Primaria Capitalei a inceput testele de rezistenta la primul dintre cele doua poduri care compun Pasajul Mihai Bravu, peste Dambovita. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat intr-un interviu acordat Agerpres, ca podul va fi deschis circulatiei in urmatoarele saptamani, dupa finalizarea testelor, si dupa turnarea covorului asfaltic, sensul de circulatie fiind dinspre Piata Sudului spre Soseaua Mihai Bravu. Podul a fost testat asezandu-se pe el 10 camioane incarcate cu nisip, ce cantareau 40 de tone fiecare.

Foto:

Imediat dupa inaugurarea primului pod, municipalitatea va incepe lucrarile la cel de-al doilea, a declarat Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei, intr-un interviu acordat HotNews.ro.

"Dupa ce terminam primul pod, vor demara lucrarile la cel de-al doilea sens, intrucat este vorba despre doua pasaje de sine statatoare care vor forma un tot, acestea fiind parte a inelului principal de circulatie.

Sfarsitul anului viitor nu ne va prinde lucrand la acest pasaj. Rolul celor doua pasaje peste raul Dambovita este acela de a fluidiza circulatia pe inelul principal de circulatie. La nivel local, pasajul asigura legatura intre Piata Sudului si zona de Nord a orasului. Lucrarile nu depasesc 100 milioane de lei in conditiile in care au fost efectuate lucrari si pe contractul anterior. Totalizarea costurilor se va face la final, intrucat se doreste si reabilitarea podului la nivelul solului, peste raul Dambovita, iar la acesta costurile sunt inca in evaluare", a explicat Madalin Dumitru.

VIDEO - cum va arata Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii

Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii au fost reluate in luna septembrie 2013, dupa ce s-a desemnat un nou constructor - firma Astaldi - valoarea contractului pentru terminarea pasajului fiind de 155 milioane lei. Lucrarile la pasaj au fost oprite in vara anului 2012, de atunci lucrarea fiind un cosmar pentru soferii care tranziteaza zona. Contactul cu firma Romstrade, constructorul care a castigat in 2010 licitatia pentru construirea pasajului, a fost reziliat automat deoarece compania a intrat in insolventa in decembrie anul trecut. Potrivit primarului general, municipalitatea a platit catre Romstrade, pentru lucrarile executate, circa 30 milioane lei. Romstrade trebuia sa termine pasajul pentru circa 120 milioane lei, in vara anului 2012. In urma licitatiei din vara anului 2014, pasajul este mai scump cu 30 de milioane de lei, la care se adauga cele 30 milioane de lei platite catre Romstrade.