Calupurile publicitare pot avea o audienta cu pana la un sfert mai mica decat programele in care sunt inserate. Pauzele publicitare au, in mod firesc, audiente mai mici decat programele in care sunt incluse. Ratingul calupurilor publicitare scade insa in mod diferit de la un program la altul.

Daca inaintea rubricilor „Meteo” sau „Sport”, telespectatorii sunt inca prinsi de publicitate, in asteptarea informatiilor de interes, in pauzele meciurilor de fotbal audienta poate sa scada chiar cu 25%.

Sportul, cel mai afectat

Cele mai mici caderi de audienta le au reclamele din interiorul programelor informative.

„Pauza publicitara de dinainte de „Meteo” a principalului „Jurnal” al zilei nu va suferi pierderi de audienta pentru ca nimeni nu va schimba postul, stiindu-se interesul pentru aceasta rubrica”, spune Gratiela Florea, director marketing Splendid Media (regie care administreaza spatiul publicitar al TVR). La fel se intampla cu pauza publicitara de dinainte de „Sport”.

„Pe de alta parte, breakurile din timpul stirilor sunt scurte si intercalate intre informatii de interes general si asteptate de audienta, un alt motiv pentru care nu sufera pierderi”, continua ea.

Integral in EvZ