Arhiepiscopia Romano-Catolica Bucuresti: Primarul General al Capitalei se crede Pilat din Pont - incearca sa se spele pe maini in cazul Cathedral Plaza

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 11 iulie 2017, 17:13 Actualitate | Administratie Locala

Cathedral Plaza
Foto: Hotnews
Primarul general, Gabriela Firea, este obligata sa emita dispozitia de desfiintare a cladirii Cathedral Plaza, se arata intr-un comunicat emis marti de Arhiepiscopia Romano-Catolica Bucuresti. Arhiepiscopia acuza din nou legaturi ale primarului Gabriela Firea cu dezvoltatorul cladirii Cathedral Plaza. Declaratia ARCB vine dupa ce Primaria Capitalei a anuntat luni ca nu are competente in ceea ce priveste demararea procedurilor pentru demolarea Cathedral Plaza, iar atributiile privind avizarea desfiintarii imobilului revin exculsiv Comisiei Nationale a Monumentelor Istorice si proprietarului Cathedral Plaza.

Prezentam mai jos comunicatul Arhiepiscopiei Romano-Catolica Bucuresti:

"Prin noua sa tentativa de a scapa de raspunderea aplicarii legii in cazul Cathedral Plaza, Primarul General, Gabriela Firea ofera opiniei publice o confirmare a legaturilor sale de afinitate (si interese) cu dezvoltatorul proiectului. Ultimele sale demersuri produc ingrijorare Arhiepiscopiei Romano-Catolice Bucuresti (ARCB), intrucat acestea denota implicarea dnei Gabriela Firea in salvarea colosului ilegal, ce trebuie demolat de insusi edilul capitalei.

Repetam ceea ce am afirmat si in comunicatul nr. 145 din 17.05.2017 si ii amintim dnei Firea care ii sunt obligatiile stabilite de Justitia din Romania. Ca Primar al Municipiului Bucuresti (PMB) este obligata sa emita dispozitia de desfiintare a cladirii ilegale Cathedral Plaza, actiune pentru care nu are nevoie de avize sau pareri de la alte institutii, si apoi este obligata sa ia toate masurile administrative pentru a readuce terenul la starea de dinainte de construire.

Avizul de la Comisia Nationala a Monumentelor nu trebuie sa fie cerut nici de Primarul Municipiului Bucuresti si nici de proprietarul cladirii. Suntem in prezenta unei hotarari judecatoresti care trebuie pusa in executare si nu in prezenta unei decizii lasata in aprecierea autoritatilor administrative. Nicio autoritate administrativa nu poate lipsi de efecte o hotarare judecatoreasca. Dispozitiile legale la care se face referire in comunicatul Primarului General nu sunt aplicabile in situatia de fata, intrucat acestea se refera la procedurile necontencioase de autorizare a desfiintarii unei constructii ilegale. 

Grija pe care o manifesta Primarul General in ultima perioada pentru procesele aflate pe rol, introduse de catre Millennium Building Development (MBD), demonstreaza ca mai presus de lege exista alte legaturi despre care ARCB a facut vorbire si pe care PMB nu le-a infirmat. De altfel, dezinformand prin omisiune, dna Primar General nu aduce la cunostinta publicului faptul ca in acelasi dosar in care s-a solicitat de catre MBD ca instanta sa dispuna intrarea in legalitate a acestei constructii, ARCB a cerut instantei judecatoresti sa oblige Primarul General la emiterea actului administrativ de respingere a cererii de intrare in legalitate.

De altfel, in cadrul procedurii de executare silita, in data de 26.09.2016, raspunzand reprezentantilor ARCB care ii solicitau sa faca demersurile de desfiintare in sensul legii, Primarul Firea le-a spus acestora ca in tara noastra au existat decizii irevocabile care au fost schimbate, aratand prin aceasta ca sperantele sale sunt indreptate nu spre aplicarea legii si refacerea unui spatiu verde pentru bucuresteni, ci spre salvarea investitiei ilegale a unor prieteni.

Constatand ca sentinta civila nr. 2520/2012 a Tribunalului Dambovita si decizia nr. 89/2016 a Curtii de Apel Constanta nu sunt respectate, solicitam din nou public Primarului Capitalei sa-si faca datoria si sa puna in executare hotararea definitiva, mai ales ca prin hotararea judecatoreasca pronuntata de Tribunalul Bucuresti la data de 10.07.2017 instanta a respins in mod definitiv si ultima contestatie la executare formulata de catre Primarul Municipiului Bucuresti*.

Si, daca tot era dna Firea dispusa sa faca un sondaj legat de cheltuielile Primariei Municipiului Bucuresti vizavi de Cathedral Plaza, ii sugeram sa intrebe bucurestenii daca sunt de acord ca Primaria sa cheltuiasca din banii lor pentru a impiedica punerea in executare a unei hotarari judecatoresti. Iar in virtutea transparentei in administratia publica, ar putea sa declare public sumele cheltuite deja in acest scop.

Primarul General sustine un razboi propagandistic in care poarta stindardul intereselor MBD".


Citeste mai multe despre   























[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

4038 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    Sansa ca primaria sa solutioneze, egale cu zero! (Marţi, 11 iulie 2017, 17:33)

    BanateanulVesel [anonim]

    ...daca era vorba de o biserica ortodoxa, Firea se amesteca val vartej. Asa ...:)
    • +5 (7 voturi)    
      Dumnezeu o va pedepsi (Marţi, 11 iulie 2017, 18:07)

      LLLL [utilizator] i-a raspuns lui BanateanulVesel

      ...pe d-na Firea, Vranceanu, Pandele care are apucaturi de incompetenta...
    • +7 (9 voturi)    
      nu tipul religiei este problema (Marţi, 11 iulie 2017, 18:11)

      Buonarroti [utilizator] i-a raspuns lui BanateanulVesel

      ci banul luat ca spaga de Firea ca sa nu demoleze cladirea. astia oricum nu au niciun Dumnezeu.
      • +2 (4 voturi)    
        nu conteaza (Miercuri, 12 iulie 2017, 0:09)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui Buonarroti

        Biserica Catolica va initia actiune in instanta pentru a se face demolarea cladirii si in mod sigur va castiga. Cineva (Primaria, proprietarul, etc) va fi obligat de instanta sa plateasca demolarea si sa inceapa treaba. Nici o grija, Firea se duce, Biserica Catolica ramane.
  • -6 (12 voturi)    
    hmmm (Marţi, 11 iulie 2017, 17:56)

    adrian_rolland [utilizator]

    Ciudat ca cei de la Arhiepiscopie si-au dat initial acordul (vedeti articolele mai vechi) contra unor "mici" beneficii..

    Acum posibil ca au dreptate, dar de ce trebuie sa platesc eu pentru indolenta unor functionari din primarie... sa se indrepte asupra persoanelor care au semnat hirtiile, care au dat aprobari.
    • +5 (9 voturi)    
      chiar crezi ce spui? (Marţi, 11 iulie 2017, 19:52)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      daca acel acord de care spui tu ar fi existat atunci nu mai exista decizia judecatoreasca de demolare. ce spui tu nu este decat o alta minciuna vehiculata de media gen A3 sau RTV. Nu mai crede toate prostiile pe care le citesti in presa/TV si incepe sa gandesti. Singur.
      • -3 (7 voturi)    
        vezi articolul in Adevarul (Marţi, 11 iulie 2017, 22:08)

        Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        cu ce spune papalekas. Dupa ce li s-a luat cascavalul (adica cateva etaje din cladire) cica au inceput cu scandalul. Daca Firea e Pilat din Pont, papistasii astia sunt chiar Iuda.
      • -1 (7 voturi)    
        @gigel (Marţi, 11 iulie 2017, 22:13)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Gigele ai dat cu mucii in fasole..

        Sa inteleg ca cei de la Hotnews sunt mincinosi si sunt echivalentul online al A3 si RTV??

        Pai sa vedem...

        In 2007 publica asta:

        http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1043052-lucrarile-cathedral-plaza-sunt-suspendate-continuare.htm

        Care contine un link catre articolul complet de aici:

        http://www.smartfinancial.ro/smartfinancial/piata+imobiliara/lucrarile+la+cathedral+plaza+sunt+suspendate+in+continuare

        Si care la final spune asta:

        "Proiectul construirii unui bloc de birouri langa Catedrala "Sfantul Iosif" dateaza din 1998. in 1999, Arhiepiscopia Romano-Catolica de Bucuresti SI-A DAT ACORDUL DE PRINCIPIU (!!!!) de principiu pentru acest proiect, insa, pe 3 iulie 2001, si l-a retras din cauza faptului ca nu s-a putut ajunge la o intelegere in legatura cu garantiile pentru evitarea unor eventuale stricaciuni."

        Si ca sa inteleaga toti postacii :

        BC isi da acordul...iar dupa trei ani, in care se construieste ..si-l retrage..

        OK...asta inseamna ca in mod normal banii de demolare ar trebui sa vina de la preacredinciosii preoti. Dar cu, bine se stie... de ce sa scoti bani din buzunarul tau de popa cind poti lua de la pupatorii de moaste..

        Asa ca goagle ...singur.. si lasa dracu prafurile ca-ti afecteaza mintea!
        • -1 (3 voturi)    
          mda (Miercuri, 12 iulie 2017, 6:55)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          Deci daca aduci romanului argumente concrete - cu dovezi in ceea ce spui - iti iei minusuri sa ti se ascunda mesajul... e bine
        • 0 (2 voturi)    
          acord de principiu (Miercuri, 12 iulie 2017, 10:33)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          inseamna asta: ba, in principiu putem discuta, nu sunt total impotriva ideii tale, hai sa vedem acum detaliile. mai exact, io vin si te intreb: nene, vrea sa-ti cumpar casa. tu zici : ba, in principiu sunt de acord, zi-mi cu cat. io iti ofer 1000 de euro pe apartamentul tau semidecomandat iar tu zici nu, nu pot accepta asa ceva, este prea putin. asta inseamna acord de principiu, adica bah, nu sunt total impotriva. asa a zis si biserica atunci, bah, vreti sa faceti o cladire, bine, sa zicem, daca nu e prea inalta si nu e prea urata poate suntem de acord. asta e tot.
        • 0 (2 voturi)    
          postacul esti tu (Miercuri, 12 iulie 2017, 10:37)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          pesedist mic ce esti, in articolul postat de tine scrie clar de ce biserica nu a fost de acord pana la semnare: pentru ca nu au fost oferite garantii in eventualitatea unor stricaciuni. deci desi tu stii ca aia nu sunt de acord (pt ca nu le-ai oferit nicio garantie) si totusi comentezi pe aici. de ce faci asta? iti place sa te faci de ras? iar aia de au construit, stiu si ei ca nu au acordul dar cu toate astea se apuca de construit. ignori total atat legea cat si bunul simt dar e ok, ca ai dat spaga la primarie.
  • +12 (14 voturi)    
    acest caz e definitoriu pentru mafia psd (Marţi, 11 iulie 2017, 18:01)

    ouyang [utilizator]

    cladire ridicata cu concursul primariei sub oprescu. si spaga aferenta evident. probabil e si actionar infractorul pesedist. cladirea este ilegala. procesul e incheiat. punct. cu toate astea mafiotii continua sa treaca pe langa lege cum vor. deciziile instantei nu conteaza si se pot ataca la nesfarsit si lua pe dedesubt, pe sub lege, cumva doar doar o deveni legala marsavia. pana cand banditii astia nu vor fi pusi cu botu pe labe slabe sanse la viata normala in capitala coruptiei romane.
  • +1 (3 voturi)    
    plingere penala (Marţi, 11 iulie 2017, 20:35)

    Coco Whistle [utilizator]

    ce se intimpla cu baietii destepti care au construit? aia nu patesc nimica?
  • -1 (3 voturi)    
    Habar nu am . . . (Miercuri, 12 iulie 2017, 8:54)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . care e problema cu amplasamentul acelei cladiri in spatele catedralei catolice, dar inversunarea de care dau dovada acei prelati, ne arta cat de crestini si toleranti sunt. Daca ei vor, musai trebuie daramata o cladire care mie mi se pare frumoasa si de bun gust. Cred ca mai degraba e o anumita frustrare din partea acestei Arhiepiscopii pentru faptul ca nu i s-a dat,(mita?) spre folosinta perpetua, o parte din ea! Nu prea am inteles ce treaba are Tribunalul din Dambovita cu o cladire din Bucuresti! or fi poate judecatorii din Dambovita, catolici? Mai stii? Pe mine m-a scos vinovat si mi-a suspendat permisul auto, desi nu aveam nici o vina si mi-am reparat masina pe banii mei, doar pentru politistu repectiv(am aflat ulterior) era pocait ca si vinovatul adevarat! Deci se poarta!
    • 0 (2 voturi)    
      ok (Miercuri, 12 iulie 2017, 11:39)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      data viitoare cand cineva nu iti va respecta dreptul la proprietate (sa zicem ca-ti fura masina, sau banii sau ce vrei tu) sa arati ca esti bun crestin.
      esti de o mare ipocrizie, aici nu e vb despre biserica catolica, prietene, daca iti pot spune asa si iata ca am putut, aici este vorba despre o decizie judecatoreasca. nu conteaza ca e biserica, putea fi si bordel, orice, s-a incalcat legea si punct. intelegi? PUNCT.
      • +1 (1 vot)    
        ce proprietate . . (Miercuri, 12 iulie 2017, 14:43)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        . . .a fost incalcata? Eu intreb inca odata: de ce tribunalul Dambovita si nu cel din Bucuresti? Poti sa imi spui! Si nu sunt prieten cu dumneata!
  • 0 (2 voturi)    
    xxxxl (Miercuri, 12 iulie 2017, 10:02)

    XXXXL [anonim]

    urmeaza faza cu batut pe strada ...dat foc la masina ...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version