Un hibrid intre televiziune si site, Evo TV si-a deschis portile catre un public momentan in formare. De acest target vor depinde insa veniturile si posibilitatea de a se dezvolta ale companiei din spatele acestui experiment.

Acesta este privit cu reticenta de unii si creditat cu destul de multe sanse de altii, iar specialistii in media sint interesati cel putin de un aspect: de ineditul acestui proiect. Pina sa ajunga insa un site care sa stirneasca interesul advertiserilor, trebuie mai intii sa isi creeze un public fidel, dar mai ales unul cu un anumit profil.

„Cred ca are potential, dar nu si fara un nivel de referinta al audientei. Daca este validat de date de audienta, poate fi un proiect de succes.

Exista o comunitate destul de larga in Romania care lucreaza cu Internetul, iar acest mod nou de a oferi informatii o sa atraga interesul publicului si poate genera interes si pentru advertiseri“, este de parere Bogdan Prajisteanu, Managing Director la Media Insight.

Depinde cum vind

Pina sa se ajunga la validarea targetului, se mai ridica insa un semn de intrebare cu privire la succesul pe care il poate genera o televiziune pe Internet si cum se vinde publicitatea pe site. In mare, variantele sint doua. Fie asa cum se intimpla pe mai toate site-urile, adica la mia de afisari, fie ca un spot tv obisnuit sau, mai precis, pus pe intervale orare.

„Daca vind la afisari, este mult mai bine. Spre exemplu, daca vinzi o mie de clipuri, atingi o mie de oameni. La fel, daca pui bannere tot o mie de oameni poti atinge. Diferenta este ca, pe intervale orare, acelasi om poate vedea reclama de mai multe ori, ceea ce inseamna bani dati in plus“, explica Vlad Popa, Internet Media Buyer la Media Direction.

Potrivit acestuia, destul de importanta, pe linga modul in care site-ul va vinde publicitate, este si promovarea.

„Proiectul este interesant, dar conteaza cum isi vor face promovarea. Pina acum nu am vazut sa aiba parteneriate cu alte site-uri mari“, mai spune reprezentantul Media Direction.

Competitie mare

Chiar daca la o prima vedere este un experiment in premiera pe piata din Romania, Evo TV nu este insa lipsit de concurenta. In conditiile in care tot mai multe televiziuni isi posteaza pe site-urile proprii emisiunile care pot fi downloadate de utilizatorii de Internet, se poate spune ca batalia pe aceasta piata este destul de acerba.

Sint, spre exemplu, cazurile TVR, Realitatea TV, Antena 1 sau PRO TV, care ofera telespectatorilor posibilitatea de a-si vedea emisiunile preferate pe Internet si care, mai mult decit atit, au in spate trusturi media puternice. Totodata, concurenta este cu atit mai mare, cu cit Evo TV nu se prezinta ca un site de nisa, pentru a se putea diferentia astfel net fata de concurenta.

„Nisa aleasa este cam prea spre tabloid si cred ca acest lucru ii arunca pe cei de la Evo TV in concurenta directa cu site-urile televiziunilor“, mai spune Vlad Popa, potrivit caruia noul site concureaza totodata si cu arenatv.ro, site care exploateaza aceeasi idee.

Noutatea exista insa

Evo TV se declara o varianta la divertismentul de televiziune. Potrivit reprezentantilor noii televiziuni, este pentru prima oara cind utilizatorii din Romania vor putea deveni realizatorii propriilor lor emisiuni. Este vorba, deci, despre un demers care se apropie de jurnalismul 2.0, de tipul YouTube, blog sau „home made“, unde publicul este invitat sa contribuie cu materiale.

Investitia initiala in acest post tv se ridica la aproximativ 200.000 de euro si a constat in crearea platformei software, a interfetei cu utilizatorul si in achizitionarea de servere, respectiv a serviciilor de hosting care permit accesul broadband.

integral in Cotidianul