Locuitorii din Prelungirea Ghencea vor avea trotuare. Primaria Bucuresti incepe lucrarile in aprilie

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 24 martie 2017, 10:30 Actualitate | Administratie Locala

Prelungirea Ghencea 1
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei va demara in luna aprilie lucrarile  de construire a trotuarelor pe Soseaua Prelungirea Ghencea. In prezent se lucreaza la remedierea deficientelor din carosabil si se marcheaza trecerile de pietoni, anunta municipalitatea. In prezent, pe Prelungirea Ghencea, circulatia rutiera se desfasoara pe cate o banda pe sens, blocajele se intind pe zeci de metri, nu exista trotuare, nu sunt amenajate statii RATB, iar cand ploua nu ai pe unde sa pasesti din cauza noroaielor.  Inca din 2007 Primaria Capitalei a anuntat ca va largi strada si va face trotuare si benzi pentru biciclete, insa nu a facut nimic. Locuitorii din zona au protestat de mai multe ori cerand rezolvarea situatiei. Un nou protest este anuntat pe 1 aprilie.

 

"La initiativa Primarului General, Gabriela Firea, joi, la sediul Municipalitatii, a avut loc o sedinta de lucru la care au participat toti factorii decizionali, responsabili cu identificarea unor solutii pentru decongestionarea traficului din zona Prelungirea Ghencea. Directoarea Administratiei Strazilor, Mirela Ionita, a anuntat ca se fac deja demersuri pentru a imbunatati calitatea vietii locuitorilor din zona. Sstfel, in data de 22 martie a inceput marcarea trecerilor de pietoni si au fost demarate lucrari de reparatii pe portiunile unde au aparut gropi. De asemenea, pana la supralargirea soselei, a fost gasita o solutie provizorie pentru siguranta pietonilor: vor fi construite trotuare (cu o garantie de patru ani), pe o lungime de 3 km, pana la limita administrativa cu judetul Ilfov. Trotuarele vor avea o latime de 1,5 m astfel incat sa permita si circulatia bicicletelor. Construirea acestora va incepe in luna aprilie si va dura aproximativ o luna si jumatate", se arata intr-un comunicat emis de Primaria Capitalei.

 Primaria Municipiului Bucuresti vrea sa aloce suma de 5.000.000 de lei pentru obiectivul de investitii Penetratie Prelungirea Ghencea – Domnesti, in proiectul de buget pentru anul 2017.

"Suma a fost alocata pentru intocmirea unui nou studiu de fezabilitate si a unui Plan Urbanistic Zonal, care sa corespunda situatiei actuale din teren, avad in vedere ca zona s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani. In urma demersurilor Municipalitatii, acest proiect va fi inclus in Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov 2016-2030", se arata in comunicatul municipalitatii.

De ce nu s-a largit pana acum strada Prelungirea Ghencea?

Primii bani pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la doua benzi pe sens au fost alocati de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in 2006 - respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot in 2006 aceasta suma a fost majorata de alesii locali la 343 milioane de lei, iar in 2007 la 393 milioane de lei, intrucat era nevoie  3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard va circula si trafic greu cu viteza de pana la 100 km/ora.

Pe 8 noiembrie 2007, Primaria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau - Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului, potrivit informatiilor de pe site-ul municipalitatii.

Din 2007 insa nu s-a mai intamplat nimic. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat in 2014 ca firma care trebuia sa faca drumul a intrat in faliment si ca nu se cunoaste o data certa la care vor incepe lucrarile.

"Din cauza faptului ca firma contractanta a intrat in faliment, contractul a fost reziliat, urmand a se desfasura o noua procedura de achizitie publica pentru zona situata in interiorul Municipiului Bucuresti. In ceea ce priveste nodul de la Domnesti, acesta va fi realizat de catre CNADNR, segmentul situandu-se in afara zonei administrate de Municipalitate. Avand in vedere ca  acest proiect este situat pe teritoriul mai multor unitati administrativ-teritoriale, Municipiul Bucuresti nu a putut investi bani si nu a putut face exproprieri in afara limitelor teritoriale ale orasului. De asemenea, celelalte entitati nu au dispus de finantare pentru zonele lor de responsabilitate", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei.

Acum Primaria Capitalei trebuie sa faca un nou proiect si o noua licitatie pentru executia drumului. In cel mai bun caz, daca nu sunt contestatii, parcurgerea acestor etape dureaza un an.

In paralel cu proiectul Municipalitatii, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va realiza un pasaj suprateran peste centura Capitalei si calea ferata care include o lucrare de arta cu un giratoriu suspendat ce ar trebui sa fluidizeze circulatia rutiera in zona intersectiei dintre iesirea din Capitala spre Domnesti, dinspre Prelungirea Ghencea, si centura Capitalei, unde, in prezent, se creeaza frecvent ambuteiaje.


Citeste mai multe despre   























[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

6348 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    fapte nu vorbe (Vineri, 24 martie 2017, 10:45)

    eu sunt [utilizator]

    prelungirea ghencea in acest moment este o rusine pt o capitala europeana... frecvent vad mame cu copii in carucior care merg pe partea carosabila... oricand ii poate agata un TIR sau o masina... trecerile de pietoni sunt nesemnalizate (nici vospesa nici indicator). De trafic nu mai vorbesc...

    Miercuri seara s-a facut o ora (O ORA) de la str. Brasov la str. V.Oltului (cam 1km). Locuiesc la intrare in Domnesti si pentru a ajunge la 41 trebuie sa ocoloesc 10 km zilnic pe centrua si apoi Iuliu Maniu, V.Cascadelor, Timisioara. Cea mai scurta cale (Prelungirea Ghencea) este blocata in fiecare dimineata. Asta inseamna 1 ora pt 4 km.
  • +6 (6 voturi)    
    O precizare (Vineri, 24 martie 2017, 10:49)

    Martinezu [utilizator]

    Locuitorii vor avea deocamdata un santier. Pana la trotuare va mai trece ceva timp. Ceva timp inseamna cel putin 1-2 ani, pentru ca la noi merge putin mai greu. Dupa acest santier, sau chiar in timpul lui, se va deschide unul nou pentru largirea soselei. Care nu se va termina decat dupa ce va incepe cel pentru monatrea trotuarelor pentru noua sosea. Care va fi bineinteles sparta pentru noua canalizare.
    • +4 (4 voturi)    
      mare dezavantaj (Vineri, 24 martie 2017, 11:21)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      oricum nu va fi... si asa acum sunt noroie cat casa.. ce mai conteaza daca va fi santier
  • 0 (2 voturi)    
    O veste buna! (Vineri, 24 martie 2017, 10:50)

    transalpinarum [utilizator]

    atentzie insa la bordurile de granit :), asa cum nu iese fum fara foc, sau nici o masa nu este fara peste (cei mai in varsta stiu de ce), nici o asfaltare/reamenajare nu este fara niste borduri faine de granit
  • +7 (9 voturi)    
    radio erevan (Vineri, 24 martie 2017, 11:06)

    Anton122 [utilizator]

    Bucuria va fi de scurta durata. Dupa ce vor fi costruite tot pe strada vor merge pietonii. Pe trotuar vor fi parcate autouturismele.
    • +3 (3 voturi)    
      buna observatia (Vineri, 24 martie 2017, 11:21)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Anton122

      adevarat ca in zona marilor blocuri noi se parcheaza acum pe unde ar trebui sa fie trotuarul.
      • -2 (2 voturi)    
        Dacă nu au gândit și niște parcări! (Vineri, 24 martie 2017, 11:43)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        Pe ce lume trăiesc cei din primăria capitalei de nu văd că lumea circulă cu autoturismul și acesta mai trebuie și parcat?Ce circulație fluentă ar fi,dacă ar fi parcări!
        • +3 (3 voturi)    
          Scuza de doi bani (Vineri, 24 martie 2017, 13:53)

          bobo22 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Daca lumea nu e dispusa sa plateasca pentru parcari, de unde vrei sa fie parcari? Multe ansambluri imobiliare chiar au parcari in faza de proiect, dar cum ele nu se vand (pe principiul lasa, boss, ca parchez pe trotuar moca), dezvoltatorii schimba destinatia spatiului. In centru sunt sute de locuri libere in subteran, dar cum sa dea omu' 10 Lei pe parcare, cand da 25 pe-o limonada. Pai se poate, boss?
          • +2 (2 voturi)    
            bun comentariu (Vineri, 24 martie 2017, 14:01)

            eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui bobo22

            asa este
        • +1 (3 voturi)    
          si eu ca pieton (Vineri, 24 martie 2017, 14:03)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          ce vina am ca unul isi parcheaza masina pe unde ar trebui sa circul eu cu copilul ?

          sau e vb de razbunare? Primaria e de vina si tu te razbuni pe primaria parcand pe trotuar... Dupa logica ta, eu (ca sa ma razbun pe tine) ar trebui sa iti dau o cheie pe portiera?!
  • +6 (6 voturi)    
    ba ejti nebun? (Vineri, 24 martie 2017, 11:38)

    levierul [utilizator]

    in Romania, capitala Romaniei, in 2017 se face promisiunea construirii unui trotuar ?
    • +4 (4 voturi)    
      simplu si aiuritor: DA (Vineri, 24 martie 2017, 12:05)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      si nu e promisiune noua... e veche de 10 ani
    • +3 (3 voturi)    
      exact (Vineri, 24 martie 2017, 12:38)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      asta vroiam sa zic si eu. in alte tari se investeste in tot felul de alte chestii, iar la noi, dna fi(i)rea se lauda ca face trotuarul ...
      • +2 (2 voturi)    
        .. (Vineri, 24 martie 2017, 15:24)

        Andrei_Bucuresti [anonim] i-a raspuns lui Watcherss

        ehe, trotuarele, un fel de tehnologie din star trek pentru anumite zone limotrofe :)
  • +3 (3 voturi)    
    Dupa 28 de ani de "realizari"... (Vineri, 24 martie 2017, 12:00)

    Radius [utilizator]

    ...putem pune pariu care se termina primul: un amarat de trotuar sau o biata magistrala de metrou?

    Iata, d-na Firea stie si sa faca trotuare si vrea sa preia si Centura. Vocatie adevarata, frate.

    "Dac-as fi pentru o zi Presedinte, v-as amaneta pe toti si nu m-ati prinde" - un mare clasic in viata.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 24 martie 2017, 15:23)

    Andrei_Bucuresti [anonim]

    "Primaria Bucuresti incepe lucrarile in aprilie" -> nu au spus in ce an :))
  • 0 (0 voturi)    
    Securitatea sa traiasca! (Vineri, 24 martie 2017, 17:06)

    ccteddy [utilizator]

    Din banii luati de la primarie, Search a facut sediul ING din bd. Iancu de Hunedoara si inca cateva alte obiective construite pe terenuri cu statut incert. Insa, corb la corb nu scoate ochii! Procurorii, adanc ancorati la juramintele binomului, cauta sa recupereze paguba exclusiv de la Alpine - Bau care, nu mai exista de ani de zile! Superba coeziunea securistilor vechi si noi dar si a copiilor lor cocotati in fruntea institutiilor. Din gard veche sunt implicati actionarii Search, fosti generali si colonei de secu, primarele Oprescu copil de general rus kgbist, "baiatu' nostru de la New York" negritoiu, securist cu state vechi de plata si bineinteles, beizadelele tortionarilor komunisti: LCK si Coldea
  • 0 (0 voturi)    
    Cap de creta! (Vineri, 24 martie 2017, 17:16)

    ccteddy [utilizator]

    Azi dimineata, la intersectia Valea Oltului cu Prelungire era un agent de circulatie care se uita ca proasta'n coliva si nu pricepea cum vrea sa intoarca un tir de 16 m pe o sosea lata de 5 m. Ii raspund eu ca sa se destinda. Intoarce tirul pe banii, timpul si nervii celor ce locuiesc in zona. Iar cei ce locuiesc in zona le ureaza celor de la circulatie sa beneficieze urgent de lumanari conform statului de plata prezentat de bezmeticul godin. Baietii astia au tot felul de instrumente legale pe care nu le folosesc incepand de la restrictionarea circulatiei pt vehicole agabaritice pana la inchiderea totala a unui sens de circulatie si devierea lui. Din pacate, aceste decizii necesita un iq pozitiv, ceea ce nu cazul...
  • 0 (0 voturi)    
    bine ar fi (Sâmbătă, 25 martie 2017, 0:14)

    An-drei [utilizator]

    cand ploua pietonii circula pe mijlocul strazii, nu pe marginea carosabilului. ar fi fost bine daca se faceau macar 3 benzi, banda in plus sa fie destinata celor care asteapta sa faca stanga. giratorii ar fi parca prea mult sa cerem


Abonare la comentarii cu RSS
SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

Invatamantul profesional a fost vazut in Romania ca o optiune care nu iti ofera foarte multe perspective de viitor. Astfel, foarte multi parinti si elevi prefera calea liceului si apoi a unei facultati care, de cele mai multe ori, produce someri pe banda rulanta.
(Sondaj sustinut de Asociatia Nationala a Industriei Textilelor din Romania)
1. Sunteti pro sau contra invatamantului profesional din Romania?
(Un singur răspuns posibil)
  • Pro - mi se pare o alternativa buna
  • Contra - nu iti ofera prea multe posibilitati profesionale pe piata muncii
  • Nu ma intereseaza, oricum voi trai pe banii parintilor
2. Considerati ca scoala profesionala ar putea fi o solutie pe termen mediu si lung pentru reducerea somajului?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
3. Considerati viabila alegerea unei scoli profesionale in detrimentul unui liceu, mai ales in zonele unde economia nu este foarte diversificata?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
4. Credeti ca este mai utila o scoala profesionala axata pe domenii unde exista o lipsa acuta de personal calificat sau o universitate care produce pe banda rulanta absolventi intr-un domeniu fara cautare pe piata muncii?
(Un singur răspuns posibil)
  • O scoala profesionala - sanse mai mari de angajare
  • Universitatea ramane universitate - diploma e importanta
  • Nu stiu, nu ma intereseaza


Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă