Opel isi va intineri gama limuzinelor cu o noua versiune de Omega. Se pare ca masina se va aseza pe o platforma construita de GM cu intentii globale, cu tractiune pe rotile din spate. Pe langa Opel-ul european, GM intentioneaza sa o foloseasca in America si in Australia.

Defpat, inlocuitorul actualului Omega a fost trimis pentru conceptie la antipozi, in centrul de design al Holden, brandul australian al americanilor.

Pe langa Opel si - mai ales in cazul de fata - australienii de la Holden, GM este decis sa foloseasca platforma „Zeta” pentru Chevtolet Impala si Camaro. GM si-a anuntat intentia de a lansa un nou Camaro cu putin timp in urma, fapt ce constituie un argument serios pentru afirmatia de mai sus.

Pe de alta parte, Carl-Peter Forster, seful Opel, declara in urma cu o luna ca nu este interesat de un vehicul mai mare decat Vectra. Totusi, publicatia germana AutoZitung afirma ca cei de la GM l-au convins pe Forster sa implice si brandul European in acest proiect.

Surse din interiorul GM au declarat ca mai trebuie decise o serie de amanunte inainte ca Holden sa se apuce efectiv de treaba. Pe de alta parte, GM are deja stabilite o serie de constante pentru aceasta platforma, printre care doua propulsoare pe benzina de 3.6 litri si 6.0 litri, cu 6 si 8 cilindri in V.

Pentru Europa vor trebui sa ofere si propulsoare diesel, dar nici hibridul nu este departe de noul Omega.

StiriAuto.ro