Contractul de vanzare-cumparare si proiectul de lege pentru privatizarea Automobile Craiova au fost aprobate marti de Guvern, a declarat premierul Calin Popescu Tariceanu, dupa incheierea sedintei Executivului. Semnarea contractului pentru privatizarea Automobile Craiova cu producatorul american Ford va fi semnat miercuri la Salonul International Auto de la Frankfurt.

Firma americana s-a angajat sa faca investitii de 675 de miloane de euro la fabrica de la Craiova, precum si la achizitii de produse si componente de pe piata interna in valoare de un miliard de euro, pana in 2012.

De asemenea, Ford va infiinta 30.000 de locuri de munca, pentru valorificarea potentialului uman din zona, a mai precizat Tariceanu.

Vineri, reprezentantii Ford au anuntat ca ofera 57 de milioane de euro pentru 72,40% din actiunile companiei din Craiova, si de asemenea au specificat ca doresc sa renunte la activele ce nu tin de activitatea principala a Uzinei.

Ford a agreat si restructurarea companiilor Automobile Craiova, Daewoo Automobile si Mecatim Craiova, prin transferul activelor conexe intr-o entitate nou creata.

Reprezentantii Ford nu au cerut facilitati fiscale, insa vor sa fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile catre stat pana la cele legate de raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie.

In data de 17 iulie, premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat ca pretul obtinut pe uzina de la Craiova nu este principalul obiectiv al acestei privatizari, sustinand ca "cerinta principala este cea a realizarii unui proiect industrial de anvergura. Prin aceasta privatizare urmarim, in principal, efectele economice pe care le poate genera o astfel de intreprindere".

Compania Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166,5 lei. Actionarii companiei sunt AVAS, care detine 72,40% din actinile companiei, SIF Oltenia, cu 22,0620% si alti actionari, cu 5,5348% din capitalul social.

Ford Motor Company a depus singura oferta pentru preluarea pachetului de 72,40% din capitalul social al Automobile Craiova.

Pentru fabrica de la Craiova au mai depus oferte neangajante General Motors Corporation si compania Russian Machines, care au renuntat sa se mai inscrie in cursa pentru privatizare.