UPDATE Primaria Bucuresti vrea sa concesioneze pe 8 ani serviciul de deratizare, dezinfectie si dezinsectie. Valoarea estimata a contractului - 360 milioane lei. Consilierii nu au fost de acord

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 28 decembrie 2015, 9:54 Actualitate | Administratie Locala

Sobolan
Foto: AGERPRES
Primaria Capitalei vrea sa delege unui operator privat, ales prin licitatie, serviciul de deratizare, dezinfectie si dezinsectie, pe o perioada de 8 ani. Valoarea estimata a contractului este de 360 milioane lei, circa 45 milioane lei pe an, inclusiv TVA. Consiliul General al Municipiului Bucuresti va decide marti daca concesionarea serviciului este oportuna sau nu. Pana acum, serviciul de deratizare, dezinsectie si dezinfectie a fost delegat firmei 3D Romania. Contractul a fost incheiat in urma cu 20 de ani, el fiind prelungit/modificat prin 7 acte aditionale, pana in iunie 2015, in aceasta perioada compania incasand peste 400 milioane lei.


UPDATE Consilierii generali nu au aprobat concesionarea acestui serviciu

Potrivit studiului de oportunitate aflat in dezbatere pe site-ul municipalitatii, operatorul care va presta acest serviciu trebuie sa aiba 326 agenti DDD (deratizare, dezinsectie, dezinfectie) structurati in echipe de 4 persoane si mai multe dotari printre care:

- 40 aparate portabile generatoare de ceata
- 120 nebulizoare;
- 60 autovehicule pentru deplasarea echipelor
- 19 utilaje de mare capacitate generatoare de ceata rece
- 20 utilaje de mare capacitate generatoare de ceata calda
- 19 autoutilitare cu atas cu 5 locuri;
- 20 autoutilitare cu atas Termofogger, etc.


Pentru achizitionarea utilzajelor este nevoie de o investitie de circa 9,6 milioane lei.  Pentru serviciile care vizeaza domeniul privat, fie se va incheia un contract cu acest operator si personele fizice/juridice, fie municipalitatea va stabili o taxa.

Reamintim ca, arbitrul pietei de utilitati publice a emis in martie 2015 un Ordin prin care firmele si persoanele fizice sunt obligate sa incheie contracte pentru deratizare, dezinsectie si dezinfectie doar cu firma care face aceste servicii pe domeniul public. Si in Legea serviciului de salubrizare se spune ca operatorii au "exclusivitatea prestarii serviciului de salubrizare pe raza unitatilor administrativ-teritoriale, acordata fie in baza hotararii de dare in administrare, fie in baza hotararii de atribuire si a contractului de delegare a gestiunii". Noile prevederi legislative inseamna scoaterea din piata si falimentul pentru sute de firme din toata tara.

Pana acum, cetatenii si firmele, pentru domeniul privat, puteau sa incheie contract cu ce firme doreau pentru aceste servicii. Acest Ordin al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC) va duce la monopolizarea pietei si disparitia firmelor mici care nu pot castiga licitatia sa presteze aceste servicii pentru intreg orasul, pe domeniul public, dar care incheiau contracte cu firme si persoane fizice pentru domeniul privat, este de parere Asociatia Romana de Combaterea Vectorilor in Igiena Publica. Aceasta a cerut in instanta suspendarea Ordinului.

Citeste aici mai mult.


Cine a prestat serviciile de deratizare si destantarizare in Bucuresti


Pana acum, serviciul de deratizare, dezinsectie si dezinfectie a fost delegat firmei 3D Romania. Contractul a fost incheiat in urma cu 20 de ani, el fiind prelungit/modificat prin 7 acte aditionale, pana in iunie 2015, in aceasta perioada compania incasand peste 400 milioane lei.

Contractul cu 3D Romania S.A. a fost incheiat in 14.06.1996 in baza unei licitatii publice care a stabilit valoarea contractului si tarifele pentru serviciile prestate, durata initiala fiind de aproape 13 ani. In 2009, acest contract a fost prelungit cu inca 6 ani de catre viceprimarul Capitalei de la vremea respectiva, Victor Iovici, in perioada in care Sorin Oprescu era in campanie electorala si ii delegase acestuia dreptul de semnatura. Potrivit acestui act aditional, contractul expira in iunie 2015.

Reprezentantii Primariei Capitalei spun ca aceasta prelungire a fost ceruta de experti, existand riscul imbolnavirii populatiei daca se intrerupeau tratamentele.

