Scandalul pistelor de biciclete desfiintate dupa ce au iesit din garantie: Cum a pierdut Primaria Bucuresti 11 milioane de euro

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 28 ianuarie 2013, 11:44 Actualitate | Administratie Locala

Pista de biciclete impracticabila
Foto: USER UPLOADED
Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale. Cine plateste pentru prejudiciul cauzat? Nimeni. Potrivit unui raspuns trimis de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, nimeni, deoarece pistele au iesit din garantie. Institutia intentioneaza in acest moment sa construiasca alte piste pentru biciclete, acestea urmand sa fie amplasate pe carosabil.

In ultimii trei ani, cetatenii si asociatiile non-guvernamentale au sesizat in mai multe randuri Administratia Starzilor si Primaria Capitalei ca pistele pentru biciclete sunt impracticabile deoarece  la intersectii bordurile nu au fost aduse la nivel, pistele se opresc in copaci, tomberoane sau stalpi de iluminat si se suprapun peste fluxul pietonal. In 2012, in urma verificarilor, Politia Rutiera a inchis peste 80% dintre piste. In 2011 insa, cu aproape un an inainte sa inchida pistele, Politia Rutiera a cerut Administratiei Strazilor sa remedieze aceste erori. "Am primit foarte multe sesizari de la cetateni, ca pe pistele de biciclete se afla diverse obiecte (chioscuri, panouri publicitare), ca sunt masini parcate, iar bordurile din intersectii nu sunt aduse la nivel. In luna septembrie anul trecut Politia Rutiera a dispus Administratiei Strazilor viabilizarea pistelor. In martie, cand am verificat daca a dus la indeplinire acest lucru, am vazut ca nu s-a facut nimic, asa ca am decis inchiderea temporara a pistei de pe bd. Cantemir pana Administratia Strazilor va indeparta obstacolele si va pune opritoare astfel incat masinile sa nu poata parca acolo. Saptamana aceasta vom inchide temporar si pista de pe bd. Elisabeta, pana la remedierea problemei", a declarat  Ioana Stancu, purtatoarea de cuvant a Politiei Rutiere, in aprilie 2012, pentru HotNews.ro. 

Cu toate acestea, in acest interval de timp Administratia Strazilor nu a facut nimic. Acum, institutia sustine ca pistele au iesit din garantie si firmele care au incasat cele 11 milioane de euro numai au nicio obligatie. "Pistele pentru biciclisti au fost desfiintate dupa ce au iesit din garantia oferita de firma care le-a construit", a raspuns Administratia Strazilor sec.

Administratia Strazilor sustine ca toate pistele pentru biciclete au avut aviz de la Politia Rutiera, aceasta institutie dandu-si acordul pentru locul unde acestea urmau sa fie amplasate. "Singura problema a fost la receptia pistelor, Politia Rutiera fiind nemultumita ca nu s-au realizat coborarile de pe trotuar", a declarat purtatoarea Administratiei Strazilor, Carmen Dinca, pentru HotNews.ro.

Asociatia OPTAR, care apara drepturile biciclistilor, sustine insa ca prin receptionarea pistelor, Administratia Strazilor si-a asumat erorile: "Dupa ce, cu un an inainte de a fi inchise pistele, Brigada Rutiera a inceput sa verifice starea de viabilitate a acestora, zilele acestea am avut curiozitatea sa numaram kilometrii de piste constatate de politie ca fiind ilegale. 100% din traseele verificate de Brigada Rutiera Bucuresti s-a constatat ca au fost receptionate ilegal. Semnarea documentului de receptie a pistelor, Administratia Strazilor Bucuresti (ASB) acoperit greselile de proiectare si pe cele de constructie si astfel a aprobat plata ilegala a pistelor periculoase din Bucuresti", sustine OPTAR.

In 2008, potrivit informatiilor furnizate de Administratia Strazilor, s-au realizat circa 60 de km de pista pentru biciclete.
 
Strazile pe care s-au realizat pistele sunt: Bd. Libertatii - Piata Constitutiei - Bd. Unirii - Piata Alba Iulia - Bd. Decebal -Piata Muncii; Bd. Cantemir - Bd. Tineretului - Calea Vacaresti; Bd. Constantin Prezan - Bd. Aviatorilor; Piata Presei Libere - Campus Agronomie - Bd Kiseleff - Bd. Lascar Catargiu - Piata Romana; Bd. Basarabia - Str. Bucovina; Bd. Iuliu Maniu -Bd. Geniului - Str. Bagdasar -Str. Gh. Marinescu - Sos. Colentina - Splaiul Independentei; Splaiul Independentei - Bd. Kogalniceanu - Bd. Elisabeta - Bd. Sincai - Splaiul Unirii - Bd. Bravu - Calea Vacaresti; Str. Campia Libertatii - Bd. Baba Novac - Bd. Brancusi; Bd. N. Grigorescu -Bd. Rebreanu; Bd. L. Rebreanu - Bd. N. Grigorescu - Bd. Camil Ressu.
 
Realizarea acestora a costat 5 milioane de lei, echivalentul a circa 1 milion de euro. Firma care le-a construit se numeste Marcatin, iar cea care le-a proiectat Global Service. Aceste piste nu au fost semaforizate.
 
In 2010, potrivit raspunsului dat de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, s-au realizat 68 de km de piste pentru biciclete. Pistele s-au trasat pe strazile: Calea Plevnei, Piata Charles de Gaulle, Bucurestii Noi, Viilor, Serban Voda, Odoarei, Valea Oltului, Soseaua Petricani, Valea Ialomitei, Valea Argesului, Ghencea, Mihai Bravu, Drumul Sarii, Polografiei, Timisoara, Drumul Taberei, Brasov, Constantin Prezan, Unirii, Oltenitei, 13 Septembrie, Sibiu, 1 Mai, Calea Dorobanti, Iancu de Hunedoara, Stefan cel Mare, Bucuresti - Ploiesti, Piata Presei, Aviatorilor, Theodor Pallady, Fantana Miorita si bd. Tudor Vladimirescu.
 
Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei - circa 10 milioane de euro, si au fost realizate de firmele DUMAVA si UTI Trafic. Daca facem un calcul, pentru un km de vopsit trotuarul s-au platit 125.000 de euro. In acest pret intra si montarea semafoarelor pentru biciclete, in anumite locuri. Pentru atribuirea contractului Administratia Strazilor sustine ca a facut licitatie. 
Si pistele de biciclete din acest pachet au avut un proiectant: firma Search Corporation. 

In medie, pentru 1 km de pista pentru bicicleta municipalitatea a platit 150.000 de euro. Ce inseamna pista de bicicleta pentru Administratia Strazilor: un metru de trotuar vopsit cu vopsea grunjoasa verde si galbena, stantata din loc in loc cu cate o bicicleta alba.

Alte piste, de data asta pe carosabil

Potrivit Administratiei Strazilor, la sfarsitul anului trecut, reprezentantii Primariei Capitalei au infiintat o comisie din care fac parte si specialisti ai Administratiei Strazilor Bucuresti, ai organizatiilor neguvernamentale care apara drepturile biciclistilor dar si politisti ai Brigazii Rutiere care sa stabileasca reamenajarea pistelor pentru biciclisti. "Se ia in calcul chiar si varianta mutarii acestora pe carosabil tinandu-se cont de trotuarele foarte inguste aflate pe unele artere ale Capitalei pe care abia se pot deplasa pietonii. O decizie in acest sens va fi luata dupa ce Comisia formata la nivelul PMB va decide daca pistele pentru biciclisti vor fi construite pe trotuar, ca si pana acum, ori pe carosabil", sustine Administratia Strazilor.

 
 
Citeste si:











11701 vizualizari
  • +15 (29 voturi)    
    PERFECT ! (Luni, 28 ianuarie 2013, 11:56)

    pointless man [utilizator]

    Dar MILIȚIA ce a păzit în timp ce se construiau acele piste imbecile ? Încă o dovadă că „oamenii (fărăde)legii” NU SÎNT ÎN STRADĂ, acolo unde le este locul. Adică, pe banii noștri, se prefac că lucrează, frecînd scaune (de birou sau de Dacie) după care se PITESC sub tot felul de acțiuni heirupistice.

    Nu degeaba Saakașvili a dat afară TOATĂ poliția socotind-o NEREFORMABILĂ.
    • +23 (23 voturi)    
      ce putea face politia? (Luni, 28 ianuarie 2013, 12:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      a venit, a constatat ca au fost proiectate aiurea si sunt ilegale. ar fi trebuit sa-i opreasca pe aia din vopsit? nici macar nu au voie. ASB vopseste strazile si troturarele cum doreste...
      e treaba curtii de conturi sa rezolve acum problema. curtea de conturi are si procurori (unul a ajuns avocatul poporului), deci poate sa trimita vinovatii in instanta.
      • -8 (16 voturi)    
        Pistele nu erau o urgenta (Luni, 28 ianuarie 2013, 13:23)

