Politia din Timisoara va amenda soferii indiciplinati pe baza imaginilor din sistemul de management al traficului

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 13 septembrie 2017, 18:02 Actualitate | Administratie Locala

Politist rutier in trafic
Foto: Facebook / Politia Romana
Politistii timisoreni au semnat miercuri un protocol cu Primaria Municipiului Timisoara in baza caruia vor incepe amendarea soferilor contravenienti pe baza imaginilor puse la dispozitie de sistemul de management al traficului.

"Politia Timis a semnat, miercuri, un protocol de colaborare cu Primaria Municipiului Timisoara pentru accesul la sistemul de management al traficului rutier. Astfel, politistii vor putea utiliza datele inregistrate de echipamentele montate pe raza municipiului pentru sanctionarea conducatorilor auto care nu respecta normele rutiere. (...) Radarele si camerele de supraveghere video sunt omologate fiecare in parte", a declarat pentru Agerpres Ancuta Morariu, purtator de cuvant al Politiei Judetene Timis.

Un angajat al Politiei Judetene Timis va fi prezent in centrul de comandata al sistemului de management al traficului din Timisoara si va avea acces la imaginile de pe camerele video montate in intersectii, pe baza carora se vor aplica sanctiunile.

Primarul Nicolae Robu a fost foarte indignat de faptul ca desi au fost omologate camerele video si radarele, politistii de la Rutiera au refuzat sa aplice amenzi pe baza imaginilor puse la dispozitie de municipalitate, din centrul de management inteligent al traficului.

"Radarele de viteza din oras sunt functionale pentru identificarea celor care depasesc viteza regulamentara, dar si sistemele de detectie a trecerii pe culoarea rosie a semaforului electric isi vor face datoria si se transmit automat imaginile si datele de identificare ale masinii Biroului Politiei Rutiere Timisoara, pe suport electronic, pentru a dispune masurile care se impun", a spus primarul Nicolae Robu.

Potrivit edilului, in luna mai, sistemul de monitorizare a inregistrat 50.000 de "treceri pe rosu", fara ca politia sa ia masuri, mentionand ca i-a trimis o adresa ministrului Administratiei si Internelor, Carmen Dan, careia i-a solicitat sa dispuna in regim de urgenta luarea masurilor care se impun.

Sistemul de management al traficului are ca scop tocmai reducerea numarului de accidente in trafic, disciplinarea soferilor si cresterea sigurantei cetatenilor in trafic.

Proiectul a beneficiat de o investitie de 26 milioane de lei si include 44 de intersectii nou semaforizate, 90 de intersectii modernizate, 134 de intersectii supravegheate video, 230 de camere de supraveghere instalate in intersectii, sapte radare de viteza, 13 radare de informare, 13 panouri cu afisare numerica, 37 de sisteme de detectie a trecerii pe rosu, 17 panouri cu afisare de mesaje destinate conducatorilor auto, fiind montate la trecerile de pietoni 537 de dispozitive acustice pentru nevazatori.

"Pentru indeplinirea acestor indicatori, respectiv reducerea numarului de accidente rutiere si sporirea gradului de siguranta rutiera, precum si scaderea numarului de infractiuni rutiere, este necesara si obligatorie colaborarea si sprijinul Politiei Rutiere", a mai spus primarul Nicolae Robu.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

867 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Bravo, Timisoara (Miercuri, 13 septembrie 2017, 18:42)

    aladdin [utilizator]

    Speram la implementarea acestei solutii in toata tara. Dar intrebarea care se pune este de ce a refuzat politia sanctionarea soferilor indisciplinati, cu probele in fata?!? Chiar rolul politiei e numai de a sta la panda cu radarul? Sa ramana si acolo, nu-i bai, dar ce ne omoara incetul cu incetul zi de zi e nesimtirea si tupeul celor care sunt mai grabiti decat toti ceilalti ignorand toate regulile de circulatie si de bunsimt.
    • +4 (4 voturi)    
      de plictiseala.. (Miercuri, 13 septembrie 2017, 19:05)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

      Cred ca s-au obisnuit sa ignore toate abaterile asta. De ce sa te chinui sa-l opresti, sa scrii procesul verbal etc? Salariul vine oricum..

      Interesant este numarul impresionant de incalcari inregistrate de sistem. 50.000?? Va dati seama ce inseamna 50.000 de amenzi intr-o luna? Bugetul primariei va creste ca Fat Frumos..
  • +5 (5 voturi)    
    Excelent (Miercuri, 13 septembrie 2017, 19:06)

    pehash [utilizator]

    Intre timp in Bucuresti ne pierdem cu firea.. care ridica garduri ca sa rezolve blocaje in trafic.
  • -1 (1 vot)    
    Legea nu permite amendarea daca nu e agent (Joi, 14 septembrie 2017, 3:22)

    leeloo2 [utilizator]

    Legea nu permite amendarea in maza imaginilor, daca nu e un agent la fata locului. Deci despre ce vorbim... vreo teapa ?
    • 0 (0 voturi)    
      Da? (Joi, 14 septembrie 2017, 10:32)

      placintacubranza [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      Si pe DN1 cum se amendeaza? N-am vazut niciun politist "spanzurat" pe stalpii camerelor.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă