​​DEZBATERE Pistele de bicicleta pe trotuar vs. piste pe carosabil. Ce spun reprezentantii Politiei Rutiere si ONG-urile de profil

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 19 martie 2013, 17:26 Actualitate | Administratie Locala

Pista de biciclete impracticabila
Foto: USER UPLOADED
In urma cu cateva saptamani, Carmen Dinca, purtatoarea de cuvant a Administratiei Strazilor, a declarat in cadrul unei intalniri online cu cititorii HotNews.ro ca noile piste pentru biciclete vor fi trasate pe carosabil. Cateva zile mai tarziu, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca le va face pe trotuar deoarece soferii bucuresteni nu sunt suficient de civilizati in trafic si nu vrea sa stea sa numere mortii. Daca institutia care trebuie sa faca pistele inca nu a ajuns la o concluzie, ONG-urile care apara drepturile biciclistilor spun raspicat ca locul lor este pe carosabil. Reprezentantii Politiei Rutiere spun ca legea permite amplasarea pistelor atat pe trotuar, cat si pe carosabil, cu conditia ca fluxurile sa fie separate si sa prezinte siguranta pentru participantii la trafic. De asemenea, mai exista un standard care stabileste conditiile minimale pentru aprobarea pistelor pentru biciclisti, insa el nu este obligatoriu. Vezi ce conditii trebuie sa indeplineasca noile piste pentru biciclete.

  • Tu pe unde crezi ca ar trebui facute noile piste pentru biciclisti?

Ce spune Politia Rutiera


Valentin Iana, seful Directei de avize din cadrul Politiei Rutiere, a declarat pentru HotNews.ro ca Politia Rutiera nu poate dispune unde sa se amplaseaze pistele. "Se poate opta pentru ambele variante (n.r. pe trotuar sau pe carosabil). Noi le aprobam doar daca prezinta siguranta pentru toti participantii la trafic”, a declarat Iana. Acesta spune ca, in cazul in care pistele vor fi amplasate pe trotuar, acestea trebuie separate de fluxul pietonal prin stalpisori sau borduri, la coborarea de pe trotuar bordurile trebuie coborate la nivelul carosabilului, nu trebuie sa existe obstacole de-a lungul pistelor (chioscuri, statii RATB, reclame etc), iar in marile intersectii trebuie facute treceri speciale pentru biciclete. De asemenea, se pot amenaja piste pentru biciclete pe trotuar doar daca ramane minim un metru pentru pietoni.

In cazul in care pistele s-ar face pe carosabil, acestea ar trebui sa fie, la fel, separate foarte clar. “O singura linie de demarcare, trasata pe asfalt, nu este suficient fiindca nu asigura niciun fel de protectie pentru ciclisti. De asemenea, nu este sigur pentru ciclisti ca pistele sa fie trasate langa parcarile de pe marginea bulevardelor fiindca masinile intra si ies din parcare si risca sa-i loveasca”,a mai declarat Iana. Acesta mai spune ca, daca impactul dintre un biciclist si un pieton nu este unul fatal, in impactul cu o masina sansele de supravietuire ale biciclistului sunt foarte mici.

Valentin Iana a declarat pentru HotNews.ro ca ca in conformitate cu avizul dat de Politia Rutiera, pistele de biciclete realizate de Administratia Strazilor in perioada 2008 - 2010, ar fi trebuit separate prin stalpisori de restul trotuarelor, iar bordurile trebuiau aduse la nivel.

Ce prevede standardul pentru piste de ciclisti

Potrivit unui standard elaborat de Institutul Roman de Standardizare in 1991, pistele pentru biciclete trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

- amplasarea in plan a trotuarelor, aleilor de pietoni si a pistelor de ciclisti, precum si determinarea latimii acestora se va face in concordanta cu caracteristicile functionale si cu intensitatea circulatiei pietonilor, respectiv a ciclistilor, stabilite in cadrul studiilor de circulatie si a proiectelor.

- pistele de ciclisti se proiecteaza si se executa pe baza studiilor de circulatie aprobate.

- pentru pistele de ciclisti amenajate in lungul drumurilor interurbane se recomanda sa se asigure un spatiu de siguranta de minim un metru latime fata de marginea partii carosabile. Acest spatiu se poate inlocui cu un parapet sau o bordura suprainaltata.

- latimile minime ale pistelor de ciclisti vor fi de 1,00 m pentru o banda si un sens e circulatie, 1,50 m pentru doua benzi si un sens de circulatie sii 2,00 m pentru doua benzi de circulatie in ambele sensuri.

- la racordarea pistei de ciclisti cu partea carosabila a drumului se vor prevedea borduri tesite avand panta de 1:3. Cand pista de ciclisti este este adiacenta trotuarului, intre aceasta se va prevedea o bordura de demarcatie.

- gabaritul pistelor de ciclisti va asigura o inaltime libera de trecere de 2,40 m.

- spatiile minime de siguranta de la marginea pistei de ciclisti, la constructii sau alte cai de circulatie invecinate, vor fi de: 0,50 m pana la constructiile laterale, 1,00 m pana la alte cai de circulatie paralele, altele decat trotuarele si aleile de pietoni.

- traseul in plan al pistelor pentru biciclisti va fi dispus, pe cat posibil, paralel cu axul strazii sau al drumului.

- pistele de ciclisti in localitati vor fi situate in afara gabaritelor de libera trecere a vehiculelor si a pietonilor si vor fi separate de partea carosabila prin borduri denivelate, rigole sau fasii libere  de 1,50 m sau 2,00 m latime, in functie de importanta arterei de circulatie.

Citeste si:

Ce spun ONG-istii

Marian Ivan, Asociatia OPTAR:  "Pentru ca in legislatia romana se prevede obligativitatea folosirii pistelor, atunci este obligatorie si asigurarea viabilitatii lor. Iar legea spune clar: drumul public este viabil cand se asigura fluiditatea si siguranta traficului. Pentru a se asigura fluiditatea, este obligatoriu ca depasirile sa fie permise. Se ajunge astfel sa se constate faptul ca in Bucuresti nu exista conditii pentru realizare pistelor pe trotuare. Situatia este complexa si trebuie discutata de la caz la caz. Trasarea pe carosabil a benzilor pentru biciclete trebuie sa fie un obiectiv al administratiei locale. Folosirea bicicletei in mediul urban este o necesitate, nu un moft. Este necesar ca in Bucuresti sa existe conditii pentru a te deplasa pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu masina. Iar pentru asta trebuie ca spatiul sa fie impartit corect intre toti participantii la trafic. Exista solutii simple si ieftine. Pentru ca Primaria nu trebuie sa reinventeze mersul pe bicicleta. Trebuie doar sa vedem ce au facut cei din jurul nostru si sa folosim experienta lor. Iar astfel de proiecte exista si le-am discutat in Primarie, in cadrul Grupului de lucru pe mobilitate. Tocmai de aceea sunt uimit ca decizii atat de importante se iau fara o consultare. Personal n-am identificat niciun specialist care sa sustina ca pistele sa fie trasate exclusiv pe trotuare. Din contra. Multi specialisti sustin trasarea benzilor pentru biciclete pe carosabil, motivele fiind multiple”.


George Culda, Asociatia Bate Saua: "E foarte necesar ca infrastructura pentru biciclete sa reduca spatiile alocate autoturismelor personale si sa deschida drum bicicletelor pe carosabil. Acolo, pe carosabil, se pot proiecta şi se pot amenaja benzi unice, comune pentru transportul public şi biciclistic, care vor permite deplasarea cu viteză mai mare... decât staţionarea în traficul blocat. Pentru început, este necesară delimitarea fizică a pistelor de biciclete astfel încât să nu le poată bloca nicio maşină 4x4. După o vreme, când din ce în ce mai mulţi cetăţeni vor constata ca oraşul este mai curat şi mai respirabil, probabil nu vom mai avea motive să ridicăm adevărate ziduri de cetate în jurul acestor piste... Şi e foarte necesar sa re-creăm spaţiu generos pentru pietoni cu trotuare foarte largi".

Cătălin-Andrei Teodoru, pistamasii.blogspot.com: “Noi cicliştii facem parte din trafic şi dorim să împărţim carosabilul cu celelalte categorii de vehicule, totodată vrem să circulăm în siguranţă, de aceea, alături de ceilalţi membrii ai acestei comunităţi militez pentru construirea de piste pe carosabil conform standardelor europene”.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

5705 vizualizari

  • +9 (15 voturi)    
    Fa-le, bre, suspendate, poate iese o autostrada (Marţi, 19 martie 2013, 17:45)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Pentru ca biciclistii nu au loc pe trotuar, iar in acelasi timp e prea periculos sa mearga pe strazi, propun sa se apuce Oprescu de autostrada aia suspendata si s-o faca doar pentru biciclisti, iar daca ii iese, sa o lateasca si pentru masini.
    • -11 (13 voturi)    
      Foarte bine! (Marţi, 19 martie 2013, 17:59)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      ...Şi îţi urez matale să cazi de pe ea. Serios acum, "piste suspendate pentru biciclişti"? Dă-le, Doamne, minte...
      • +5 (5 voturi)    
        Ritzi Pitzi ... (Marţi, 19 martie 2013, 18:50)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

        Facea o gluma si o analogie amuzanta la faimoasa autostrada suspendata a d-lui doctor.
        "Piste suspendate" nu se fac nici pentru masini (de unde s-ar scoata o spaga si un profit frumos), doar nu or sa faca piste suspendate pentru biciclisti. Dă-ne, Doamne, mintea de pe urmă ...
  • +3 (7 voturi)    
    Fiti balcanici pana la capat! (Marţi, 19 martie 2013, 18:01)

    ministrul crizelor de urgenta [utilizator]

    Eu spun ca pana se decid toti, pistele..... dar si locurile de parcare, sa fie amplasate in casele, curtile, magazinele si in sufletele noastre. Sa nu existe niciun un loc de trecere pentru pietoni. Acestia sa mearga pe strada si sa fie injurati si claxonati! In acest mod practic vom asigura o rezolvare balcanica a problemei!
    • -2 (6 voturi)    
      De ce sa nu iesim (Miercuri, 20 martie 2013, 7:58)

      Stepanida [utilizator] i-a raspuns lui ministrul crizelor de urgenta

      la un referendum, pe tema asta? Se terminasera toate problemele in Bucuresti si in Romania si nu facuse Sorin Oprescu piste pentru biciclisti! Biciclistii sunt o minoritate, si nu doar in Bucuresti, dar se comporta precum secuii!
  • +12 (12 voturi)    
    banda, nu pista (Marţi, 19 martie 2013, 18:03)

    gogu_demagogu [utilizator]

    pe carosabil trebuie făcute benzi pentru biciclete, nu piste. pistele sunt la sport și prin parcuri. potrivit codului rutier, pe carosabil se fac benzi.

    asta ajută și la de-confuzarea tuturor. nu vrem piste, ci vrem benzi. pe șosea.
  • 0 (8 voturi)    
    Pista pe carosabil ! (Marţi, 19 martie 2013, 18:12)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Sunt perfect de acord cu ideea normală- ca pista să fie pe carosabil. Trotuare normale pentru pietoni- cum ar fi cel de pe bulevarul Basarabia- au fost nenorocite de primarii tâmpiți trăgând o astfel de pistă exact prin mijlocul trotuarului. Încerci să circuli, vine biciclistul care de obicei nu te ferește pe tine ci trebuie tu să-l ferești pe el- dacă ai ochi în spate. Dacă nu, nu.
    • 0 (6 voturi)    
      Nu sint de acord! (Marţi, 19 martie 2013, 23:26)

      cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Nu ai idee ce pericolos e sa mergi cu bicicleta pe carosabil, in plin trafic! Cred ca nici ONGurile nu prea au idee ce inseamna asta. Una e sa ai piste pe carosabil intr-un oras mic, turistic si alta e sa ai asa ceva intr-o capitala aglomerata cum e Bucurestiul. In Londra nu trece o saptamina sa nu aud de un accident in care un biciclist si-a pierdut viata pe carosabil. Nici nu vreau sa ma gindesc ce ar fi in Bucuresti.
      • +3 (5 voturi)    
        Unu pe saptamana? (Miercuri, 20 martie 2013, 1:27)

        gophren [anonim] i-a raspuns lui cititoare

        Colega, esti sigur ca moare unu pe saptamana?
        • There were 4,274 reported accidents on London's roads between August 2010 and July 2011.
        • One in ten accidents result in a serious injury (471 out of 4,274).
        • 16 cyclists died on London's roads in 2011, the highest annual figure since 2006.

