Realizat excelent, jucat magnific si regizat cu puritate si onestitate, filmul "4 luni, 3 saptamani si 2 zile" cu care Cristian Mungiu participa in competitie la Cannes prezinta toate elementele noii cinematografii din Romania.

Cadre lungi, imagine controlata si un simt uluitor pentru dialogul firesc, filmul de maestru al lui Mungiu reprezinta inca o dovada a noii reputatii obtinute de Romaniei in lumea cinematografica, noteaza publicatie Variety, in deschiderea uneia dintre primele cronici ale filmului.

"4 luni, 3 saptamani si 2 zile", cu Anamaria Marinca si Laura Vasiliu in rolurile principale, are joi proiectia oficiala pe Croazeta, in timp ce vizionarea de presa a avut loc miercuri, in prima zi a evenimentului.

Despre filmul lui Mungiu se va vorbi probabil cu aceeasi apreciere ca despre "Moartea domnului Lazarescu", regizat de Cristi Puiu si castigatorul premiului sectiunii Un Certain Regard la Cannes 2005, ambele filme avandu-l ca director de imagine pe Oleg Mutu.

Lungmetrajul - prima parte dintr-un ciclu intitulat "Amintiri din Epoca de Aur" - are rolul de a transpune pe ecran greutatea coplesitoare a compromisurilor care au distrus suflete in anii regimului Ceausescu, prin intermediul unor povesti profund umane", mai scrie publicatia citata, care apreciaza stilul minimalist al filmului.

Publicatia Vanity noteaza ca filmul are o singura nota falsa intr-o poveste tesuta frumos. Mungiu, atat de atent sa se concentreze numai pe ceea ce este esential, face un singur pas gresit, atunci cand zaboveste asupra unui fetus.

IN filmul sau, Cristian Mungiu expune cu putere si cruzime cum un avort, interzis in Romania comunista din 1987, se poate transforma in cosmar.

La Cannes, Romania mai este reprezentata la sectiunea “Un certain regard”, de productia California Dreamin’ (nesfarsit)” a regretatului regizor, Cristian Nemescu si la sectiunea “Atelier de la Cinefondation” de regizorul Catalin Mitulescu cu proiectul celui de-al doilea lungmetraj din cariera sa, “Un balon in forma de inima” .