Din punct de vedere al cifrei de afaceri, primele trei locuri sunt ocupate de Metro, Selgros si Carrefour, care au cumulat anul trecut 9,5 miliarde de lei (3,3 miliarde de euro).

Si in ceea ce priveste profitul obtinut anul trecut, clasamentul este acelasi, pe primul loc Metro Cash & Carry Romania, cu 233,5 milioane de lei (66,2 milioane de euro), urmata de Selgros Cash & Carry,

cu 101 milioane de lei (28,6 milioane de euro), si Carrefour, cu un rezultat net de 76,4 milioane de lei (21,7 milioane de euro).

Dintre firmele care au activat pe piata de retail si in urma cu doi ani, cel mai mare avans al cifrei de afaceri a fost inregistrat de compania Kaufland, ale carei afaceri au crescut de peste 14 ori, si compania Plus Discount, cu vanzari in urcare de peste 6,5 ori, la 286 milioane de lei (81 milioane de euro).

Pe de alta parte, firmele Plus si Kaufland au inregistrat anul trecut si cele mai mari pierderi, de aproape 40 de milioane de lei (11,2 milioane de euro) in cazul Plus, respectiv 38 de milioane de lei pentru Kaufland, ca urmare a ritmului accelerat al deschiderilor de magazine.

Totodata, compania Univers’all Trading, care a intrat in faliment in ianuarie 2007, a avut anul trecut pierderi de peste 18 milioane de lei, iar firma MGV Distri-Hiper, care a deschis la sfarsitul lui 2006 primul hipermarket Auchan din Romania, a inregistrat pierderi de peste 12 milioane de lei.

Profitul companiilor multinationale din industria berii prezente pe piata romaneasca, respectiv Ursus Breweries, Heineken, InBev si United Romanian Breweries Bereprod (URBB), a insumat anul trecut aproape 100 de milioane de euro, de peste doua ori mai mult decat in 2005.

Profitul cumulat al celor patru companii - care acopera circa 70% din piata - a totalizat anul trecut circa 351 de milioane de lei (99,6 milioane euro), de peste doua ori mai mult decat in anul precedent, potrivit informatiilor firmelor transmise Ministerului Economiei si Finantelor.

Ursus Breweries, filiala companiei americane SAB Miller, ocupa primul loc in clasament atat din punct de vedere al cifrei de afaceri, cat si a profitului, cu o cifra de afaceri de 663,7 milioane de lei (188,3 milioane de euro), in crestere cu circa 23% si un profit net de 123,9 milioane de lei (35,1 milioane de euro).

Integral in Gandul