        Stepanida [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        pentru Bucuresti. Dar cineva a exercitat presiuni asupra lui Sorin Oprescu, iar consilierii din primul mandat nu sunt straini de acest lucru. Oare cine se afla in spatele firmelor care au executat aceste lucrari de mantuiala?
        • +5 (5 voturi)    
          exact (Marţi, 29 ianuarie 2013, 12:18)

          dumil [utilizator] i-a raspuns lui Stepanida

          autostrada suspendata in schimb este o foarte mare urgenta, mai ales pentru baietii destepti care vor papa cei 1.3 miliarde(pret de pornire care probabil se vor dubla p[ana la sfarsit).

          nu ai ideea cati ar renunta la masini daca ar avea conditii civilizate de mers cu bicla...asta pe langa unstil de viata mai sanatatos inseamna o fluidizarea traficului mai mare decat orice autostrada suspendata si facuta doar cu 1/10 din bani.
        • +3 (3 voturi)    
          ah, saracul (Marţi, 29 ianuarie 2013, 12:19)

          Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui Stepanida

          Ah, săracu' Oprescu, cineva a exercitat presiuni, zici, eh? Cum, cu pistolul la tâmpla săracului, modestului, corectului Oprescu, nu?

          Măh, sunt curios: voi chiar credeți ce scrieți, sau sunteți plătiți de vreo "agentură"? Nu, dacă sunteți plătiți, înțeleg perfect (chiar dacă nu sunt de acord), dar ar fi mai grav să credeți prostiile astea și să le scrieți așa, sincer.
        • +2 (2 voturi)    
          lasati trotuarele pt. pietoni.... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 15:36)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Stepanida

          pistele pt. biciclete sa se amenajeze numai in parcuri, clar delimitate de aleile pietonale si pe carosabil.
      • -4 (16 voturi)    
        Niste contracte bune (Luni, 28 ianuarie 2013, 13:46)

        arakis [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        au mers catre firme de casa ale portocaliilor, asta e! Doar nu credeti ca pedelimea din Bucuresti murea de grija biciclistilor!
        • +11 (11 voturi)    
          normal (Luni, 28 ianuarie 2013, 14:33)

          thebblack [utilizator] i-a raspuns lui arakis

          primarul general de la psd (nu-mi zice ca e independent ca stim cu toti apartenenta lui politica), consiliul general majoritar psd, dar da, contractele au mers catre firmele de casa ale pedeleilor.
          • 0 (6 voturi)    
            pai, au mers! (Luni, 28 ianuarie 2013, 16:16)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

            Ca majoritatea piztelor au fost finantate din Fondul pentru Mediu - iar acesta era al pedeleilor, evaluatorii si monitorii erau "de-ai lor" si, daca nu lucrai in proiect cu ce firme le placeau lor, era putin probabil sa iti deconteze banii >:)

            As zice ca era o conditie OBLIGATORIE sa se dea bani multi pentru minimum de lucrari, altfel... ceau-bau! probabil te amanau la infinit cu semnarea contractului... sau poate te convingeau sa nu-l mai semnezi deloc... :P
            • +7 (7 voturi)    
              dovezi? (Luni, 28 ianuarie 2013, 18:14)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              1. directorul ASB (Alina Roman) e numit de primar - Sorin Oprescu. Numita in 2008, nu s-a schimbat nici in 2012, cand USL a castigat majoritatea in CGMB
              2. daca acest contract a fost (si este) ilegal si Oprescu nu e de acord, de ce nu intervine un control al primariei? de ce nu este demisa conducerea ASB? de ce nu intervine un control al Curtii de Conturi (condusa de Vacaroiu)?

              Cat credeti ca o sa mai mearga scuzelea astea cu Videanu si PDL? Oprescu, primarul pentru care au semnat si bebelusii, este in fruntea PMB de 5 ani. N-a fost in stare sa faca o singura pista de biciclete in 5 ani!? Singura lui realizare, fara sa fie proiect facut de altii, este parcarea de la Universitate. Stim cu totii ce a iesit..
              • +1 (3 voturi)    
                ok... (Luni, 28 ianuarie 2013, 20:00)

                Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Sa-l beleasca si pe Oparescu, din partea mea >:)
            • +3 (3 voturi)    
              asa, si? (Luni, 28 ianuarie 2013, 20:40)

              thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              majoritatea in consiliu era a lor. puteau bloca pur si simplu proiectul.

              si oricum ce spui nu are sens. cine ce sa deconteze cui? nu iti convenea lucrarea nu o luai si ei ramaneau cu banii necheltuiti.

              si oricum cum zice cineva mai jos, semnaturile finale erau ale lor.nu semnau si firmele pedeleilor nu vedeau nici un banut. nasol, nu? dar au semnat. deci ori nu erau firmele pedeleilor, ori erau mana in mana si furau toti la gramada.
              • +1 (1 vot)    
                si tu ai dreptate... ;) (Marţi, 29 ianuarie 2013, 12:21)

                Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

                Sa-i beleasca pe toti!!
                Sa-i puna pe toti sa plateasca - si, cand or ajunge saraci lipiti, sa-i puna "la munca de jos", la "necalificata", la... vopsit pizte... :D
        • -6 (8 voturi)    
          Nu doar PDL (Luni, 28 ianuarie 2013, 17:34)

          milosh [utilizator] i-a raspuns lui arakis

          a avut interese aici ci si UDMR, mai precis ministerul mediului, condus la acea vreme de domnul Borbely. Sorin Oprescu mai are nevoie de inca trei mandate, cel putin , pentru a repara ce au stricat pedelistii si nu doar in primul sau mandat . Nu e destul ca au blocat orice propunere venita de la Sorin Oprescu.
          • +2 (2 voturi)    
            las' ca-i bine! (Luni, 28 ianuarie 2013, 20:02)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui milosh

            Chit ca ai dreptate ref. la Borbely, lasa! ca vine si Oparescu cu niste idei...! de-ti vine sa te urci pe pereti!!!

            FOARTE bine ca i-au blocat o parte din "propuneri"!!! Daca ar fi dupa el, toata capitala ar fi o pista de Formula I, are omu' nostalgii... sau naiba stie ce!

            Niet cultiur...! :P
          • +2 (2 voturi)    
            cu ceasuri (Marţi, 29 ianuarie 2013, 12:22)

            Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui milosh

            Repară Oprescu, sigur, a început modest, cu ceasurile alea.
      • +1 (3 voturi)    
        CUM ADICĂ ? (Luni, 28 ianuarie 2013, 14:17)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        În faza de construcție „poliția” e o legumă ? Nu are nici un rol preventiv ? Măcar prin sesizări scrise către primărie. Vasăzică, precum carabinierii din literatură, ei vin ÎNTOTDEAUNA DUPĂ ce faptele sînt consumate ?

        Dar în faza de proiectare, despre care amintiți fără a lămuri nimic, nu are nici un cuvînt de spus ? Și DACĂ E AȘA, de ce nu dă cu „cașchetele” de pămînt să bubuie mass-media de „sfînta” lor indignare ?
    • +11 (11 voturi)    
      not correct (Luni, 28 ianuarie 2013, 12:53)

      gnd [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Politia sa stii ca nu avea nici o treaba cu chestia asta era treaba administratiei strazilor sa supravegheze lucrarile nu a politiei. Mai mult decat atat administratia strazilor daca a facut "eroarea" de a nu supraveghea lucrarile putea macar sa nu semneze receptiile si ii obliga pe constructori sa le refaca/aduca la parametrii. Cei de la administratie in schimb au fost interesati doar sa ia mai repede mita si spaga de la firmele constructoare, motiv pentru care au semnat imediat ca sa se faca platile. Politia poate doar sa constate ca nu au fost facute corespunzator si sa-i amendeze pe cei de la administratia strazilor. Daca ai sti cate lucrari se fac in stilul asta in Bucuresti si cat se fura....vai de capul nostru de tara de oi.
    • +13 (15 voturi)    
      nu-i nimic (Luni, 28 ianuarie 2013, 13:04)

      sindbad [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      pentru votantii OprescuȘ 11 milioane aia sunt o buna parte luat PE DATORIE pe Bucuresti.
      la cum aratau jegurile alea, cred ca s-au cheltuit in mod rela maxim 500 000 pentru vopsit asfaltul cu niste dungi galbene. restul au fost bagati in buzunare PE DATORIA bucurestiului, care se tot acumuleaza. asa ca votati si data viitoare tot oprescu.
    • -8 (16 voturi)    
      Bunele intentii ale lui (Luni, 28 ianuarie 2013, 13:05)

      kiki_best [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Sorin Oprescu cu privire la biciclisti, o categorie de participanti la trafic, au fost efectiv batjocorite de anumite firme care acum se spala pe maini precum Pilat din Pont. Nu este exclusa si o lipsa de comunicare intre Politia Rutiera si firmele constructoare.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu e vina politiei... (Luni, 28 ianuarie 2013, 14:39)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Inainte de alegeri, pe site-ul sau, Sorin Oprescu se lauda ca ar fi facut nu stiu cati km de piste de biciclete. Era trecuta la "Realizari". Acum vad ca a scos aceasta realizare de aruncat pe geam cu banii.
      Ce mi se pare incredibil este cat este de cocolosit de televiziuni acest personaj. Videanu a fost criticat (si pe buna dreptate) si a scazut drastic in popularitate pentru celebra borduriada. Pai Oprescu a continuat cu foc aceasta borduriada. Liviu Mihai a afirmat intr-o emisiune ca vreo 400 mil de euro s-ar fi dus numai pe asa ceva.
      • +2 (2 voturi)    
        Oprescu e mai tare ca Videanu! (Marţi, 29 ianuarie 2013, 11:07)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        A inlocuit "Borduriada" cu "Liniada"
        E mult mai rentabila o dunga de vopsea decat o bordura.
  • +5 (19 voturi)    
    frumoasa imagine!!! (Luni, 28 ianuarie 2013, 12:12)

    cata_lin [utilizator]

    Articolul asta e despre pistele de biciclisti din bucuresti dar voi puneti imagine cu o pista de bicilisti din Timisoara mai exact de pe strada Aries la Conti. Of senzationalul asta va prinde si pe voi !!!! numai numai sa puneti o imagine edificatoare!!! de unde e si daca are leg cu articolul nu conteaza!!
    • +8 (8 voturi)    
      La cati centimetri de intersectie? (Luni, 28 ianuarie 2013, 12:36)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui cata_lin

      V-as ruga sa fiti un pic mai precis.

      PS: poza putea fi si din Londra. Insa nu putea. Pentru ca acolo pista nu ar fi aratat asa. Ori de fapt asta conta.
    • +8 (8 voturi)    
      r (Luni, 28 ianuarie 2013, 12:37)

      Catiusa Ivanov [hotnews.ro] i-a raspuns lui cata_lin

      Am corectat! Multumim!
    • +10 (10 voturi)    
      PĂI LA TIMIȘOARA E EXACT ACELAȘI LUCRU (Luni, 28 ianuarie 2013, 12:40)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui cata_lin

      Așa că, de data asta, avem de a face cu o greșeală „scuzabilă”. Iar „fruncea” Banatului descoperă abia acum că Ciuhandu n-a fost nimic mai mult decît ceea ce se știa că este de la bun început: un fost șef de șantier comunist. Nici prea deștept, nici de tot ticălos, nici muncitor pe rupte... adică NIMIC.

      Dar ce să mai spui după ce „spuma” intelectualilor bucureșteni s-a declarat „căzută pe spate” în fața „excepționalelor” sale calități cînd cu alegerile din 2004.
  • +13 (13 voturi)    
    Alti bani alta distractie... (Luni, 28 ianuarie 2013, 12:17)

    Andor74 [utilizator]

    ...tinand cont si de traficul din Bucuresti si de gradul de educatie si civilizatie al pietonilor, pistele de biciclete ar trebui delimitate cu parapeti de beton (ca la separatoarele din trafic) ceea ce ar justifica atunci si pretul de 11mil/68km.
    Sau de data asta vor fi mai scumpe?
  • +9 (9 voturi)    
    Logic (Luni, 28 ianuarie 2013, 12:18)

    V. Veroiu [utilizator]

    Daca pistele presupunem ca au fost facute pentru a-i sluji pe biciclisti, da este o situatie de neinteles. Daca insa presupunem ca ele nu au fost facute cu gandul la biciclisti, atunci ceea ce s-a intamplat e perfect logic. S-au incasat niste bani, cineva a facut, a fost preluat si gata. Proiectul e incheiat si nu ne mai intereseaza nimic.
  • +9 (9 voturi)    
    Dar este excelent! (Luni, 28 ianuarie 2013, 12:29)

    hot news [utilizator]

    Mai putin pentru noi, contribuabilii, ce trebuie sa platim inca o data pistele pt bicle. Alminteri, se pare ca Administratia Strazilor a reusit sa faca ceea ce se considera a fi impozibil: un perpetuum mobile!
    Faci niste piste pt biciclete, repari trotuarul, sau astupi gropile din carosabil. Daca estei fraier si faci o lucrare de BUNA CALITATE, te-ai ars!
    Sa zicem ca lucrarea rezista efectiv cinci ani, int tot timpul asta, stai pe tusha, nu mai primesti alte contracte. iar o lucrare bine facuta este costistoare, si ca meteriale, si ca manopera, te duce in faliment. Dar daca ai fost baiat destept si ai facut-o prost, peste 6 luni pe cine chema Primaria sa reabliteze drumul, trotuarul sau pistele, desigur pe alti bani? Tot pe tine!
    Absolut genial, felicitari alesilor nostri din Consilul general! Toata stima, jos palaria!
  • +6 (8 voturi)    
    vopsitor ma fac!! (Luni, 28 ianuarie 2013, 12:34)

    Codruta N [utilizator]

    96 euro metrul de pizta? ???!!!
    Ia te uita, cum puteam eu sa ma imbogatesc usor... ca sa vezi... si eu care munceam la greu, sa am de unde plati cat mai multe taxe...

    Oricum: sa plateasca aceia care le-au receptionat!! Din buzunarul propriu!!!
  • +6 (6 voturi)    
    mai cautati, baieti... (Luni, 28 ianuarie 2013, 12:46)

    Gustav555 [utilizator]

    Search Corporation este si proiectantul favorit al CNADNR iar firmele executante trebuie puricate la actionariat. Atunci vom intelege multe.
    O investigatie riguroasa ar scoate la iveala atat grave erori de proiectare cat si deficiente de executie. La banii platiti, e si normal ca receptia a mers ca unsa. Nu are nimic termenul de garantie cu magaria cat casa!
    • -4 (8 voturi)    
      hehe (Luni, 28 ianuarie 2013, 12:55)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      Unde ai văzut tu anchete jurnalistice serioase în România? Titlul, poza, clickul, banul... și asta a fost. Nu de alta, dar cine știe ce descoperi.
  • +10 (10 voturi)    
    Stam rau fiindca nu ne miscam decit cu masina (Luni, 28 ianuarie 2013, 13:00)

    R.A.Muresan [utilizator]

    Daca ar fi sa ne referim doar la treaba asta, Sorin Oprescu e unul dintre cei mai slabi primari generali pe care i-a avut vreodata Bucurestiul.
    Ciclismul in capitala a avut enorm de suferit de cind a venit el primar. Semnul interzis pentru biciclete era aproape inexistent inainte: acum il vezi din ce in ce mai des, te miri pe unde, atit pe bulevarde cit si pe stradute.
    Doctorul care arata ca o baba probabil ca nici nu mai stie sa pedaleze -- ce sa mai vorbim de incurajarea oamenilor la o viata sanatoasa prin miscare, caci privitor la descongestionarea traficului, chiar nu cred sa mai fie cineva cu adevarat preocupat: primarul se va sui probabil pe bicicleta doar in campania electorala -- poate vrea de-acuma si presedinte, ca a "crescut" destul ca "PSD-ist independent".
    Centrul Bucurestiului dar si marginea sint orori pentru orice ciclist care se respecta. Camioanele de mare tonaj trec acum aproape pe oriunde. In centru se circula ca si la periferie, fiindca nu pare sa existe nici un fel de regula de triere.
    Zonele rezidentiale cu sau fara blocuri au redevenit un cosmar -- nu doar circulatia e in suferinta, dar de citiva ani se inmultesc nestingherit patrupedele.
    Ce-o sa se intimple cind criza se va atenua iar masinile se vor inmulti din nou pe strazi? Cum ne pregatim? Punind semnul interzis peste tot pentru ciclisti?
  • +7 (7 voturi)    
    Administratia strazilor sa platesca (Luni, 28 ianuarie 2013, 13:23)

    fane_grija [utilizator]

    Prejudiciul din banii contribuabilior trebuie sa fie recuperat de la cei ce au responsabilitati in acest sens.
    Receptia lucrarilor trebuia facuta dupa ce Politia Rutiera isi dedea acordul ca pistele respecta normele de siguranta.
    In schimb, administratia strazilor a receptionat niste lucrari la suprapret unor firme care intorc banii pentru buzunarele functionarilor.
    Curtea de conturi ar avea ce gasi daca ar face un audit pe aceasta tema.

    Iar banii trebuiesc recuperati si folositi pentru crearea unei infrastructuri civilizate si care sa incurajeze deplasearea pe bicicleta intr-un oras sufocat de poluare si masini.

    Ca o nota, Administratia Strazilor prin reprezentantii lor au tergiversat constant accesul la informatiile de interes public si de asemenea au iesit cu declaratii hilare in care afirmau prin intermediul unei domnisoare purtator de cuvant ca obstacolele de pe pistele pentru biciclete au aparut dupa receptionarea lucrarii, ceea ce este o minciuna grososlana atata timp cat unele dintre acele obstacole sunt copaci cu varsta de minim 20 de ani.

    Tot ce se intampla la Administratia Strazilor este bataie de joc pe banul public.

    Cineva trebuie sa raspunda pentru cele 11 mil de euro cheltuiti aiurea. Ca o comparatie acesti bani sunt echivalentul a 5 sectii de spital pentru copii reutilate si reconditionate si care practic au fost furati din taxele contribuabililor.
    • +1 (1 vot)    
      nu "Administratia", bre...! (Luni, 28 ianuarie 2013, 16:17)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui fane_grija

      Ca aceea TOT din "bani publici" (adica ai tai!) functioneaza!

      Persoana care a semnat! PERSONAL!!!
  • +4 (4 voturi)    
    pista biciclete (Luni, 28 ianuarie 2013, 13:27)

    FlorescuIulia-Marina [anonim]

    http://infoinsider.ro/2012/07/27/capcane-merg-pe-gard-de-drum-ma-tin/
  • +3 (3 voturi)    
    pista biciclete Bucuresti (Luni, 28 ianuarie 2013, 13:29)

    FlorescuIulia-Marina [anonim]

    http://infoinsider.ro/2010/09/26/insider-am-construit-un-metru-de-pista-pentru-biciclete/
  • +3 (3 voturi)    
    hehe (Luni, 28 ianuarie 2013, 14:12)

    Hard ball [utilizator]

    1.cine a luat banii pe proiecte?
    2.cine a luat banii pe executia lor?
    3.cine a luat banii pe verificarea celor de la 1 si 2?
    4.cine a platit pe cei de la 1,2 si 3?
    5.cine a verificat pe cel de la 4?
    6.cine l-a verificat pe cel de la 5?
    si tot asa....

    :)))
  • +4 (4 voturi)    
    Gandirea 4X4 vs 1X2 (Luni, 28 ianuarie 2013, 14:13)

    Cetatean-roman [utilizator]

    Cu administratori ai Capitalei calati pe spagi si licitatii trucate, biciclistii vor mai avea ani buni de asteptat pana vor beneficia de piste civilizate.
    Un proprietar de bicicleta.
  • +2 (2 voturi)    
    la bucuresti ca la caracal (Luni, 28 ianuarie 2013, 14:19)

    visio [utilizator]

    foarte tare articolul...foarte bine scris, si despre bucuresteni...
  • +2 (2 voturi)    
    paradox (Luni, 28 ianuarie 2013, 14:21)

    eivind [utilizator]

    Si "nu se gasesc" 800.000 de euro, în proiecţia bugetului pe 2013, pentru cele 20 de medicamente necesare bolnavilor de cancer !
  • +4 (4 voturi)    
    piste pentru biciclete (Luni, 28 ianuarie 2013, 15:42)

    proletara [utilizator]

    Noi comentam si Oprescu - cu fata ca de baba, cum bine zicea cineva mai sus- se stramba de ras ! Cei care comanda lucrari de acest gen sunt atat de obisnuiti sa li se intoarca o parte din bani incat nici nu mai realizeaza ca asta-i spaga si ca noi, platitorii de impozite suntem furati sistematic. Nici nu ma mai mir ca suma aia de Euro, gasita de un student in Bucuresti , nu este ceruta de nimeni la Politie.
    Rusine sa le fie si sa mai termine odata cu lucrari de mantuiala ca ne-am prins si noi de ce le fac asa..
    Du-te la unul de la care ai primit spaga sa -l tragi de urechi ca a lucrat prost ..Hai sa fim seriosi ..at despre Curtea de conturi , Domnule Vacaroiu, cititi si Dvs. asta , ce parere aveti ?.
    Noi biciclistii si biciclistele vom circula pe unde se poate si daca se poate. Nu va mai bateti joc de banii contribuabililor, ..nesimtitilor !
    • -1 (3 voturi)    
      relaxeaza-te..de ziua ziua votului (Marţi, 29 ianuarie 2013, 0:09)

      visio [utilizator] i-a raspuns lui proletara

      stai acasa in fata televizorului sau a pc-ului; stai linistit ca USL...vegheaza...
      ca opinie personala, este bine sa renunti la atitudinea de frustat si sa votezi cand trebuie cu cine trebuie; ca ii faci nesimiti...nu te supara, dar tu citesti ce scrii? maturizeaza-te...
  • +3 (3 voturi)    
    reclamatie ue (Luni, 28 ianuarie 2013, 16:23)

    vlad.pe [utilizator]

    ar trebui sa faceti reclamatie la Comisia Europena
    Parlement européen Commission des pétitions Secrétariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES,

    e-mail: petitions@europarl.europa.eu
    • +3 (3 voturi)    
      corect! (Luni, 28 ianuarie 2013, 20:13)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Eram la un pas (poate mai suntem?) la un "infringement" pe "calitatea aerului" - cand s-au laudat cu "masuri luate" ca sa o imbunatateasca, au bagat acolo si sute de km de pizte de biciclete... >:

      Toate, facute de fapt alandala! :P
      Dar s-au laudat ca au investit X milioane euroi in programele de "imbunatatire a calitatii aerului in mediul urban" samd... >:
  • +3 (3 voturi)    
    x (Luni, 28 ianuarie 2013, 21:03)

    xox [utilizator]

    Alti bani aruncati la gunoi, s-a tras cu banda galbena pe troutuar si s-a incasat un sac de euroi pe nimic.