        sursa: http://www.telegraph.co.uk/motoring/road-safety/8989366/Graphic-Londons-cycle-accident-black-spots-mapped.html

        Deci ori saptamana e diferita, ori e ceva in neregula in afirmatia ta. Mai vezi si aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_in_London
        • 0 (2 voturi)    
          Vorbim din fotoliu (Miercuri, 20 martie 2013, 11:29)

          Una-alta [utilizator] i-a raspuns lui gophren

          Ma distreaza oamenii care vorbesc de pe canapea sau din scaunul masinii. Eu merg cu bicicleta pe strada in Bucuresti din 2009! Intre timp sunt de 10 ori mai multi biciclisti si numarul lor creste de la an la an. Nu mi-e frica, soferii sunt destul de ok (cu exceptia unor bizoni pe care ii poti ignora cu bun simt) sunt precauta si totul se deruleaza bine. Daca ar exista piste, lucrurile ar fi mult mai decente. Normal, piste facute cu cap si cu educatie!!!
          In concluzie, pana nu mergeti o saptamana cu bicicleta prin oras, nu mai urlati in gura mare orice va trece prin minte.
          • 0 (0 voturi)    
            din fotoliu zici? (Marţi, 26 martie 2013, 23:54)

            cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Una-alta

            Poate ca ai avut noroc pina acum, te-ai gindit la asta? Eu am mers cu bicicleta prin Londra o vreme, ba chiar am facut un tur odata pe sosea de la Londra la Brighton. La ce accidente am vazut cu ochii mei, nici nu mai vreau sa mai aud de mers cu bicicleta laolalta cu masinile. Deci nu vorbesc in necunostinta de cauza! Pistele ar trebui separate de carosabil si eventual daca lumea vrea si de trotuar.
        • 0 (0 voturi)    
          dar daca ramii fara un picior nu se pune? (Marţi, 26 martie 2013, 23:49)

          cititoare [utilizator] i-a raspuns lui gophren

          Ok poate ca nu toti mor, dar oricum la cite accidente am vazut cu ochii mei de cind stau aici nici nu vreau sa ma gindesc. Mi se pare ridicol cum vreti sa copiati toate prostiile din Vest. Intr-o zona pietonala ca Lipscani, mi se pare ok sa mergi cu bicicleta, dar in plin trafic mi se pare aberant. Cunosc francezi, olandezi care imi spun ca la ei in tara ar merge cu bicicleta pe strazi fara nici o problema, dar in Londra n-ar face asa ceva nici in ruptul capului. Uite un videoclip interesant ca sa vezi un exemplu de cit de ok sint soferii in UK cu biciclistii:
          http://www.bbc.co.uk/news/uk-17069235 .
      • +1 (1 vot)    
        Bineinteles! (Miercuri, 20 martie 2013, 12:05)

        arakis [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

        Cand soferii bucuresteni vor fi atat de disciplinati, atunci sa se faca piste pe carosabil. E vorba de copii, de tineri, de vietile lor. Capitala e un oras aglomerat, iar gradul de civilizatie rutiera de care vorbea Sorin Oprescu nu va fi atins atat de curand.
  • +11 (13 voturi)    
    miting sambata ora 11 Charles de Gaulle (Marţi, 19 martie 2013, 18:34)

    woe [utilizator]

    Intrunire a biciclistilor pt. sustinerea infiintarii pistelor de biciclisti pe carosabil sambata 23.03.2013 la intrarea in Herastrau din piata Charles de Gaulle. Cu bicicleta.

    https://www.facebook.com/events/436582506428150/
  • +3 (3 voturi)    
    zic eu (Marţi, 19 martie 2013, 18:34)

    Mazeta [utilizator]

    Pistele de biciclete pe carosabil, care să fie despărțite de traficul auto prin mașinile parcate.
    • +2 (2 voturi)    
      Ca in Copenhaga (Marţi, 19 martie 2013, 18:58)

      johnesku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      http://en.wikipedia.org/wiki/File:Family_bike.jpg
      http://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_in_Copenhagen
  • +2 (6 voturi)    
    Drepturi biciclisti (Marţi, 19 martie 2013, 18:57)

    simpa [utilizator]

    Corect ar fi ca biciclistii sa aiba aceleasi drepturi pe strada ca un automobil. Acolo unde strada este ingusta sa se semnalizeze "atentie la biciclisti", totodata sa fie obligatorie utilizarea benzii 1 de catre biciclisti si la viramentul la stanga, acestia sa traverseze ca pietonii pt a evita sa fie loviti atunci cand schimba benzile pentru a vira la stanga.
    Eu cred ca lucrurile s-ar rezolva prin aplicarea unor reguli/sanctiuni mai aprigi pentru acrosarea/accidentarea/sicanarea bicicliestilor pe carosabil.
  • +2 (4 voturi)    
    Olanda (Marţi, 19 martie 2013, 19:10)

    max# [utilizator]

    Mergeti pana in Olanda sa vedeti acolo cum sunt amplasate pistele pe trotuar. Infrastructura pentru piste de biciclete e disponibila si in cel mai mic satuc. Nici macar deplasarea pana acolo nu e necesara, se vede cu maps de la Google. In rest e galagie cu iz dambovitean...
    • -2 (4 voturi)    
      Da, și bere pentru toată lumea... (Miercuri, 20 martie 2013, 1:26)

      Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui max#

      Și în Olanda ca și în România bicicliștii stânjenesc pietonii. Pe un trotuar din Amsterdam am făcut echilibristică de la un cap la altul de diverși bicicliști inconștienți care considerau că e teritoriul lor.
      • +2 (2 voturi)    
        Chiar este teritoriul lor... (Miercuri, 20 martie 2013, 11:26)

        Sting [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

        ...in Olanda biciclistii au prioritate chiar si in fata pietonilor. Poate de aici confuzia ta, din necunoasterea legii tarii respective.
      • 0 (0 voturi)    
        Posibil (Miercuri, 20 martie 2013, 19:45)

        max# [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

        Pista de biciclisti e colorata diferit si in general pietonii nu calca pe ea, daca respecti asta e putin probabil sa se urce pe tine. Acum e posibil ca in Amsterdam (care dupa mine nu e definitoriu pt. Olanda) sa fie si alti factori perturbatori pentru traiectoria bicicletelor :).
        Sa nu pierdem din vedere experienta tarii cu cea mai bine pusa la punct retea de piste de biciclisti. Si cred ca au si cea mai densa retea de autostrazi din Europa, n-ar strica sa ne luam dupa ei si la capitolul asta.
  • +2 (6 voturi)    
    Buna dezbatere! (Marţi, 19 martie 2013, 19:53)

    Radu Pandele [utilizator]

    Excelenta ideea unei dezbateri! Si mai ales pe Hotnews, unde lumea este cu mintea mai deschisa..
    Parerea mea privind benzile pentru biciclete:
    -acolo unde latimea tortuarului nu permite => clar pe carosabil, despartite de traficul auto prin gard viu/parapeti/etc.
    -acolo unde avem latime generoasa a trotuarului (gen Kiseleff) => pistele de bicicleta sa fie pe trotuar, despartite eventual de traficul pietonal prin gard viu.
    Sa nu uitam ca noi pornim de la situatia urmatoare: bucuresteanul de rand este un fanatic utilizator al automobilului, avand un comportament ignorant la adresa pietonilor si celorlalti participanti la trafic (transport in comun, masini de interventie, etc).
    Realizarea unei infrastructuri ciclo decente, ar fi ceva minunat!



    Acolo unde avem tortuare cu latime suficienta (gen Kiseleff), pistele de bicicleta
    • +1 (1 vot)    
      Completare (Miercuri, 20 martie 2013, 10:15)

      Radu Pandele [utilizator] i-a raspuns lui Radu Pandele

      Nu mi-a "luat " tot comentariul.
      Mai voriam sa spun ca:
      "Acolo unde avem tortuare cu latime suficienta (gen Kiseleff), pistele de bicicleta sa fie inspre partea stanga, adica inspre sosea. Pentru a se evita intersectati trafic biciclist-pieton precum cea precizata in comentariile de mai sus (pe Bd Basarabia)."
      Vad ca multi s-au ofiscat pe baza remarcii privind pasiunea pentru automobil a bucurestenilor. Mda.. adevarul doare. Multi abia isi dau fundu' jos din masina, si trebuie musai sa parcheze fix 'la bootu' calului" (vezi situatia de la parcaj Universitate). Lasati-o mai moale fratilor cu masina... mananca bani, nervi, timp, si polueaza (btw.. ma minunez cum se isca conflicte pentru locuri de parcare.. ce oameni.. mai da'le 'n colo de masini!).
  • +4 (4 voturi)    
    Educatie (Marţi, 19 martie 2013, 20:19)

    sorin.sava [utilizator]

    1. Se spune ca Bucurestiul este aglomerat, dar Londra, Paris, Berlin nu sunt orase aglomerate ?

    Acolo s-a incurajat deplasarea cu mijloacele de transport in comun, in Bucuresti se considera ca nu esti implinit daca nu ai masina la scara, cat mai scumpa desi locuiesti intr-un apartament comunist si stai cu parintii.

    2. In zilele noastre, RATB-ul este capusat, este in fiecare an pe pierdere iar soferii castiga mai mult decat un medic rezident cu 4-6 ani de facultate.

    3. In tramvaie e plin de cersetori, tigani si blatisti, de ce nu se face ca in Belgia ? se urca in autobuz doar pe la prima usa, accesul se face pe baza de bilet sau abonament, nu ai asa ceva nu te lasa sa te urci, simplu si la obiect.

    2. Daca in Bucuresti s-ar infiinta sensuri unice s-ar gasi loc pentru realizarea pistelor pentru biciclisti.
  • +1 (1 vot)    
    piste & costuri (Marţi, 19 martie 2013, 22:02)

    Walking_dead [utilizator]

    Da, olandezii fac piste incalzite la 1/4 din pretul platit de Oprescu:

    http://www.wall-street.ro/articol/Economie/143353/piste-incalzite-subteran-la-o-patrime-din-pretul-pe-benzile-galbene-din-bucuresti.html
  • +3 (7 voturi)    
    E vorba de furat bani aici,...nu de siguranta (Marţi, 19 martie 2013, 22:26)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    E mai usor pt. Oprescu sa fure bani,cu "pistele de biciclete" desenate pe trotuar la preturi exorbitante decat sa modifice trotuare,borduri etc...lucrari care au costuri reale ,mult mai mari !
  • -1 (3 voturi)    
    Eu zic si pe trotuar, si pe carosabil (Marţi, 19 martie 2013, 23:59)

    bigbrother [utilizator]

    Unde se poate si trotuarul este suficient de lat pentru asa ceva (zic eu undeva peste 5 metri de trotuar) sa se foloseasca metru sau 1.5 metri pentru pistele de biciclisti.

    Unde nu se mai poate continua pe trotuar, sa fie pe carosabil. Nu stiu daca pistele pot fi despartite prin parapeti sau borduri (ma gandesc la pret) dar macar sa fie semnalizate corespunzator ca fiind piste pentru biciclisti si amendati cei care folosesc pista pentru parcari sau acces auto. Evident, aici deja intervine factorul politie, bunul simt, dorinta de schimbare etc.

    Ideal ar fi ca pistele respective sa fie continue, asa ca poate n-ar strica sa avem un fel de "centura" sau "autostrazi" NUMAI pentru biciclisti. Nu ma gandesc sa bagam biciclistii pe centura Bucurestiului, ci mai degraba sa fie fluida toata aceasta circulatie a.i cineva care pleaca pe bicicleta intr-o directie sa isi poata stabili traseul cel mai liber si de ce nu, cel mai sigur pentru el. Chiar daca asta va impune un mic ocol, cred ca ar fi de preferat versus posibilitate ca bizonul sa se urce cu jeep-ul pe biciclist.

    Si as mai spune si de dat amenzi. Atat soferilor care folosesc pistele de biciclisti pentru parcare cat si biciclistilor care circula pe langa pista marcata in zona in care se afla sau care nu au bicicletele pregatite pentru drum, de la sonerie si ochi de pisica pana la casca pe cap.

