De ce nu avem nevoie de Eurovision

de Catalin Sturza     HotNews.ro
Marţi, 22 mai 2007, 0:00



Eurovision e naspa. Si nu de ieri, de azi, ci de pe vremea cand Dida Dragan reprezenta Romania, pentru prima oara, intr-o finala, cu slagarul „Nu pleca”. De fapt, Eurovision e naspa inca de la inceputuri. Ca ABBA a castigat, prin anii ’70, concursul, pentru Suedia, dupa care si-a luat zborul spre o cariera scurta si glorioasa, e prea putin important.

De altfel, ABBA e singurul nume notabil de castigator al Eurovision-ului; cine a mai auzit, vreodata, de Dana, Lulu, Bucks Fizz sau Nicole (cea din Germania, nu din Romania)?

A, odata s-a ratacit, pe lista, si Celine Dion, pe la sfarsitul anilor ’80, cand ajunsese, deja, o mare stea pop. Dar de gloriile locale romanesti - Malina Olinescu, Sanda Ladosi, Dan Bittman, Nicola si Mihai Traistariu - cine va mai auzi?

Spun ca Eurovision e naspa deoarece nu are nici un sens. Ce exprima? Fraternitatea pop-artistica a tarilor europei? Gusturile continentale in materie de muzica proasta si de scenografii & costume kitsch? Frustrarile nationale ale imigrantilor care, odata pe an, pot decide, in numele tarii de adoptie, suprematia geo-muzicala a tarii pe care au parasit-o pentru o leafa mai buna?

Concursul a devenit (era de mult) un Campionat European al cantaretilor ratati, arbitrat de consiliile unite ale afonilor. Care ia nu numai pulsul modelor pop, al simpatiilor regionale si al fortei si deplasarii valurilor de imigratie, ci si pe acela al politicilor europene vizavi de minoritati si de orientari sexuale. Se pot trage, in subsidiar, o sumedenie de concluzii amuzante/interesante.

De pilda, despre simpatii regionale: Rusia e uimitor de iubita de fostele sale republici, oprimate, pana nu demult, de Armata Rosie, in timp ce Anglia nu are nici un prieten, nici dincolo, nici dincoace de canal. Corolar - Moldovenii ne iubesc, totusi, pe noi (12p), mai mult decat pe rusi (8p).

Despre imigratie: Turcia e, in momentul de fata, tara care domina scena europeana; Franta, Olanda, Germania, Austria si Belgia nu au acordat, cu siguranta, punctaj maxim Turciei pentru ca s-ar da in vant dupa manelele, sacoul si tenesii lui Kenan Doğulu.

Romania e concurata serios de Bulgaria, in fata careia era sa piarda singura tara occidentala pe care o domina, pana mai an, incontestabil. Pana la urma, Spania (inca) a votat, pe principiul diasporei, pentru noi.

Despre orientari sexuale, iata ce scrie, dupa finala de anul acesta, un ziarist de la „Gardianul”: „Romanii n-au tinut cont de un lucru cunoscut de toti si confirmat de vot: la aceasta editie si-au exprimat preferintele in special homosexualii si lesbienele din toata Europa.

Sigur ca asta nu insemna ca baietii de la Todomondo sa fie rasi pe picioare si imbracati in rochite sau sa forteze nota ca Serbia si Ucraina, dar se putea lucra la coregrafie, accesorii si costume pentru ca macar cateva elemente din spectacol sa aminteasca de extravaganta si explozia de culori din paradele gay.

Din contra, delegatia romana a sfidat publicul acestei editii pana la a redacta comunicate privind iubitele cantaretilor si o cerere in casatorie".

Prin urmare, pacatul major al celor de la Todomondo ar fi, in opinia jurnalistilor romani, acela ca nu-si inventeaza niste aventuri mondene prin cluburi gay; ba, mai mult, mai au si tupeul sa-si faca publice relatiile hetero! Mondenistii nostri au fost, se pare, cuprinsi la randul lor de febra orgoliilor nationale ranite, imprumutand, rapid, logica diasporei.

Au blamat „esecul” de la Eurovision (un loc 13, din 24), plangand ca am fost codasii Europei de Est - cea de Vest, desigur, nu are emigranti economici - fara sa tina cont in ce conditii s-a inregistrat acest pretins esec.

Vorba unui prieten: daca Traistariu, cu a sa alura gay si cu a sa prestatie de toata jena, a iesit, anul trecut, pe 4, anul acesta, cu o piesa care e chiar bunicica - avea, am decis noi, si umor, si originalitate, si concept - iesim, sigur, pe ultimul loc.

Si, spre propasirea mandriei noastre cultural-artistice, chiar asa s-a intamplat. Dubios ar fi fost sa ne aprecieze publicul care a votat cu show-ul patetic-lesbi al Marijei Serifovic (Serbia, loc 1; nothing like Tatoo!) sau cu cel trans-kitscho-sexual pus in scena de Verka Serduchka (Ucraina, loc 2; nothing like... Queen?!). In atare conditii, e chiar onorant: yupii, suntem ultimii din Est!

De ce scriu atata despre un spectacol de 2 lei? Pentru ca anul trecut s-a intamplat, intr-un concurs tragic de imprejurari, sa impachetez cateva sute de sepci&tricouri pe care scria Mihai Traistariu. Pentru ca, anul acesta, prins intr-o vizita la niste prieteni, am fost fortat sa urmaresc show-ul si, desigur, sa ma revolt.

Pentru ca nu pot intelege cum niste oameni inteligenti din TVR consuma o gramada de timp&energie cu nimic si, in urma experientei, devin chiar fani Traistariu. Pentru ca, in fine, nu pot sa pricep cum TVR consuma timp, bani, resurse umane&energie cu un show de care rad pana si fanele lui Teo, de pe Romantica.

Desigur, in seara spectacolului s-au batut cotele de rating, ceea ce, de cand cu pierderea meciurilor, la TVR nu prea se mai intampla. Lumea a tinut, probabil, ca la fotbal, cu Romania si s-a amuzat, pana la scorul final; unii, mai constiinciosi, si-au luat in serios rolul si i-au votat, manati de elan patriotic si de reciprocitati pioase, pe moldoveni.

(Articol aparut si in revista Cultura)








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


239 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Subscriu 100% (Marţi, 22 mai 2007, 19:06)

    Geo [anonim]

    Eurovision este, poate, un experiment esuat de analiza politica si deomgrafica regionala. Este pacat ca e in continuare sustinut artificial ca fiind un fenomen relevant pentru muzica europeana. Ma bucur sa vad, in sfarsit, un articol care sa spuna lucrurilor pe nume in legatura cu acest show.
  • 0 (0 voturi)    
    abba (Marţi, 22 mai 2007, 19:18)

    Cam [anonim]

    abba, cariera SCURTA si glorioasa?! celine dion nu era mare stea pop cand a castigat. nu ma mai obosesc sa citesc restul.
  • 0 (0 voturi)    
    re #2 Cam (Marţi, 22 mai 2007, 20:00)

    Geo [anonim]

    Pai, 1974-1982 _este_ o cariera scurta. Cat de glorioasa e, poate fi o apreciere subiectiva, dar cred ca e corect sa spunem ca ABBA au fost gloriosi.

    In legatura cu Celine Dion, aceasta a avut un boom al carierei dupa Eurovision in America. Artista era apreciata in lumea francofona (Canada, Franta) inca din 1983. 7 ani de cariera inainte de Eurovision mi se par greu de ignorat.
  • 0 (0 voturi)    
    DE ACORD! (Marţi, 22 mai 2007, 20:35)

    IO [anonim]

    Eu ma bucur ca nu am stat trei ore in fata televizorului ca sa vizionez Eurovizionul. L-am inregistrat pe caseta si l-am vazut a doua zi ...asa de amuzament...
    Eu sper ca la anul romanii nostri nici sa nu mai participe....mai bine organizeaza un "megastar " si mai descoperim si noi talente . Poate asa mai scapam de muzica proasta care predomina acum in Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    DE ACORD! (Marţi, 22 mai 2007, 20:36)

    yoyo [anonim]

    Eu ma bucur ca nu am stat trei ore in fata televizorului ca sa vizionez Eurovizionul. L-am inregistrat pe caseta si l-am vazut a doua zi ...asa de amuzament...
    Eu sper ca la anul romanii nostri nici sa nu mai participe....mai bine organizeaza un "megastar " si mai descoperim si noi talente . Poate asa mai scapam de muzica proasta care predomina acum in Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    Pur stil romanesc (Marţi, 22 mai 2007, 21:34)

    Jimmy_P22 [anonim]

    Sunt absolut sigur ca daca am fi castigat concursul anul acesta as fi citit un articol despre cum romanii sunt cei mai mari artisti de pe planeta, o complexa combinatie de urmasi ai lui Enescu/ Brancusi/ HoreaCloscasiCrisan.
    Asa, desfiintam cu aceleasi argumente inca un simplu concurs pe care l-am pierdut:
    -a fost blat
    -cameramanul a fost de vina
    -prea multi 'negri/ chinezi/ homosexuali' in sala

    Nu sunt un rasist/ homofob/ whatever... dar acest articol se incadreaza in acelasi cliseu national care imi face sila.
  • 0 (0 voturi)    
    ANTE (Marţi, 22 mai 2007, 22:08)

    Adrian [anonim]

    de faza cu gayy tin sa te contrazic
    reprezentantul/a danemarcei era un gay 100 la suta exact meniu paiete pene si o melodie destul de buna ... nu s-a calificat in finala

    cred ca eurovisionul si-a schimbat publicul .. nu ami sunt aceeiasi conservatori si aceiasi fani ... participa nume cunoscute din tarile respective ... vedete lcale care starnesc interesul

    poate noi vom castiga esc cand toata lumea se va plictisi de acest concept invechit dar este o ocazie de lansare si de re/cunoastere pe plan european pentru orice artist care isi doreste acest lucru si are cu ce

    in rest europa cel putin pentru o noapte sta dezbracata vazandui-se toate bubele negre toate preieteniile
  • 0 (0 voturi)    
    asa o fi (Marţi, 22 mai 2007, 22:17)

    Alex [anonim]

    Pari prea ferm convins de ceea ce spui si daca este cum spui tu atunci eurovision este chiar de cacao dar tine minte ca este doar un concurs si fiecare individ din tara respectiva voteaza cu cine doreste.
    Cui nu-i convine locul dat sa-i fie de bine, si mie mi-sa paruit orginala melodia noastra insa copilaroasa si versuri simple iar cea de pe locul I avea macar voce si cea din Bosnia la fel.
    Si poate sunt eu prea pretentios dar muzica din alte tari cantata in engleza e naspa, parca nu e naturala. (vezi belgia,albania)
    peace
  • 0 (0 voturi)    
    dida pix holograf rulz (Marţi, 22 mai 2007, 22:19)

    Totul despre eurovision [anonim]

    cine a scris articolul asta jur ca e pe spate rau.
    PRIMA reprezentare a Romaniei in finala a fost cu HOLOGRAF nu cu Dida Dragan. Proasta aceea a tras mega sfori si cantecul ei a fost selectionat inaintea unui mega hit care sigur facea ceva la Eurovision, melodia "Say something". Dida a mers doar la o SEMIFINALA locala unde din 5 participanti se calificau 3 si normal ea a pierdut competitia.

    Daca mai aveti intrebari bagati ca eu sunt doctor in Eurovision il urmaresc din 1988 cand a castigat fosta Iugoslavie.
  • 0 (0 voturi)    
    traducerea lui #2 pentru #3 (Marţi, 22 mai 2007, 22:43)

    Paul [anonim]

    celine dion poate cinta tot timpul la eurovision, e vorba despre aceiasi lalaiala si nu e nici un fel de stea.
    cind caracterizezi abba numai in doua cuvinte nu alegi unul din termeni lungimea carierei, daca vorbesti despre muzica.
  • 0 (0 voturi)    
    articol penibil (Marţi, 22 mai 2007, 23:12)

    elena [anonim]

    extraordinar..singurul lucru patetic aici este acest articol..acum stau si ma gandesc...ce e mai patetic..articolul sau piesa Romaniei de la eurovision?....
  • 0 (0 voturi)    
    re #10 (Miercuri, 23 mai 2007, 5:22)

    Geo [anonim]

    Sa stii ca nu am nevoie de traducere.

    Iar Celine Dion nu o fi star (ca stea nu e) pt mine si pt tine dar, pt mult prea multi, este. Celnie Dion nu poate canta tot timpul la Eurovision; poate canta doar in 1988 cand e reprezentanta Elvetiei.

    Articolul a mentionat ca cel mai notoriu nume lansat de Eurovision este ABBA, iar Celine Dion (as I said, star for _some_ people) nu poate fi pusa la socoteala caci cariera domniei sale era deja in floare.

    Ultimul paragraf al tau este o prostie. Lungimea carierei unui cantaret sau al unei trupe este foarte relevanta, chiar si cand vorbeti despre muzica.
  • 0 (0 voturi)    
    re#9 (Miercuri, 23 mai 2007, 5:28)

    Geo [anonim]

    O mica precizare, in '88 a castigat Elvetia, tocmai ce discutaram, cu Celine Dion, la Dublin. Yugoslavia a iesit pe locul 6. Confunzi cu Eurovision '89, cand intr-adevar a castigat Yugoslavia, in Lausanne.

    Eu nu sunt doctor in Eurovision.
  • 0 (0 voturi)    
    Queen (Miercuri, 23 mai 2007, 8:03)

    Bitzoven [anonim]

    Compari pe Verka Serduchka cu Queen?! Ba nene, ori ai crescut intr-un hambar si ai ascultat doar cantece rusesti difuzate la megafon de statia rurala de radioficare ori te-a facut mama fara urechi, muzikolog mic ce esti! Imi pare rau ca ti-am citit articolul, mi-a omorat cateva milioane de neuroni, zau asa...
  • 0 (0 voturi)    
    articol cu iz (Miercuri, 23 mai 2007, 8:40)

    bubu [anonim]

    am citit primele randuri dar mi-au fost destul sa-mi dau seama de partea cui sunt : a ukrainei anul aceste. din pacate nu am vazut show-ul (noroc cu youtube), mi-as fi dorit tare mult , nu pentru romania ci pentru sentimentul ce il am urmarind fiecare concurent din fiecare tara in parte.
    e vorba de originalitate, e vorba de transmitere a unei stari , e vorba de dans , de muzica , de bunadispozitie.
  • 0 (0 voturi)    
    Eurovision rocks (Miercuri, 23 mai 2007, 9:14)

    dan [anonim]

    Cred ca se uita ce e de fapt eurovision - este cea mai "pasnica" competitie care exista - si din pacate singura competitie muzicala mediatizata la nivel mondial - da mondial pt ca pana si in Asia si America este urmarita si indragita. Toti artistii care ajung acolo ar trebui sa se simta invingatori si mandri ca milioane de oameni asculta melodiile lor.

    Eurovision nu va disparea. Foarte multi oameni asteapta cu sufletul la gura competitia - sunt unul dintre ei - si stiu cat de mult se discuta despre melodiile din concurs sau cat de repede se vand biletele. Cu o luna doua inainte de competitie nici nu mai exista de cumparat!

    Intr-adevar sistemul de votare are dezavantajele lui - dar aveti o propunere mai buna? Un sistem mai corect ar fi cu juriu de specialitate in fiecare tara - insa s-ar pierde din audienta - pt ca sentimentul ca votul lui conteaza ii motiveaza pe unii sa il urmareasca.

    Mesajul meu ar fi "lasati la o parte sistemul de votare !"- e nesemnificativ - Eurovision este un fenomen extraordinar - un show de exceptie in care majoritatea vocilor sunt foarte bune. E imposibil ca cineva sa nu gaseasca cateva melodii mai bune decat hiturile actuale.
  • 0 (0 voturi)    
    de acord.... (Miercuri, 23 mai 2007, 9:33)

    MM [anonim]

    De acord cu tot ce s-a scris in articol. Eurovision-ul e de groaza si noi la fel....Nu mi-au placut Tododmondo, de fapt niciodata - cu o singura exceptie - nu mi-a placut nimic din ce am trimis noi acolo... Exceptia este Luminita Anghel. In rest....Traiasca plagiatul!
  • 0 (0 voturi)    
    De acord (Miercuri, 23 mai 2007, 10:15)

    eftimie [anonim]

    este foarte tare articilul dvs. si sunt de acord cu cele spuse.
  • 0 (0 voturi)    
    Maculatura snoaba si cretina (Miercuri, 23 mai 2007, 10:23)

    Amedeo Ene [anonim]

    Onorabile domn Sturza,
    Parca prea iti pute totul in jur... Ar fi fost multe de scris pe marginea ineptiilor pe care le-ai debitat, de la ABBA si Celine Dion, pana la "prins intr-o vizita la niste prieteni, am fost fortat sa urmaresc show-ul". Ma lasi??? Mai bine mergi si te arunca in raul de greata care ti se scurge pe la picioare... Imi pare rau ca mi-am pierdut timpul citind maculatura asta snoaba si cretina. Dar e de vina Google-ul. Cand cauti articole scrise pe o tema sau alta, din pacate, nu se face si o selectie dupa calitate si gust. Asta e...
  • 0 (0 voturi)    
    subscriu "Pur stil romanesc" (Miercuri, 23 mai 2007, 11:47)

    gigi boerul [anonim]

    un articol bun ...doar ca "pacatuieste" de vechi metehne as spune eu romanesti...e excesiv de categoric...
    "Campionat European al cantaretilor ratati" mi se pare exagerat....eu am auzit o gramada de voci bune si ce-i drept o groaza de melodii proaste...dar cum probabil fac si eu parte din ...."consiliile unite ale afonilor."...ma rog, "suna" frumos pe hirtie dar deranjeaza la auz...ca exercitiu de divertisment mi-ar fi placut sa fi aflat clasamentul "cunoscatorilor"....
    "Care ia nu numai pulsul modelor pop, al simpatiilor regionale si al fortei si deplasarii valurilor de imigratie, ci si pe acela al politicilor europene vizavi de minoritati si de orientari sexuale."... concluzie ... stam naspa la modele pop, simpatii regionale si politici europene vizavi de minoritati si orientari sexuale....doar forta si deplasarea valurilor de imigratie ne mai salveaza...
    solutii?.....greu, foarte greu de gasit solutii mai ales la capitolul "simpatii...orientari sexuale"...ca in materie de moda pop si minoritati sintem in curs de solutionare...
    Eurosivion un concurs de c...t dar cum suntem europeni ne simtim "obligati" sa participam ca altfel nu se poate...si ma rog de ce Italia a renuntat?....probabil din toate motivele enuntate in articol si altele ce tin de specificul lor national...cum insa noi mai avem speranta ca impotriva tuturor "vicisitudinilor" o sa invingem macar o singura data...o sa continuam sa participam... fie chiar doar de dragul polemicilor iscate in jurul temei....
  • 0 (0 voturi)    
    hahaha (Miercuri, 23 mai 2007, 12:55)

    andrei [anonim]

    :)

    eh, fiecare cu gusturile lui ...

    eurovision merita urmarit taman pentruca este o farsa babana si te prapadesti de ris ... anul asta n-am prins decit etapa de jurizare. si cred ca de acum am sa fac asa in fiecare an. desi nu vazusem spectacolul, prognosticam cu precizie unde vor merge cele 12 puncte, spre mirarea unor amici ne-europeni care nu intelegeau daca e un concurs de muzica, un joc tv sau un ..... reality show :D

    atmosfera, atitudinile, totul merge spre a duce farsa cit mai departe in fiecare an, si faptul ca e si ceva muzica pe-acolo .... nu prea are a face cu miezul problemei. e o mare bascalie care isi ia din ce in ce mai in serios aceasta nuanta.

    oricum, uneori mai iese si cu ceva muzica. in plus, ce moment minunat cind realizezi ca nu numai in Romania sunt artisti "pop" de cacao :D

    Italia normal ca s-a retras, de vreme ce ei au San Remo-ul si atunci altceva decit sa ignori bascalia de la Eurovision ce poti sa faci.
  • 0 (0 voturi)    
    eurovision - jalniiiic (Miercuri, 23 mai 2007, 15:27)

    silvia [anonim]

    eurovicsionul e un spectacol jalnic, snob si plin de fite si pretentii de show de calitate!
    o adunatura jalnica de asa-zisi artisti, niste ratati, si producatorii lor, alti ratati!

    si eu ma uit sa mor de ras la eurovision, dar numai in portii mici, ca daca ma uit prea mult imi vine sa vars si ma apuca nervii cand vad atata prostie snoaba!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Sa fim seriosi... (Miercuri, 23 mai 2007, 17:20)

    Monica [anonim]

    Daca nu ar avea o asa mare importanta acest concurs..poate nu s-ar mai scrie atat despre ele..ne punem probleme puerile de parca n-a fost destul de clar ca melodia castigatoare la Eurovisionul de anul acesta a meritat. Nu e concurs de miss, nu e concurs de discriminare, nu mai suntem in comunism sa condamnam ciorile(pasari) ca sunt negre, nu e concurs intre staruri internationale(ar fi fost un esec total)...este un concurs de interpretare, foarte bun...cu valori ...si atat
  • 0 (0 voturi)    
    Euro...ceva (Miercuri, 23 mai 2007, 18:50)

    ATB [anonim]

    Eu subscriu la ideea lui Florian Pitis de la Phoenix."Sunt impotriva oricarui concurs de muzica!" Muzica este arta iar arta este in primul rand personala, subiectiva! Dar,in fine,la Eurovision nu apar piese bune! Iar daca ai o piesa buna atunci garantat ca nu participi la Eurovision.Si englezii si francezii si toata Europa este de acord ca Eurovision "e praf!".Si totusi exista....inca.Oare de ce? Impulsul imi spune ca ar fi o inertie istorica tip traditie inutila!Ratiunea imi spune ca e politica!
  • 0 (0 voturi)    
    Euro...ceva (Miercuri, 23 mai 2007, 18:51)

    ATB [anonim]

    Eu subscriu la ideea lui Florian Pitis de la Phoenix."Sunt impotriva oricarui concurs de muzica!" Muzica este arta iar arta este in primul rand personala, subiectiva! Dar,in fine,la Eurovision nu apar piese bune! Iar daca ai o piesa buna atunci garantat ca nu participi la Eurovision.Si englezii si francezii si toata Europa este de acord ca Eurovision "e praf!".Si totusi exista....inca.Oare de ce? Impulsul imi spune ca ar fi o inertie istorica tip traditie inutila!Ratiunea imi spune ca e politica!
  • 0 (0 voturi)    
    Euro (Joi, 24 mai 2007, 1:31)

    fingers [anonim]

    Poate de la Colibri, desi nici acolo nu mai e de multisor. Oricum, articolul mi se pare foarte pertinent, si anul asta m-am amuzat copios. Iar daca o piesa si o prezentare ca ale Ucrainei pot ajunge pe locul doi, absolut orice e posibil - va rog cititi si versurile piesei, sint absolut memorabile :)
    Nu cred ca cineva isi mai imagineaza ca asta ar fi un festival de muzica - nici macar presa de scandal care ne explica de ce am pierdut - (evident, arbitrul era de vina), iar in puhoiul ala de muzica proasta nici nu ai cum sa alegi ceva, si de-aia nici nu cred ca ar trebui sa se supere cineva pentru ca voturile nu au legatura cu muzica. Vizual insa finlandezii au fost senzationali (nu ma refer la Lordi, ci la intreg showul).
  • 0 (0 voturi)    
    Anglovision (Joi, 24 mai 2007, 9:30)

    Dumitru [anonim]

    Eurovisionul a fost pe vremuri o competitie muzicala care ilustra foarte bine diversitatea culturala (si lingvistica) a Europei.

    Ce poate fi mai firesc decat sa auzi un spaniol cantand in spaniola, un italian cantand in italiana si un german cantand in germana?

