Pactul avea ca scop intrarea acestor constructori cu motoare diesel de ultima generatie in SUA si de a obtine o cota de piata din-tr-un segment dominat de japonezi, in special de Toyota si Honda.

Initial, cei trei producatori germani au anuntat ca vor folosi impreuna tehnologia Bluetech, dezvoltata de Bosch si grupul DaimlerChrysler pentru motoarele diesel.

Prima aparitie publica s-a materializat, partial, in decembrie 2006 la Salonul Auto de la Los Angeles. Potrivit acordului, Volkswagen va implementa noua tehnologie pe SUV-ul compact Tiguan, concept prezentat in premiera in SUA, BMW pe noul X5, iar Mercedes pe clasele E, R, ML si GL.

Numai ca BMW a renuntat inainte de evenimentul auto din SUA la tehnologia propusa de grupul DaimlerChrysler. Oficialii companiei din M?nchen s-au rezumat la a declara ca au alte planuri. Intre timp, nici concernul DaimlerChrysler n-a mai existat.

In mai 2007, Daimler a vindut 80% din Chrysler catre fondul american de investitii Cerberus Management Capital pentru 7,4 miliarde de dolari.

Alianta, din care acum mai faceau parte Mercedes-Benz si Volkswagen, este insa pe cale sa se destrame. Grupul din Wolfsburg si-a exprimat intentia de a introduce pe piata americana propriile motoare diesel cu tehnologia TDI, o data cu lansarea in 2008 a modelului Jetta.

Reprezentantii Volkswagen au sustinut ca au renuntat la proiectul cu Daimler pentru ca numele tehnologiei Bluetec este asociat cu Mercedes, ceea ce, au spus ei, ar aduce prejudicii de imagine marcii pe care o reprezinta.

Integral in Cotidianul