    Nu de altceva, dar nu odata era sa dea peste mine cate un bezmetic care se grabea, desi nu eram pe pista de biciclete. Nu o fi prea puternic impactul pentru mine ca adult, dar pentru un copil cu siguranta este.
  • +1 (1 vot)    
    conteaza? (Miercuri, 20 martie 2013, 9:36)

    Ava_ps [utilizator]

    Apropo de un alt articol recent care atrage atentia asupra parcarii (mai mult sau mai puțin legale) pe trotuar: contează unde trasează pistele de biciclete? Șoferii opresc și în stațiile de autobuz, circulă și pe trotuar dacă e suficient de lat, parchează absolut unde vor. Mai contează dacă pistele de biciclete trec prin cabine telefonice, stații, stîlpi, gropi sau sunt blocate de mașini parcate?
    Pînă nu vom avea un trafic disciplinat - adică șoferi care respectă regulile de circulație -, din păcate nu contează unde așezăm pistele de biciclete.
    • +2 (2 voturi)    
      adica POLITIE competenta (Miercuri, 20 martie 2013, 10:56)

      bedexe [utilizator] i-a raspuns lui Ava_ps

      exista niste Autoritati care au rolul de a mentine ordinea si de a pune in aplicare Legea.

      Evident ca nu isi fac munca pentru care ii platim.
      • 0 (0 voturi)    
        corect (Joi, 21 martie 2013, 10:09)

        Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui bedexe

        Problema apare cînd un polițist obișnuit e amenințat de „șmecheri” sau tentat cu șpagă. Înțeleg de ce în primul caz nu va dori să-și pună în pericol viața și familia și în al doilea va prefera să aducă acasă un ban în plus. Dar astfel își erodează singuri autoritatea și pierd tot respectul (pentru români: frica) necesare pentru a impune legea. Nu cred sincer că alte popoare sînt mult mai oneste decît al nostru, dar au învățat că legile se aplică și calcă strîmb mai rar. Poate și la noi, în viitor...
  • +2 (2 voturi)    
    Numai pe carosabil (Miercuri, 20 martie 2013, 10:41)

    DragosCristea1328969466384 [anonim]

    Eu merg la servici cu bicicleta in fiecare zi. Ocazional strabat orasul de la un capat la celalalt. Merg si voi merge in masura posibilitatii numai pe carosabil. Nu poti sa speri sa ajungi undeva intr-un timp cat de cat rezonabil (si util) daca mergi pe trotuar. Pe trotuar poti sa mergi doar daca te plimbi fara nicio treaba. In ciuda a ce-si inchipuie multi pe carosabil esti mult mai in siguranta decat pe trotuar. Sunt si soferi nedisciplinati dar in general se respecta niste reguli. Pietonii in schimb merg aproape toti haotic, multi merg in zig-zag vorbind la telefon pe pista de biciclete, pot sa dai din clopotel mult si bine ca nu te baga in seama. In afara de asta asfaltul de pe trotuare e mult mai prost decat pe carosabil, e plin de crapaturi, gropi, tot felul de denivelari, pericol de cazaturi la tot pasul (acum 3 ani mi-am fracturat mana - pe trotuar, nu pe carosabil). In plus, orice bordura urcata sau coborata e un pericol potential de dezechilibrare, trebuie sa reduci mult viteza, daca nu chiar sa te opresti si sa treci pe jos. Pur si simplu nu poti merge din Balta Alba in Drumul Taberei pe trotuare daca vrei sa ajungi in aceeasi zi, pe carosabil e unicul mod.
    • 0 (0 voturi)    
      subscriu ! (Miercuri, 20 martie 2013, 14:06)

      Adi_ro [utilizator] i-a raspuns lui DragosCristea1328969466384

      Si eu fac in fiecare zi in 30 de minute Salajan-Pta. Floreasca, la ora 8 dimineata, pe carosabil. Cu metroul+pe jos as face minim 40 de minute.
  • +1 (1 vot)    
    Cititi si plangeti !!! (Miercuri, 20 martie 2013, 10:50)

    Skipper_The_Pinguin [utilizator]

    http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-20041522

    Pe scara evolutiei, acesti minunati votati conducatori ne forteaza sa ramanem gramada, tot in copac. Cei care mai coboara (din copac) din cand in cand sunt latrati si muscati de maidanezi. Singura noastra vine e ca ne-am nascut aici, in Romania.
  • +2 (2 voturi)    
    Banda Unica RATB biclisti (Miercuri, 20 martie 2013, 10:55)

    bedexe [utilizator]

    Sa se faca Banda Unica RATB si pot sa circule biciclistii pe acolo.

    0 (zero ) costuri, beneficii maxime: scade traficul auto, scade poluarea.

    Sau e prea simplu?

    Merg aproape zilnic prin Bucuresti cu bicicleta in ultimii ani.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică