Nokia, cel mai mare producator de terminale mobile din lume, va investi in telefoanele muzicale pentru a creste vanzarile pe piata chineza, cea mai mare piata de telefonie mobila dupa numarul de abonati, titreaza in editia de marti People’s Daily Online.

In primul trimestru al acestui an, compania finlandeza a vandut 17,5 milioane de terminale mobile pe piata chineza, in crestere cu 43% fata de perioada similara a anului trecut.

Potrivit companiei de cercetare Analysys International, telefoanele mobile cu playere de muzica au insumat aproximativ 6,5% din vanzarile totale de terminale mobile din China in primul trimestru al anului 2005.

Procentul vanzarilor telefoanelor muzicale a urcat insa la 29,6% din totalul dispozitivelor mobile vandute pe piata chineza in primul trimestru din 2006 si pana la 33,8% in cel de-al treilea trimestru al anului trecut.

Citand date statistice ale companiei de cercetare GFK Asia, David Tang, vicepresedinte al diviziei de vanzari a reprezentantei Nokia din China, a precizat ca Nokia a acaparat deja o cota de piata de peste 25% din piata chineza de terminale mobile inzestrate cu playere MP3, situandu-se in prezent la o distanta de 10 puncte procentuale fata de cel mai apropiat concurent.

Pozitia Nokia este insa tot mai amenintata in sectorul terminalelor muzicale. Apple Inc, producatorul MP3 playerului iPod, a lansat recent iPhone, dispozitiv care combina functiile unui iPod cu cele ale unui telefon mobil. De asemenea, profitul companiei Sony Ericsson aferent primului trimestru din acest an aproape ca s-a dublat ca urmare a succesului inregistrat pe acest sector de piata.

Potrivit People’s Daily Online, este de asteptat ca in viitorul apropiat Nokia sa introduca pe piata telefoane muzicale la preturi scazute. Anul trecut Nokia a vandut 51 de milioane de telefoane mobile pe piata chineza, in crestere cu 57% fata de anul anterior. Vanzarile la nivel mondial de terminale mobile au crescut cu 19%.

In primul trimestru al acestui an, compania finlandeza a vandut 17,5 milioane de terminale mobile pe piata chineza, in crestere cu 43% fata de perioada similara a anului trecut, telefoanele muzicale reprezentand deja 50% din totalul terminalelor mobile de pe piata chineza.