    Pistele de bicicleta ar trebui constuite pe marginea soselei, ridicata canalizarea la acelasi nivel, masinilor interzis de a mai parca pe sosea, nici o cladire noua nu ar mai trebui aprobata constructia ei daca nu are locuri de parcare suberane si am intra civilizat in UE
  • +1 (1 vot)    
    nicio paguba (Luni, 28 ianuarie 2013, 23:15)

    gabrielita [utilizator]

    Nicio paguba ptr primarie ,caci doar nu sunt banii ei,prostii platesc. Are balta peste ,vin imediat majorarile de taxe si impozite cu rata inflatiei pe ultimii trei ani,caci nu le-au ajuns maririle din 2011 fata de 2010(de care au uitat),la fel cum s-au uitat de guvernanti si majorarile pensiilor cu rata inflatiei tot pe trei ani(si nu numai) conf prevederilor legii,dar de... ptr astea se dau bani, nu se iau . Lasa sa platim ca doar nu-i intreaba nimeni si nu dau socoteala nimanui cum arunca cu banii pe apa Dambovitei ,asa cum au facut cu aceste piste gandite si executate de-a dreptul cu un mare grad de imbecilitate. CINE RASPUNDE SI CINE PLATESTE PTR ACEASTA PROSTIE ? Tot romanul ramane pagubasul ? Tot el este cel jupuit ?
  • +3 (3 voturi)    
    Piste pt. biciclisti 2013 (Luni, 28 ianuarie 2013, 23:50)

    snowflake1 [utilizator]

    Pistele pt. biciclete au iesit din garantie ? dar poluarea din Bucuresti cand iese din garantie ?
    Daca 80 % erau nefunctionale sa fie refacute traseele si sa pedaleze pe ele toti politistii impreuna cu cei de la primarii o zi pe an ! sa vedem daca ii deranjeaza si pe ei masinile parcate pe piste care nu sunt sanctionate niciodata .
    Mai exista vreo capitala in Europa unde pistele sunt ilegale ?
  • +4 (4 voturi)    
    de fapt este o frauda (Marţi, 29 ianuarie 2013, 11:47)

    www.ymc.ro [utilizator]

    Toate comentariile puncteaza elemente care luate in ansamblu, descriu o FRAUDA din bani publici.
    Politia, Procuratura si DLAF ar trebui sa isi faca treaba in acest caz, si daca nu se descurca, sa viziteze un site care le invata cum sa abordeze fraudele - ymc.ro - inclusiv cele produse de drumarii nostri dragi.
  • +3 (3 voturi)    
    va veni si vremea lor (Marţi, 29 ianuarie 2013, 16:34)

    vlad.pe [utilizator]

    I-a venit vremea lui Copos, va veni si vremea lui Oprescu.
    Iată ce contracte s-au făcut in timpul lui Oprescu:
    - 3,4 milioane de euro bani publici pierduti pentru demolarea Cathedral Plaza
    - 7 milioane lei plata RATB pentru dotarea smartphone-urilor care verifică titlurile de călătorie
    - 10 milioane de euro platiti de Primăria Capitalei, prin Administraţia Străzilor, pentru pistele de biciclete
    - 600.000 de euro pe 16 chioşcuri in stil pagoda pentru dotarea parcurilor
    - 690.000 euro inlocuire gazon Stadion National Arena, suprafata se schimba in medie o data la 7 meciuri
    - Pasaj Basarab – cost intial de 60 de milioane euro, ulterior au urcat la 210 milioane euro, iar în final au ajuns în 2011 la 255 de milioane de euro
    - National Arena – estimal initial la 119 milioane de euro, cost total de aproximativ 234 milioane euro (stadionul Commerzbank Arena din Frankfurt, cel dupa care a fost construit National Arena, a costat doar 126 de milioane de euro)
    - proiectul DogTown, realizat de asociatii fiului lui Oprescu, afacere de 100 de milioane de euro.

    Deci sunt bani însa nu pentru cetățeni, de exemplu:
    - La Spitalul Floreasca, unde 40.000 de pacienţi sunt trataţi aici în fiecare an, a avut un buget in 2011 de 100 de milioane de lei iar in 2012 mai puţin sub 70 de milioane de lei.
    - 10.000 de bucureşteni s-au prezentat în fiecare an la spitale pentru tratament antirabic iar in perioada septembrie-noiembrie, 1.805 persoane au fost muşcate de câinii fără stăpân. În ultimii cinci ani, costurile serviciilor medicale pentru persoanele muşcate de câini au fost de 1,8 milioane de euro.
  • 0 (0 voturi)    
    piste biciclete (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 15:17)

    consting [utilizator]

    intr-o tarqa normala nu poate exista ceva pt care ninmeni sa nu fie raspunzator. fondurile cheltuite din banii contribuabililor se afla acum in buzunarele celor implicati. toti tre sa infunde puscaria.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri