"Romania este o piata cu mare potential si suntem multumiti ca am facut aceasta investitie aici. Kandia-Excelent este bine pozitionata si poate continua sa creasca pe piata romaneasca", a declarat, intr-o conferinta de presa, directorul general pe Europa Centrala si de Sud al Cadbury, Ignasi Ricou.

El a mai aratat ca actuala conducere a companiei va fi mentinuta, urmand ca presedintele Kandia, Bernhard Huber, sa se retraga din functie, iar actualul director general al companiei, Sorin Alexandrescu, sa fie subordonat directorului general pe Europa Centrala si de Sud al Cadbury.

Numele companiei ar putea fi schimbat fie in Cadbury Romania, fie va fi format din Cadbury si intregul sau o parte din numele actual al firmei.

In privinta aducerii sau producerii in Romania a altor marci pe segmentul ciocolatei, al dulciurilor sau al gumei de mestecat, Ricou a precizat ca grupul va pastra produsele actuale ale Kandia-Excelent si va incerca sa inteleaga bine afacerea din Romania, dupa care va fi luata o decizie in legatura cu lansarea altor marci ale grupului.

Cadbury Schweppes realizeaza aproximativ 10% din vanzarile totale de dulciuri de pe piata mondiala. Kandia-Excelent a inregistrat in primul trimestru din 2007 venituri totale de 44,3 milioane de lei, in crestere cu 50,7% comparativ cu aceeasi perioada din 2006, si un profit net de 6,5 milioane de lei, de cinci ori mai mare.

De la inceputul anului, actiunile Kandia-Excelent au crescut de aproape patru ori, fiind cel mai profitabil plasament de la bursa. Principalii competitori ai Kandia-Excelent pe piata ciocolatei sunt Kraft Foods Romania, Heidi Chocolate Suisse si Supreme Chocolats.