    Dupa 1990 si intrarea masiva a tarilor din est in competitie, tavalugul uniformizarii a trecut peste Eurovision, care a devenit un soi de Cantare a Europei "but in English, please". Ne uitam cine canta mai bine in engleza: ucrainenii, rusii, ungurii, estonii sau cipriotii?

    Isi aduce cineva aminte de cantecul "Lejla", care a reprezentat Bosnia la concursul de anul trecut? O melodie superba, care nu a avut insa nici o sansa, pentru ca interpretul a avut "neobrazarea" sa nu o cante in engleza...

    "Anglovision" a ajuns o competitie in care totul tinde spre cel mai mic numitor comun - un consens muzical si lingvistic cu care sa fie de acord toata lumea. Ingustimea astea nu reprezinta in nici un caz o Europa diversa...
  • 0 (0 voturi)    
    Sa fie asa? (Joi, 24 mai 2007, 9:31)

    Gheorge [anonim]

    Stimate domnule autor al articolului,
    Romania a avut o prestatie execrabila, melodia a fost
    proasta, interpretarea si mai falsa, joc de scena nu a existat.
    Asadar, criteriile necesare pentru a castiga un astfel de
    concurs nu au existat. Asa ca, in loc sa dati vina pe altii, mai
    bine revedeti ceea ce e de amelioat in propria ograda. Nu
    mai dati vina pe altii. Asumati-va responsabilitatea infrangerii,
    alegeti cu alta ocazie ceva mai bun sa ne reprezinte!

    Iar daca Eurovision-ul e prost, de ce participa Romania tot
    timpul?

    Jurnalistii ca matale sunt de calitate inferioara; nu asa se
    scrie un articol. Nu v-a invatat asa la scoala? Sau nu aveti
    scoala, domnule jurnalist? Problema dumneavoastra; dar nu
    mai publicati aberatii de astea, ca e penibil, dom'le.
  • 0 (0 voturi)    
    penibil (Joi, 24 mai 2007, 11:12)

    dionis [anonim]

    Pana la urma nu avem nevoie mai de nimic, nici de eurovision, nici de tine, cu articol cu tot. Ne trebuie doar apa, aer si ceva merinde: radacini, ceva vanat, fructe etc. Putem exista si asa nu? Inca odata trebuie sa subliniez, asa cum am facut azi si in alta postare, nivelul cultural scazut al semenilor nostri care in lipsa unei alte meserii, au ales sa lucreze in presa. Daca eurovisionul este kitch, esti in stare sa scrii un articol adevarat despre muzica adevarata? Subiecte sunt, iti spun eu, numai ca sunt ferm convins ca nu vei fi in stare. Doamne ... acum am vazut, acest articol a aparut si in revista Cultura.
  • 0 (0 voturi)    
    mai lasa-ne (Joi, 24 mai 2007, 11:48)

    americovision [anonim]

    mai "pasarelule" nimeni nu te obliga sa te uiti la eurovision, cu atat mai putin sa scrii un articol atat de execrabil. ca bine va mai zice Base la unii dintre voi care va pretindeti mari ziaristi.
    mai bine ai vorbi cu "mogulii" muzicii romanesti, batraneii aia frustrati ca nu pot fi la nivelul lui Moga. De ce nu a fost trimisa Andra cu Simplu la Eurovision? Ei chiar aveau mai multe sanse
    TVR de doi lei
  • 0 (0 voturi)    
    Traiasca Moculescu&co (Joi, 24 mai 2007, 12:44)

    Gunoi [anonim]

    Am vazut si eu, fortat de imprejurari, o mica parte din Eurovisionul de anul asta si a fost greu de suportat... in tarile din Vest Eurovisionul a ajuns (nu stiu daca nu cumva asa a fost de la bun inceput) o gluma. Cand o sa se mai civilizeze si tarile ex-comuniste si statele din sudul Europei o sa dispara cu totul acest concurs grotesc! PS. Mie unul chiar imi place ABBA, cred ca e singurul lucru pozitiv care a rezultat din 30 si ceva de ani de Eurovision
  • 0 (0 voturi)    
    tare articolul (Joi, 24 mai 2007, 18:38)

    sputnik [anonim]

    nene, e betonescu articolul de mai sus.

    big up!

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by