"Contractul de igienizare a  fost incheiat pe o perioada de 149 luni. La solicitarea expresa a Comisiei Interministeriale de Supraveghere Metodologica si Receptie, (constituita, conform art 5 din  H.G. 690/1995, din specialisti desemnati de institutiile de specialitate din subordinea: Ministerului Sanatatii Publice, Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, si a Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile), durata de intretinere a fost modificata de la 120 de luni la 170 de luni de campanie efectiva. Aceasta modificare a fost impusa  ca urmare a expertizelor de specialitate efectuate, privind evaluarea riscurilor de imbolnavire pe care le prezinta sobolanii si tantarii vectorii si s-a evidentiat faptul ca la nivelul gospodariilor individuale (case-vile) a crescut numarul de rozatoare sinantrope peste limita riscurilor de imbolnavire avand drept consecinta pe langa daunele materiale directe si riscul de imbolnavire a populatiei cu boli infectioase foarte periculoase pentru om si animale", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.


Acestia spun ca orice diminuare a numarului minim de treceri poate duce la o dezvoltare a populatiilor de tantari si sobolani foarte mare iar revenirea la normal presupune costuri  mult mai mari fara a avea nici un control  privind starea de sanatate  a populatiei.

Printre bolile cauzate de tantari si sobolani se numara: hepatita infectioasa, leprospiroza, trichinoza, salmoneloza, bruceloza, febra aftoasa, tularemia, ciuma, rabia, pesta porcina, etc.

In total, din 1996 pana in prezent, contractul cu 3D Romania a fost modificat/prelungit de municipalitate prin 7 acte aditionale, dupa cum urmeaza:

- Act aditional nr.1: A fost incheiat in 25.02.1999, potrivit acestui act aditional planul de igienizare a fost reconfigurat astfel ca durata aplicarii tratamentelor de soc a crescut de la  21 de luni la 33 de luni.

- Act aditional nr.2: A fost incheiat in data de 16.02.2000 si prevede continuarea prestatiilor de deratizare la obiective in mod diferentiat in functie de gradul de contaminare valabil pe o perioada limitata, precum si intensificarea tratamentelor de combatere tantari.   

- Actul aditional nr.3: A fost incheiat in data de 03.03.2005 si prevede ca incepand din 2005 volumul tratamentelor generale de deratizare va scadea astfel incat sa se mentina eficacitatea de ansamblu a tratamentelor constatata in 2004 iar tratamentele de combatere a tantarilor vor fi intensificate.

- Actul aditional nr.4: A fost incheiat in data de 11.04.2006 si prevede ca tratamentele de deratizare se vor mentine la nivelul anului 2005 conform actului aditional nr. 3 si vor fi completate cu interventii zonale/punctuale unde este cazul pentru mentinerea gradului de decontaminare stabilit. Se intensifica tratamentele de combatere a tantarilor si se introduc tratamentele antilarvare la maluri de lac.

- Actul Aditional nr. 5: A fost  incheiat in data de 6.04.2007 si prevede transformarea tarifelor initiale raportate in ECU in RON.

- Actul Aditional nr. 6: A fost incheiat in data de 17.11.2009 si prevede reconfigurarea planului de igienizare in sensul ca au fost extinse tratamentele de deratizare  cu doua treceri generale / an la obiectivele case-vile, iar etapa de intretinere intensificata a fost modificata de la 120 de luni la 170 de luni de campanie efectiva.

- Actul Aditional nr. 7: A fost incheiat in data de 15.05.2013 si prevede completarea Planului de Igienizare cu urmatoarele obiective: canalizatie subterana apartinand retelei metropolitane de fibra optica a municipiului Bucuresti si canalizatie subterana apartinand retelei de semaforizare a municipiului Bucuresti.

Din 1996 pana in prezent, compania 3D Romania a incasat de la municipalitate pentru aceste servicii peste  400 milioane lei. Mai exact, in perioada 1996-2009 s-au platit circa 240 milioane lei, iar dupa, in ultimii 6 ani, circa 30 milioane de lei pe an.

De exemplu, in anul 2013 pentru combaterea tantarilor s-au cheltuit circa 17 milioane lei, iar pentru deratizare 12,6 milioane lei. In 2014 s-au alocat pentru cele doua activitati putin peste 30 milioane de lei, potrivit informatiilor furnizate de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

In 2014 s-au platit 37,5 milioane lei, iar in 2015 - 26,6 milioane lei.


Tratamentele de combatere a tantarilor si sobolanilor se aplica la: asociatii de locatari/proprietari, locuinte individuale, retea RADER, maluri de lac, parcuri, cladiri administrative, firme, ministere, imobile CFR, cimitire, piete si targuri,  zone rezidentiale, retea Metrorex, sitem management trafic, reteaua de fibra optica, spatii verzi.

Ce se intampla in tara

Primaria Oradea a semnat in 2013 cu compania Romprest Service un contract in valoare de 1,6 mil. lei (circa 360.000 de euro) privind concesionarea serviciului public de deratizare, dezinsectie si tratamente fitosanitare care se aplica pe domeniul public al municipiului.

Contractul se deruleaza pe o perioada de patru ani, 2013-2017. Acum oradenii sunt obligati sa incheie contracte numai cu firma Romprest.

Si la Zalau este aceeasi situatie, serviciul de deratizare si dezinsectie fiind delegat firmei Coral Impex in 2012 pentru o perioada de 8 ani. Si aici firmele si persoanele fizice sunt obligate de Primarie sa incheie contracte pentru domeniul privat doar cu firma Coral Impex.

La nivelul tarii deja se prefigureaza impartirea pietei intre cativa mari jucatori, firmele mici fiind excluse sau fiind nevoite sa subcontracteze de la marile firme.

De exemplu, firma Coral Impex are deja contracte de delegare de gestiune pentru deratizare, dezinsectie si dezinfectie in 6 orase, unele incheiate recent, altele in urma cu multi ani si prelungite: Cluj Napoca; Brasov; Targu Mures; Zalau; Ploiesti; Tulcea.










4105 vizualizari
  • +7 (7 voturi)    
    Interesele unora (Luni, 28 decembrie 2015, 10:12)

    me [anonim]

    De ce nu fac pe 1 an si apoi sa evalueaze performantele in acest timp? Probabil i-a invatat oprescu cum sa fie smecheri
    • +1 (7 voturi)    
      oprescu e de vina (Luni, 28 decembrie 2015, 11:26)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui me

      oprescu e de vina ca primarul general pus de pnl vrea sa fure :))))))))))
  • +5 (5 voturi)    
    Schema standard de coruptie (Luni, 28 decembrie 2015, 10:50)

    Dan [anonim]

    si delapidare a banului public.Se pregateste bugetul "la negu" pentru alegerile locale. Vedeti ce tupeu maxim au infractorii astia?Stiti de ce? O fac cu acoperire de specialitate din partea unor structuri care le garanteaza reusita chiar in plin razboi anti coruptie.Deratizare si dezinsectie.....cine sta sa numere...???!!!
  • -1 (3 voturi)    
    pe un an e cam putin totusi (Luni, 28 decembrie 2015, 10:51)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    in principiu o firma care s-ar ocupa de deratizarea unui oras ca bucurestiul ar trebui sa aiba o anumita capacitate logistica, utilaje, angajati etc asa ca nu poti sa investesti in ditamai sistemul logistic si sa vezi ca dupa un an te trezesti cu clientul care zice vreau juma de pret pt ca n-ai incotro, ai investit deja. 8 ani este mult insa, un 2-4 ani ar fi fost suficient. ce se poate discuta este insa pretul care mi se pare mare dar nu exagerat de mare, cred ca pretul real ar fi pe la jumate.
  • +2 (2 voturi)    
    fara alte comentarii (Luni, 28 decembrie 2015, 10:58)

    oxbridge [utilizator]

    2 linkuri mai vechi, dar actuale:

    http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-20623154-cateva-impresii-despre-noul-primar-interimar-capitalei-probleme-trebuie-rezolvate-urgent.htm

    Un comentariu de acolo:
    ASA, deci NOUL primar, NE-corrupt, este cel care a fost pana acum "PRESEDINTELE Comisiei pentru Utilitati Publice din CGMB" - adica CEA comisie care are in atributii chestiuni legate de apa (scandal Apa Nova - sri2 si preturi umflate artificial), caldura (scandal RADET)... samd

    "Art. 3. Directia Utilitati Publice are ca obiect de activitate coordonarea activitatii societatilor si regiilor prestatoare a serviciilor publice dupa cum urmeaza: RADET, S.C. APA NOVA S.A, Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti, S.C. COMEXROM S.R.L., S.C. REBU S.A., S.C. SUPERCOM S.A., S.C. ROSAL GRUP S.R.L, S.C. URBAN S.A. (sau alte societati agreate care efectueaza prestatia de salubritate), S.C SYSTEMA ECOLOGIC S.R.L, S.C IRIDEX GROUP IMPORT – EXPORT S.R.L (societatile care administreaza depozitele ecologice de deseuri), LUXTEN LYGHTING (sau alta societate care presteaza activitatea de iluminat public), S.C 3D Romania S.A."

    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Contractele+pentru+dezinsectia+si+deratizarea+Capitalei+o+afacer

    Extras:
    În 18 ani, 3D România a încasat de la Primăria Capitalei peste 125 de milioane de euro. Bucureştenii plătesc în momentul de faţă unele dintre cele mai scumpe servicii de dezinsecţie şi deratizare din Europa.

    Primăria Capitalei achită anual pentru stârpirea ţânţarilor 4,3 milioane de euro, iar pentru anihilarea şobolanilor, 2,5 milioane de euro. Budapesta, de exemplu, care este de două ori mai mare decât Bucureştiul, plăteşte pentru dezinsecţie de 28 de ori mai puţin, adică 153.750 de euro. Şi pentru deratizare, vecinii unguri dau de 3,5 ori mai puţini bani, doar 700.000 de euro.

    Baieti destepti, made in Denmark. Mai multe detalii despre grupul ISS aici: http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-5ASMJV/1245402564x0x862
  • +3 (3 voturi)    
    ghici cine va lua contractul? (Luni, 28 decembrie 2015, 11:01)

    Gustav555 [utilizator]

    Se vorbeste despre unul, Wiliam Branza, care are deja 20 de ani experienta (vezi contractul care tocmai se incheie) si indeplineste intocmai cerintele de dotari specifice activitatii.
  • +1 (3 voturi)    
    O sa ia cineva banii, nu se va face nimic, (Luni, 28 decembrie 2015, 11:07)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    iar in urmatorii 8 ani vom fi plini de sobolani si gandaci, ca Parlamentul.
  • -2 (2 voturi)    
    ... (Luni, 28 decembrie 2015, 11:16)

    Anonimi [anonim]

    Primaria Capitalei vrea sa delege unui operator privat inca o parte din taxele si impozitele bucurestinilor. Ca deh, asa vor muschii lor. Bucuresteni ati luat teapa! Absolut tot ce se da pe mana privatilor este FURT EVIDENT pe fata! Ati inteles?
  • +6 (6 voturi)    
    Comparati cifrele (Luni, 28 decembrie 2015, 11:48)

    ipolitic [utilizator]

    Oradea, 200.000 de locuitori 1,6 milioane pe patru ani.
    Adica 0.2 milioane/an/suta de mii de locuitori
    Bucuresti, 2 milioane de locuitori, 45 de milioane pe an.
    Adica 2.25 milioane/an/suta de mii de locuitori
    Care e explicatia? De zece ori mai multi sobolani pe cap de locuitor in Bucuresti?
    • +2 (2 voturi)    
      Pai asha e la capitala (Marţi, 29 decembrie 2015, 19:12)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      totul se face cu de 10 ori costul din provincie. Ca de, acolo se impart banii si nu conteaza costurile. Cind ramane primaria fara bani mai aloca guvernul citeva "meleoane"...

      Uita-te si la national arena, 55 mii locuri, cost 234 mil eur. Cluj Arena 30 mii locuri, 45 mil eur. Si asta in conditiile in care pe cluj arena nu trebuie schimbat gazonul trimestrial, nu curge apa cind ploua, si, cel mai important, are aviz ISU. Stiti de ce? Pentru ca aia de la Cluj stiau8 ca daca termina banii, asta e. Nu vine guvernul sa le suplimeteze fondurile cu inca 100 de milioane.
  • +3 (3 voturi)    
    aiureli (Luni, 28 decembrie 2015, 12:18)

    Dedalus [anonim]

    De ce nu poate primaria Capitalei angaja personal si cumpara substantele necesare pentru a face aceste lucruri in regie proprie?!

    Ar putea folosi si somerii, si pe cei cu munca in folosul societatii, s-ar putea renunta la condamanrile cu inchisoarea in favoarea acestor prestari.

    Primaria poate infiinta o societate comerciala la care sa fie unic actionar si care sa deruleze aceste activitati, inclusiv cu numeroasele avantaje sociale de mai sus.
  • +2 (2 voturi)    
    Cred ca deratizarea in Bucuresti.... (Miercuri, 30 decembrie 2015, 4:59)

    gigiN [utilizator]

    ....trebuie inceputa cu...rozatoarele umane de la Primaria Generala si de la cele de sector,iar concesionarea pentru aceasta etapa trebuie facuta catre ...DNA !!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică