Asta si-ar dori toti producatorii de electrocasnice! Aproape jumatate dintre clientii Arctic sunt in prezent tineri sub 35 de ani, dupa o buna perioada in care marca era vazuta mai degraba ca una invechita, daca nu chiar demodata.

Trecerea spre o imagine mai dinamica a marcii a mers in paralel cu extinderea portofoliului de produse, astfel ca Arctic nu mai produce acum doar renumitele frigidere, ci si masini de spalat, aragaze, hote, aspiratoare si chiar televizoare.

Schimbarile nu s-au facut peste noapte, iar declicul a inceput sa se produca dupa achizitionarea producatorului autohton de catre turcii de la Arcelik, in 2002. Tot de atunci, vanzarile companiei au inregistrat constant cresteri peste media pietei de profil: totul a culminat cu un plus de 30% anul trecut, pana la venituri de 196 de milioane de euro.

Hopuri si plusuri

Trecerea de la productia de frigidere la gama completa a imbunatatit pozitia in piata a Arctic, atat in tara, cat si la export. „A fost o idee fireasca. Toti competitorii nostri aveau gama completa”, spune Monica Iavorschi, directorul de marketing al Arctic.

La acel moment insa, studiile de piata nu livrau rezultate incurajatoare pentru traditionalul producator de electrocasnice: consumatorul roman era atasat mai degraba de marcile internationale, iar atunci cand se decidea sa cumpere un produs, se uita doar la marca si la pret.

Aceleasi studii indicau faptul ca marca Arctic era strans legata de produsele frigorifice si functiona ca o bariera mentala. Insa atuurile brandului nu erau de ignorat: „Arctic e o marca la indemana”, si „frigiderul meu Arctic m-a tinut ani buni”, obisnuiau sa raspunda consumatorii.

Tot in 2002, cota de piata a Arctic pe segmentul de frigidere se ridica la 40% si, practic, nu avea un competitor real.

Integral in EvZ