NU-MI SUGEREAZA LA IMPACTUL ACUSTIC NIMIC ROMANESC. ORI, MA GANDESC CA ATUNCI CAND STRAINUL IL AUDE NU POATE SA STRABATA MENTAL O TRAIECTORIE DE INTELEGERE A ROMANISMULUI! DE FAPT, TRAGICOMICUL CONSTA IN FAPTUL CA ACEST CUVANT L-AM AUZIT PRIMA DATA LA O DESCHIDERE A TV-ULUI COMENTAT DE ..SURPRIZA.. GIGI (BECALI, OF COURSE). QUE PENA! (POATE INTELEGETI CE VREAU SA SPUN, PENTRU CA NU STIU CUM SE ORTOGRAFIAZA). TREBUIE SA TRECEM LA PROFESIONISM!
  • 0 (0 voturi)    
    ce sunt prostii pe lumea asta? (Sâmbătă, 24 martie 2007, 17:06)

    keffie [anonim]

    prostii sunt cei care nu inteleg. dar trebuie ei oare condamnati pentru asta?

    hai mai bine sa vedem de ce se intampla asta. este oare pentru ca acesti oameni sunt incapabili sa inteleaga concepte sau idei? sau pentru ca nu sunt obisnuiti sa gandeasca in termenii in care le e expusa problema?...

    este prostia un semn de prostie? sau poate fi interpretata ca pur si simplu o raportare la realitatea fiecaruia dintre noi...

    suntem prosti pentru ca nu stim unele lucruri? io zic ca doar nu avem educatia necesara. absolut nimic de dispretuit pentru ca nimeni nu le stie pe toate. decat Dumnezeu.

    doar ca de aici apar si dispretul, ura si ignoranta. dar cum poti sa dispretuiesti, sa urasti, sa ignori pe cineva care e doar mai putin decat Dumnezeu?

    cred ca singurul lucru de care trebuie sa ne temem este cuvantul NU. ori de cate ori NU intelegem ceva, acel lucru NU ne place. Iar daca NU ne place, ajungem sa il DISPRETUIM, URAM, IGNORAM.

    respect pentru tine, cel care aplauda ideea. unii ar spune ca o idee nu e decat o idee, insa tu stii ca de fapt despre asta este vorba. un brand de tara este nimic altceva decat o idee. o platforma pe care sa asezi alte lucruri, materiale sau spirituale.

    primul pas in directia cea buna a fost facut. ramane de acum sa ne dam toti aportul, fiecare cu ce stie mai bine.

    respect si pentru tine, cel care dezaproba ideea. doar pentru ca ti se pare o prostie io nu pot sa te dispretuiesc. poate ca termeni ca template iti suna a templier iar brand inseamna pentru tine muschi gros la mana, insa asta e o tara de educatie pe care NU ti-o poate imputa nimeni, pentru ca tu esti fizician, sau botanist, sau lacatus mecanic si nu te intereseaza marketing-ul.

    insa adevarul este ca brandul ne influenteaza pe toti intr-un fel sau altul. iar daca o idee ne poate face sa ne recapatam respectul fata de sine, atunci bine ai venit fabulospirit!
  • 0 (0 voturi)    
    parerea mea (Sâmbătă, 24 martie 2007, 17:08)

    keffie [anonim]

    parerea mea umila este ca fabulospirit sintetizeaza foarte bine caracteristica determinanta a neamului. sa ne uitam la istorie, la inventii, la arta, sport, cultura, religie si asa mai departe si vom vedea nenumarate dovezi in sensul asta. chiar si esecurile, sau mai bine zis faptul ca intotdeauna am trecut peste ele, arata ca suntem un popor bine descris de acest brand. pentru ca ce poate fi mai fabulos decat SUPREVIETUIREA?

    bravo lucian, primul pas a fost facut. bravo GAV Scholz & Friends, se vede ca a fost o treaba gandita.

    de acum inainte va consider prieteni, chiar daca ne cunoastem prea putin.

    si pentru ca am pus o intrebare, voi oferi si un raspuns: prostii sunt cea mai buna dovada a inteligentei unei natiuni. ce e rau sa operezi cu mai putine variabile? e mai usor, asa ca ajungi sa o faci mult mai bine.

    asa ca din partea mea, respect pentru prosti!!!:)

    pentru sugestii si reclamatii ma gasiti pe un blog care sustine aceeasi idee, doar ca intr-un fel diferit. va astept la dueluri si chei verbale pe www.desteptare.ro
  • 0 (0 voturi)    
    Ideile lui Lucian Georgescu (Marţi, 27 mai 2008, 19:28)

    Magdalena [anonim]

    Lucian,

    "Hang in there" cum spun Americanii, caci intotdeauna ideile mari au fost primite cu indoiala de mintile mici.

    Ai acelasi entuziasm si cunostinte magnifice in domeniul care te preocupa precum tatal tau.

    Iti urez mai mult noroc decat a avut dansul.
    Magdalena
  • 0 (0 voturi)    
    Flatulogandul… (Miercuri, 5 mai 2010, 1:23)

    dorin [anonim]

    A fost prima reactie, dupa ce am aflat de - faimoasa definire, marea intelepciune, chintesenta cugetarii - brand-ul de tara, “fabulospirit”(?!)…Imi trag rasuflarea si continui.
    Unde am ajuns, in aspiratiile noastre de integrare, de-a dreptul in mijlocul fierturii tarilor dezvoltate, este nivelul cultural, plecat de la cel al educatiei, care cu mare ravna europeano – americana se face.
    Fara sa fiu un nostalgic al perioadei odiosului si sinistrei, fara sa-i aduc omagii Suzanei si altor ministri analfabeti, ma vad nevoit sa constat superioritatea, certa, a sistemului de invatamant al vremii. Si asta poate verifica, oricine, daca se intalneste cu repetentu’ clasei, promotia 1976 : il intrebi care e capitala Frantei, cine a fost Tolstoi, cum se inmulteste musculita de otet si vezi ca stie. Ceea ce nu se poate spune despre liceenii zilelor noastre, cei care nici nu mai citesc, macar titlul referatelor copiate de pe net ; dau click pe link-ul descoperit de un coleg mai invatacios si gata…Imbecilitatea copierii, fara sens si noima , a unui limbaj – sistem care nu ne reprezinta, indigo – ul pus sub perna gandirii mintilor europene si de peste ocean, doar, doar om ajunge la acelasi nivel de trai, nu foloseste decat la indobitocirea in masa a unor generatii debusolate de lipsuri, inconjurate de tentatii, lipsite, printr-o forma de educatie sporadica si cu lacune in elementele de baza, de o forma sanatoasa de discernamant.
    Daca Europa e plina de directori de banca ce nu stiu unde e Peru , pe harta si n-au auzit de Molliere nu inseamna ca, daca au conturile pline, sant si un model de urmat.
    Noi, umili copiatori a tot ce vine de peste granite, am fost in stare sa platim, fara sovaiala, o aberatie, care , cica, ne reprezinta. Si ma intorc la virtutea boabei de fasole si iar imi vine in minte vigoarea fierturii, asociata cu carnati, nationali si va intreb : de celalalt sens, ala cu fabulatia spiritului, deja pe duca, s-a intrebat cineva ? Limbajul « de lemn


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version